/fotboll/osk/forum/8359.aspx/fotboll/osk/forum/8359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2007-03-17 11:19
Hålle med om och hoppas att dom återstående träningsmatcherna kommer innehålla en mer och mer ordinarie startelva.

Tror vi får se lite toppning mot MFF på Måndag.
Mjällby mr mjällby
2007-03-17 10:30
Ekenbergs mål var för jävla läckert!!!Vilka snabba spelomställningar av MAIF!!!Underbara bilder av matchen!!! Grattis NA-Vebb-tv!!!MFF gick på pumpen mot AGF med 1-2 liksom Maif tidigare med 0-3.AGF är ett riktigt bra lag liksom MAIF!Hahaha.
Örebro Los Flores
2007-03-17 10:16
Hur många är anmälda till Gävle just nu??
Kan man kolla det nånstans ??

chansar hos kubanerna, så jag ska in kolla där...
Örebro Los Flores
2007-03-17 10:10
fick PM av vår gamla underbara dif_calle...
Han vill träffa mig för att slåss...
Hur gammal är den tönten??
Örebro DaSa
2007-03-17 10:10
Tycker det känns rätt så lovande inför premiären, om bara vår centrallinje med Hagge, Wikström, Larsen, Nobbe och Nedim håller sig friska så kommer vi att komma på över halvan.

Om sedan Riddez och Näfver håller samma höga klass som när de var bäst förra säsongen på vänsterkanten så kommer vi att komma topp 5.

Om sedan Rodevåg smäller in 12 mål och Pettersson/Nordin/Yunus mellan 5 till 8 mål var så kommer vi att komma topp 3.

För att ta guldet så måste Anttonen utvecklas till en landslagsback och Jeffs utvecklas så han dominerar högerkanten.
Örebro Los Flores
2007-03-17 10:05
Killar, nu är vi inne på topp fem hetaste forumen igen =)
Örebro Aspen
2007-03-17 09:53
Konstigt att HIF med sin fina ungdomsverksamhet ska behöva en lag där alla i laget kommer från Afrika.
Örebro Aspen
2007-03-17 09:48
Tre matcher innan premiären - dax att spela ihop startelven !!

Vi har flera bra grabbar på alla positioner. Nu gäller det att bli samspelta, finnas rätt positioner och spelsystem.
Örebro Sersant
2007-03-17 09:31
Har inget emot själva musiken på kubanernas, men den är på tok för hög man måste ju stänga av el sänka ljudet innan man går in på sidan :)
Örebro Aspen
2007-03-17 07:56
Bra jobbat NA med Webb-TV från Cypern. Sämre av ÖSK
Örebro Mittåt
2007-03-17 07:30
I vintras var det väl någon Gefle-supporter som var inne här och skrev att med Wikström i försvarslinjen kan man inte spela ett högt försvarsspel. Men det verkar man ha försökt sig på igår. Och då gick det som det gick.

Nu är nog inte risken så stor att laget kommer att frestas till denna typ av i allsvenskan, där det betydligt mer kommer att handla om att försvara sig. Och då hamnar Wikström i en mer bekant miljö. Jag tror att matchen mot Malmö kommer att ge en bättre fingervisning om var laget står försvarsmässigt.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-03-17 07:26
Ämne: Snälla Kubaner, ta b....
Va??musiken är kanon på Kubanernas sida.
Örebro rirobban
2007-03-17 00:20
Matthew S//
Förstår var du menar:) Jag brukar gå direkt till forumet genom att skriva in www.kubanerna.se/forum i webbläsaren. Annars stänger jag av ljudet. Det är hemskt, fast jag har vant mig lite också:=)
Örebro Matthew S
2007-03-17 00:14
Snälla Kubaner, ta bort den där vedervärdiga musiken(?) som spelas när man går in på er sajt. Får ont i huvet bar av att tänka på kubanerna.se.
Örebro rirobban
2007-03-16 23:56
Klart man blir positiv när man har sett andra halvlek hemma mot IFK Norrköping:=) Där var det klass på spelet. Men som jag sagt många gånger förut och jag säger det igen, träningsmatcherna har ingen betydelse och resultaten spelar föga någon roll. Då skulle Hammarby komma sist i serien och frågan är om det verkligen gör det?

Jag tror att det blir bra sen när ordinarie lag tar plats i "elvan".

E.Shams//
För att vi ska ha något att tro på och viljan att följa med så måste det också snackas om att vi kan nå framgångar. Realister är inte lika roliga som opptimister. Jag tror på en placering mellan 7-10 men skulle varken hoppa i svartån eller bli det minsta överraskad ifall de kommer högre. Laget har redan visat att det innehåller kvalité på en bra hög nivå. Spelade ens Haginge och Wikström ihop idag?
Örebro Bastard on Parade
2007-03-16 23:48
rirobban//

Av det man kan se på klippet tycker inte jag att offensiven heller är bra. Det går alldeles för långsamt, många joggar när de borde ta en rush och avsluten är alldeles för tama.

Men det kan vara så som E.Shams, jag har höga förhoppningar om ÖSK och jag förväntar mig bättre spel än det som har presterats under flertalet träningsmatcher.
Örebro E.Shams
2007-03-16 23:45
Först måste jag säga att resultat ifrån träningsmatcher ska tas med en stor nypa salt.

Jag har dock nämnt detta tidigare och gör det nu igen. Många inlägg ger en känsla av överoptimism/överskattning.

Det är alltid så att man har en förskönad bild av sin egen bubbla. Då vi inte har ett seriespel just nu så är det lätt att leva sig in i sin egen värld. Föräldrar brukar säga "mina barn beter sig inte så" och uttryck som "mina barn, andras ungar".

Jag förstår att man hejar på sitt lag men en del av de som har en överdriven optimism kommer vara de som skriker högst och stötta laget minst om det går dåligt. För vissa är det antingen svart eller vit. Ena sekunden ”jag tror vi kommer 4-6” och andra ”vi får bara inte förlora mot dom!”.

Så sammanfattningsvis: Håll förväntningarna på en rimlig nivå.
Örebro rirobban
2007-03-16 23:39
För övrigt är det mycket bra av NA att kunna visa upp allt som sker på webb-tv.

Forzzzzzzzzzzzzzzza ÖSK:)
Örebro rirobban
2007-03-16 23:37
Jag tycker att det ändå verkar ha varit en positiv match från ÖSK:s sida. De skapade flera utmärkta lägen men Mjällby var helt enkelt effektivare. De hade väl 3 chanser och gjorde 3 mål! Men anfallsspelet verkade inte lida i ÖSK, förutom avsluten då! Nedim visade fortsatt klass i anfallet och skjuter riktigt bra. Försvaret måste få spela ihop nu och därför bör man sluta med att snurra runt allt för mycket där nere. Annars kommer det att vara lika förvirrat när de står på Strömvallen för preimär mot Gefle...
Örebro Bastard on Parade
2007-03-16 23:19
Webb-tv finns nu på NA.

Målen som släpps in är alldeles för billiga för att det ska anses vara acceptabelt. Mjällby gör det bra och det är några vackra mål, men det är ju bjudningar från ÖSK.

Det positiva från matchen bör väl vara att Malmö såg på, chansen för underskattning från deras håll steg nog med ett antal hundra procent ;-)
Beban
2007-03-16 22:47
Grym sida: www.dandyville.se
Örebro Rocky Dennis
2007-03-16 22:24
Mot degen var det runt 400 betalande på bortasektionen. Sen var det väl minst 1500 runtom på arenan.

mot gefle så ryktas även om en alternativbuss, där 40 personer styr eget. Så vi är nu runt 350 personer. Räkna sen in alla sneåkare. Vi kan hinna fylla den sjunde, och en åttonde om vi pressar. Detta kommer bli fint!
Örebro rirobban
2007-03-16 22:21
hejja//
kanske 5-600 personer som stog i klacken mot degen.... men säkert över 1000 personer som höll på ÖSK runt om på arenan.... vi ska dock inte jämföra den resan mot den här. Mot Degerfors kunde man nästa slänga sig på cykeln och cyckla till matchen:=)
Åtvidaberg hejja
2007-03-16 22:15
Förstår ni hur stor klacken kommer bli?
Redan 300 anmälda.. hur många var det med till Degerfors?
Örebro Los Flores
2007-03-16 21:49
Det är helt sjukt hur många svart-vita det kommer åka till Gävle... 3 veckor kvar...
=D en vinst i Gävle, då jävlar ska det festas !!
Örebro sekt b
2007-03-16 21:38
hehe, de kan iallafall visa Larsens straffmål!
tror nu att det blir minst 12 bussar till gävle.
folk drar folk som drar folk osv
Mjällby mr mjällby
2007-03-16 21:33
Varför visar man inte matchen på NA? Inget att skämmas för!
Örebro rirobban
2007-03-16 20:58
Snart har det sålts lika många årskort som publiksnittet låg på förra säsongen:=) Jag ska själv tralla mig förbi slottet nån dag och införskaffa mig ett årskort på ståplats.

Vilken armé av svartvita själar vi blir den 9:e:) Vi ska krossa Gefle på planen, på läktaren...
Örebro Marquis de Sade
2007-03-16 20:48
Ämne: Någon som har koll p....
Yes! Man kommer att plocka in fler bussar.
Kolla länken.
Örebro BabyKladde
2007-03-16 20:38
kollade nyss på Exilgnagare.com nyss.

ÖSK har den 15/3 sålt 4500 årskort!

-noterbart-
vi ligger just nu 6:a i årskortstabellen.

Annons: