/fotboll/osk/forum/8272.aspx/fotboll/osk/forum/8272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Skåne ÖSKare
2007-04-11 01:38
Vi får hoppas att Elfsborg spöket sitter i då dom inte vunnit mot oss på Eyravallen (Behrn Arena) på 37 år!

September 1970 vann dom med 1-0 enligt sportklubben.net

Kanske skulle det finnas en banderoll för att påminna Elfsborgs spelarna?

Örebro Los Flores
2007-04-11 01:14
vart är saywee förrästen, jag saknar honom nästan... han skulle ha kunnat äga skiten ur vilken gulligan som helst idag!
Örebro Los Flores
2007-04-11 01:13
GDkmD..
Passa dej!!
tar man stryk av korplagens korplag BP så ska man ligga äckligt lågt...
Örebro rirobban
2007-04-11 01:01
GDkmD//
Haha, ska en Djurgårdare komma in och snacka nu! Förlorar man mot BP kanske man ska ligga lite lägre än så. Själv tror jag att Djurgården kan få problem i år. Pettersson i matchpuls trodde det också.

Vi kanske inte tar SM-guldet, men efter AIK:s säsong förra året så kommer alla nykomlingar att våga tro på det. IF Elfsborg är inget Barcelona diekt. Det är ett av 14 lag i Allsvenskan, en serie där alla lag kan slå alla!
Örebro Los Flores
2007-04-11 00:59
rock_strongo...

tack, det har varit min "dagens gåta".. ;P
Rock_strongo
2007-04-11 00:56
Ryavallen står kvar.har för mig att den används mest till friidrott
Örebro Los Flores
2007-04-11 00:54
på tal om elfsborg...

finns Ryavallen kvar eller är Borås Arena byggt ovanpå??
Någon med svaret?
Har inte varit i den staden sen jag vet inte hur längesen...
Örebro Storm_90
2007-04-11 00:53
Ämne: Jappel; Tror du att ....Säger han som håller på laget som fick stryk av BP! Har du reddan glömt matchen 03 när vi slog er med 1-0? Allt är möjligt. Kolla bara på Pompy som slog United i helgen.
Djurgården GDkmD
2007-04-11 00:46
Jappel; Tror du att ni kommer kunna mäta er med Elfsborg och vinna mot detta lag? Inte en chans!

Hybrisen HAR försvunnit från Solna och istället skapat läger i Örebro för en tid framöver. Ni tar säkert SM-guld i år också.
Örebro Chipset
2007-04-11 00:38
rirobban// Som om hans inlägg skulle monumenteras och bli ett fastgjutet statement. Innan han vet ordet av är han på sida 25 i det här forumet och sen borta för gott.=)
Elfsborg Odjuret
2007-04-11 00:29
rirobban//

Visserligen kan jag hålla med rödguling att det är ok att kalla någon för idiot om man känner det befogat, men visst är vissa lite snabbare att häva ur sig sådana omdömmen än andra... Men uppenbarligen så mer eller mindre så uppmanade rödguling dig att banna honom så jag kan väl inte säga så mycket om det i detta fallet. Jag ska inte lägga mig i mer om hur ni sköter ert forum, ville bara framföra mina åsikter som en supporter för ett motståndarlag.

Tack för en saklig diskussion. Alltid lika trevligt! Nu knyter jag mig. Så sant som det är sagt är det på plasten det avgörs. Jag hoppas på 0-3!
Örebro Laurent
2007-04-11 00:22
"må bästa lag vinna" ????
Må ÖSK vinna!
Örebro rirobban
Odjuret//
Du har till en viss del rätt. Men det är exakt det jag har försökt göra med honom via pm. Alltså försökt att få honom sluta slänga ut såna ord. Men svaret jag fick av honom visade att han inte lärt sig något ännu... här är svaret:

"Det är möjligt att jag utnämner fler till idioter om det är befogat. Så länge du inte raderar mina inlägg tar jag gärna en spärr på 24 timmar för att få sagt det som behövs sägas."
Örebro jappel
papper är papper plast är plast.
Och det är där det ska avgöras, på plasten.
Ni får gärna var bättre på pappret bara ÖSK är bättre på plasten.
Elfsborg Odjuret
2007-04-11 00:19
rirobban

Min poäng är att jag tror inte du vinner så mycket på att sopa det under mattan med att banna den som skriver något i stil med att alla är idioter på forumet. Bättre att bemöta det och försöka få individen bakom nicket att förstå varför det inte är ok att slänga ut sig vad som helst till andra lags supportrar. Att banna ska i mitt tycke bara användas i extremfallet (som tex att kalla någon eller någons föräldrar för pedofil vid upprepade tillfällen).
Elfsborg Odjuret
2007-04-11 00:16
På pappret är vi mycket bättre en er. Så är det bara. Vi har klass spelare med flera års allsvensk rutin och i många fall internationell rutin på varje position. Elfsborg anno 2007 är bättre än Örebro. Men jag har varit så säker på seger så många gånger tidigare när man suttit i bilen på väg upp till Örebro så jag vägrar ta ut något i förskott. Så Chipset det bästa sättet att lära sig att tro på Örebro-spöket är att vara fullständigt övertygad om att örebro ska förlora. Ta ut förlusten i förskott. Satsa pengar på det. Satsa prestige i det. Sedan kan du stå där med svansen mellan benen när du har fel. Den känslan har jag upplevt så många gånger så jag vill inte känna den igen.

Seriöst, jag tror att bortamatchen mot er kan bli en av de svårare i allsvenskan. Vi möter er tidigt i serien och det är till stor nackdel för oss. Örebro är fortfarande fulla av adrenalin då man äntligen är tillbaka i högsta serien igen. Vi har kanske inte heller haft samma möjlighet att kartlägga er på samma sätt som vi skulle gjort om vi mött er senare på året.

Jag hoppas på 0-3 till di gule men tror mer på 1-1...
Örebro rirobban
2007-04-11 00:11
Odjuret//
Finns andra forum som är mycket, mycket värre på att stänga av (läs BOIS). Jag gör inte heller det utan anledning. "Ara" var jag bara tvungen att ta hand om då han kallade min far för pedofil! I det här fallet (som blev andra avstägningen) var det kanske lite mera tveksamt. Men jag tycker man kan ha en trevlig ton när man debatterar och inte dra alla över en gräns.

Det är min syn, och visst kan jag vara mer accepterande i framtiden. Men hur vill vi ha det på forumet? Är det okej med ord som man normalt inte använder i vardagen!? Detta tåls att diskuteras vidar på!
Örebro jappel
2007-04-11 00:07
tror precis som du på 1-1. men jag hoppas innerligt att det blir 1 eller 2-0.
Vet att det är lite väl optimistiskt att tro att vi som tvåa i SE ska kunna utmana svenska mästarna, men jag är rädd att svensk fotboll inte är bättre än så. Eller så är den så pass bra att vi har ca 20 lag i sverige som är tillräckligt bra för att spela i AS...men inget som är bra nog för att lyckas ute i europa. Hoppas att jag har fel. i alla fall i europafrågan, ty där önskar jag er allt gott!! och lite till!!
Örebro Chipset
2007-04-11 00:05
Odjuret// Jag vill också lära mig tro på ÖSK-spöket. Hur gör jag?
Örebro jappel
2007-04-11 00:04
Odjuret //
Yttrandefriheten existerar och frodas i nerikes stolta huvudstad Örebro.
Välkommen att diskutera matchen och dess utgång, kanske även er utgång i Örebro? :)
Försök att hålla en trevlig ton bara, det blir så mycket trevligare då.
Må bästa lag vinna på tisdag, så länge det blir ÖSK!
Elfsborg Odjuret
2007-04-11 00:04
Ämne: Här kommer min syn p....
Ett mycket bra inlägg! Jag håller med fullkomligt och hoppas att ni som har möjlighet att spärra folk här inne pratar ihop er. Spärrar ni allt för snabbt kommer ni så småningom inte ha några andra lags supporters här inne och då missar man väl hela grundtanken med svenska fans eller?

Viktigare grejer, nämligen fotboll: Jag är livrädd för matchen på tisdag. Vi borde och bör vinna men jag tror på örebrospöket. 1-1. Keene gör mål för de gule
Örebro Chipset
2007-04-11 00:02
Mackan// "Chipset, givetvis kan personer som känner sig felaktigt behandlade höra av sig till Central-redaktion och lägga fram sitt fall. De kan sedan häva spärren om de finner den felaktig. Kan - av egen erfarenhet - berätta att det var betydligt vanligare förr."

Det var svaret jag letade efter. Tack! Fyndigt med en domarmetafor. Du tänker mycket fotboll Mackan. lol

(DETTA VAR DET ABSOLUT SISTA I DEN DEBATTEN) ;-)
Örebro Chipset
2007-04-11 00:00
rirobban// Aras avstängning är väl den mest solklara i svenskafans historia. Åtminstone på svartvitt. Jag misstänkte ett tag att Gile var samma person men det kanske var fel? Sista inlägget om detta, jag lovar. ;-)
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-10 23:59
Jappel,

Kände att eftersom jag undertecknar alla de artiklar jag författar med mitt namn känns det bara fånig att dölja sig bakom ett mer anonymt nick på forumet. Så, Mackan är död. Länge leve Mackan. :-)
Elfsborg Odjuret
hmm existerar inte yttrandefriheten i örebro? Visst var inte rödgulings senaste inlägg det mest konstruktiva i världshistorien men han kom ändå hit med goda intentioner. Det är svårt att föra en debatt om man "tystar" den som inte delar ens egna åsikter. Svagt av admin på detta forum...
Örebro Fair Play
Nu tycker jag att det är dags att stänga barnkammaren för dagen. Gå och lägg er och sov.
Detta forum är till för att ventilera fotbollsfrågor, framförallt med anknytning till ÖSK. Godnatt.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-10 23:58
Här kommer min syn på det hela:

Textan ovan forumet är mycket luddig och ger oss som modererar detsamma en hel del spelrum. Det är inte helt lyckat så klart och kan missbrukas.

Det gör också att vi inte har någon riktigt röd tråd genom redaktionen kring hur vi skall agera när det gäller kring administreringen här. Vi är en mängd olika personer som försöker hålla ordning och vi har våra ribbor på olika nivåer helt enkelt. Det vissa tolererar anses av andra vara spärrvärt.

Tycker det är lite som domarna i allsvenskan. En del domare låter vissa tacklingar passera utan åtgärd medan en annan är blixtsnabb med att fladdra med sin kortlek i en likartad situation.

Här måste vi inom redaktionen snacka ihop oss, så att folk vet vad som gäller och vi måste försöka hamna på en jämn och acceptabel nivå.

Texten ovan forumet är som sagt lite för luddig i nuvarande form och jag kommer att försöka konkretisera vad som - framför allt - INTE accepteras här inne.

Personligen är jag av den uppfattningen att man skall tillåta mycket och vara mycket försiktig och sparsam med "censur" och spärrar.

Chipset, givetvis kan personer som känner sig felaktigt behandlade höra av sig till Central-redaktion och lägga fram sitt fall. De kan sedan häva spärren om de finner den felaktig. Kan - av egen erfarenhet - berätta att det var betydligt vanligare förr. Som jappel skriver har man nu som forumadministratör möjligheten att "bara" spärra en person från sitt eget forum vilket jag tycker är bra. Förut var det så att en spärr innebar att man inte kunde skriva på något SF-form över huvud taget (den möjligheten finns fortfarande men det är ytterst sällsynt att den används numer).
Örebro Farsen blir till Guld
2007-04-10 23:57
Heja Kuba! En skräll är mycket möjlig och ett spöke är alltid ett spöke och statistik har en förmåga att ofta falla in på rätt sätt. ÖSK har inte förlorat mot Elfsborg hemma på typ 40 år eller nåt(?)
Örebro Chipset
2007-04-10 23:56
Om vi ska diskutera fotboll igen så var 0-0 matchen, med lite distans, ett stort framsteg för ÖSK. Tidigare år i allsvenskan (tillbaka till slutet på 90-talet) så har ÖSK i ärlighetens namn spelat en bedrövlig fotboll på bortaplan. Mot Gefle, som tillsammans med Kalmar, är kanske det bästa defensiva laget visade vi att vi kunde ta oss framåt och stundtals styra matchen. Jag och en kompis stod och noterade hur Gefles rent positionsmässigt låg rätt hela tiden. Men med fyndigt offensivt spel lyckades ÖSK ta sig framåt några gånger och det var riktigt roligt att se. Jag tycker det bådar gott för det fortsatta bortaspelet. 1 poäng borta och 3 hemma och pokalen är i hamn. Kan inte Joth börja med sin poängtabell igen? Enligt den skulle vi fortfarande håll full kurs mot toppen på allsvenskan.
Örebro Kubisztal
2007-04-10 23:54
En vecka kvar till matchen mot Elfsborg. Och jag börjar redan blir nervös. Eftersom jag inte hade möjlighet att följa med till Gävle så blir det här min premiär iår. Blir tufft, men hoppas på en skräll håller man ihop det lika bra därbak som mot Gävle och rullar bollen som man stundtals gjorde grymmt bra i matchen Gefle. Så tror jag på en skräll !

Miroslaw Kubisztal !!
Annons: