/fotboll/osk/forum/8297.aspx/fotboll/osk/forum/8297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Skåne ÖSKare
2007-04-06 13:42
haha, har läst båda blaskornas bilaga idag och Mats Olsson hade för en gångs skull ett kul citat.

Frågan: Vad blir årets stora grej i Örebro?
Mats O: Försöka hålla Lars-Åke borta från Behrn Arena

Örebro Laurent
2007-04-06 13:42
Jag kan knappt bärga mig inför måndag. Är laddad till tänderna inför matchen, resan och allt omkring. Nu ska vi se till att fotbollssverige får veta att vi är tillbaka på riktigt!
Örebro Ericson
2007-04-06 13:05
Har ni kollat in AB:s nya "följa-matchen-tjänst"?? Den verkar helt grym...
Örebro Mzoor
2007-04-06 13:03
Ämne: 3.80 på Örebro-seger....
Ja Kronblom, det är bara att spela direkt. 3.80 är bra, jag tror vi har minst lika stor chans som Gefle. Men efter försäsongen kanske ett X vore realistiskt!
Örebro Bastard on Parade
2007-04-06 13:00
Om förstärkning behövs i anfallet i sommar så vet vi nu i alla fall att Gert den Ouden eventuellt är intresserad av svensk fotboll igen.. ;-)
Örebro Bastard on Parade
2007-04-06 12:55
Vet inte riktigt hur det skulle funka med Henriksson och Nordback på innermittfältet... Defensiven skulle de klara av på ett utmärkt sätt, men vem ska slå de avgörande passningarna? Om vi endast spelar utefter kanten kommer vi bli lättlästa...
Örebro Chipset
2007-04-06 12:50
Mackan// Jag skriver (faktiskt) under på den också startuppställningen också. Om vi ligger under har vi ett fint sparkapital att sätta in. Henriksson mot Jeffs,Rodevåg mot Nordin och Petterson mot Larsen.
Örebro Kronblom
2007-04-06 12:35
3.80 på Örebro-seger på oddset,1.85 på Gefle-vinst...
Örebro loopy
2007-04-06 12:33
Ämne: Nu har jag bestämt m....
Har funderat på något liknande för startelvan. Mycket beror ju på hur Larsen klarar av det defensiva spelet på innermittfältet, och även om han kan undvika att enkelt tappa bollen när han vill vara kreativ. Seb och nordback har ju knappast spelat ihop på innermittfältet så man vet ju ändå inte hur det funkar men bör ju absolut vara ett alternativ. Som Seb spelade förra året så är han ju helt klart en man för startelvan och jag ser hellre Larsen på kanten än Seb.
Örebro Erki
2007-04-06 12:26
Spelare kan alltså stå med armarna uppsträckta i en frisparksmur och bollen tar på en arm utan att domaren blåser? Dom kan ju inte veta innan vart skytten kommer skjuta och tar därmed inte m-e-d m-e-n-i-n-g bollen med handen.
Örebro loopy
2007-04-06 12:20
Ämne: Se länk, många kansk....
är jubra att domarna försöker förtydliga sig, men "Domaren ska döma för hands enbart om en spelare m-e-d m-e-n-i-n-g tar bollen med handen." är ju fortfarande precis lika öppet för tolknigar som tidigare.

Man skulle ju behöva sätta ihop en video eller liknande med tex olika omdiskuterade situationer senaste åren och sen tydligt tala om vilka som är hands med nya tolkningen. reflexhands, spelare som spelar med händerna som väderkvarnar, spelare som går upp i nickdueller med händerna ovanför huvudet är ju alla situationer som det har dömts både straff och friats för. Domare måste ju tillåtas göra fel och inte hängas för det men när Bosse Karlsson efter varje tveksamt domslut försvarar domarnas agerande leder det ju bara till att bedömningen kommer vara fortsatt inkonsekvent bedömning.
Örebro gendish
2007-04-06 12:04
Se länk, många kanske redan har sett :
http://www.gd.se/Article.jsp?article=101407
Örebro Pencing
2007-04-06 12:03
Vill läsa och se allt om ÖSK.. Har ni några tips där man kan se "experter" uttala sig om ÖSK på nätet???
Örebro Mittåt
2007-04-06 11:49
Mackan// Det där ser nästan ut som en diamant variant. Jag håller med dig och ser gärna att Jeffs offras för att få med Sebastian på planen.

Dessutom öppnar en sådan uppställning vägen för Nordin när dennes rekonditionering är klar.
Örebro jappel
2007-04-06 11:30
Ämne: Nu har jag bestämt m....
Känns som att det är en uppställning som inte vågar äga mittfältet. Så kan vi spela mot lag som förväntas vara mycket bättre och därmed kommer försöka föra spelet.
Men mot jävle skulle jag vilja se Larsen i mitten på bekostnad av Seb.
och sedan plocka in Jeffs till höger så att han får röra om lite med sitt aviga spel.
Örebro Mackan
2007-04-06 11:20
Nu har jag bestämt mig. Så här SKALL laget formeras mot Gefle och nu återstår bara att se om Walker håller med.

Westman
Anttonen-Haginge-Wikström-Riddez
Larsen-Nordback-Henriksson-Näfver
Rodevåg-Halilovic

Larsen skall inte slicka kanten utan ha mer av en fri roll. Detta ställer krav på Anttonen och Nordback att täcka upp men det grejar de galant. Rodevåg och Halilovic känns superspännande på topp.

Örebro jappel
2007-04-06 11:19
äsch...det är helt normalt för oss fotbollsfanatiker! Vi måste och ska läsa och titta på allt om vårt lag och alla lag som kan tänkas påverka oss :-)
Snart smäller det!!!
Örebro rirobban
2007-04-06 11:14
Ericson//
Samma här. Problemet är att jag också följer allt om nästan alla lag. Jag är helt besatt vissa dagar. Och sen andra dagar skiter jag i allt för att hitta på något annat. Men annars går dagar/kvällar åt till att alltid hitta nytt material om ÖSK:) Har verkligen lidit detta långa uppehåll. Hoppas verkligen att man snart gör något åt det långa uppehållet!
Örebro Ericson
2007-04-06 11:10
Jag fattar inte hur jag kan tycka det är så roligt att se och läsa i stort sett allt som handlar om ÖSK. Kom på mig själv att sitta och le när "experterna" uttalade sig om ÖSK i AS på NA:s webbtv. :-)
Örebro rirobban
2007-04-06 11:09
Trelleborgs FF Sveriges sämsta klubb genom tiderna? Ja ifall de förlorar 3 matcher till i Allsvenskan så skriver de in sig i historieböckerna på flest Allsvenska matcher utan seger. Alltså 23 matcher! Och deras program här i början är allt annat än enkelt.
Örebro Adios
2007-04-06 11:01
Å sjutton! Kanske skulle ha läst tävlingsreglerna ordentligt. Tippar man bara hemmamatcherna??
Örebro Mzoor
2007-04-06 10:59
jappel & Adios// Tävlingen startar ju inte till Gefle-matchen, utan först i den andra omgången mot Elfsborg. Så tre dagar innan den matchen ska det gå att lägga in sina tips!
Örebro jappel
2007-04-06 10:46
Ämne: Jag får inte den där....
det kan bero på att det står att den inte aktiveras tre dagar innan avspark..
Så du får nog hålla dig till imorgon, eller sent i kväll.
Fast anmälan och inloggning fungerar redan nu.
I alla fall för mig.
Örebro Adios
2007-04-06 10:37
Jag får inte den där tipstävligen om ÖSK på na.se att funka? Någon mer med samma problem?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-04-06 09:16
O´learys var tvungna att såga upp brandväggarna 10cm annars skulle det inte bli godkänt av brandinspektionen,därav missade dom tiden för invigningen som skulle vara 23-24/3,det här med ölen är bara löjligt men sånt händer bara i TråkÖrebro.
Örebro
2007-04-06 07:27
Vill förtydliga mig om Axén. Nämnde Sune S. och då kan det verka som jag tycker att han är emot ÖSK - men så menade jag inte.
Däremot tycker jag inte han gav något positivt intryck i NA-intervjun. Han verkade gärna vilja framstå som "tuff" - och då går det ibland ut över sakligheten.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-06 02:54
Jag ser fram emot matchen så mycket att det är omöjligt att sova!

Förhoppningsvis blir det en match man sent kommer att glömma!
Örebro Erkan
2007-04-06 02:49
Fredag - Lördag - Söndag...sen är det dags nästa dag för resan som många väntat länge på, allsvenska premiären!! 11 bussar, helt otroligt. Dessutom minst 1 buss till (alternativa), en minibuss, en hel del bilar åka dit upp. Ojoj....kan bli en oförglömlig måndag!!
Örebro
2007-04-06 00:41
Ser inte precis fram mot Axéns inlägg.
Uddling, Blohm och Axén kan väl bara toppas av Sune Sylvén som gästskribent!
Örebro Bastard on Parade
2007-04-05 23:33
loopy//

Tackar, för mig brukar datorn bli väldigt seg så fort jag söker något i arkivet på svenska fans av någon konstig anledning.

Dr. Cox//

Tackar, testade dock söka på det där innan och hittade inte hela konversationen. Jag har för mig att NA publicerade den, men den finns inte kvar i arkivet längre.
Annons: