/fotboll/osk/forum/8300.aspx/fotboll/osk/forum/8300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-04-03 17:41
Ämne: Mjällby verkar spamm....
Chivas verkar spamma forumet med Forza svartvitt inlägg :-)
Örebro jappel
2007-04-03 17:40
Om nu bara spelarna i laget kan sluta upp på samma sätt i vinst och målprotokollet som fansen sluter upp i gävle så blir det en promenadseger i AS i år :-) Jag anar dock att spelarna får svårare att ordna med en sådan uppslutning på beställning :-)
Örebro fersbro
2007-04-03 17:33
Tror att dom flesta bussar tar 50 pers ..11 säten på var sida å 5 platser längst bak + 1 plats bredvid chaffören....hoppas Stefan fixar 5 platser bredvid varandra till oss som skal gå på vi McDonalds i Arboga ;))..syns å hörs på måndag...
Örebro Chivas
2007-04-03 17:26
Forza svartvitt!!
Örebro joth
2007-04-03 17:20
Mjällby verkar spamma Svenskafans med nyheter.... ;-)
Örebro go_osk
2007-04-03 17:17
Ämne: En 11:e buss bokad t....
Kan knappt bärga mig längre. Börjar nästan undra om inte bortasektionen som rymmer 1000 är i det allra minsta laget, och det vore riktigt surt om man blev nekad inträde pga. det.
Örebro Erki
2007-04-03 17:03
En 11:e buss bokad till Gefle borta :-D
Tar anmälningarna aldrig slut?

Missade att det stod att Nedim var kroat, det blir ett åttonde fel då ;)
Örebro Cyborg
2007-04-03 17:00
Kan man få en finare tårta på sin födelsedag än den jag fick igår? :) Kolla länk
Örebro Rasberg
2007-04-03 16:47
Ämne: Hur ser eran troliga....
Westman
Anttonen-Haginge-Wikström-Riddez
Jeffs-Larsen-Nordback-Näfver
Halilovic-Rodevåg
Umeå FC Slurf
2007-04-03 16:42
Hur ser eran troliga uppställning ut iår?
Örebro anderzon_
2007-04-03 16:02
Det var fan det sämsta jag läst. Kroaten Vadim Halilovic var ju nästan humoristiskt dåligt hehe
Örebro joth
2007-04-03 15:58
Helt horribelt hur de kan publicera något så vidrigt felaktigt... men det märks att vi är tillbaka i Allsvenskan... det är ju tradition att skriva fel om ÖSK.
Peter Anttonen, Johan Alvbåge m.m.
Örebro Toro
2007-04-03 15:57
Försökte vända på det och hitta fem rätt...men jag lyckades fasen inte =/
Örebro Erki
2007-04-03 15:50
Ämne: Finn Fem Fel - eller....
1. Fel publikkapacitet
2. Felstavat Nordin Gerzic (Gerzig)
3. Vinst mot Hammarby? Den har jag nog missat
4. Förlust mot Degerfors? Det var ju ÖSK U som spelade
5. Vadim Halilovic???
6. "Avsaknaden av allsvenska erfarenheter i laget" What??
7. "ÖSK har spelat bra under försäsongen" Nja, inte så värst va?

Hittade sju fel :-P
Örebro bison
2007-04-03 15:45
Ämne: Finn Fem Fel - eller....
Kan vi inte få leta fem rätt i stället. Skulle vara enklare. Kroaten Vadim Halilovic - är han ny?
Örebro Mittåt
2007-04-03 15:39
Finn Fem Fel - eller hur många det nu kan vara. Sportjournalisterna på Canal Plus verkar inte direkt pålästa.
Örebro Charlezzz
2007-04-03 14:51
Mig veterligen spelade Makondele till vänster och Bapupa till höger i matchen mot ÖSK... Så det blir något för Antonnen/fresa att tampas med. Bapupa bör väl inte heller ses som ofarlig.
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-03 14:31
Tror vi kan slå mycket ur underläge i år, är truppen skadefri så kan vi nog komma väldigt högt upp, känns som vi har bra alternativ på nästan alla platser, skulle vara målvaktfrågan som är lite orolig, har sett rickardsson göra fantastiska matcher blandade med juniormisstag.
Får vi en bra start så dom kan gå ut och lira utan att tänka och inte vara rädda för att göra misstag så har vi kapacitet för en plats top 5 placering.
Jag tror att ösk kan slå alla lag i år. / ta malmö som exempel där dom i princip var bättre på alla positioner. /
____pewe____
PaAn PaHa MaWi JoRi
IaJe LaLa FrNo KrNä
NeHa StRo
Inga överaskningar direkt.
Gillade verkligen det One-touch-spel dom visade upp mot sirius, sköna kombinationer, härligt spel av PaAn på högerbacken.
Ser mer vårdat ut än när FrSa har boll.
Sen gillade jag att när det kom en långboll från backlinjen var det på forwards i rörelse och inte stillastående med 4 man nedanför sig.tyvärr så det sett ut på sistone, att man glömt mittfältet helt enkelt.
Örebro ÖSKare i exil
2007-04-03 14:30
Det är ju så man längtar hem. Pubarna visar mer än en match itaget. Sån teknisk standard finns icke på många ställen i Dublin. Det var inte förrens vi gick ihop 50 pers och hyrde en våning på ett ställe som vi kunde se debaklet mot Nordirland. Tufft det där.

Ialla fall. Jag funderar lite på hur Walker tänker sig laget mot Gefle. Makondele på högerkanten och woxlin är väl deras främsta vapen. Att Nordback kommer tampas med woxlin känns ju ganska naturligt men hur formerar Patrick vänster kanten som ska möta makondele? För han spelar väl till höger? Blir det Riddez - Näfver eller väljs den något mer defensiva Holgersson-Riddez för att tygla den kongolesiska framfarten? Sen får vi se om Oremo kan fortsätta som under försäsongen i Gefle, hoppas vårt försvar håller honom i strama tyglar.
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-03 14:11
ville bara tipsa om att oddset på 1-4 till sport i premiären är 94 ggr pengarna... Tackaaaaaaaarrrr
Örebro Chipset
2007-04-03 13:59
Brorzan// Eller så gör du bartendern till din bästa vän. Jag jobbade hårt på min i Olearys Visby. Försökte bli något av en stammis (Såg många skitmatcher). När såväl ÖSK spelade hade han inte mage att byta kanal förrens Djurgårdarna och AIKarna översteg det dubbla antalet jag och mina vänner utgjorde. Åtta djurgårdare tvingades faktiskt se hela första halvlek mellan Landskrona-ÖSK i premiären förra året. Fast Djurgården spelade allsvensk match på Canal + samtidigt. =)
Örebro Mittåt
2007-04-03 13:58
Oscar J tillbaka i Örebro skriver man på KIFs hemsida. Bra att det ordnade sig för målvaktstalangen.

KIF lånar Oscar av Tottenham

Sent på fredagskvällen blev det klart att KIF lånar Oscar Jansson av Tottenham under 2007. Detta efter ett mycket intensivt arbete av Andreas Levi på KIF:s kansli.

-Det har varit ett intensivt arbete för att få det hela klart innan övergångsfönstret stänger, säger Andreas Levi, och det känns mycket skönt att det lyckades.

I och med detta har KIF:s A-trupp klart med målvaktsfrågan. Oscar tar upp kampen med Jonas Person om vem som ska vakta målet för KIF.

Örebro # brorzan
2007-04-03 13:45
Chipset //

Menar du att du inte ölar lika mycket som ett större antal djurgårdare?

Jag får helt enkelt ta mig ner till lämpligt hak och prata med dem och se vad de säger. Det vore skönt att ha ett hum om intresset innan bara, så jag kan dunka till med att vi är XX stycken som är hungriga, törstiga och vill se fotboll!
Örebro Chipset
2007-04-03 13:28
brorzan// Ni kommer säkerligen stöta på digitalboxproblemet, dvs att de max kan visa 1-2 matcher samtidigt på de olika skärmarna beroende på hur många boxar de har. I Visby fick jag kolla på ÖSK tills antalet djurgårdare var så många att bartendern omöjligt kunde försvara mitt intresse och min låga ölförbrukning.

Det fina med Olearys i Örebro är att de investerat i multiboxar. Tror de kan visa en 6-7 matcher samtidigt...
Örebro Chipset
2007-04-03 13:21
Om någon sitter inne på denna info får ni gärna dela med er: Blir det någon internematch i veckan? Och i så fall när? Kan tänka mig att det finns ett stort intresse av att se en sådan match så nära premiären. Eller är det stängd träning som gäller denna vecka? =)

Fair Play// Wernersson är en usel tippare vilket inte bådar gott. Är nöjd med en 8:e plats. Å andra sidan kan han ju ha fel på så vis att vi hamnar längre upp. Vem vet?
Örebro # brorzan
2007-04-03 13:21
ÖSK-Power //

Det borde inte vara så svårt egentligen. Etage har juh flera tv-apparater, så någon av dem borde de kunna upplåta till oss. Dessutom så är det väl inte direkt högtryck på något av ställena de tider och dagar som ÖSK spelar match?
Örebro ÖSK tattoo
2007-04-03 13:11
Det största problemet är kanske att folk anmält tex johan + 3 pers, Då kan det vara svårt att ha bindande anmälningar, bara hoppas resekubanerna har koll på det där så det inte blir 10 bussar på parkeringa och bara 6-7 stycken som åker, då blir det ett ekonomiskt knas.
Örebro Fair Play
2007-04-03 13:03
Thomas Wernerssons tips inför allsvenskan.

441 SVT Text Tisdag 03 apr 2007
WERNERSONS TIPS

SVT:s fotbollsexpert
Thomas Wernerson tippar
utgången av 2007 års allsvenska

1. Malmö FF
2. Elfsborg
3. Kalmar
4. AIK
5. IFK Göteborg
6. Helsingborg
7. Djurgården
8. Örebro
9. Gais
10. Halmstad
11. Gefle
12. Hammarby
13. Trelleborg
--------------------
14. Brommapojkarna
Örebro jappel
2007-04-03 13:02
Ämne: Ämne: tror at....
det är bindande anmälan, fast jag kan förstå att man vill vara lite flexibel. Kan bli svårt att få folk att anmäla sig i god tid innan om man blir tvungen att betala även om man får "giltiga" förhinder.
Jag tror nog att det går att pressa in de 13 extra det kan bli frågan om. antingen i extrastolen längst fram eller genom att några i arrangörsgänget står klara med en bil utifall att.
Örebro bison
2007-04-03 12:56
Ämne: tror att det är 48 p....Det luktar ju flygbolag lång väg med överbokning. Skulle var bättre med bindande anmälan för kostnaden blir ju det samma om bussarna går halvtomma.

Edit: Nån som har ett nytt tangenbord?
Annons: