/fotboll/osk/forum/8369.aspx/fotboll/osk/forum/8369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-03-13 10:50
Jag ser att både Green och Lovén åker med till Cypern medan ÖSK Ungdom skall spela både mot IFK Kumla (i morgon) och Köping (på lördag) - två självutnämnda seriefavoriter. Det skall bli intressant hur man löser frånvaron av dessa två stöttepelare.

Mittbacksmässigt blir det väl inte några större problem. På den positionen finns Nätterlund, Pettersson och Ramström att tillgå. Men knepigare blir det med positionen som högerback. Man kan spela där med Philip Öhlund, men vem skall då ta platsen som vänsterback? Pontus Brunzell tar det försiktigt på grund av sina ljumskproblem så han är nog inte att räkna med. Man skulle eventuellt kunna spela Martin P som vänsterback. Det har man gjort förr. Alternativt lånar man upp Daniel Filipovic från ÖSK Söder och låter Philip gå kvar till vänster.

Ytterbacksplatserna framstår allt mer som den stora problempositionen i årets upplaga av ÖSK Ungdom. Green och Brunzell är väldigt duktiga, men då de faller ifrån blir svårigheterna uppenbara.

Nåja, nu får tränarna hur som helst två tillfällen att testa katastrofscenariot.
Örebro Sekt. E
2007-03-13 09:46
Mittåt/ Tack. Klok som en bok. Som alltid. Hoppas den funkar, det är en sån replica-tennismatchtröja de tog fram för några år sedan och den är skön. Bra också att den är lite liten, så att man måste hålla sig i form för att kunna ha den.. Ingen mazarin på läktaren för min del med andra ord.

Segertröja/superettantröja, det får framtiden utvisa.
Örebro Mittåt
2007-03-13 09:41
Sekt. E// Eftersom allsvenskan ställer helt andra krav på laget så är det inte säkert att den gamla matchtröjan, som väl var optimerad med avseende på fotboll i Superettan, fungerar lika bra som den gjorde förra året. Mitt råd får nog bli att du skall pröva dig fram. Börja med den gamla tröjan på Gefle-matchen och se vilken effekt den kan ha. Funkar det inte (för laget) så kan det vara dags att ta sig en ordentlig funderare på ett alternativ.
Örebro Sekt. E
2007-03-13 09:14
Närapå fem bussar fulla redan till premiären och sedan en alternativbuss och en massa bilar. Härligt med sådan uppslutning på första resan. Starkt jobbat av Kubanerna som säkerligen kommer att fortsätta övertyga denna säsong. Liksom laget kommer att göra.

Hoppas verkligen på seger mot Gefle så att hemmapremiären känns i luften hela matchdagen. Det är en härlig känsla att gå till jobbet på morgonen och känna att något är på g. Hoppas också att Guliganerna sluter upp på våran ursnygga bortasektion. De lär väl iofs inte ha en chans i klackmatchen, men kan ju alltid få bevittna en rejäl hemmaseger.

Fråga till vidskepliga: Ska man ha samma matchtröja på sig som var med och tog oss upp, eller skaffa nytt för Allsvenskan? Vad ger mest tur?

Forza Svartvitt.
Örebro jappel
2007-03-13 09:02
ara //
Skönt att höra.
Då kan vi räkna med ett tröjbyte lagom till juni när ÖSK dominerat i AS ett tag då :-)
Eller kanske till premiären om du är på det humöret.
Fast snart har du kanske två allsvenska lag att välja mellan igen....1-1 mot bajen är väl inte helt fel.
Örebro BabyKladde
2007-03-13 08:56
Ämne: Noterade att Allehan....
Tror dom glömt gardera in honom...
..den där "listan" har dom nog haft sen förra veckan och sen glömt komplettera med Gerzic när han blev klar för ÖSK.
Örebro psoari
2007-03-13 08:39
Noterade att Allehanda inte hade Nordin med på listan över cypernresenärer. Tidningsanka eller...
Örebro Mackan
2007-03-13 08:27
Ara//
Det där är inte helt överensstämmnande med sanningen, vi har inte stängt av dig. Och hade vi stängt av dig från ÖSK-forumet hade du inte kunnat skriva här med Syrianska-tröja heller.
Forward ara
2007-03-13 00:46
jappel/

Självklart följer jag ÖSK med hjärta fortfarande.

Peter Westman

Glenn Holgersson
Magnus Wikström
Fredrik Jansson
Joel Riddez

James Frempong
Kevin Walker
Lars Larsen
Krisstoffer Näfver

Nedim Halilovic
Nordin Gerzic

Anledningen till att jag byte tröjja, var pga utav att adminsen stängde av mig från forumet efter det att herish och ösk gick olika vägar...
Örebro jappel
2007-03-13 00:20
Klart att vi gör ara. vi saknar ditt ständiga tjat om kuhi...not.. men jag antar att du saknar ÖSK :-)
Du tar säkerligen ditt förnuft till fånga under säsongen som kommer nu när ÖSK är tillbaka i AS igen!!
Forward ara
2007-03-12 23:49
haha kära ÖSKare ni verkar sakna mig!
Örebro Sersant
2007-03-12 23:40
Tänkte bara meddela att dem nämner ÖSK i Eurotalk 15.50min in i del 3. :)

För övrigt sveriges bästa fotbolls program :P
Örebro jappel
2007-03-12 22:54
Får hoppas att de olika bajen sektionerna har vattentäta skott mellan sig.. annars finns det väl en viss risk att bandyn (hockeyn går väl med förlust också om jag inte minns fel) drar med sig den någolunda lönsamma fotbollen ner i bottenträsket! (och fotbollen hade väl inte heller klarat sig utan anschults(eller vad affärsmannen nu hette) pengarna.
Örebro sekt b
2007-03-12 22:47
Örebro sekt b
2007-03-12 22:47
kribba/ näää
jag tippar Aik 2:a (igen) efter Mff den här gången.
Bp blir näst bästa 08 lag....
Örebro Los Flores
2007-03-12 22:36
okej tomten =)

tack för infon... som sagt, jävligt bra jobbat !!
Örebro jappel
2007-03-12 22:18
det enda man kan veta säkert är att inget är säkert.
Örebro jappel
2007-03-12 22:18
någon av tony eller sigge ryker först. Men jag är också övertygad om att ett av dessa lag kommer vara med i toppen mot slutet. (försäsong är trots allt försäsong) så mycket pendlar försäsongsresultaten.
AIK kribba
2007-03-12 22:11
sekt b, tror du seriöst på det? ;) hehe.. För AIK har det gått otroligt fort, vi hann knappt presentera oss 2006 förrän vi var ett topplag och stannade som topplag säsongen ut, och utmed vägen så stärkte vi truppen kontinuerligt och bra och har fortsatt så efter förra säsongens slut. Osvuret är bäst men visst är en toppplats absolut inom räckhåll för oss. Intresset är på topp, ekonomin likaså. Laget ser mycket starkt ut. Det känns riktigt bra just nu.

Tror difs Siggi ligger sämst till som nytränare. Dels har dif ett oerhört litet tålamod, dels tror jag inte på varesig dif eller Siggi.

Dif sparkade snabbt sin år 2005 guldmakare till tränare Jonevret. Vad är då marginalerna för en helt oprövad islänning?

Sen, som någon så, hur länge orkar Tony G om det fortsätter blåsa hårt för bajen? Tror iofs man har större tålamod i bajen än i dif.
Örebro go_osk
2007-03-12 22:02
Ämne: Vilken tränare tror ....
Jag tror att Siggí Jonson skulle ligga pyrt till vid minsta lilla motgång. Redan nu har man märkt att intresset för fotboll svalnat rejält i den så kallade djurgårdsfamiljen jämfört med tidigare år. Samtliga djurgårdare kräver att DIF ska ta hem någon titel varje säsongen, men Siggí förfogar enligt mitt tycke över en alldeles för dålig trupp för att ha en realistisk för att tillfredsställa förväntningarna. Ha även i åtanke att Djurgårdens försäsong inte har varit den bästa rent resultatmässigt.

Det här är konsekvenserna av att supportrarna blivit för bortskämda med framgångar genom åren. Det sägs även att de spelare som var med under DIF:s storhetstid är mer eller mindre mätta på framgångar.

Frågan är om Siggí är rätt man för att styra upp det här. Jag tror inte det. Det är tur att man håller på en av de mindre allsvenska klubbarna:-)
Örebro sekt b
2007-03-12 21:58
mff kickar tråkeby efter 4 omg
Örebro MAD FOR IT!
2007-03-12 21:55
kommer bli en grym premiär! (:
Örebro ÖSK-Karl
2007-03-12 21:50
Vilken tränare tror ni först får sparken i årets AS. Tony Gustafsson lär väl inte vara någon högoddsare?
Örebro sekt b
2007-03-12 21:48
kribba/ då e ni där nere också då "andra" året sägs vara svårast hehe
AIK kribba
2007-03-12 21:44
Riorobban, ja, nu drabbades iofs BP av ett tungt bakslag då en av dom mer rutinerade och bättre spelarna, Bergtoft, troligtvis är borta resten av säsongen, men dom har ändå en lite intressant trupp tycker jag.
Nu är bra träningsmatcher ingen garanti på att man spelar lika bra i serien, långt ifrån, men ändå, har en känsla för att dom kan överaska lite.

Det är lite svårt att analysera nykomlingar ändå, förrutom att dom troligtvis huserar i botten. Öster satsade rätt ordentligt förra året men åkte i alla fall ut. Det som gäller är att dom allra flesta får det svårt när serien väl sätter igång. Dom flesta åker ut, även om 2007 iofs innebär bara en avstigningskandidat.

Tror samtliga nykomlingar kommer ligga i botten eller nedre mitten som bäst, tillsammans med Gais och HBK.

Jappel, visst,det känns inte direkt seriöst att byta lag efter sin favoritspelare. Då kan man knappast ha ett speciellt djupt intresse för fotboll, åtminstone inte svensk fotboll.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-03-12 21:13
Los Flores // Händer inte så mycket just nu, man har precis börjat regla upp taket under våning två på utsidan av fasaden, jag tar med kameran i morgon så tar jag en vända förbi efter jobbet och knäpper några bilder.
Örebro jappel
2007-03-12 21:08
Jag ska se om jag kan lyckas ta mig till stockholm så att jag kan ansluta till ÖrebroStockholmsKlacken!! Börjar bli riktigt sugen på premiären nu vill jag lova!
Dags att fylla bortasektionen på strömvallen
Örebro jappel
2007-03-12 21:06
Ventilen såklart!
Jag sa inget om någon flaska :-)
Örebro sekt b
2007-03-12 21:06
redan 230 anmälda till gefle!
finns nog risk för att O´learys inte kan ta emot alla. bäst o va snabb av från bussen för att hinna få ett gäng guinness
Örebro sekt b
2007-03-12 21:01
hur får ni in ölen i fotbollen?
Annons: