/fotboll/osk/forum/8360.aspx/fotboll/osk/forum/8360.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-15 22:38
Jag tycker vi har bra bredd på truppen och en härlig konkurrens i laget. Patrick kommer det tufft med laguttagningen, finns flera spelare som jag tycker är ungefär jämnbra. Tror ni Patrick väljer rutin eller dagsform?
Örebro Chipset
2007-03-15 22:28
Heja Mjällby! Roligaste matcherna på Behrn två säsonger i rad. Ni drar er inte för lite anfallsfotboll...
Örebro Chipset
2007-03-15 22:26
Glenn
Nordin
Henriksson
Petterson

Vilken jävla bänk!
Örebro Chipset
2007-03-15 22:25
Bastard on Parade / Jag tror och hoppas att startuppställningen mot Malmö och framåt är den som kommer gälla. Känns, precis som Mackan påpekar, som att Walker vilar nyckelirare imorgon till Malmö-matchen.

Så här ser elvan ut i premiären:

Westman
Riddez vb
Haginge mb
Wikström mb
Anttonen hb
Jeffs h.mf
Larsen mf
Nordback mf
Näfver v.mf
Rodevåg anf
Nedim anf

Bänk:

Richardsson
FreSa
Glenn
Nordin
Henriksson
Petterson
Örebro sekt b
2007-03-15 22:18
Maif_are/
Tror att ni får en bra tabellplacering i år. Ni spelar fin fotboll och har en trevlig "ambassadör" i mr mjällby.
hoppas ni spöar både öster och Landskrona i år
och slår er upp i finrummet igen
Örebro Bastard on Parade
2007-03-15 22:11
Rodevåg-Gerzic skulle nog kunna fungera riktigt bra, synd bara att man inte kan se matchen live.

Någon mer än jag som börjar bli lite orolig över att ingen given startelva spelas in? Visst är det bra att man har en bred trupp, men jag tror det är oerhört viktigt med ett bra samspel och kontinuitet.
Mjällby MAIF_ARE
2007-03-15 22:04
Trevlig läsning i eran artikel inför matchen, där ni nämner att vi har bra spelare och att vi kan slåss lite högre upp i tabellen, alltid roligt att läsa.

Har alltid gillat Ösk då ni alltid är trevliga och inga dåliga förlorar eller jävlas när ni har vunnit.

Sjöförs är inte ens med på Cypern då han är skadad.

Hoppas verkligen ni stannar kvar för gillar som sagt er som klubb där ni har respekt emot andra lag, Annat än äckel-öster som tror att dom är bäst i sverige för att dom har ett par sm-guld för 100 år sedan

Åter igen lycka till i AS!
Mjällby mr mjällby
2007-03-15 21:47
Verkligt fina reportage från Cypern från eran tidning
NA med bilder och vebb-tv-inslag bl.a mot MAIF i morgon, annat än Blekinge läns tidning.Ska bli kul att se lite av matchen och målen om det blir några!!!Det brukar ju förstås inte bli målsnåla matcher mellan lagen.Kan vi spela jämt mot duktiga ÖSK är det inte dåligt.Kanske kan vi överraska vad tror ni Kubaner?
Örebro Grohl
2007-03-15 21:46
Nån som vet vart man kan lyssna på Kenneth & the Knutters ÖSK-låtar? Har dom på skiva men tyvärr inte där jag är nu coh fick ett bra sug på att lyssna på dom =D. Är det lagligt att ladda upp dom om dom inte finns på nätet?
Örebro jappel
2007-03-15 21:27
Ämne: Kan direkt säga efte....
Tack för informationen.
Någon anledning, eller känner han helt enkelt inte för att var med och förlora ;-)
Mjällby AntonAronzon
2007-03-15 21:22
Kan direkt säga efter att ha läst eran "inför" att Sjöfors inte spelar :)
Örebro jappel
2007-03-15 20:46
BabyKladde//
tackar, då är jag med i matchen igen.
Örebro BabyKladde
2007-03-15 20:38
Ämne: ska bli intressant a....
Dom möter Mjällby imorrn.
Sen Malmö på Måndag.

sen åker dom hem på Tisdag kväll eller tidigt på Onsdag innan Degerfors-matchen
Örebro jappel
2007-03-15 20:25
ska bli intressant att höra lite mer om hur det går för grabbarna på cypern.
Vad är det för matcher inplanerade?
mjällby imorgon, mff måndag..något mer?
Örebro Aspen
2007-03-15 20:07
I morgon 12.00 NA rapporterar från Cypern
Örebro DaSa
2007-03-15 19:52
Vi kanske borde spetsa till konkurrensen i anfallet med en brasse från Norge...
AIK råtta
2007-03-15 18:37
Ämne: Minns ni rabaldret e....
Nämnde Åkeby har även skyllt på högt gräs, plastgräs, vinden, värme, kyla och allt möjligt som tydligen bara påverkade hans spelare, inte motståndarna. Åkeby är en bra tränare men hans ursäkter är patetiska
Örebro BabyKladde
2007-03-15 18:24
Ämne: BabyKladde //

Pro....Bastard On parade:

joo det förstår ju jag också.
Men i o för sig anländer bussarna ju i mycket god tid före matchstart, så tid finns ju. hehe...

...men jag önsketänkte bara lite högt här i forumet om ett sånt TIFO ;)
Örebro Mackan
2007-03-15 17:51
Minns ni rabaldret efter ÖSK:s "orättvisa" seger mot Djurgården 2003. Där Åkeby snackade om att det var en fara för svensk fotbolls utveckling att spela defensivt. :)

Edit: Bäst å förklara länkningen, satt och slöläste lite i artikelarkivet här på Svartvitt och det har publicerat ett del intressanta texter. Mindes inte att jag skrev "ett förstaklassens skitval" när det blev klart med Stefan Lundin till exempel.

Kan rekommendera Franssons texter "Lunchen" och "Middagen".
http://www.svenskafans.com/fotboll/osk/artikel.asp?id=98768
Örebro Bastard on Parade
2007-03-15 17:03
BabyKladde //

Problemet med ett sådant tifo på bortaplan är att man måste vara där i tid för att förbereda tifot.
AIK Saywee
2007-03-15 15:18
Läste någonstans nyligen att Kubanerna bildades i mitten av mars 2002. I dag är det det 15 mars - så jag passar på och gratulerar femåringen som verkligen har växt och blivit stor!

Grattis kubaner!!!!
Örebro BabyKladde
2007-03-15 15:12
Hoppas att Kubanerna gör ett verkligt bra TIFO i premiären!
tycker det ska påminna om det mot Degen borta -06 men man kanske skriver texten "Tillbaka för att stanna!"
Örebro BabyKladde
2007-03-15 15:11
Fan vad mycket som hänt med Västra läktaren nu. i alla fall runt om!
Tror kioskerna på hörnen kommer likna dom på Norra läktaren. Ska bli kul och se när man börjar gör klart allt runt om västra läktaren så man får en mer och mer bra bild på slutresultatet!

Det mest imponerande runt om arenan är annars att det blir rullande reklam på Södra läktaren, så himla bra!!!
Örebro Sekt. E
2007-03-15 14:39
Banderollförslag, dock inte till premiären kanske...

"Stäng Stockholmsfönstret!"
Örebro Bastard on Parade
2007-03-15 14:37
Tifo-gruppen brukar inte meddela när det är tifon på gång och jag tror de håller sig till den policyn.
Örebro joth
2007-03-15 14:35
rirobban//Korrekt uppfattat. Det blir ett försäljningsställe i andra hörnet också. Och även souvenirförsäljning på mitten bakom västra.

Och för er som undrar så finns det försäljningställen på Norra etagen för både souvenirer, dryck och tiltugg.
Örebro Kuba_Via
2007-03-15 14:34
Ja det vore kul och höra om tifo-gruppen har nåt kul på gång! måste ju vara nåt extra tycker jag ;)
AIK Saywee
2007-03-15 14:26
Fantastiskt kul att det blir ett stort bortastöd på Strömvallen. Det är nu dags att beställa den 7:e (sjunde!) busssen.

Dessutom är det ju några veckor kvar till premiären, plus som vanligt "sneåkare" från olika delar av Mellansverige.

Undrar om "tifogänget" har någon bra banderoll på gång och om kubanerna har någon passande "välkomstsång" att träna på?

Pulsen stiger!
Örebro rirobban
2007-03-15 14:04
Ämne: Ny bilder på västra,....
Mycket fina bilder... läktaren ser finare ut en vad den först gav sken av i skisserna. Tycker också att det verkar bli ganska trångt mellan kiosken och biljettluckorna. Men kön kan man ju styra så den går mot sidan istället för rakt ut. Finns det inte fler försäljningsställen på läktaren? Tänkte ifall det fanns en till på andra sidan:=)
Örebro GT
2007-03-15 13:56
Nå´n irrpanna på Röv-itts forum tror de ska vinna över ÖSK på onsdag... :-)
Annons: