/fotboll/osk/forum/8269.aspx/fotboll/osk/forum/8269.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GT
2007-04-13 23:31
Fatta detta:

För två år sedan, första matchen hemma mot Boden i Superettan...
P.g.a. Herrklubben Thallinger/Lagrell o.co.

På tisdag, första matchen hemma mot mästarna Elfsborg !
Tack vare att våra svartvita krigare tog oss tillbaka på egen hand !

VI ÄR TILLBAKA FÖR ATT STANNA !!!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-04-13 23:20
Hur många medlemmar har Kubanerna i år är det nytt rekord eller? med tanke på gävle matchen?
Örebro Erki
2007-04-13 23:20
Hoppas canal+ visar matchen i repris några gånger. Dom brukar väl göra det? :)
Örebro jappel
2007-04-13 23:18
Ämne: rirobban// Instämmer....
exakt.
Ge killen några matcher så blir han grym även i Allsvenskan.
Första matchen jag minns att jag såg näfver var mot Vasalund Essinge i Svenska cupen för två år sedan, han var extremt dålig(enligt mig) och borde enligt mig aldrig mer få spela i ÖSK:s första uppställning. VILKEN OERHÖRD TUR ATT DET INTE ÄR JAG SOM BESTÄMMER :-)
Jag tror på Näfver. han behöver bara lite tid att vänja sig mentalt för AS. Fysiskt och tekniskt är han redo för AS sedan länge!
Örebro Chipset
2007-04-13 23:14
rirobban// Instämmer till fullo. Näfver var en liten säkerhetsrisk. Men men, med rutin kommer rutin.
Örebro rirobban
2007-04-13 23:06
Bastard on Parade//
Finns ingen anledning att dribbla som han gjorde där. Det blev gång på gång farligheter för Gefle när Näfver tappade bollen vid straffområdet! Bort med skiten bara. Cain Dotson förstog inte vad han höll på med. När han i slutet av matchen skickade upp bollen på läktaren så tyckte han att det var bra gjort för att vara Näfver. Helt klart får han inte drälla med bollen på det sättet mot Elfsborg, det kan bli ödestiget!
Örebro jappel
2007-04-13 23:04
Ämne: Glömde länken, men d....
rirobban //
härligt rirobban filma på bara.
passaölme //
nja, riri får nog visa framfötterna lite mer om han ska ta platsen från Weggen Westman!!
Jag tror och hoppas dock att RiRi ska lyckas ta platsen som förstamålvakt senare år. Konkurerar han ut Weggen så är han ruskigt bra!! (det krävs Alvbågeklass för det.)
Örebro Bastard on Parade
2007-04-13 23:03
Någon som vet ifall man kan få tag på matchen i efterhand från ÖSK, canal+ eller liknande?
Örebro Bastard on Parade
2007-04-13 22:59
rirobban//

Anledningen till varför NÄfver dribblade långt ned på egen planhalva var för att det inte var någon som visade sig, det var stundtals dålig rörlighet i laget.
Örebro rirobban
2007-04-13 22:49
Ämne: Såg till min stora f....
Han är helt enkelt andremålvakt. Och det är helt rätt, Westman är en stabilare målvakt. Han har ett lugn som inte Richard visat under försäsongen. Men Richards tid kommer nog...
Örebro rirobban
2007-04-13 22:47
BabyKladde//
Gissar på Jeffs, Rodevåg och kanske Holgersson. Kanske flyttar man upp Riddez som vänsterytter och sätter in Holgersson som vänsterback.

------------------------------------------------

Jag såg matchen mot Gefle idag igen, nu på inspelat videoband. Näfver vill dribbla för mycket långt ned i banan och blir lätt av med bollen. Var tur att det bara var Gefle senast för mot Elfsborg får han inte drälla med bollen som han gjorde där.

För övrigt var Pettersson bäst offensivt på plan sålänge han spelade tycker jag. Flera utmärkta inlägg och två kanonskott med vänstern där vi vet att det ena tog i ribban. En straff skulle vi haft då Halilovic blev nedtryckt i straffområdet. Var kul att se matchen igen eftersom man koncentrerade sig på annat väl på plats... nämligen att sjunga och heja och skrika osv:)

Sammanfattningsvis kan man säga att ÖSK gjorde en bra match spelmässigt och var laget som borde vunnit. Vi ledde bollinnehavet efter första halvlek med 51% mot Gefle 49%.

Kubanerna hördes verkligen hela matchen! Kommentatoerna hade lite smått svårt att överrösta oss:) Lät som det var AIK som var på besök. Inte för att jag tyckte det lät så värst mycket när vi väl var på plats, men det var tydligen bättre än vad jag trodde:=) Utmärkt alltså... ska spela in matchen på Tisdag (canal+) också. Sjävlklart är jag på plats också, ska filma där det är som bäst, mitt i klacken:=)
IFK Göteborg passaölme
2007-04-13 22:45
Såg till min stora förvåning att inte Rickard Rickardsson stod i målet mot Gefle. Tänkte bara höra om Richard är skadad eller är det så att han helt enkel är andre målvakt?
Örebro @SK
2007-04-13 22:40
Värvningar till sommaren:
Messi(Barcelona) 2 Millar
D.Alves(Sevilla) 1.2 Millar
D.Silva(Valencia) 1 Mille
Puyol(Barcelona) 0.5 Millar (Hyffast gammal)
= 4.7 millar. Vi får lätt 4 för F.Samuelsson för han kan spela på många olika platser!!!
Lag

*********Richardsson
D.Alves**Puyol(c)**Haginge****Riddez
*************Nordback
*********Larsen*****Nordin
Messi*********Halilovic****D.Silva

Bänk: Holgersson Wikström Näfver Henriksson Rodevåg
Örebro Södertäljeligan
2007-04-13 22:39
Det känns surt att man inte har möjligthet att se matchen på Bernabeu på plats. Får hålla tillgodo med Arne Högerstrumpa och co.
Kör hårt ÖSK! Vår Arena, Vår Boll.....// Sö`tälje
Örebro BabyKladde
2007-04-13 22:30
Glömde länken, men den kommer här ;D
Örebro BabyKladde
2007-04-13 22:28
i en artikel till Expressen Örebro säger Patrick Walker att det kommer bli en annan typ av fotboll på Tisdag och att det finns spelare som är aktuella som inte startade mot Gefle!

Men vilka säger han inte ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-04-13 21:56
Hoppas vi kan få med hela västra stå att sjunga typ 4250 pers sjunger och hoppar! fan vad gött Det skulle vara!!!

FORZA SVART VITT!!!!!!!!!
Örebro jappel
2007-04-13 21:45
Ämne: Det finns väl någon ....
finns det en sådan så är den nog inge speciellt bra. Jag har aldrig hört talas om en närke sång.
Men det skulle kunna gå att ordna med en jeremias i tröstlösa (levi ricksson) dikt.
Typ Tess lördan, eller En borde inte sova!! när matchdag faller på, en borde se på Stjärnorna som spelar i ÖSK!
Örebro helldandy
2007-04-13 21:29
Det finns väl någon Närke-sång som man kan spela?
Örebro jappel
2007-04-13 21:03
edit
dubbelpost.
Kan kanske informare om att det blir ett besök på BA för min del på tisdag!! biljetten bokad!!!! ska bli såååååå härligt med hemmapremiär.
Är grabbarna i laget bara hälften så taggade som jag så är det bara skriva in hemmasegern i historieböckerna redan nu.
Örebro jappel
2007-04-13 21:02
Ämne: jappel//tror du läst....
förstod din ironi. tyckte bara att diskussionen inte hör hemma här. även om vi haft spelare från kanada. ber om ursäkt om du kände dig utpekad i diskussionen :-)
Nu är det dags att spekulera i om näfver lyckas bättre på hemmaplan än i premiären.
Jag förväntar mig mycket av honom i år.
Hoppas han vågar.
Örebro ÖSK-Karl
2007-04-13 21:02
Om ni i Kubanerna kör ett fräckt Lagrelltifo kan ni räkna med ett rejält stöd från många på sittplats till nästa tifo ;)
Örebro Brus-Nilsson
2007-04-13 20:27
Förbjud sjungande av nationalsång på fotbollsarenor, likaså "den blomstertid nu kommer" på skolavslutningarna. Förbjud även sill o nubbe på midsommarafton, älgjakt, kräftfiske, dans runt granen, brännboll, tipspromenader, kaffe med dopp, barnkalas, slalom, störtlopp och Super-G. Tillåt dock alla hugade att emigrera till Kanada!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2007-04-13 20:15
Jag vill ha lite maffig musik när spelarna går i på planen typ som den här....SE LÄNK!
Örebro mustard
2007-04-13 19:53
jappel//tror du läste mitt inlägg med lite fel glasögon som man säger...svårt med ironi i textform!
dock tror jag fortfarande Rodevåg sätter två på tisdag!!
Örebro Chipset
2007-04-13 19:39
Jappel// Men Pozniak kommer därifrån... det räcker för mig.

(...och Budalic)
Örebro jappel
2007-04-13 19:31
Ämne: skulle verkligen kun....
Nu är det dags att lägga ner snacket om nationalsånger.
Var stolta över Sverige och vår nationalsång. Eller flytta till ett land som passar bättre!! T.ex Kanada om ni nu av någon underlig anledning tror att det är så mycket bättre! Så länge ni bor och verkar här kan ni lika gärna göra det bästa av situationen.
En sak kan jag i alla fall säga om kanada, där finns inget ÖSK och ingen allsvenska!!!! bara det i sig gör ju att man inte kan lämna landet :-)
Örebro mustard
2007-04-13 19:19
skulle verkligen kunna bli en grej om vi alla sjöng den Canadensiska nationalsången varje match..kör på det!
ska också säga att Rodevåg sätter två på tisdag!
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-13 18:33
Chipset//

Spelarna hade ledigt i dag, så ingen träningsrapport. I morgon kör de från 09:00. Skall försöka hitta något skoj att rapportera. :)
Örebro Bastard on Parade
2007-04-13 18:27
joth //

Med tre poäng är dagen fullbordad :D
Annons: