/fotboll/osk/forum/8302.aspx/fotboll/osk/forum/8302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GRODAN 72
2007-04-02 22:06
Gerzic gjorde bort sig på träning förra veckan.(inte så konstigt att han spelade med div 3 laget)
Örebro go_osk
2007-04-02 22:02
Grönsvart makt 83//
Jag är övertygad om att en skadefri Henrik Dahl är tillräckligt etablerad för spel i allsvenskan. Sen är det en annan femma om han inte plaster på grund av att konkurrensen är hård.

Jag kan även meddela att vi i Stockholmsregionen har dragit vårt strå till stacken och fyllt vår minibuss. Så om jag har räknat rätt så blir det totalt 12 organiserade bussar som rullar från diverse utgångspositioner den 9/4.
Örebro gile
2007-04-02 21:07
min start elva!!! Eller bättre sagt det bästa laget!!!

westman
Antonnen Wikström Haginge Ridez
Larsen Nordback Gerzic Näfver
Halilovic Rodevåg
GAIS Grönsvart makt 83
2007-04-02 20:58
go_osk/
Dahl?? Yeah right! Han kommer nog inte ens platsa i år. Stor humor. Och Stephenson är ingen förlust. Det enda frågetecknet är om den nyss värvade Memelli kan ersätta Keene. Gör han det så är vi minst lika bra i år. Dessutom är truppen bredare.

I vilket fall.. BP har den klart sämsta truppen och bör åka ur om man tittar på pappret.
Örebro go_osk
2007-04-02 20:50
Ämne: Av tipsen att döma s....
Har jag missat något? Även ni var nykomlingar i fjol och värvade enligt mitt tycke väldigt smart, men förlusterna av Khari Stephenson och James Keene gör att det ser betydligt dystrare ut. Era nyförvärv (med undan tag av Henrik Dahl) imponerar knappast och det kan inte vara speciellt inspirerande för dem att springa in på ett Nya Ullevi som i bästa fall är besatt till ¼. Lägg dessutom till att risken är minimal att ni blir underskattade i år.

Jag kan ändå hålla med om att vissa så kallade experter är lite väl hårda emot er. Men jag får likväl önska er lycka till.
GAIS Jack33
2007-04-02 19:49
Av tipsen att döma sitter alla och tillber AB och andra sk. "fotbollsexperter".
Kostsam underskattnig av Öster,ujs och BK Röva förra året kan bli detsamma för årets nykommlingar.
Jag hoppas ÖSK klarar sig kvar men i ärlighetens namn har varken ni,TFF eller BP trupper som ens på pappret skulle vara bättre än GAIS dito.
Hur som helst, lycka till!
Örebro Grixx
2007-04-02 19:38
initforlife// Jag undrade bara eftersom alla andra VET.
Örebro initforlife
2007-04-02 19:20
Grixx//Har du läst dom?Upplys oss då tack!Annars tycker jag petningen i helgen talar sitt tydliga språk.
Örebro anderzon_
2007-04-02 19:19
1. Kalmar FF
2. Elfsborg
3. AIK
4. Malmö FF
5. Helsingborgs IF
6. Djurgårdens IF
7. IFK Göteborg
8. Hammarby IF
9. Örebro SK
10. Halmstad BK
11. Gävle
12. Trelleborg
13. GAIS
14. Brommapojkarna
Örebro Grixx
2007-04-02 19:12
Angående Nordins fysik. Är det någon som har sett siffrorna på hans syreupptagningsförmåga från i vintras och hur de nya är nu....

....eller är det så att det fortfarande ältas om hans dåliga ork som han kom till ÖSK med.
Örebro # brorzan
2007-04-02 18:58
huggorm & ÖSK-Power //

Spännande ändå att vi är några här i trakten! Det kanske kan vara aktuellt med lite förpepp och samåkning till hemmamatcher? Några andra bortmatcher kanske vi kan få till något på lokal krog med. Vad tror ni?
Örebro initforlife
2007-04-02 18:56
Håller med diverse skribenter här om att det är konstigt att Nordin inte kommit i bättre form.Saknas motivationen?Det låter otroligt men man börjar undra...Ryktet säger att han blev varvad av Frippe J på fystetstet så iofs har han väl mycket att ta igen...men man tycker ju ändå att han borde satsa ALLT på att komma i form nu när han fått chansen.Kanske finns det bara en vinnare i hela affären.Rynninge ik...
Örebro huggorm
2007-04-02 18:25
Ämne: / #Brorzan

mm, ok....
Vi är fem från BOGA som ska med bussarna till Gävle.Kliver på vid McDonalds utanför Arboga.FORZA ÖSK
Örebro Farsen blir till Guld
2007-04-02 18:21
Chipset// Håller med din tabell förutom att Malmö inte kommer vinna pga av deras obefintliga defensiv. ÖSK kommer komma 7:a med (som jag sagt tidigare) köttardefensiv och Nedim som kontrare.

Bästa målskytt i ÖSK: Nedim 8 mål. Henriksson 6.
Örebro Toro
2007-04-02 17:05
Ja jo får man väl sticka ut hakan å slänga upp en egen tabell då =)

1.Malmö
2.Elfsborg
3.Helsingborg
4.AIK
5.Halmstad
6.ÖSK
7.Göteborg
8.Djurgården
9.Kalmar
10.Hammarby
11.Gefle
12.BP
13.Trelleborg
14.Gais
Örebro Ösk-Power
2007-04-02 17:04
/ #Brorzan

mm, okej!
Jag åker nog upp till Gävle nu när jag har chans. Vet inte om det finns så många inbitna ÖSK:are i Köping. Jag känner högst 5 personer som är riktiga ÖSK:supportrar, men o andra sidan är inte min umgängeskrets "enorm". Tror nog att det är större chans att kunna se matchen i Arboga, där finns det nog fler supportrar.

Örebro Bastard on Parade
2007-04-02 17:02
Laurent//

Sen när blev Kevin en dålig passningsspelare?
Örebro Laurent
2007-04-02 16:52
Har suttit och diskuterat en hel del med polarna ang. Walker JRs vs. Gerzic.

Vi anser alla att Nordin borde ha en plats på bänken för bröderna och detta uteslutande pga. att han är den enda utöver Larsen i ÖSK idag som kan slå en passning längre än 10m med adress.

Om han har dålig kondition? Hur bra kondition hade Arnor Gudjonsen?
Örebro Joerny - Put your hands up for Örebro
2007-04-02 16:50
Adam2222// Se länk
Örebro adam2222
2007-04-02 16:42
Har Restaurangen på Berhn Arena nån hemsida ??
Örebro Chipset
2007-04-02 16:28
bison// Skriver under din startelva.

Slutställning allsvenska 2007.

1. Malmö - Måste bara vinna med det materialet. Att de har Sveriges mest överskattade mittfältare i Daniel Andersson spelar ingen roll.

2. Kalmar - Lagmaskinen och Ari. Kanske den bästa anfallaren jag sett på svensk mark? Ser ruggiga ut.

3. Elfsborg - Favorit i varje match. Ska försvara titel. Möter hungriga vargar i varje bortamatch. Bortaspöket mot ÖSK gör sig påminnt i april. Stryk på Behrn, det lovar jag.

4. Helsingborg - Bra lag men förlusten av Larssons anfallspolare måste svida.

5. Göteborg - Träääliga Göteborg kan säkert vara med däruppe. Laget ser i mina ögon inte märkvärdigt ut men tydligen spelar de ganska hyggligt.

6. Djurgården - Måste vara den tunnaste truppen på många år. Startelvan är ju riktigt bra men sen då?

7. AIK - andra året. Överskattad trupp tycker jag, dessutom pressade av alla förhandstips.

8. Halmstad - Mycket roliga talanger varav vår egen Tahir(ovic)i är en. Dessutom är Dusan grym!

9. ÖSK - Nedim Halilovic. Lång boll - friläge - mål. 1-0!

10. Gefle - alla pratar om försvagad defensiv. För mig är det anfallspelet som överraskade förra året och det är minsann inte sämre i år. Makondele-Bapupa- Oremo är farliga.

11. Hammarby - Turbulensen kan inte vara bra eller släpper all press när ingen tror att de ska prestera? Fågel eller fisk, inget däremellan.

12. BP - Guterstam, Runnemo och Hagernäs är ju en ruskigt bra stomme. Dessutom på väg upp i utvecklingen. Ständigt underskattade och många coin-flip derbyn talar för att de klarar sig.

13. Trelleborg - Att spela det spelet dom gjorde i S1 fungerar inte här. Måste ändra spel och då går det åt fanders för Trelleborg.

14. Gais - Förlorat Keene och inte ersatt. Ser ut som laget som med tur tog sig upp i allsvenskan 2005.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-02 16:26
Jag vet fortfarande inte hur jag vill ha högerkanten i ÖSK.

Anttonen som back är ett offensivt alternativ, hur bra klarar han sig defensivt?

Anttonen som mittfältare är bra både offensivt som defensivt. Hans löpningar är viktiga, speciellt när han dyker upp vid bortre stolpen och nickar in för långa inlägg.

Samuelsson varvar bra insatser med mindre bra, tycker dock han är ett ok alternativ som högerback.

Haginge vill jag gärna se i mitten, problemet är att jag även vill ha Wikström och Holgersson på planen. Antingen petas Holgersson eller annars flyttas Haginge ut till högerbacksplatsen.

Vem passar bäst som högermittfältare? Larsen, Jeffs, Pettersson eller Anttonen?

Jeffs gör oftast stabila matcher, helt ok inlägg. Pettersson gjorde en grym insats mot Norrköping, har bra inlägg med både högerfoten som vänsterfoten. En Larsen med ytor vill alla Allsvenska lag ha, kanske får Larsen dessa ytor om han spelar till höger på mittfältet?
Örebro psoari
2007-04-02 16:23
Som jag ser det har BP förstärkt men Trelleborg tappat. Och även om de har tunna trupper så höll de lika bra eller bättre än ÖSK förra året, har ÖSK förstärkt så mycket mer att vi förtjänar en 8:e-plats när TFF och BP blir 13-14?
Vad är skillnaden? Nordin? *smile*
Spelade inte Nedim mot både BP och TFF förra året?
Annars tycker jag att Kronblom har tippat lag 9-14 bra, inte för att jag är säker på ordningen men det är samma lag som jag tror kommer att hållas där i botten.
Nu krossar vi Gefle ... Åhhh Örebro... gamla fina Örebro..
Örebro Erki
2007-04-02 16:13
Min startelva ser exakt ut som hejjas :-)
Örebro go_osk
2007-04-02 16:12
Min startelva:

Westman
Samuelsson-Haginge-Wikström-Riddez
Anttonen-Larsen-Nordback-Näfver
Halilovic-Henriksson
Åtvidaberg hejja
2007-04-02 16:08
Min startelva:

Westman
Anttonen-Haginge-Wikström-Riddez
Jeffs-Larsen-Nordback-Näfver
Halilovic-Rodevåg
Örebro Behrnabeu
2007-04-02 16:06
Min startelva:

Westman
Haginge-Wikström-Holgersson-Riddez
Anttonen-Larsen-Henriksson-Näfver
Halilovic-Rodevåg

Alternativt:
Westman
Anttonen-Haginge-Wikström-Riddez
Larsen-Nordback-Henriksson-Näfver
Rodevåg-Halilovic

Rodevåg är hur given som helst i min startelva.
Örebro bison
2007-04-02 15:52
Fortsätter att tjöta om hemmapremiären. Hur många biljetter är det sålda, nån som vet?
Örebro Bastard on Parade
2007-04-02 15:26
psoari//

Hybris? Mycket möjligt...

Anledningarna till varför så många tippas BP och Trelleborg i botten är ju delvis för att de inte har någon bred trupp.

Trelleborg har en utmärkt defensiv, det vet vi. Men hur är det med offensiven? I Allsvenskan är lagen bättre både defensivt som offensivt, fungerar Trelleborgs spelstil även i år?

Hur är det med nyförvärven? Tar de en plats i startelvan? Kreativiteten på mittfältet? Bjursträm lämnade för spel i Danmark, Andersson för spel i BoIS. Ersättaren är Hasan Cetinkaya...

Brommapojkarna saknar spets, de har många unga talanger men frågan är ifall de håller över en hel säsong? Hur är det med bredden annars? Defensiven? Tempot?

Det finns många frågetecken kring Trelleborg och Brommapojkarna och det kanske är anledningen till varför folk tippar de så långt ned i tabellen?
Örebro bison
2007-04-02 15:25
Nordinfantast eller inte så måste man ju inse att han inte kommer att starta mot Gefle.
Annons: