/fotboll/osk/forum/8330.aspx/fotboll/osk/forum/8330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2007-03-25 09:35
Aspen//Kan ju där tillägga att man inte har tränat med boll under den första tiden av ÖSKs försäsong, lite märkligt.3-4 månader utan boll borde ju sätta sina spår.
När det gäller försäsongen är det lite märkligt att spelarna måste ägna sig åt at bygga upp kroppen. Vad händer då igentligen mellan sista matchen och försäsongen, håller inte spelarna igång?

Tycker att Behrn Arena borde inbjuda till mer teknikträning under vintern/försäsongen. Tycker att grundkondition och fysik borde ligga mer på spelarnas ansvar.
Örebro Aspen
2007-03-25 09:11
Man blir fundersam på den svenska försäsongen som varar 4 månader mot 4 veckor på kontinenten. Det mest synbara resultatet är att många spelare är skadad när serien startar och att spelet de första omgångarna går på kryckor. Dax för nya ideer??!!
Örebro joth
2007-03-25 07:09
Tycker ni är lite hårda mot Henrik-Åtvid. Tycker att gårdagens match var ett riktigt bottennapp både tempomässigt och spelmässigt. Under årets försäsong har jag endast sett en halvlek som varit något, andra halvleken mot Norrköping.

Att Åtvid sen inte hade så mycket boll och inte skapade direkt mycket gör ju saken nästan ännu värre.

Laget oförmåga att hitta Nedim i djupled tycker jag också är ett bevis på att "just nu" är det bara en spelare som håller Allsvenskklass, Nedim Halilovic.

Larsens oförmåga att lyfta blicken kanske innebär att kanten är det sista alternativet för en långsammare Larsen... å andra sidan vill vi väll knappast sätta upp svängdörrar framför Anttonen.

Får hålla tummarna för att de skador vi har kan höja tempot när de är tillbaka och att försäsong bara är försäsong.

Nåväl, i år räcker 13:e platsen gtt och väl för mig. Och jag hoppas verkligen att laget oftare kan spela på topp, dvs oftare än en halvlek mot Norrköping.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-25 01:32
Hehe, satt och läste igenom en gammal krönika jag skrev för ett tag sedan. Ordet Degerfors är understuket med grönt och när man högerklickar på ordet står det: "Beakta ordformen Degerfors. I vanlig text kan den kännas invecklad och byråkratisk."

I brist på något bättre...
Örebro Behrnabeu
2007-03-24 23:37
Mitt drömlag just nu. Sebben och Roden måste bli friska. :)

Westman
Anttonen-Haginge-Holgersson-Riddez
Larsen-Nordback-Henriksson-Näfver
Halilovic-Rodevåg
Örebro rirobban
2007-03-24 23:06
Ämne: Ämne: Henrik-....
Det måhända att vi har svårt för Åtvidaberg. Idag skulle vi dock ha vunnit! Hur som helst har vi redan spelat mot några Allsvenska motståndare under försäsongen och endast förlorat en av dem. Förlust mot Hammarby sen oavgjort mot Gefle och GAIS. Segern mot Malmö visar att laget besitter kapacitet att även sno poäng mot topplagen.

Vad har du emot ÖSK egentligen? Det finns inte en chans att vi åker ut i år. Endast ett lag gör det och vi är bättre än BP, TFF, GAIS, Gefle och Halmstad helt klart. Även Hammarby ska vi kunna komma före!

Jag förstår ifall du saknar oss på Kopparvallen, men du får freda dig med IFK Norrköping istället. De verkar bli kvar i "ettan" i all framtid;)
Örebro Bastard on Parade
2007-03-24 22:56
Lite kul att Åtvidaberg dyker upp i LHC:s spelarbuss ;-)

Annars var det en buss med ovanligt mycket reklam för LHC...
Örebro Behrnabeu
2007-03-24 22:54
Jag skulle vilja säga nåt om Åtvidaberg efter att ha sett dem i EN försäsongsmatch. Men inser sen hur domt det vore att kommentera ett annat lag efter att ha sett dem i EN enda träningsmatch.

Henrik-Åtvid//
Förtydligande: Givetvis får du tro att ÖSK blir ett bottenlag i allsvenskan. Första sextiofem minuterna i dag ger fog för ett sådant tippande. Menade bara att man får se till helheten och ta fler träningsmatcher med i bedömingen samt rådande skadeläge och annat. Tror faktiskt att ÖSK kan ha ett riktigt bra kontringslag för allsvenskan och må bra av att inte "tvingas" föra matcherna. Det är man inte bra på. Ser också ett par räddningsplankor (de behövs ju bara en) i BP, Trelleborg och Gais t.ex. :)

Grattis att ni fick behålla Bergström. En klar klasspelare och måste nog vara en av de bästa i Sverige på att få bra prescsion på hörnor och frisparkar. Vem var på topp för Er i dag förresten? Den killen var inte så bra tycker jag.
Örebro Los Flores
2007-03-24 22:47
henrik-åtvid

åk hem till din så kallad "stad" !!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-24 22:46
ÖSK var väl ganska dåliga fram till den 60-65:e minuten, efter det hängde inte Åtvidaberg med längre. Träff på ribba, stolpe och precis utanför ett par gånger. Sedan hade Riddez två enormt bra lägen som han missade.
Henrik-Åtvid
2007-03-24 22:39
Ämne: Henrik-Åtvid//
Med ....
ÖSK hade samma teknik och spelskicklighet idag som när de mötte ÅFF på Kopparvallen våren 2006. Då blev det 1-1. Kan inte säga att varken ÅFF eller ÖSK blivit bättre.Det blir nog Kopparvallen för ÖSK 2008. Välkomna!
Örebro rirobban
2007-03-24 22:09
Henrik-Åtvid//
Med din såkallade analys blev man inte klokare på. Det skulle alltså innebära att Malmö FF (som vi slog i måndags) endast håller i Superettan strax under ÖSK!? Man kan nog inte konstatera något efter den matchen. ÖSK startade långt ifrån bästa truppen och det var ju när Haginge och Nävfer kom in som det blev lite fart i ÖSK.

Att ÖSK håller i Allsvenskan vet vi sen tidigare. Försök håll dig till ditt lag istället, ni får det tufft att klara av superettakontraktet i år då det är många bra lag med i serien!
Örebro Behrnabeu
2007-03-24 22:07
Undrar vad du hade haft för åsikt om du bara sett ÖSK:s match mot Malmö på Cypern. I stället för bara ÖSK:s match mot Åtvidaberg.
Henrik-Åtvid
2007-03-24 22:03
Efter att ha sett ÅFF-ÖSK kan man konstatera att ÖSK håller i superettan men inte i allsvenskan.ÖSK och BP blir bottenlag i allsvenskan.
Örebro Los Flores
2007-03-24 21:43
haha ok =)
Örebro rirobban
2007-03-24 21:17
Los Flores//
De har bytt plats på stolarna för pressen och när de satte ditt de andra stolarna längst upp (på gamla pressläktaren) så fick dom av någon anledning två platser extra över, med andra ord fixade de stolar och satte ditt 2 platser till:)
Örebro Ösk tjejen
2007-03-24 21:10
jag hoppas på ett formstarkt ÖSK mot Gefle.Om alla håller sig friska så är ösk oslagbara.
målen görs av riddes,larsen och Nedim
forza svartvitt!!!
Örebro Los Flores
2007-03-24 21:06
Ämne: Noterbart är att de ....Kommer alltså Nedim åka hem nu snart?...

Tycker det är oerhört synd att han sticker i dessa tider !!
Vist han blir pappa, men skit också!!
Örebro Los Flores
2007-03-24 21:05
Ämne: Är det någon mer än ....
vart har dem stolarna kommit upp ??
Örebro K.Carlos
2007-03-24 20:58
Erki//

Larsen har något som ingen annan spelare i laget har, kvalitén att hålla i boll, dirigera spelet och slå svåra avgörande passningar. Han är en av få i hela allsvenskan med dessa kvalitéer och vi ska skatta oss lyckliga att han träffade Sofia, annars hade vi aldrig lyckats knyta till oss en spelare på samma nivå.
Jag anser inte att han gjorde någon dålig match idag men låg alldeles för mycket i passningsskugga sista 25 av första halvlek.
Örebro rirobban
2007-03-24 20:56
Är det någon mer än jag som vet att kapaciteten på arenan ökade med 2 platser under veckan? :) Nya kapaciteten är nu alltså 14 502! Rätt ska vara rätt...
Örebro Erki
2007-03-24 20:48
K. Carlos//
"-Larsen är klassen bättre än resten av laget."

Såg vi samma match? Larsen var riktigt dålig i första halvlek och inte så mycket bättre i andra. Alldeles för långsam med bollen, slarvig i passningsspelet och sköt gjorde han inte.

Sen tycker jag att en 2:a i betyg åt Fredrik Samuelsson var väldigt lågt, jag tyckte han var felfri defensivt (om jag inte missat någon situation) och bra med i offensiven med fina inlägg.
Örebro K.Carlos
2007-03-24 20:30
Aspen//
Så du anser att jag ser dåligt? Då kan du gärna berätta för mig hur en putande mage skall anses som vältränad? Killen är anställd av klubben men kan ändå inte hålla matchvikt, under all kritik...
Örebro Aspen
2007-03-24 20:25
Ämne: Aspen//

Vadan de....
"Jansson är inte intelligent men dock korpulent."
Jag konstaterade och analyserade din skrift
Örebro K.Carlos
2007-03-24 20:22
Aspen//

Vadan detta påhopp?
Örebro Aspen
2007-03-24 20:22
Noterbart är att de tre anfallarna

Nordin Gerzic....................4...203
Sebastian Henriksson.........3...180
Stefan Rodevåg.................4...172

ligger i botten av minutligan. Och Nedim ska åka hem. ÖSK har problem
Örebro Aspen
2007-03-24 20:10
Ämne: Man fick många svar ....
Nu vet vi : K.Carlos är en elak typ antagligen ser han dåligt
Örebro Mittåt
2007-03-24 20:10
Avdelningen för onödigt vetande.

Jag tycker att det verkar som om minutligan börjar att stabiliseras. En match kvar innan vi kan kora Försäsongens Meste Spelare. Nordback lär väl ligga rätt så bra till. Det krävs nog sjukdom eller skada för att han skall misslyckas med att hålla Glenn & Co. bakom sig.

Fredrik Nordback..............9...721
Glenn Holgersson.............9...720
Nedim Halilovic...............10...708
Magnus Wikström............10...708
Richard Rickardsson..........7...630
Fredrik Samuelsson...........9...623
Christoffer Näfver............11...619
Joel Riddez.....................7...616
Ian Jeffs........................10...598
Robert Walker.................8...544
Lars Larsen......................7...540
Fredrik Jansson................9...512
Patrik Haginge.................7...468
Johan Pettersson.............8...452
Peter Westman................5...450
Patrik Anttonen................6...437
Yunus Ismail...................6...401
Kevin Walker...................7...342
James Frempong...............6...249
Moses Reed.....................6...234
Nordin Gerzic....................4...203
Sebastian Henriksson.........3...180
Stefan Rodevåg.................4...172
Joakim Green....................2..127
Zebastian Lovén..............1....69
Örebro ÖSK KRILLE
2007-03-24 20:07
Vi får stå ut med den småländska jäveln ett år till! se länk!
Örebro K.Carlos
2007-03-24 19:36
Man fick många svar idag...

-Jansson är inte intelligent men dock korpulent.
-Riddez har inte snabbheten för att spela ytter.
-Yunus har inget i allsvenskan att göra.
-Rodevåg måste hålla sig frisk.
-Larsen är klassen bättre än resten av laget.
-Näfver ska spela i premiären!
Annons: