/fotboll/osk/forum/8365.aspx/fotboll/osk/forum/8365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2007-05-30 13:40
Fifflarna sitter i styrelsen, fifflarna agerar för klubben och fifflarna ger klubben fördelar. Vad är det för värld vi lever i om inte Göteborg åker ner på det? I så fall skulle ÖSK ha klarat sig kvar i allsvenskan om Ove L skrivit svarta kontrakt med Larsen, PFO och Johnsen eller på annat sätt undvek att skatta på pengarna. Brottslighet får aldrig löna sig. Lars-Åke är en tomte!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-30 13:28
Lite reflektioner angående IFK Göteborg-rättegången förresten. Tyckte det var dags för lite korrespondens med allas våran Lars-Åke och det är smärtsamt tydligt att IFK knappast kommer bestraffas - "hade två ledare i styrelse dömts omgående hade det varit en annan sak". Omgående? Vilken typ av rättsprocess sker omgående? I SvFF:s bok är det alltså ok att fuska med förutsättningen att det inte upptäcks förrens efter ett par år? Ska bli mycket,mycket,mycket intressant att följa eftermälet till rättegången.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-30 13:20
Los Flores: Skiva gurkorna är ju bara stort i hockeysammanhang! Jag minns att ÖSK och VSK möttes i Allsvenskan för en massa år sedan på 90-talet och jag tror inte att publiksiffran var speciellt imponerande. Men det är klart, skiva gurkor är kul även i fotbollssammanhang.
Hammarby king eguren
2007-05-30 13:13
jävla flyt helsingborg! borde varit ösk som stod som segrare
Örebro Mattias69
2007-05-30 13:11
Ämne: Det känns ändå som o....
Håller med fullständigt, små marginaler inom fotbollen och ÖSK har inte haft dom på sin sida. Centimetrar från att vinna premiärmatchen, kvittering i slutminuterna mot GAIS, bortdömt offside-mål mot Elfsborg, förlustmål på övertid mot Hammarby och så den bestulna straffen mot Helsingborg. Enda matchen som var ett riktigt plump i protokollet är väl Göteborgsmatchen.
Örebro Lucien
2007-05-30 12:35
Det känns ändå som om ÖSK haft en hel del otur under säsongsinledningen... Visst kan laget behöva införskaffa sig någon ny spelare men jag tror nog det kommer om dom bara fortsätter kämpa!
Örebro Los Flores
2007-05-30 12:28
anledningen till att vi inte är heta framåt är ju att Halilovic får fel bollar att jobba på...
Han är mycket sämre att få tjongbollar från backlinjen än vad han är i djupledspass...

Själklart behövs förstärkning till laget på något sätt...
Men att få tillbaka Lundblad tror jag inte gör saken bättre..

Då kommer det trodligtvis bli
Halilovic - Lundblad på topp
och sebbe får älta på mittfältet igen...

Eftersom Sebbe och Nedim spelade riktigt bra i superettan tillsammans så tror jag att de tillsammans på toppen bli starkare än om Lundblad kommer och Halilovic måste tampas med ytterligare ett nytt ansikte på topp-positionen...
Örebro Ösk-Power
2007-05-30 12:16
Hoppas du skämtar!?

Vi har idagsläget ingen anfallare som är het inne i boxen. Där är Jon Lundblad ett bra exempel. Sedan om Barsom får lite speltid och förtroende kan han växa och alla vet att det är en riktigt bra spelare...

Visst, jag håller med dig. En etablerad högerback vill jag också se. Efterlyste redan det i vintras. FreSa kan vi sparka, sen satsar vi på Anttonen och någon till på högerbacken..
Örebro Los Flores
2007-05-30 12:10
sannolikheten är nog lika med noll hoppas jag iaf då jag känner att vi inte behöver någon av dem så länge ingen av dem snabbt omskolas till högerback!
Örebro Ösk-Power
2007-05-30 12:07
Hur stor är sannolikheten att ÖSK knyter till sig Barsom och Lundblad?

Är det enbart spekulationer tro!?
Örebro Los Flores
2007-05-30 12:04
nja den var inte ens över 5.000 enligt sporklubben.net..

Men då får vi inte glömma att det är superettan vi snackar om.. hade det varit allsvenskan så hade betyldigt mer publik kommit.. Så fort Örebro möter Västerås så blir det på något sätt så att alla som inte går på fotboll, just går på fotboll bara för att västerås kommer på besök.. Jag menar.. ALLA örebroare gillar ju när gurkor äts upp?
Örebro Los Flores
2007-05-30 12:00
ösk henrik

Västerås drar hur lätt som helst över 10.000 !!

nemas problemas...

Vad var publiksiffrar senast vi möttes för 2 år sedan i S1??

Örebro Tilly_79
2007-05-30 10:07
// Bastard on Parade

Kan förstå att det låser sig när man har en domare som inte gör mycket rätt i en match, blir väl frustrerande...med tanke på att det är inte första gången heller, på vallen vet visst inte linjedomarna vad offside är.. eller kanske är svårt att springa och vinka med flaggan samtidigt?

Hade dock önskat man kunde fått sett ett riktigt taggat Ösk i andra halvlek, verka mer som luften gick ur efter 2-1 målet..

Och håller med helt, tror absolut inte Hif hade fått göra 4 mål om vi hade lett med 0-2..
Trist att se vissa så kallade supportrars kommentarer efteråt, men tydligen är skadeglädje den sanna glädjen för en del.. märkes tydligt efter matchen mot Malmö med.

Jag är dock bitter.. ;)
Örebro Mattias69
2007-05-30 09:39
Till er som tänkt er följa med till AIK men ännu inte gjort slag i saken.

Det finns ju för och nackdelar med det mesta här i livet. Nackdelen med att Kubanerna samarbetar med Biljettbutiken är väl att vi inte har lika stor koll på antalet anmälningar som förut men vi har väl fått indikationer på att ungefär 1/3 av bussen är fylld. Men detta bygger delvis på folk som sagt att dom ska köpa biljett snart.

Sen är det ju så att en buss kan bli fylld och när den är det så går det inte att köpa biljetter eller ställa sej på i någon slags reservlista. Därför är det mycket viktigt att du som har bestämt dej för att följa med på resan till AIK-matchen att du köper din biljett snarast så att Resegruppen vet om vi behöver sätta in ytterligare bussar. Folk har ju tidigare haft en tendens att bestämma sej i sista minuten men det fungerar inte så bra nu när vi inte tar emot anmälningar själva.

Det går alldeles utmärkt att logga in på www.biljettbutiken.nu och göra en beställning redan nu och sedan till helgen gå ner till slottet för att hämta ut och betala sin biljett.

Vidare finns ju den utmärkta möjligheten att boka via Ticnet och sen hämta ut biljetten hos närmaste ATG-ombud. Perfekt för dej som inte bor i Örebro.
Örebro Mattias69
2007-05-30 09:37
Ämne: Hur många är anmälda....
I dagsläget pekar det väl på att ungefär 1/3 av bussen är fylld. Men det bygger delvis på uttalanden från folk som sagt att dom ska med och som ska skaffa biljett snarast.
Örebro ÖSK tattoo
2007-05-30 09:28
En reflektion fråm Hif-Ösk är den roliga publiken, ett antal gånger kom ramsan " bättre klack än malmö" den tackar man för.. men att som delar av publiken börja busvissla och bua när laget leder med 3-1 och gör en bakåtpassning,, vad säger det om deras krav,, kan inte vara kul att lira i en sån förening..
Örebro BabyKladde
2007-05-30 09:20
liberate tu.. .

Du får fråga på biljettbutiken, dom har blivit tillsagda av kubanerna att meddela detta om någon frågar..
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-30 08:55
Hur många är anmälda till Aikmatchen?ungefär.
Örebro Fair Play
2007-05-29 23:57
ÖSK-Karl// Nej du min gode ÖSK-Karl, Västerås har aldrig varit någon publikdragare i Örebro när det gäller fotboll. Däremot har det varit så i bandy under ÖSKs storhetstid. Publikrekordet för seriebandy i Örebro är från 1959 mot just Västerås SK. Då kom det 12736 personer till Eyravallens naturis och såg ÖSK vinna med 1-0.
I ishockey har det också förekommit en del matcher på ÖIKs (mot VIK Hockey) tid som varit välbesökta, dock inte i närheten av bandyns siffror. I fotboll har ju Västerås och ÖSK inte så ofta spelat i samma serie. VSK har inte så många allsvenska säsonger och fotbollskulturen är inte speciellt välutvecklad i Västerås.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-29 23:36
VSK går hur som helst kräftgång i div 1 så det är troligare att Skiljebo tar hem Champions Leauge innan VSK ens är i närheten av allsvenskan!
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-29 23:31
Grönsvarta makrillen//

Domarkåren blir bara sämre med åren. Jag har som förslag haft att de skulle få se repris på eventuella straffar eftersom det är så matchavgörande. Borde gälla i AS och SE. Det fungerar ju i ishockey så varför inte i fotboll?

Utvisning på klar filmning och straff gult/rött.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-29 23:20
Henrik(ÖSK)//

Du är för ung ;) Västerås skulle lätt dra över 10 000 till vallen.
Örebro go_osk
2007-05-29 23:20
Stöd ÖSK i ur och skur (mest skur för tillfället) och åk till Råsunda.

Se länktips.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-29 23:17
Västerås kan jag inte för ett ögonblick se hur de ska kunna dra över 10 000 till vallen...
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-29 23:16
Henrik(ÖSK)//

Ser hellre att Norrköping och på sikt att Västerås går upp. Drar minst lika mycket folk. Men Degen, nää.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-29 23:14
Jag gillar ju faktiskt Peking så det blir ju svårt att piska upp den där riktiga derbystämningen.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-29 23:13
Hra ni glömt rivaliteten mellan ÖSK och IFK Norrköping? Det är ju nästan ett "derby" för oss ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-29 23:12
Los Flores//

Visst saknar jag derbyna, hade hoppas få möta dem i cupen. Men ryker de ur SE blir vi ännu starkare i regionen. De har ju "snott" en och annan spelare genom åren. Marino Ramberg t.ex.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-29 23:12
Angående Degerfors förstår jag inte hur folk inte vill ha dem i Allsvenskan. Hemmamatch i Allsvenskan mot Degen = 13 000 åskådare. En minst sagt behaglig entrépeng. Och det finns ingen bättre känsla än att vinna det enda derby vi har. Upp med Degerfors i allsvenskan!
Örebro Mittåt
2007-05-29 23:11
I Eskilstuna hade man (för att återgå till lokalderbyna en sista gång) över 4.100 då Eskilstuna City och IFK Eskilstuna möttes i div 2 Östra Svealand. Trots att det regnade.
Annons: