/fotboll/osk/forum/8367.aspx/fotboll/osk/forum/8367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2007-03-21 08:37
Matthew S// Du kan kolla in länken om du vill...Wirström sammanfattar mycket bra.
Örebro joth
2007-03-21 08:30
Matthew S//Larsen säger till NA:
"Mina citat stämmer, resten är påhitt!"
Örebro Matthew S
2007-03-21 08:21
Joth//Skulle du kunna redogöra för vad som framkom i NA:s artikel med Larsen?

Är lite besviken på första avsnittet av Matchpuls. Tycker det var lite för mycket övergripande snack om hur man tar hand om utländska spelare, arenor och annat. Tycker gott man kunnat ägna lite mer tid åt varje enskilt lag och kort gå igenom dess förutsättningar (nyförvärv, träningsmatcher etc.) med tanke på hur mycket programtid mar till sitt förfogande.

Men såg matchpuls förra säsongen och det är ett mycket bra program, antar att det tar ett tag att hitta formen efter ett långt vinteruppehåll.
Örebro Mittåt
2007-03-21 07:20
Ämne: är inte målotto med ....
jappel// Mål-Otto fick sparken från Degerfors då Tony tog över. Han spelade därefter ett år i Åtorp och förra året i Strömtorp. I år har han (äntligen) lagt skorna på hyllan men han fortsätter som ansvarig tränare i Strömtorp.

Tony verkar att vara en person med hårda nypor. Det finns onekligen en del paralleller mellan vad som hände med mål-Otto och vad som (kanske) skett i Hammarby med Thom Ålund.
Örebro joth
2007-03-21 06:11
Idag får vi tacka NA för att de kollar upp fakta med Lars Larsen. Tack, NA!
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-03-21 05:10
Los Flores // kommer uppdatering ikväll
Örebro rirobban
2007-03-21 01:27
Såhär slutar serien i år. Jag gjorde en på min blogg för ett tag sedan men detta är den slutgiltiga och förändrade tippningen från mig:

Serietabell

1. IF Elfsborg (samma lag som förra säsongen men har dessutom förstärkt)
2. Helsingborgs IF (Kom igång bra i slutet av förra säsongen och har i år både Henke och Baxter med från start)
3. AIK (Överraskade alla förra säsongen och har ett bra lag även i år)
4. Kalmar FF (Allsvenskans bästa försvar sägs det och med skickliga brasilianare på topp så gör laget också mål)
5. Malmö FF (Får Åkerby verkligen igång det stjärnspäckade laget den här säsongen undrar jag, ifall han får det kan det bli en bättre position)
6. Djurgårdens IF (Har inte värvat jättestora namn utan hållt sig mest till unga spelare, jag tror inte att laget lyckas riktigt den här säsongen)
7. IFK Göteborg (Hur mycket kommer klubben att känna av skattefrågan som tas upp igen under våren kan man undra, sen är frågan ifall IFK verkligen känner sig hemma på Nya Ullevi?)
8. Örebro SK (Faktiskt inte omöjligt för ÖSK att komma före DIF och IFK, men det blir en mittenplacering som vanligt, dock kommer Halilovic och Rodevåg ha lekstuga ihop)
9. Hammarby IF (Raset känns oundvikligt i år, tappat den största delen av fjolsäsongens lag och dessutom en mycket viktig ledare)
10. Halmstad BK (Ostabil start förra säsongen och frågan är om de hamnar i samma trend i år igen, det känns alltid svårt att tippa HBK) 11. Trelleborgs FF (Mycket starkt försvar i superettan, om man kan hålla samma styrka i allsvenskan så klarar de sig kvar iaf, blir dock ett tufft år)
12. Gefle IF (Har förmågan att hitta nya okända spelare som gör ett bra jobb i klubben, svårt att hitta speciellt många namn man känner igen men kämpartakterna är det inget fel på)
13. GAIS (Tappat flera viktiga spelare och inte riktigt ersatt dem, får det tungt i år och får kampa mot BP om att slippa åka ur)
14. Brommapojkarnas IF (För tunnt lag, saknar den bredden som behövs i allsvenskan och har nu också tappat en av lagets viktigaste spelare.
Örebro jappel
2007-03-21 00:12
Ja, kul att dom är igång igen!
Inte alls oväntat att ÖSK är nederlagstippade.
Men vi gillar ju att slå ur underläge.
Är man nertvingad på knä är det lättare(närmare i alla fall) att bita etablisamanget i pungen :-)
Örebro rirobban
2007-03-20 23:59
Äntligen är matchpuls igång igen:=) Panelen tippar årets Allsvenska och diskuterar lite andra saker också. Kan avslöja att tippningen inte ser allt för bra ut med Örebroögon:=) Bosse Pettersson tippar oss dock lite högre än de andra två. Hur som helst är det mycket kul att programet är tillbaka...
Örebro jappel
2007-03-20 23:51
är inte målotto med i laget imorgon?? vad har hänt med bruket?? trodde att han var garanterad plats så länge han kan stå.
Örebro Mittåt
2007-03-20 22:27
Joerny// Om Superettan började i morgon är det väl ungefär det laget de skulle starta med. Man saknar dock ett antal skadade spelare som förmodligen hade tagit en plats i laget. Renato Rodriques, Jonas Lindskog, Tobias Larsson och Johan Kristiansson saknas på grund av skador.
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-03-20 22:17
Mittåt// Utan att ha nån större koll på Dif så verkar dom ställa upp med ett ganska meriterat lag imorgon alltså. Kul för nurme att stå mot sin gamla klubb även om ÖSK spelar med i stort sätt ett juniorlag.
Örebro Mittåt
2007-03-20 22:03
DIF:s startelva (enligt DIFs hemsida)

Målvakt: Simon Nurme

Backar: Magnus Tappert, Tobias Hedberg, Fredrik Holmberg och Markus Karlsson

Mittfältare: Johan Bertilsson, Andreas Drugge, Tobias Solberg, Jonas Bergman

Anfallare: Mano Garcia och Shpetim Hasani

Bänken: Jonas Bohlin (mv), Henrik Berger, Dejan Doslic, Erik Nilsson, Kalle Norrbin, Örjan Birgersson
Örebro Los Flores
2007-03-20 22:01
uppdatering av läktaren på gång ??

=) är så himla nyfiken
Örebro Bastard on Parade
2007-03-20 21:45
Jaså? Jag som hade för mig han var med på ett par träningar.

Det kan iofs vara någon av internmatcherna jag såg...
Örebro Johannes A.
2007-03-20 21:44
Jag tippar 2-1-seger till ÖSK i morgon. Avgörandet i den 94:e minuten. Någon som vågar sätta emot? ;-)
Örebro Mackan
2007-03-20 21:22
Erik har inte tränat med A-truppen. Han har dock varit med i ett par av internmatcherna.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-20 20:44
Helsingborg har hittat en lucka i lagen som gör så att de kan ställa upp med 6 icke-EU spelare om Förbundet ändrar sina regler. Helsingborg stödjer sig på Cotonouavtalet vilket borde innebära att så fort det löst sig med Yunus identitetshandlingar räknas han inte som Icke-Eu spelare.

Detta kan vara bra att veta eftersom den inhemska marknaden och den europeiska kan vara begränsad. Kan detta innebära att de allsvenska föreningarna letar efter guldkorn i Afrika istället för Brasilien?
Örebro Gordon
2007-03-20 20:29
Bah! Ingen Yunus i morgon. Är han skadad, förkyld eller?
Örebro Mittåt
2007-03-20 20:16
Det är inte första gången i mordern tid som ÖSKs påläggskalvar ställs mot Degerfors. Någonting liknande hände faktiskt förra året då de två föreningarna hade bokat in en reservlagsmatch några dagar efter den famösa 8-0 matchen. DIF ville dock försöka tvätta bort förlusten ur minnet och kom till start med en väldigt stark trupp:

Degerfors trupp.
Jonas Bohlin (mv), Eirik Lamöy, Renato Rodrigues, Stefan Larsson, Tobias Larsson (d.y), Abder Kabous, Jonas Bergman, Tobias Solberg, Henrik Berger, Mikael Nilsson, Mikael Eriksson, Tobias Larsson (även två spelare från tipselit kommer att finnas med i truppen)

ÖSK å sin sida satsade ungt och reservbetonat och spelade på följande sätt:

Simon Nurme
--------------------
Niklas Lönnqvist (Pontus Brunzell, 83)
Fredrik Jansson
Thomas Andersson
Moses Reed
--------------------
Joakim Green (Erik Nilsson, 46)
Anton Ahlén
Fredrik Nordback
Christian Lumbana Kapasa (Tobias Johansson, 68)
--------------------
Emra Tahiri
Sandro Pavicevic (Fedja Jelecák, 78)

Hur gick det. Jo, matchen slutade 0-0.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-20 20:12
Jag såg ett par träningar i vintras och då var Erik med, det var visserligen en del andra spelare borta om jag ej missminner mig.
Örebro Mittåt
2007-03-20 20:07
Bastard on Parade// Green spelar normalt på högerkanten och kan även ta jobbet som mittback om det skulle knipa. Han spelade några matcher förra året på det inre mittfältet. Kanske inte hans bästa plats men han bör tack vare sin arbetskapacitet kunna göra en bra insats. En sak är säker - ingen kommer att springa ifrån honom.

Jag tror inte att Erik tränar med A-truppen. Om han gör det, så har jag nog missat det.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-20 20:02
Brukar inte Green mest spela på högerkanten? Har för mig jag sett honom både som högerytter och högerback, men inte som innermittfältare.

Erik Nilsson är en spännande spelare, tränar han fortfarande vissa pass med A-laget?
Örebro jappel
2007-03-20 19:55
Mittåt //
Har förstått att du är involverad i ungdomsverksamheten, men i sammanhanget är det väl ändå bra mycket viktigare att vi undviker skador på förstauppställningen i a-laget jämfört med diton i ösk-u (inget ont om någon i u-laget, men det är lite annan dignitet på deras matcher.)
Men självklart vill vi inte ha skador på någon spelare i ÖSK:s stora familj.
Örebro Mittåt
2007-03-20 19:54
Lithell kanske, men han passar nog bättre på kanten.
Örebro Mittåt
2007-03-20 19:52
lollo_homeboy// Fast vi vill ju inte se några skador på talangerna heller. De har haft ett hårt program de senaste veckorna och spelat 3 matcher (före Degen) de senaste 10 dagarna. Och sedan skall de möta Kenty på lördag. Mest orolig är jag för Chris ljumskar. Speciellt som det inte finns någon anfallare alls på bänken.

Vad gör man om Chris måste gå av? Sätter upp Fedja i anfallet eller testar mittbacken Nätterlund som murbräcka?
Örebro lollo_homeboy
2007-03-20 19:47
spelar ingen roll för mign om det är inträde.. Men den räknas ju som a-laget match och spelare som i startelvan kommer vara i alaget är ju RR hela backlinjen green på mitten och nordin så det är ju fler spelare än vad ungdom kommer med. Jag hade gärna sett Ungdom tagit den matchen finns riska för skador och liknande om man är trött och sliten så där..
Örebro Erki
2007-03-20 19:45
jappel//

Självklart är jag medlem. :)
Det var bara en tanke som slog mig, det brukar väl vara gratis på Ungdoms träningsmatcher?
Örebro Mittåt
2007-03-20 19:43
Om man kan få degerforsarna att betala 50 kronor för att se ÖSK Ungdom spela så är det helt ok. Det är de värda. Intressant mittfält hur som helst med Joakim Green på det inre mittfältet tillsammans med ÖSKs svar på Xabi Alonso. Kan bli sevärt.
Örebro jappel
2007-03-20 19:40
Erki // jag antar att det inte spelar dig någon roll eftersom du självklart är medlem i stolta ÖSK.
Annons: