/fotboll/osk/forum/8322.aspx/fotboll/osk/forum/8322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bleke
2007-03-28 10:45
he he, jag som trodde att det var väl optimistiskt att sikta på 4 bussar, kul och ha fel
Örebro jappel
2007-03-28 10:44
finns det fortfarande bussar kvar att beställa??börjar väl snart bli lite utplockat på bussfronten i Örebrotrakten :-)
Örebro jappel
2007-03-28 10:40
Ämne: Ännu en buss bokad t....
super nice!!
Snackar vi buss nr 9 nu??
9*48=432 pers i kubanbussarna...finns det fortfarande en bokad sne resa också??vet att det var tal om det får några veckor sedan i alla fall, med den blir det alltså minst 10 bussar upp till gävle!! nu kan vi börja snacka invasion!
Örebro jappel
2007-03-28 10:37
Ämne: FOTBOLL/ÖREBRO
Intr....
tack för det...har du skrivit av hela artikeln från pappersupplagan?? eller hittade du den på nätet?? strålande oavsett vilket.
Örebro Ericson
2007-03-28 10:22
Nya arenan i Göteborg kan snart börja byggas...
Örebro Yggdrasil
2007-03-28 10:20
Ännu en buss bokad till premiären. Så än finns chansen att hänga på upp till Gävle och den Allsvenska premiären. Anmäl er på resor@kubanerna.se 140 kr bara. Nästan gratis.
Örebro Ericson
2007-03-28 10:13
FOTBOLL/ÖREBRO
Intresset för Örebro SK är
större än på många år.
Inför den allsvenska comebacken
sticker klubbens
marknadsförare Marino
Rahmberg ut hakan:
– Jag blir riktigt besviken
om det blir en publiksiffra
under 12 000 åskådare
i hemmapremiären mot
Elfsborg, säger han.
I morgon släpps lösbiljetterna
till hemmapremiären mot
svenska mästarna Elfsborg
den 17 april. Den som vill ha
en bra plats bör bege sig till
Biljettbutiken på Slottet så
snart som möjligt. Den dyraste
sittplatsen kostar 220 kr,
för en ståplats får man betala
en hundring.
Marino Rahmberg upplever
ett stort sug.
– Det är ett enormt tryck,
säger han.
Med bara ett par veckor
kvar till den allsvenska starten
byggs det fortfarande för
fullt på Behrn arena. Den nya
västra ståplatsläktaren med
plats för 4 500 åskådare växer
fram. Marino Rahmberg kan
dra en lättnadens suck. Läktaren
blir utvändigt klar i tid
till hemmapremiären.
– Ja, vi kommer att hinna.
Om du frågat mig för en
månad sedan hade jag varit
mer tveksam, säger han.
Det innebär att nya Behrn
arena numera kan svälja
14 500 åskådare. Vid så kallade
högriskmatcher tas 100
ståplatser bort som bildar en
frizon mellan lagens supportrar.
ÖSK har hittills sålt 3 500–
4 000 årskort.
– Det är riktigt mycket,
konstaterar Marino.
För en privatperson kostar
ett årsabonnemang mellan
1 900 till 2 500 kronor för
en sittplats. Ståplats kostar
1 200 kr.
Den stora frågan att lösa
just nu är parkeringsproblematiken
runt Behrn arena.
Mer eller mindra vilda idéer
diskuteras, alltifrån att släppa
in bilar på Vinterstadions
bandyplan till att införa
speciella bussar som kör
åskådarna från olika platser
i Örebro till arenan.
HENRIK BRÄNDH
Örebro Mackan
2007-03-28 10:12
deportivista//

Har tre ÖSK:are i min elva. Men ingen Näfver. De tre svartvita som fick mitt förtroende var Riddez, Larsen och Halilovic. :)
Örebro rirobban
2007-03-28 10:00
jappel//
Japp dte tycker jag också. Vore coolt med ca 13500 skrikande personer runt arenan. Vet inte hur många som får plats på bortasektionen, men kanske är 1000 personer till.
Örebro jappel
2007-03-28 09:48
kan väl dock tillägga att om det nu skule kunna komma 12000, varför inte satsa på att fylla arenan minus platserna som dom mesiga boråsarna fått sig tilldelat, verkar tydligen som om dom inte lyckas samla några större skaror på sin sektion...
Örebro jappel
2007-03-28 09:47
Ämne: Marino Rahmberg hopp....
finns artikeln på nätet?
Kan inte hitta den?
Örebro Mittåt
2007-03-28 09:01
Gräspremiär - gräset är här.

Distriktets första match på gräs detta år spelades igår. (I alla fall enligt vad jag lyckats snappa upp). Det var KB Karlskoga som spelade ut IFK Ölme efter noter. Innan matchen var slut hade KB gjort 5 medan det stod 0 i protokollet för Ölme.

Nu tillhör ju varken KB eller Ölme vårt fotbollsdistrikt, men matchen spelades på Hyttvallen i Svartå, som tydligen redan är spelbar. Annars brukar det väl vara Tingstadsvallen ute i Stora Mellösa som är först med att kunna bjuda på spelbart gräs.

IFK Ölme är ju en historia för sig. De åkte ur tvåan och spelar denna säsong i div 3 Västra Svealand tillsammans med bland annat ÖSK Ungdom. Det verkar dock inte som om det skulle bli något snabbt avancemang för laget tillbaka till tvåan. Resultaten så här långt är dåliga och laget har tappat en hel del spelare.

Hur bra eller dåliga de är kommer vi att kunna få en uppfattning om på lördag. Då kommer de nämligen till Behrn Arena för att möta ÖSK Ungdom i en match som startar klockan 10.45. Lagom som uppvärmning inför ÖSK - Sirius med andra ord.
Örebro deportivista
2007-03-28 08:56
Grattis Kristoffer till målet (och födelsedagen)! (och att du platsar i mitt lag på startelvan.se)
Örebro loopy
2007-03-28 08:14
Marino Rahmberg hoppas/tror på minst 12000 åskådare i hemmapremiären enligt NA idag.
Örebro bleke
2007-03-28 07:55
För den som är intresserad av Obol investments försök till sponsring av Ösk. Från gårdagens Uppdrag granskning

edit: stavfel
Örebro Perkan - Hejdå Walker!
2007-03-28 04:19
SkåneÖskare

det vore kanon!! måste ju se ÖSK spela! :) hur får jag tag i dig? o var ser du på matcherna?
Örebro rirobban
2007-03-28 01:28
Änglarna startar kampanj för resan till Örebro. De hoppas kunna fylla 10 bussar. Det har vi snart gjort till Geflematchen:=) För övrigt lite rolig text...
Örebro rirobban
2007-03-27 23:56
Se länktipset... nu har vårat korplag fått en plats här på svenskafans i deras preojekt "grusplanen"... bli gärna medlem och skriv något kul i forumet;) Där kommer det under säsongen att komma upp bilder, artiklar, krönikor mm. Så välkommen in:=)
Örebro Mzoor
2007-03-27 23:30
Härligt, Kristoffer Näfver, nu hoppas vi på lika fina skott i allsvenskan också!
Örebro Lucien
2007-03-27 22:56
Grattis Näfver!
Örebro rirobban
2007-03-27 22:39
Däremot efter matchen mot Gefle lär det komma upp filmer från höger och vänster igen:D Jag tar med mig videokameran för att få till nytt material. "Erki" du vet att det bara är att fråga mig ifall du vill ha filmklipp;) Lär filma en hel del på den stora kubanklacken som väntas där uppe:=)
Örebro Erki
2007-03-27 22:37
Underbar vändning av HV71!! HV - LHC i final :-P

Mackan// Blir antagligen inga nya filmer innan säsongen börjar, jag har använt allt material jag har :-)
Jag har dock gjort två filmer åt rirobbans blogg från försäsongen, inga höjdarfilmer tyvärr ;)
Örebro rirobban
2007-03-27 22:34
Los Flores//
Som sagt... bryr mig inte just nu om hockeyn. Vem som helst får vinna guldet sålänge det inte är FBK. Då kan jag reta en klasskompis som retade mig lite när Timrå åkte ut. Men jag har redan börjat uppladdningen inför Geflematchen och det är allt som betyder något just nu:=)
Örebro Mackan
2007-03-27 22:20
Los Flores//

Erki - forumnicket bakom filmen - har tidigare berättat att låten är:

Jimmy Eat World - Get It Faster

Väntar med spänning på nästa alster.
Örebro Los Flores
2007-03-27 22:15
Ämne: Måste bara lägga in ....
jag gillar också denna video sjukt mycket !!

Är det någon som vet vad låten heter (A) ??
/flores
Örebro Los Flores
2007-03-27 22:13
Ämne: JA! HV 71 vann och F....
Håller med dig stormen ;)

så länge fotbollen inte startat så måste man faktiskt kolla lite på hockey !! Och då är mitt HV71 det enda laget!!
eller hur rirobbs? ;)

Men så fort fotbollen börjar... åå Örebro !!
Örebro Storm_90
2007-03-27 21:53
Ämne: Storm_90//
Vem bryr....
Visst går fotbollen ljusår före hockyn. :)
Örebro rirobban
2007-03-27 21:40
Storm_90//
Vem bryr sig om hockey!? Timrå är utslaget och inget annat lag finns i mitt hjärta i hockey. För övrigt gillar jag inte sporten speciellt mycket. Kan dock hålla med om att det är skönt att Kaffelaget förlorade. Men annars är det helt klart fotboll som gäller nu. Kolla ut på vädret:) Det är utomhussporter som gäller nu... Om 13 dagar är det premiär och Gävle ska röjas bort;)
Örebro Storm_90
2007-03-27 21:37
JA! HV 71 vann och Färjefan! :@ Fick styrk! :D
Örebro BabyKladde
2007-03-27 20:49
Grattis Näfver!! =)
(både för att han fyller imorrn & för att han gjorde sitt första mål i landslagsdressen)´

Synd att Sverige's svit mot Malta bröts däremot.
Annons: