/fotboll/osk/forum/8351.aspx/fotboll/osk/forum/8351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-19 21:22
Matthew S //

Tror nog att Henriksson också skulle fungera bra i en sådan uppställning. Jeffs är en liten terrier som springer tills han stupar. Han är enligt mig en kämpe med både offensiva och defensiva kvaliteter och det kan lämpa sig mycket bra i en uppställning där kanterna har relativt litet defensivt ansvar.
Örebro Matthew S
2007-03-19 21:17
E. Shams//
Mycket intressant inlägg. Välgenomtänkta idéer om spelet och det vore väldigt spännande att se ett mycket offensivt intriktat ÖSK. Om ytterbackarna denna säsong stavas Riddez och Anttonen lär det bli anfallsfotbollen främst. Men jag tycker att väldigt mycket ansvar läggs på Nordback i din laguppställning. Skulle man inte kunna tänka sig Henriksson i stället för Jeffs? Sen tror jag att båda anfallarna är bäst vid snabba omställningar och inte vid en mer tålmodig inställning till anfallsspelet så att säga.
Örebro jappel
2007-03-19 21:11
Undrar om dagens seger kan locka några extra på bussarna till premiären! (det är väl bara medgångare kvar att locka med och dom borde bli fler av dagens resultat.
Snaret är väl den 7:e bussen full (exlusive sneåkarbussen)
Örebro Marquis de Sade
2007-03-19 21:10
Ämne: Matthew Slow Du ver....
Hahaha...denväckio, att du TALAR till vad du uppfattar vara en slö kniv säger rätt mycket om dig...men jag är full av beundran, grattis.

Oh well!
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-03-19 21:09
Nu ligger målklippet uppe på Youtube. Se länk
Örebro initforlife
2007-03-19 21:04
hasch och kokain,bajen-svin
Örebro E.Shams
2007-03-19 21:04
Bastard on Parade & jappel//

Kul att ni ser tesen som rimlig.

Delväckio//

Någon som argumenterar på följande vis har inte förstått att fotboll är en färskvara.

"Du får försöka övertyga mig mer än så, du kan ju knappast påstå att ösk har skördat några större framgångar de sista tio åren. Vilket Bajen faktiskt har."
Örebro jappel
2007-03-19 21:01
Delväckio //
Mycket karvande från din sida nu men det tar inte så bra med en smörkniv...du får jobba lite bättre än så om vi ska ta dig på allvar, eller kalla in dina bajen kompisar som har lite skärpa i sina inlägg och analyser. (är dock ganska säker på att bajrare med lite vett håller sig från den här diskussionen)
Örebro Matthew S
2007-03-19 20:59
Delväckio//

Bravo, men förklara hur du tänkt när du säger att ÖSK kanske kan kvala sig kvar. Det är ju inte ens något kval i år. Har du tänkt göra bort dig mycket mer?
Örebro Bastard on Parade
2007-03-19 20:58
Fler matchbilder på NA..

Vilket läge Nedim bränner, och fasen vad nära Näfver är!
Örebro jappel
2007-03-19 20:58
Ämne:
Jag vill framföra ....
go E.Shams gillar och tror på tanken bakom din tes.. i längden behöver vi förhoppningsvis inte ens överraskningsmomentet på vår sida för att den taktiken ska fungera. Den som lever får se.
Hammarby Delväckio
2007-03-19 20:56
Matthew s//

Du får försöka övertyga mig mer än så, du kan ju knappast påstå att ösk har skördat några större framgångar de sista tio åren. Vilket Bajen faktiskt har.
Tror att ösk kommer få stora problem iår men kommer kvala sig kvar med lite flyt.
Trasiga skor, torra kex, ösk!
Örebro jappel
2007-03-19 20:53
go getingen :-) fast det är ju lite lokalkaraktär över den. (fast jag är glad ändå)
Örebro Matthew S
2007-03-19 20:51
Delväckio//

Sanningen måste smärta, jag konstaterade bara fakta i mitt inlägg. Kan du berätta hur du, den supervassa kniven i lådan, tänkte när du frågade hur ÖSK förberedde sig för spel i Superettan 2008. Som du påpekar har inte allsvenskan inte börjat ännu och hur skall vi då kunna veta vår serietillhörighet nästa säsong. Lite konsekvens tack eller så kan du hoppa hem till ditt lags stängda forum och snacka mystiska svampar eller pitch invasions. Den diskussionen kanske du skulle kunna tillföra något till. Hej!

Och självklart är jag avundsjuk på Bajen. Speciellt avis är jag på er målvaktssituation. Den fantastiske Lekström och den skadade Hellström. Önskar att vi kunde ha något liknande i vår landsortsklubb. Eller så är det helt enkelt så att man blir insatt i eran klubb för att eran klubbledning alltid ser till att Bajen hamnar på löpsedlarna.
Örebro BabyKladde
2007-03-19 20:49
hobbysupporter??

är en trogen supporter i ur & skur.

Dessutom tror jag att ÖSk kommer chocka mer än du tror i år.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-19 20:48
E.Shams//

Mycket intressanta tankegångar och precis som du skriver är detta inte orimligt. Kanske vill Patrick ta det lite lugnt de första omgångarna för att komma in i kostymen som vi bär i Allsvenskan.
Örebro jappel
2007-03-19 20:47
Talar vi knivar så ligger väl dina inlägg snarast i smör klassen.
Lycka till med vässandet av formen!
Örebro jappel
2007-03-19 20:45
Ja man lider nästan lite med bajen.
Istället för en trotjänare i föreningen får dom en bondlurk som inte har någon koll på livet utanför landsbygden på halsen. Ska bli mycket intressant att se om han lyckas vända detta med sina akademiska kunskaper i ämnet fotbollscoachning.
Örebro E.Shams
2007-03-19 20:45

Jag vill framföra en tes/teori eller om man vill, ett spelförslag.

Alla (människor, företag, organisationer) vet att man ska göra det man är bra på.

Jag vill mena att styrkan i dagens ÖSK är dess offensiva kvalitéer. Med följande lag kommer laget att göra många mål och därmed vinna en hel del matcher. Förvisso kommer laget att förlora ibland med, men de oavgjorda matcherna kommer att minimeras och därmed så undviks dessa enpoängare som är mycket skadliga för ett lag i längden.

Målet är att laget spelar en totalfotboll med stor rörelse typ Sevilla (inga jämförelser i övrigt). Jag har såsom åsikt att följande ultraoffensiva uppställning kommer göra att laget producerar många mål.

Halilovic-Rodevåg (Behöver ingen motivering)

Näfver-Nordback-Jeffs-Larsen (Näfver & Larsen arbetar sig in i banan men slår även inlägg)
(Nordback har det defensiva ansvaret och Jeffs ska ha stor rörelse med inslag av löpningar in i boxen)

Riddez-Haginge-Wikström-Anttonen (Riddez & Anttonen ska göra långa löpningar och när Närfver-Larsen tagit sig in i banan springa in i de ytorna som öppnats upp och utmana/slå inlägg, alltså två offensiva ytterbackar) (Innerbackarna är inte bara duktiga individuellt men kompletterar varandra mycket väl)

Westman (Bästa av målvakterna när det gäller spelet utanför boxen, något som bör värderas högt då laget spelar ultraoffensivt)

ÖSK är känt för att vara ett defensivt lag dessutom så är laget nykomlingar. Således finns mycket att vinna genom de förväntningar som andra har men också för överraskningsmomentet.

Fördelarna är många fler än spelmässiga eftersom en hög målfabrikation ger mer publik, mer publicitet och därmed ekonomiska fördelar som ökad annonsering vilket betyder högre avkastning.

Visserligen är min tes ”Ultraoffensiv” just en tes men i mina ögon ingen orimlig sådan.

Örebro Bastard on Parade
2007-03-19 20:44
Expressen har fått upp en artikel...

"ÖSK-truppen reser hem från Cypern tidigt på tisdagsmorgonen. Redan på onsdag väntar nästa träningsmatch när ärkerivalen Degerfors kommer till Behrn Arena. Men det är osäkert vilket lag ÖSK ställer upp med.
- Vi har en hel del skador och det har varit snack om att vi ska ställa upp med division 3-laget, berättar "Nobbe"."

Hammarby Delväckio
2007-03-19 20:44
Matthew Slow Du verkar ju inte vara den vassaste kniven i lådan direkt, men även du måste väl veta att Allsvenskan har inte börjat än. Men du verkar vara väldigt insatt i våran klubb, avundsjuk månne?

Babykladd Tysta? det är väl vad ni är när ni går på fotboll, hobbysupportrar.
Örebro joth
2007-03-19 20:37
På tal om dåliga förlorare och skåningar... skönt med en säsong utan Landskrona. :-)

Kan bara instämma med Mackan, väl talat Matthew. ;-)
Örebro BabyKladde
2007-03-19 20:34
Matthew S:

tror du fick dom flesta Bajare på SF rätt tysta med det där svaret. klockrent ;)

(SF = svenskafans.com)

Örebro Mackan
2007-03-19 20:31
Matthew S//
Zing! Klockrent svar. :)
Örebro jappel
2007-03-19 20:30
Ämne: "MFF fick sig e....
skåningar måste vara världens i särklass sämsta förlorare. Måste dom ta fram tråkiga ÖSK och skylla på domarna efter dagens förlust?? är det inte bättre att analysera vad som kunnats gjort bättre? LOOOOOSERS!
Örebro jappel
2007-03-19 20:25
Ämne: Tror denna uppställn....
blir nog tyvärr något liknande den uppställningen...lite synd för på så vis kommer dom som spelar i dessa "b-matcher" inte få minsta lilla föraning om vad som väntar dom vid ett eventuellt inhopp i AS!! SKulle vilja spela in en eller två ovana spelare åt gången med bibehållen grunduppställning, så att spelet är likartat för spelarna hela tiden!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-19 20:25
"MFF fick sig en läxa på Cypern"

"Man måste vara riktigt, riktigt snäll om man ska hitta en het MFF-chans."

Detta borde ju vara ett tecken på att försvaret fungerade bra igen?
Örebro Matthew S
2007-03-19 20:24
Delväckio//
Vi har förberett oss med att spela 1-1 mot Syrianska, släppa in fem mål på 20 minuter mot BP, förlora stort mot Gif Sundsvall, anställa en helt oprövad tränare, stänga av lagets bästa spelare för att han inte skriver på nytt kontrakt, sälja alla dugliga backar, ha en riktigt tjock anfallare och genom att andretränaren avgår med mindre än tre veckor kvar till seriestart..... eller vänta nu kanske jag blandar ihop saker och ting. Inget lag kan ha sådana dåliga förberedleser för en allsvensk säsong.
Örebro Brus-Nilsson
2007-03-19 20:23
Ämne: Hur har ni förberett....
Inte på långa vägar lika mycket som ni, så där ligger vi nog långt efter...
Örebro jappel
2007-03-19 20:23
Ämne: Hur har ni förberett....
har du börjat fundera på vad du ska göra om bajen vinner sm-guld iår? det är nästan lika meningslöst!
Annons: