/fotboll/osk/forum/8284.aspx/fotboll/osk/forum/8284.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Ninjaturtle
2007-04-10 09:09
Tråklaget Örebro tillbaka i allsvenskan,nu börjar 0-0 matcherna igen..
Örebro Mittåt
2007-04-10 08:59
Behrnabeu//Jag försöker jaga upp den informationen, men för tillfället får jag inte tag på någon som kan ge besked. Kommer jag på något lägger jag ut en liten notis om detta på officiella.
Örebro Behrnabeu
2007-04-10 08:32
Någon som vet när matchen mot Forward idag börjar?
Örebro Grixx
2007-04-10 08:21
Om Emra: I dessa lägen är den unge anfallaren oerhört stark och fokuserad på mål.
Örebro Grixx
2007-04-10 08:18
Los Flores// Klart att Nordin är mycket nära för att sitta på bänken inte tu tal om annat.

Att han sedan skulle gå in i startelvan är en annan sak, men skulle han däremot göra succe eller något liknande vid inhopp så ligger han bra till även där men det är OM.....

....men som sagt saknas distinkt och snabbt spel från oss....och vi känns lite lätta.
Örebro BabyKladde
2007-04-10 08:02
rirobban;

har inte kommit med någon ny räknare för Elfsborgs-matchen.. men bra att du gjorde det istället ;D

Ordem e Progresso;

Undrar också vad TIFOt föreställde =)
Örebro Ordem e Progresso
2007-04-10 04:25
Jag undrar faktiskt vad vårt tifo föreställde idag? Fick ju aldrig se det, stod ju under.
Örebro rirobban
2007-04-10 02:02
Vad tycker folk om detta tifo då:=)? Ganska mäktigt:)
Örebro rirobban
2007-04-10 01:57
Eftersom "babykladde" (tror det var han) inte kommit med någon ny räknare för matchen mot IF Elfsborg så tog jag tillfället i akt att fixa en sådan räknare:=) Se länktipset... minutrarna tickar sakta ner mot den Allsvenska hemmapremiären!
Örebro Erki
2007-04-10 00:28
Ämne: Härligt Drag det var....
Vi är svarta, vi är vita
vinner varje gång
När fanan vajar, capon kallar
stiger högt en sång

ÖSK allez! ÖSK allez!
oh oh oh oh oh oh
ÖSK allez!

Folk får se till att plugga in de nya ramsorna så att de sitter mot Elfsborg på tisdag!
Örebro adam2222
2007-04-10 00:24
Härligt Drag det var i Gävle ! Hoppas att alla som var där ställer sig på västra stå och skriker den 17:e lika mycket som vi skrek idag !

Hur går den där ramsan med Fanan, den var grym men hann inte riktigt lära mig den .
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-04-10 00:07
Patrick Walker, tränare i Örebro om sitt lags spelidé samt om svensk fotbolls framtid
Örebro Mittåt
2007-04-09 23:38
Behrnabeu// Jag tror inte att Green är helt spelklar än. Dessutom bör Gerzic spela på mittfältet - det är där han hör hemma. Så jag lyfter ut Green, drar ner Nordin på mittfältet och spelar Lumbana-Kapasa på topp. Han var inte med mot Sköllersta och bör vara i matchduglig form. I backlinjen tror jag att man låter Moses ta den ena mittbacksplatsen och Gleen vänsterbacksplatsen. Moses spelade mittback i den senaste landskampen med enligt uppgift gott resultat.
Örebro Mittåt
2007-04-09 23:33
Behrnabeu// Vet ej. Men eftersom Forward knappast får loss sina spelare på dagtid så måste det väl vara på kvällen.
Örebro Behrnabeu
2007-04-09 23:30
När är matchen mot Forward?

Tror på detta lag:
Richardsson
F.Samuelsson-F.Jansson-Holgersson-Reed
Jeffs-Green-R.Walker-Frempong
Gerzic-Ismail
Örebro Los Flores
2007-04-09 23:24
gile...
Vissa synpunkter du har angående spelideér är bra =D
MEN SLUTA snacka massa om Nordin... Det är bara att inse att han inte är tillräckligt mogen för AS ännu... Han kommer säkert göra ett inhopp någon match, och kanske tillochmed göra ett o annat mål...
Men hans klass är inte i närheten av de andra i laget... Ge dig gile!!
Örebro Mittåt
2007-04-09 23:21
Gile har väl en liten poäng. Nordin hade väl kunnat sitta på bänken lika gärna som Robert Walker. Men med alla offensiva spelare på plan ville Walker nog ha med en central mittfältare som skulle kunna ta ett defensivt ansvar. Därför var det nog riktigt att ta med Robert snarare än Nordin.

Den senare lär väl få spela mot Forward i morgon och då får han en bra chans att visa vad han kan och vad han orkar.
Rock_strongo
2007-04-09 23:11
gile//

du är fan värre än ara
Örebro Bastard on Parade
2007-04-09 23:09
gile//

Du har delvis rätt, spelet gick mycket bättre när man spelade bollen längs backen och när Larsen var mer delaktig. MEN Elfsborg spelar 4-2-3-1 så det kommer bli trångt i mitten för Larsen!
Örebro rirobban
2007-04-09 23:08
gile//
Det var ett j*vla tjat om Nordin. Erkänn att du är kär i honom!? Henriksson gjorde ingen dålig match defensivt. Men offensivt var han blek, men det var Halilovic också. Helt klart är Henriksson en klasspelare som hade lite problem idag, men det bör alla spelare få ha vissa dagar.
Örebro rirobban
2007-04-09 23:04
Nu bör vi börja ladda upp för att ge ÖSK-spelarna ett rejält stöd mot de svenska mästarna. Ingen lätt match, men helt klart finns alla chanser för 3 poäng. Kanske framförallt eftersom ÖSK är så hemmastarka, men också för att vi har haft bra resultat mot ellos på hemmaplan de senaste 37 åren:)

Förresten så höll Gefles arena knappt superettaklass. Tyckte det kändes som jag var tillbaka på Kopparvallen för möte mot Åtvidaberg. Men men, bättre arenor kommer framöver nu!

PS: Film från Geflematchen (klacken) kommer på youtube så fort jag redigerat den lite.
Örebro gile
2007-04-09 23:00
Måste säga att Ösk får inte börja spela matchen mot elfsborg som dom gjorde idag...dvs Ridez skickade lång bollar gång på gång och det hände ingeting...man måste använda sig av Larssen och Nordback och ha bollen på marken då är det fungerar bäst men självklart måste man hjälpa dom två...andra måste våga spela fotboll oxå och inte stressa och klippa till bollen...måste säga igen att Rodevåg bör starta Matchen och att Henriksson bör sluta spela...spelarna på bänken ska vara dom som kan förstärka laget och inte skyltdockor som sitter och väntar på att någon ska bryta benet så att dom kan gå in....idag fanns ingen på bänken förutom Rodevåg som Walker vågar sätta in i spelet, och ändå hade han inte Nordin på bänken fy...
Örebro Fair Play
2007-04-09 22:27
Lite intressant statistik från 1971 och framåt.
Håll tillgodo. Elfsborgs senaste seger i Örebro inträffade 1970.

2004 IF Elfsborg - Örebro SK 3-0
2004 Örebro SK - IF Elfsborg 2-2
2003 IF Elfsborg - Örebro SK 1-0
2003 Örebro SK - IF Elfsborg 2-1
2002 IF Elfsborg - Örebro SK 3-0
2002 Örebro SK - IF Elfsborg 2-0
2001 Örebro SK - IF Elfsborg 4-1
2001 IF Elfsborg - Örebro SK 1-0
2000 Örebro SK - IF Elfsborg 3-0
2000 IF Elfsborg - Örebro SK 2-1
1999 IF Elfsborg - Örebro SK 3-1
1999 Örebro SK - IF Elfsborg 1-0
1998 Örebro SK - IF Elfsborg 4-2
1998 IF Elfsborg - Örebro SK 0-1
1997 Örebro SK - IF Elfsborg 1-0
1997 IF Elfsborg - Örebro SK 2-1
1978 Örebro SK - IF Elfsborg 5-2
1978 IF Elfsborg - Örebro SK 2-0
1977 Örebro SK - IF Elfsborg 2-1
1977 IF Elfsborg - Örebro SK 2-0
1976 Örebro SK - IF Elfsborg 4-2
1976 IF Elfsborg - Örebro SK 0-0
1975 Örebro SK - IF Elfsborg 2-2
1975 IF Elfsborg - Örebro SK 1-1
1974 Örebro SK - IF Elfsborg 3-2
1974 IF Elfsborg - Örebro SK 3-2
1973 Örebro SK - IF Elfsborg 2-1
1973 IF Elfsborg - Örebro SK 3-1
1971 Örebro SK - IF Elfsborg 3-0
1971 IF Elfsborg - Örebro SK 4-1
Örebro Bastard on Parade
2007-04-09 22:21
Tycker Johan stundtals var riktigt bra, inte bara för skottet han avlossade. Utan det känns som att det är mycket svårare för försvararen att läsa honom när han är tvåfotad, han kan bryta in i banan och gå på avslut eller gå på inlägg med högerfoten.

Sedan måste jag säga att Anttonen imponerade på mig! Riktigt kul att se att han klarar sig så pass bra mot en av allsvenskans bästa spelare..

Skönt drag i klacken, men vart fan var alla dem förra året? Och sedan var det ett gäng ansikten man inte sett i klacken tidigare som drog igång samma "kreativa" och "relevanta" ramsor gång på gång: Ex "vilka fan är Gefle?, "Hata, hata, hata Västerås"
Örebro Mittåt
2007-04-09 22:09
RRR// Johan var rätt misslyckad förra året. Han kom aldrig till sin rätt som anfallare. Placeringen på högerkanten ger honom en bättre möjlighet att utnyttja sina starka sidor utan att han hämmas av sina svaga. Med Anttonen - Pettersson så har ÖSK mer eller mindre av en slump fått en högersida som känns minst lika nyttig som vänsterkanten även om Johan och Näfver är väldigt olika som spelartyper.

Att Johan kan bryta in från högerkanten och skjuta så bra med vänstern ger ÖSKs anfall en ny dimension.
Örebro Behrnabeu
2007-04-09 22:07
Framåt IFE//
Jag försökte bara göra mig lite lustig men inse nu att min humor knappast ens är värdig en Göteborgare. :)

Anders Svensson är givetvis en av allsvenskans bästa spelare. Skall bli kul att se duellerna mellan honom och Nordback. Tror du Ilola kan spela nästa tisdag?
Elfsborg Framåt IFE
2007-04-09 22:03
Ämne: Pettersson var den s....
Behrnabeu: Intressant att du skriver att två av våra tre innermittfältare är riktigt duktiga. Normalt brukar det vara en annan innermittfältare som får mest uppmärksamhet! :D
Örebro Behrnabeu
2007-04-09 22:01
RRR// Han har mest fått spela forward och där har han inte riktigt räckt till då det är hög klass på konkurrenterna (Rodevåg, Halilovic och Henriksson). Han har dock gjort riktigt bra matcher på högerkanten där han mer kan utnyttja sin snabbhet och får lite mer tid på sig. Han har skitbra inlägg och jag tror han har goda chanser att etablera sig som förstavalet på högerkanten. Han stärkte sina aktier i dag. Tycker han var vår bäste offensive spelare och förstår inte varför han blev utbytt om man nu inte vill säkra lite på kanten då Joppe kanske var lite trött.
Sirius RRR
2007-04-09 21:59
Förstår inte varför P får så lite speltid hos er i ÖSK, det var ju bara han som skapade nåt framåt. Hoppas att det släpper för honom nu, han är ju en tvåfotad kanon!
Örebro Behrnabeu
2007-04-09 21:56
Mittåt//Även "för lågt" betyg på Haginge tycker jag. Kanske lite för höga på Näfver och Nordback i mitt tycke.
Annons: