/fotboll/osk/forum/8368.aspx/fotboll/osk/forum/8368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-03-12 18:56
Ämne: BP har fått stora pr....Ja tappar dom honom är ser det mycket tungt ut (eller ska jag kanske skriva tunt?? )
Det borde vara en värre förlust än när vi tappade Larsen.

verkar för övrigt väldigt tomt här idag.. får nästan en liten släng av lappsjuka.
Örebro Aspen
2007-03-12 18:45
BP har fått stora problem.
Örebro Chipset
2007-03-12 18:06
Farsen//

Ja, passa dig så du inte börjar förknippas med någon yrkeskategori som anses nedvärderande, typ terminalarbetare. Vi är ju en större stad än exempelvis Helsingborg och har därför fler terminalarbetare.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-03-12 17:55
Kanske dax att lägga ner bondesnacket.

En annan sak: hur många bortafans kan Gävle släppa in?

Alltså på arenan kanske man ska tilläga så man inte får nåt humoristiskt tjuvnyp!
Örebro Marquis de Sade
2007-03-12 16:32
Ämne: Bonde är tydligen et....
...har du hört den gamla slagdängan: adel, präster, borgare och bönder?...där antyds väl att bönder (som degerfors) och borgare(som helsingborgare) står under adeln som ÖSK'are...
Örebro ösk92
2007-03-12 16:29
Helt rätt Los Flores! (Y)
Örebro Chipset
2007-03-12 16:20
Bonde är tydligen ett negativt laddat ord eller kategori av människor. Det tycker jag är komiskt. I länder på kontinenten har kategorin bönder ett mer romantisk skimmer över sig.
Örebro Los Flores
2007-03-12 15:40
ÖrebroSK//

och en grej till som är lite komisk...
egentligen borde vi örebroare kalla helsingborgarna bönder då örebro är en större stad =D
eller?
Örebro Chipset
2007-03-12 15:36
Hur blir det med matcherna på lägret. Kommer nerikes allehanda ha någon halvsunkig rapportering eller ingen rapportering alls? När kommer matcherna spelas?

Mitt förslag är att samla ihop till en billig flugbiljett (100 pers x 30 spänn)inkl. logi och skicka nere någon live:are. Vad sägs om en gratis solsemester Mackan?

Edit: Reseförslag
Örebro Gordon
2007-03-12 12:47
Se där. Nu skrattar vi åt samma sak. Charlezzz var fyndig.
Det är bara så att jag har svårt att glädjas åt andras olycka - förutom när Lagrell fick en lampa i huvudet.
Örebro ÖrebroSK
2007-03-12 12:36
Komiskt av Helsingborg att skriva så om Gefle.

Som det ser ut nu så trivs Gefles "deltidsarbetande bönder" väldigt bra i Allsvenskan. Sen att Malmö alltid kallar er bönder eftersom en stor del av eran supporterskara bor utanför Helsingborg och många av dom är riktiga bönder. Men jag förstår att ni vill vara som MFF, jag förstår helt klart..

Och om ni vill lägga ny potatisåker så får ni gärna göra det, men ställ inte till det för andra lag och skyll på att dom är "rädda" för er.

Hoppas ni åker ur i år, ni har ju fått sånt jävla storstadskomplex så det är äckligt!
Örebro psoari
2007-03-12 11:45
Ang. bönder och helsingorgare, hälsingar och helsingar.
Det må vara så att skånebönder är ett begrepp, men lite rätt har de ju. Gefle är ju kända för att en av deras spelare inte är proffs, han är halvtidsbonde.
Charlezzz visar tendenser till helt OK humor... med mina mått mätt.
Örebro Charlezzz
2007-03-12 11:36
Ämne: Leif// " bönder....Känns också som att man kanske borde ha tagit reda på hur lång tid det skulle ta att odla gräsmattan innan de sådde den. Men de kanske bara "plöjde" igenom instruktionsboken. *haha*
Örebro Gordon
2007-03-12 10:55
psoari// Vi har olika humor, men det är OK.
Örebro psoari
2007-03-12 10:42
Tacka vet jag när Hif kallades Örebro Södra efter att de köpt halva sitt lag från ÖSK...
Det var också humor
Örebro psoari
2007-03-12 10:40
Gordon. Humorn ligger i att SvFF inte kommer att degradera något lag för brott mot licensreglerna, så länge det är lag som gillas av dem i toppen... (känns det som). *smile*
Örebro Gordon
2007-03-12 10:33
Förstår inte humorn i att något lag över huvud taget skall behöva degraderas på icke sportsliga grunder.
Örebro Grixx
2007-03-12 10:25
Leif// " bönder", jisses det är ju NI som är skåningar och dessutom snabbodlar gräsmatta;-)
Örebro joth
2007-03-12 09:39
När det gäller planerna så är det rätt intressant faktiskt. När det gäller konstgräs så finns det milimeter regler om hur bollen får agera på planen. Något som sett ett regelverk för vad en spelbar naturgräsplan är? Inte jag i alla fall... skulle samma regler som gäller konstgräs appliceras på naturgräs så skulle det bli ett allmänt kaos i fotbolls-Sverige.

I Helsingborgsfallet tycker jag att det är väldigt konstigt att man inte väljer kostgräs alternatviet eller åtminstone en hybrid, med tanke på att man har målsättningar som Royal League och andra internationella cuper.

Konstgräset är framtiden för en svensk teknisk fotboll.
Örebro Marquis de Sade
2007-03-12 09:23
Det där med spelbar plan till premiären är väl en regel som sattes ur spel redan förra året om jag inte minns fel...var det inte flera premiärer som fick skjutas upp, utan tillstymmelse till ens varningar - MEN visst står det så i licensförklaringen, va'?
Örebro Sekt. E
2007-03-12 09:16
I och med att vi är tillbaks, och Heif också lirar i allsvenskan så borde kanske just det ekonomisnacket vara till ända. Tycker jag. Båda klubbarna har säkert lärt sig en del. Desto mer intressant tycker jag det är att diskutera begreppet "spelbar plan". Det finns väl inte på kartan att förbundet skulle slänga ut någon ur allsvenskan för det. Eller? Således en pappersdrake, utan egentlig effekt.
Örebro psoari
2007-03-12 08:56
Hehe. Den där kille från Helsingborg var ju riktgt rolig. Rekommenderad läsning, helt klart. Bara en liten undran - är inte kravet för elitlicens att ha en spelbar plan vid allsvenska premiären. Det vore väl för underbart om HIV med Henke i laget, 40 mille (?) i skulder men med konstiga bankgarantier (exakt samma lösning som ÖSK enligt vissa, men eftersom de lyckades är de förkastliga), ja, visst vore det väl roligt om de degraderades för att de inte hann få ordning på sin naturgräsplan. Humor på hög nivå.
Örebro Matthew S
2007-03-12 08:47
ÖSK:are i Exil//
Hehe, tänk om de kallade oss ÖrSK. :-)
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-12 08:16
Jag reagerar också på HeIF krönikan. Dessvärre är intrycket överlag negativt om HeIF supportrarna utifrån krönikor samt en del läsningar på deras forum över det senaste året. Reagerar allt som oftast på aggresivitet och fiendeskap. Jag följer inte HeIF utan läser mest när det dyker upp nånting men för mig håller Heif på att få en allt mer negativklang som annars mest förknippats med gnaget och firman. Ska tilläggas att jag tycker det är synd för min ursprungsinställning var att jag gillade helsingborgarna då jag kände härliga supporters därifrån. Men det har alltså ändrats över de senaste åren. Sen spelar det nog inte så stor roll vad jag tycker om HeIF och det finns väl mer intressanta saker att diskutera.
Örebro BabyKladde
2007-03-12 08:07
Ämne: när jag startade den....
Håller med.. .

. ..ingen mer kommentar från mig i ärendet.
Örebro Los Flores
2007-03-12 00:07
när jag startade denna disskution med att lägga upp krönikan på länktips menade jag såklart inte att helsingborg skulle få skit för att deras arena inte går att spela på förrän senare mot alla andras allsvenska arenor... Jag menade inget illa om själva helsingborg, och jag sa inget om att krönikan var dålig, absolut inte!

men jag tycker att krönikören har använt fel ord i sin text då han i mitt tycke anser att helsingborg är allt och det enda på jorden medans Gefle är en jävla bondförening...

Jag tycker som de flesta hifare att gefle beter sig dåligt när det gäller den frågan...
men kom igen helsingborg, bara för att inte alla vill göra som ni betyder det inte att ni ska vara uppkäftiga i era krönikor...
eller?
det kanske bara är jag som tycker så, och då ska jag såklart inte leda disskutionen framåt...
förövrigt tror jag att planen på Olympia hinner bli klar till premiären så det är lungna puckar!
Örebro jappel
2007-03-11 23:36
Kan konstatera att det är synd att gefle vägrar flytta sin match, att det är konstigt att förbundet inte visar större förståelse för att arenan blir ospelbar under upprustningen samt att det är dålig planering av hif att genomföra omläggningen av planen utan förankring hos svff.
Det löser sig säkerligen ändå nu när våren verkar vara här för att stanna. Det blir nog spelbart gräs på olympia lagom till premiären.
Örebro jappel
2007-03-11 23:31
Mittåt//
Inte helt korrekt.
Men vi ska inte ta upp den diskissionen på nytt.
Örebro Mittåt
2007-03-11 23:20
Bara så ni vet.

Varje gång som man härifrån klagar över hur Helsingborgs rekonstruktion gick till och över att SvFF godkände denna, så skjuter man ett kraftfullt självmål.

Precis samma konstruktion ingick nämligen i räddningspaketet för ÖSK, även om beloppen inte alls var lika stora. Men utan eftersatta lån från kommun och bank hade vi definitivt inte haft något ÖSK i Allsvenskan. Ja, frågan är väl snarast om vi haft något ÖSK alls.
Örebro jappel
2007-03-11 23:15
Vi får väl se...dom är långt ifrån i hamn än.
(trots all hjälp av Henke!)
Annons: