/fotboll/osk/forum/8317.aspx/fotboll/osk/forum/8317.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-03-28 15:41
kribba//
Som jag sagt tidigare så respektera jag oftast alla dina inlägg. Men du får gärna komma in och diskutera något annat än att ÖSK ska förlora mot Gefle. Måste finnas annat att diskutera. Kanske Behrn arena, Halilovic, Walker, Vädret osv... vad som helst typ:=)
AIK kribba
2007-03-28 15:41
riorobban, varje dag? Nu tar du i lite för mycket igen. Jag har skrivit här ett par dagar nu, ett antal ggr, innan desto sparsammare.

Jag förklarade lugnt, metodiskt och logiskt varför jag trodde att Gefle skulle bli för starka i premiären. Det var allt.
Örebro rirobban
2007-03-28 15:36
One¨touch//
Jag har fått hjälp med svaren mot dina inlägg medan jag varit borta. Men du skriver så idiotiskt att jag måste kommentera det själv. Jag håller faktiskt väldigt bra koll på ÖSK via nätet och att vi är uppe vid runt 500 personer är en självklarhet. Förutom Kubanernas resa (ca 400 personer) så är det en såkallad "alternativ" buss som går och har med ca 50 personer. Om man också lägger till sneåkarna som kan vara upp mot 50 personer just nu så blir det ca 500 om man nu kan räkna (har full förståelse ifall du inte kan det)

Angående "kribba" så är det dels sättet han utformar sina inlägg på men också att han varje dag kommer in här och skriver att ÖSK ska förlora i premiären. För honom är det ett stort mirakel ifall ÖSK lyckas vinna på Strömvallen då AIK inte gjorde det. Jaså du tycker att jag skriver och svarar för mycket!? Kanske för att knappt några andra gör det! Väldigt klent intresse här inne trots att det snart är dags. Du själv har ju inte bidragit till många inlägg...

En lösning på problemet ifall du stör dig så på min svar kan ju vara att du inte läser dem! Jag tvingar varken dig eller någon annan att läsa mina inlägg men detta är ett forum där man ska diskutera saker. Om jag inte svarat "kribba" så hade han trott att jag tyckte det lät bra och att jag också trodde så. Nu är Gefle svagare än förra säsongen och min tro att vi vinner där är stor. Och "enögd"? Knappast, jag tror inte vi vinner på Borås arena eller Råsunda, Malmö Stadion osv. Så visst vet jag vilka motståndare jag tror vi kan vinna mot. Gefle är ett av dem!

Om du inte vill att de ska göra det så får det stå för dig. Men jag är en äkta "ÖSK-supporter" och vill både ta debatten och heja fram ÖSk till seger den 9:e April!
AIK kribba
2007-03-28 15:33
Det är lugnt one touch, mfl, tycker inte att någon trackade mig eller någon annan härinne, det här är ett rätt juste forum som accepterar andra tröjor och åsikter,oftast. Har skrivit på svenska fans under rätt många år och har varit med om mycket värre,har stor erfarenhet av dom olika forumen. Den här håller oftast en mycket bra nivå och det skrivs mycket här. Det är ett stort plus om man vill snacka själv.

Som jag sa så missförstod nog bastard on parade mig och feltolkade det jag sa till något överlägset,man ska kunna berömma sin egen klubb utan att ses som dryg. Annars kunde ingen kasta första stenen, eller hur?

Sen känns det på något konstigt sätt som vi har någon lite sorts "släktskap",eller åtminstone vissa gemensamma erfarenheter eftersom vi båda låg i se tillsammans, var konkurrenter om toppplaceringarna och sen rätt snabbt båda två gick upp igen. Precis som med Öster,därför följer jag dessa lag lite extra mot vad jag gjorde innan.
Örebro Erki
2007-03-28 15:33
Alla som ska med till Gävle:
SJUNG MED I ALLA RAMSOR, HELA MATCHEN!!!

Då blir det en väldigt rolig resa :-)
Om det kommer 100 pers och 100 sjunger, eller 500 och 100 sjunger spelar ingen roll. Man måste höras för att stötta sitt lag!
Landskrona ToGGE-BoIS
2007-03-28 15:31
Hej!

Här kommer lite "reklam" för min serie om Cotonouavtalet. Ni hittar de fyra artiklarna på länken ovan. Direktlänkar i rätt läsordning nedan. Tyck gärna till i "comments":

Bakgrundsfakta: http://toggebois.blogspot.com/2007/03/cotonou-bakgrundsfakta.html
Nilsson jobbar vidare: http://toggebois.blogspot.com/2007/03/cotonou-nilsson-jobbar-vidare.html
Avtalet: http://toggebois.blogspot.com/2007/03/cotonou-avtalet.html
Den svenska kontexten: http://toggebois.blogspot.com/2007/03/cotonou-den-svenska-kontexten.html
Örebro go_osk
2007-03-28 15:09
Toro//
Ja, det uppmärksammades i pappersbilagan.
Örebro Mittåt
2007-03-28 14:55
På NAs web har det idag även kommit upp en artikel om att allt nu tycks vara klart med KIFs flytt till Rosta Gärde. Örnsro säljs till kommunen för att bostäder skall kunna byggas där. KIF flyttar över ån och anlägger där en ny konstgräsplan. En investering på ca. 15 mille. Väldigt bra för fotbollen i Örebro i och med att kapaciteten för vinterfotboll (träning etc) i ett slag kommer att fördubblas.
Örebro Toro
2007-03-28 14:50
go_osk // Stog det i pappersdelen?
Örebro Mittåt
2007-03-28 14:48
Vår lokala papperstidning med dess webedition kommer att satsa hårt på att följa ÖSK denna säsong. I dagens tidning hade man en annons med följande text:

Dags för Nedräkningen
Websatsningen Inspark ger dig mer om ÖSK i allsvenskan.

Via NA:s papperstidning, nätet och webb-TV kommer du att få en heltäckande uppladdning inför varje ÖSK-match. Fr o m 5 april kan du gå in på na.se/sporten och uppdatera dig inför avspark.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-28 14:44
Romano, Laurent//

Välj bussen, det kommer bli otroligt roligt!

De bortaresor jag har varit på har varit mycket tevliga och jag ser verkligen fram emot resan till Gävle.
Örebro go_osk
2007-03-28 14:39
Bra att NA uppmärksammar det stora intresset inför premiärmatchen. Det leder förhoppningsvis till att de ÖSK:are som inte hänger så flitigt på nätet får upp ögonen för resan. Personligen tror jag att tipset på att vi blir 500 är i minsta laget.

Optimist javisst:-)
Örebro Romano
2007-03-28 14:39
Vi är några som tänkt bila till premiären. Men fan tro om vi inte tar bussen istället. 9, snart 10 bussar med ÖSK-Supportrar på en borta match. Det klingar gott i öronen, håll med mig!
Nä, buss får det bli och ett sjuhelvetes sjungande på läktaren för att lyfta fram våra svartvita hjältar!!
Örebro Yggdrasil
2007-03-28 14:33
Ämne: Nu ska vi väl inte g....
Jap det finns platser kvar. Vi har precis börjat fylla den nionde bussen. Och blir den full så sätter vi nog in en tionde..
Örebro jappel
2007-03-28 14:28
Ämne: Nu ska vi väl inte g....
självklart...det bokas nya bussar så snart vi fyllt en ny.
nionde bussen har just börjat fyllas.
Det måste vara bra mycket bättre att åka med i bussen. Stämning och trevligt sällskap.
Örebro Laurent
2007-03-28 14:15
Nu ska vi väl inte göra en höna av en fjäder och skapa en spricka mellan oss ÖSK supporters pga. ett annat lags supporters åsikter?

Jag har inte hängt med hela vägen men jag är säker på att även vi kan uttrycka oss något klumpigt, enögt och aningen stöddigt när vi pratar med andra. Låt oss släppa det hela och sikta mot matchen istället.

Vi är ett större gäng som funderar på om vi ska bussa eller åka bil. Finns det fortfarande plats på bussarna?
Örebro Bastard on Parade
2007-03-28 13:47
Jag har inget emot Kribba och respekterar hans åsikt. Jag tycker också att Gefle är ett bra lag, men jag stör mig lite på det sätt han bygger och framför sin åsikt på och att han oftast har en "överlägsen" ton i sina inlägg. Men det kan ju samtidigt vara så att det bara är jag som tolkar hans inlägg på ett sådant sätt.

One¨touch//

Om du tycker att jag är en obstinat tonåring så får det stå för dig.

Din dubbelmoral lyser igenom när du säger att vi inte ska "tracka" Kribba när du själv hoppar på rirobban...
Örebro Toro
2007-03-28 13:43
One Touch // Jag har förståelse för det också. Fast det hade kunnat framföras på ett betydligt mindre "drygt" sätt.

Jag e kolugn dock =)

Ajja det jag försöker säga är:

kribba var "klantig" i sina formuleringar och vissa var "barnsliga" i sina svar på det =)

Gå ut i solen nu gosse =)
Örebro One¨touch
2007-03-28 13:39
Jappel// Kul om det blir över 500! :-)

Örebro jappel
2007-03-28 13:37
One¨touch//
Det är omkring 400 anmälda till bussarna ja.
Utöver detta går det en privat chartrad buss = ca 450. från stockholm och gävleregionen kommer det med all säkerhet ca50 till då har vi hastigt och lustigt redan idag de 500 som rirobban nämner.
Sedan droppar det fortfarande in ca 15 anmälningar/dag till resan och det är 12 dagar kvar till avgång!!
Ta och tagga ner själv!
Det är väl kul att det finns någon att diskutera med, det är trots allt det ett forum är till för.
precis som vi alla här inne gör nu :-)
Örebro One¨touch
2007-03-28 13:36
Toro//
Jag har läst Kribbas inlägg. Jag är fortfarande inte härsken.

Återigen. Jag har full förståelse för Kribbas resonemang. Men vore jag en obstinat tonåring kanske jag hade varit härsken och skrikit? Eller har det mer med personligheten än ålder att göra?

Jag önskar inget hellre rörande mitt kära ÖSK, än att det ska gå klockrent mot toppen. Men tyvärr så har vi inte den truppen ännu. Vi kommer säkert blanda och ge mot både bra och sämre motstånd, men mitt tips så här innan seriestarten får bli att vi tillhör de sämre av mittenlagen (5-9) då allsvenskan blåses av i höst.
Örebro Kronblom
2007-03-28 13:34
Är taket nått nu?385 anmälningar eller väntas det ännu mer,12 dagar kvar!
Örebro Toro
2007-03-28 13:30
One touch // borde la bli ett gäng SNEåkare också av vad man läst här. Så att det blir 450-500 ÖSKare där uppe e ju definitivt inte omöjligt =)

Och innan du härsknar nu,läs igenom några av kribbas inlägg längre ner,han har varit lite otaktisk i sina formuleringar och därav fått igång det här. Bara vissa som orkar skrika om det men ändock =)

A: Det var ju ingen jämförelse,det var ett konstaterande. AIK fick spunk så då kommer ni garanterat få det också.
Inget om att "Gefle spelar siochså hemma vilket AIK fick erfara och det skulle vara troligt med samma scenario mot er och därav tror jag ni åker hem utan poäng...etc etc"
Örebro joth
2007-03-28 13:29
Tror att Kribba i det fallet använde AIK som ett exempel över hur Gefle spelar.

Sen bör nog vissa ÖSK-supportrar tagga ner lite, vi vill ju inte framstå som BoIS fans 2006, eller? Vi kan vinna denna serien med två lag. ;-)

Kryss mot Gefle borta och Elfsborg hemma är en bra inledning för ÖSK...

Ps. Har ÖSK-Boldt någon regel för att hålla sig kvar i Allsvenskan? Han hade ju en för att vinna serien, dvs Vinst hemma och Oavgjort borta i snitt.

EDIT: Glömde kommentera länktipset. På sportklubben.net kan man nu se speltiden i minuter för varje spelare säsong för säsong. Dock endast seriematcher för tillfället.
Örebro Toro
2007-03-28 13:27
Brus // Jo absolut,fast man kan vara lite smidigare i sina formuleringar när man e inne å skriver på ett annat lags forum...

Såg de nu och svarade,lätt å missa den Meddelande grejjen :p
Örebro Brus-Nilsson
2007-03-28 13:24
Ämne: Verkar väl mer som a....Vi kommer alltid att vara lillebror i AIK:s ögon...:-)
Förresten...PM nere till höger!
Örebro One¨touch
2007-03-28 13:22
Riroban// Över 500 ÖSK-supportrar mot Gävle?

Det är nu strax under 400 anmälda i bussarna.

Sen tycker jag det är mer störande att läsa i detta forum och se att du svarar och skriver vart och vartannat inlägg här, precis som om du ägde rätten att bestämma vad som får skrivas och tyckas här.
Var vänlig tagga ner och låt andra tycka vad de vill, utan att kommentera allt och alla.
Örebro Toro
2007-03-28 13:22
Verkar väl mer som att folk stör sig på sättet han framför det på va?

"Såhär gick det för AIK därför måste ni få stryk för att ni är ett skitlag jämfört med stora tuffa AIK". Den känslan man får av flera av hans inlägg.

Säkert inte meningen men ändå nåt som jag har full förståelse för att folk reagerar på.
Örebro One¨touch
2007-03-28 13:16
Varför håller Ni på och trackar Kribba?

Han har kikat in här nu och då genom åren, och alltid varit resonabel och seriös.

Ska man hatas och smädas bara för att man tror att ÖSK förlorar eller spelar oavgjort mot Gefle?

Ni som attackerar Kribba och menar bl.a att man ska vara enögd som supporter, ni får allt tagga ner en smula.

Jag har hållit till på detta forum i över 10 år, och är en STOR ÖSK-fan. Jag tror att ett x i matchen mot Gefle kan vara ett resultat vi ska vara nöjda med. En premiär är alltid en premiär, och dessa matcher kan historiskt sett sluta hur som helst.

Stå på Dig Kribba. Väl mött i serien! :-)
Örebro Sersant
2007-03-28 13:10
hmm, kanske e daxs att försvara kribba lite :P.

har all respekt för att kribba tror att ÖSK kan åka på stryk borta mot Gefle, dem är starka defensivt och har mer rutin i truppen från AS än vi har, dem har ju varit där 2 år nu.

Men måste ha missat var han sågade ÖSK?
Annons: