/fotboll/osk/forum/8305.aspx/fotboll/osk/forum/8305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Halmstads BK Z:a
2007-04-01 21:00
Självklart glömde jag länken. Här kommer den.
Halmstads BK Z:a
2007-04-01 20:59
Hej Närke!

Om ngn bryr sig, HBK granskar/analyserar ÖSK på hbk.se. Komplett med intervju av Jonny Wärn, gammal HBK:are som lirade hos er 1970/71. Följ länken.

Vänliga hälsningar från Halland.
Örebro Mittåt
2007-04-01 20:19
initforlife// Nordin är nog den bäste passningsläggaren i ÖSK idag. Om man talar om distanser över 10 meter. Igår i den andra halvleken då han fått ta en plats på mittfältet påminde hans spel en hel del om en quarterbacks i amerikansk fotboll. Han placerade gång på gång bollen på fria spelare.

Efter matchen frågade jag en av ÖSKs tränare hur det kom sig att spelet blev så mycket bättre i andra halvlek jämfört med första. "Det var främst Nordins förtjänst", blev svaret. "Plötsligt visste killarna att om de sprang så fick de också bollen". Och sprang gjorde de.

Tyvärr så står Nordins fysiska status inte i paritet med hans blick för spelet och med hans passningsförmåga. Men med bättre fysiska förutsättningar skulle han kunna bli en tillgång i vilket allsvenskt lag som helst.

Springer fort gör han inte och kommer han väl aldrig att göra heller. Detta kompenserar hand dock på ett bra sätt genom att täcka bollen på ett förnämligt sätt.

Tyvärr har Walker ännu inte spelat honom i Rynningepositionen. Tyvärr, eftersom det nog bara är i den positionen han kommer till sin rätt.
Örebro initforlife
2007-04-01 19:32
1995 och 2003 vann Skoog skytteligan.Nordin får nog springa av sig x antal kilon om den bedriften ska upprepas...Matchningen i ÖSKu kan väl ändå bara betyda att han är en bra bit från från spel i As?Om han behöver speltid och platsar hade han väl spelat mot Sirius?
Örebro go_osk
2007-04-01 19:27
I dagsläget 466 anmälda till premiären. Drar slutsatsen att den 9/4 kommer bli en minnsevärd upplevelse. Jag ska i alla fall göra allt vad jag förmår för att bidra till att samtliga poäng går till ÖSK. Ska du?
Örebro Farsen blir till Guld
2007-04-01 19:07
Trots sitt stora arsle lyckades väl Skoog vinna skytteligan(?) för nåt år sedan.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-01 18:50
Anledningen till varför Yunus och Nordin spelade med ÖSK ungdom var dels för att de båda behöver speltid och för att ÖSK Ungdom haft en del skadebekymmer.
Örebro Hjortsberg
2007-04-01 18:36
Kan meddela att anledningen till att matchrapport dröjer från Siriusmatchen är att adminfunktionen att publicera inte funkar. Den ligger färdigskriven på min desktop (Ja, i ett dokument) =)

Edit: Stava?
Örebro initforlife
2007-04-01 18:10
Farsen//Jo han påminner mycket om Skoog,lika stort arsle:)
Örebro Chivas
2007-04-01 17:58
Forza svartvitt!!
2007-04-01 16:56
Att han spelade med Ungdom istället för A-laget mot Sirius berodde nog mest på att Walker vill ge honom speltid för att komma i form.. Hade han varit med mot Sirius hade han troligtvis suttit på bänken en bit in i andra halvlek
Örebro ÖSK Fans
2007-04-01 16:53
Min elva: Westman

Patrik A Glenn H Patrik H Riddez

Johan p Larsen Nordback Näfert

Hallilovic Rodevåg

Lysande offensiv tycker jag...=)
2007-04-01 16:52
initforlife// Kul att du verkar vara ett Nordin fans! Tror faktiskt att han kommer göra en hel del inhopp i slutet av matcher och kanske till och med göra några mål i allsvenskan. Om några år kan han vara en av de bättre i samma serie. Påminner mycket om Niklas Skoog fast mer teknisk.
Örebro initforlife
2007-04-01 16:38
Det var väl tur att vi värvade den fantastiske Nordin så att han kan förstärka Ösk-u...Kan han vara den dyraste värvningen i Div3 i år?
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-04-01 15:26
joth // tur att det inte är som förrut då när toppreklamen ibland fick sidan man ville komma in på att inte laddas, så man satt där med lite reklam och inget att läsa...
Örebro Bastard on Parade
2007-04-01 15:11
"Trots att Öster spelar i Superettan kan nog Lagrell finna en lösning som gör dem till en dark horse i kampen om SM-gulden."

Hahaha, härligt! ;-)
Örebro joth
2007-04-01 15:08
Har upptäckt att reklamen här på Svenska fans för filmen 300 suger prestanda av min burk. På min 3,4 Ghz burk så jobbar IE i genomsnitt på cirka 20% när jag är inne på en SF sida som har 300 reklamen som topp.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-01 13:55
Någon som vet hur det ligger till med träningar nu under veckan?

Är det 9.30 (10.30?) och 14:30 som gäller nu med? Tänkte eventuellt bevittna någon träning nu när man har tid...
Örebro Bastard on Parade
2007-04-01 12:46
Såg att oddsen på att Halilovic ska vinna skytteligan ligger på 25,0 på svenska spel...

Vad tycker ni? Spelvärt?
Örebro K.Carlos
2007-04-01 12:24
ÖSK tattoo//
"Riddez är riktigt bra och gör en del mål per säsong, snabb offensiv teknisk, och kan eventuellt även spela yttermittfältare och på topp om det krisar."

Menar du allvar med att Riddez är snabb? Han är ju en av de spelare med sämst ryck och fart i laget, har aldrig sett han göra sin gubbe i 1 mot 1 läge. Dock så har han andra kvalitéer som väger upp och gör honom till självskriven i startelvan...
Örebro Sersant
2007-04-01 11:45
Ämne: Svenska Spel ger 125....
Tror du de står mellan BP o HIF om vem som kommer sist så är det ju självklart att du ska spela på det oddset :). Jag skulle inte ha spelat på de då jag inte tror Hammarby kommer sist :), men de e jag de.
Örebro Adios
2007-04-01 11:13
Svenska Spel ger 125.00 på att Hammarby kommer sist i årets allsvenska. Det måste väl ändå vara spelbart? I mina ögon är det bara BP som konkurrerar om sistaplatsen med HIF.
Örebro Mittåt
2007-04-01 10:41
Favorit i repris.

Det var ett Södra med idel segrar bakom sig som kom till spel, och det var också de gulsvarta som började matchen bäst. Södras enorma fyrtorn på 100 kg framme på topp lyckades störa KBK-försvaret gång på gång, och två av de gångerna resulterade i mål. Första målet kom efter drygt sju minuter spelade, innan KBK kunde kvittera genom Simon Gummeson. Dock höll sig "Fyrtornet" framme igen under ett Södra-anfall vilket gav 2-1 till bortalaget i halvtid.

Södras fyrtorn (se länk) med ett förlutet i ÖSK snittar så här långt ca. två mål per träningsmatch. Det är inte bara ÖSK ungdoms kommande motståndare från Kungsörs BK som haft problem med honom.
Örebro Adios
2007-04-01 10:33
Mittåt!
tack för info om svsparkstiden mot TFF. Det ljusnar, men inte tillräckligt tyvärr.

Kanske läser någon ansvarig på svenskafans detta och kan ändra tiden under "match" i vänsterkant?
Örebro BabyKladde
2007-04-01 09:38
Nu hör ni inte av mig på ett tag!
drar upp till Stöten och glassra i skidbackarna.

Väl mött på supporterresan.
Elfsborg gul_svart
2007-04-01 09:37
ojdå blev inte så mycket lättare men ja tog Joel. Funderar på att ta me Haginge också men tre örebroare än väll o ta?? billiga va dom iaf

Tackar för svaren

lycka till i alla 24 matcher
Örebro BabyKladde
2007-04-01 09:35
Ämne: Jaha, då var det dag....
Joth;

härligt Aprilskämt ;D
Skulle lika gärna kunna vara sanning. hehe
men vet aldrig med SvFF
Örebro joth
2007-04-01 09:33
Mackan//Din elva mot Sirius? Vill du ha revanch? ;-)
Örebro Mackan
2007-04-01 09:27
En sak som jag tycker är enormt viktig att ÖSK får grepp om till premiären är att kontrollera ytan mellan mittfält och försvar. Vet inte hur många gånger Sirius hittade en rättvänd spelare i en sådan position. Om man skall dra ned en mittfältare eller låta en mittback ta steget fram är väl upp till tränarna att bedöma men det får inte se ut som i går. Saknade "djup" över huvud taget på det centrala mittfältet, främst i defensiven.

Tror inte det är en trolig lösning att spela med Larsen/Henriksson ihop på innermittfältet efter att ha sett matchen mot Sirius. Sebbe sticker gärna av i djupled men Larsen tar även han en offensiv utgångsposition mest hela tiden och då blir det enorma hål centralt i banon om vi tappar boll.

Min elva mot Sirius:

---------PeWe---------
PaAn--PaHa--MaWi--JoRi
------FrNo------------
JoPe--------LaLa--KrNä
------NeHa--StRo------
Örebro K.Carlos
2007-04-01 09:26
gul_svart//
Riddez är väldigt offensiv ytterback och kommer säkerligen att spela ytter i några matcher så jag röstar för han. Haginge (mittback) kommer få sitt stora genombrott iår, men eftersom man nästan enbart får poäng för mål och assist så kanske det är en onödig investering.
Annons: