/fotboll/osk/forum/8349.aspx/fotboll/osk/forum/8349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-03-20 10:32
BabyKladde// 4500 sålda årskort är riktigt bra om man tänker på att förra årets publiksnitt låg på 5358 åskådare.
Örebro jappel
2007-03-20 10:17
Ämne: Babykladde? Professi....
det är väl ganska tydligt att det hela är regiserat.. fast ganska kul ändå :-)
Örebro rirobban
2007-03-20 09:27
loppy//
Helt rätt. Det spelar väl ingen roll för oss hur många spelare som var i straffområdet eller inte. Det blir mål och då är det ju extra dåligt av Malmö FF ifall det bara var en spelare av oss i straffområdet. Nu var ju inte målet det enda vi hade direkt. Chansmässigt utklassade vi dem och att de har mera boll är väl fint för dem. Men man gör inga mål bara genom att hålla bollen inom laget!
Örebro Sekt. E
2007-03-20 09:07
Ill Communikation// Helskön avslutning på reportaget! Sydsvenskan har uppenbarligen lite självdistans, till skillnad från Åkerby. Lycka till framöver.
Örebro loopy
2007-03-20 09:04
Ämne: Det vore väl rätt lu....
Även om ÖSK bara hade haft en spelare i straffområdet räcker det ju när inlägget är bra och han är omarkerad. Faktum är ju att både Nedim och Rodevåg är helt omarkerade och Dixon som försöker nicka bort bollen ligger rätt nära Nordback(om jag ser rätt). Både Nedim och Stefan var med i förspelet på vänstersidan/mitten för att sedan ta löpningen in i straffområdet. Man ser ju väldigt tydligt att när rodevåg drar iväg på sin löpning så är det ingen i malmö som följer med så där har nog malmö lite att jobba på.
Malmö FF Ill Communication
2007-03-20 09:02
Babykladde? Professionellt av Sydsvenskan?
Det är väl ganska tydligt att kameramannen "jävlas" med sin kompanjon. Och att redigerarna i Malmö inte klipper bort det är ju enbart kul. Det blir en bra start på dagen. Mer sånt, överallt, så blir livet mycket roligare.

Grattis till vinsten och hoppas "Glassa-Glenn" fortsätter sköta sig som mittback.
Örebro BabyKladde
2007-03-20 08:48
Enligt exilgnagare.com har ÖSK sålt 4500 årskort!
Örebro Matthew S
2007-03-20 08:47
Det vore väl rätt lustigt om domarna bara dömde "fel" åt ena hållet. Rimligtvis borde väl båda lagen ha missgynnats av en vilsen domherre?

Bagdad-BobSören försöker ju också påstå att ÖSK bara hade en spelare i straffområdet när det blev mål. Är han så dålig på att räkna, är han blind eller har han bara superkort minne?
Örebro BabyKladde
2007-03-20 08:45
Ståplats årskorten som finns att köpa.

visst är detta nytt för i år???
har inte sett det tidigare inom ÖSK...
..men tycker det är en bra sak för dom som går varje match men inte vill sitta på sittplats av olika skäl.
Örebro Hjortsberg
2007-03-20 08:30

Hehe, först var det domarnas fel, sedan blev det skador och sist otur. Det enda som Bagdad-Bob glömde var underlaget.

Har alltid undrat var Morgan Pålsson tog vägen förresten, nu vet vi. Dessutom är det precis sådär jag bäst trivs med personer från den södra landsänden, dvs att skratta åt. Både Hipp Hipp, Philemon Arthur och Bröderna Lagerståhl kan få mig att gapskratta. Trodde dock att humoristikern Åkerby var från Sthlm-hållet.
Örebro BabyKladde
2007-03-20 08:26
Proffisionellt gjort av Sydsvenskan. *HAHA*

Sen att Åkeby inte vågar erkänna något positivt om ÖSK märker man i det inslaget, Han snackar bara om MFF!
Örebro Ericson
2007-03-20 07:55
Har ni kollat på hela tv-inslaget från sydsvenskan? Slutet var nog det roligaste jag sett. Skulle fan platsa i något humorprogram.
Örebro rirobban
2007-03-20 00:41
Angående nicken "Delväckio" så är han ett skämt... om det är någon som INTE ska komma in och snacka just nu så är det en bajen-supporter (eller vad han vill kalla sig). Flera har tippat fjolårstrean att åka ur serien i år och det finns ju saker som pekar på det. Men jag tror det lyckas hålla sig runt en 9:e plats trots allt. Men åker de ur så är inte jag den som först kommer att gråta tårar direkt!

EDIT: Hattrick av mig:) Hoppas jag kan göra något liknande imorgon på FC Kubisztals träning. Med detta vill jag främst påminna om att jag har skapat ett lag med Kubanerna. Är du intresserad att vara med så får du gärna höra av dig... besök gärna denna sida:

www.laget.se/kubanerna

sidan är just nu huvudhemsida för laget men när grusplanspreojektet drar igång här på svenskafans så hoppas jag att vi får en egen lagsida här:=)

Väll mött /Robin
Örebro rirobban
2007-03-20 00:37
Ämne: 322 anmälda.....
Härligt... om alla dessa 322 personer (japp jag med) tar med sig en kompis var så blir det ännu roligare. Ut och ragga folk alla som anmält sig, vi ska f*n fylla Strömvallens bortaläktare rejält! Tänk också att det går en alternativ buss + sneåkarna... vi är redan uppe i över 400 skulle jag tro. Igår var det exakt 3 veckor kvar till matchen... om 10 nya anmäler sig för varje dag så blir det exakt 200 personer till, alltså skulle det hela vara uppe i 522 st + sneåkarna + extrabussen:)
Örebro rirobban
2007-03-20 00:32
Blir svårt att nå 100 000 inlägg innan preimären. Då ska det skrivas ca 175 inlägg/dag. Men om alla dagar blir som gårdagens så är det inga problem.

sekt b//
Håller helt med... har den mannen någon gång skyllt en förlust på det egna laget och kritiserat sitt egna lags spel? Nej jag tror inte det och det är därför Malmö aldrig kommer att nå toppen med han som tränare. Han vill inte se att hans spel inte fungerar utan fortsätter att mala på med det. Malmös namnkunniga spelare ska allt klara av bättre!
Örebro sekt b
2007-03-20 00:04
Ämne: Sydsvenskan har uppd....
så pinsam han är herr åkeby!
bortförklaringarnas mästare.
Örebro Lagge
2007-03-19 23:58
Ämne: Ämne: 322 anm....
Anmälningarna strömmar in i en väldigt jämn takt och någon ifif-effekt har ännu inte synts till.

Som du nämner så hoppas jag också innerligt att spelarna kommer dra nytta av vårat stöd, vilket jag nästan är helt säker på, då det kommer vara bättre än hemmaplan ;)
Örebro jappel
2007-03-19 23:45
Ämne: 322 anmälda.....
härligt..är det början av ifif-match-effekten?
hoppas bara att ÖSK-spelarna kan dra nytta av detta också
Örebro loopy
2007-03-19 23:45
Sydsvenskan har uppdaterat med ett videoklipp från matchen

http://sydsvenskan.se/sport/article225642.ece
Örebro Lagge
2007-03-19 23:33
322 anmälda.
Örebro jappel
2007-03-19 23:18
Ämne: Krönika av Sjöberg......
och en riktigt trevlig sådan också.
Kul att se att han är så imponerad av nordin.
och anfallet, och högersidan och mitten och ..
Fast det är såklart lätt att se positiva saker efter en match som den idag.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-19 22:55
Krönika av Sjöberg...
Örebro Bastard on Parade
2007-03-19 22:52
Mittåt//

Det var ju en givande artikel.. ;-)
Örebro jappel
2007-03-19 22:52
Ämne: Sportal satsar också....
Ja visst känns det som om media satsar på allsvensk bevakning i år :-)
Tur att vi har vår alldelse eminenta lokalbevakning i form av svenska fans, ÖSK:s officiella och NA (som onekligen växer enormt i jämförelse med andra tidningar)
Örebro Mittåt
2007-03-19 22:47
Sportal satsar också hårt på nyhetsförmedlingen. Eller vad sägs om följande lilla "artikel":

Seger för Örebro mot Malmö
Publicerat måndag 19 Mars
Örebro slog Malmö FF i en träningsmatch på måndagen.
Örebro SK - Malmö FF 1-0
Stefan Rodevåg

Illustrerat med en bild av Mirza Jelecak i kamp med en spelare från Qviding. Bra jobbat, Sportal!
Örebro jappel
2007-03-19 22:38
Det enda som är lika illa som bristen på artiklar om matchen ÖSK-MFF i riksmedia är bristen på artiklar om dagens andra allsvenska batalj mellan if ellos och kff, jag vill känna lite puls inför den allsvenska avsparken!
Fast fotbollsredaktionerna har väl som ni säger fullt upp med bajenstrulet ManU och chelsea som spelar och kvällsfika :-)
Helsingborg kattfisk
2007-03-19 22:33
Grattis till segern idag. Alltid lika roligt när malmö får stryk.
Örebro jappel
2007-03-19 22:21
fast man kan ju alltid trösta artikeltörsten med våra alldeles egna "något färgade" artiklar :-)
Örebro jappel
2007-03-19 22:18
fast det känns som om dom borde ha haft någon liten obetydlig praktikant på plats på cypern för att bevaka om inte allsvenska ÖSK så i alla fall guldkandidaten mifif.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-19 22:15
Nej, men däremot hittade jag en "artikel" i fotbollskanalen.se

Aftonbladet är upptagna med krisrubriker och artiklar efter ett litet avhopp av Hammarbys assisterande tränare, sportjournalistik på hög nivå... eller inte.
Annons: