/fotboll/osk/forum/8230.aspx/fotboll/osk/forum/8230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-04-24 13:01
Det har väl varit en del frågetecken angående Nordins fysiska status, men jag tycker nog han kan få chansen från start mot Östersund, orkar han inte så kan man ju alltid byta.
Om inte annat så kanske det får tyst på Nordin lobbyn här påforumet. ;-)
Örebro Aspen
2007-04-24 12:25
Ämne: Lägger gärna gårdage....
Borde vara dax att ge Nordin en möjlighet att visa upp sig. Det är ju offensiven som brister mest. En tävligsmatch skulle ge svar på hans nuvarande förmåga.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-04-24 12:24
Larsen hade inte en av sina bättre dagar i går,slarvade alldeles för mycket.
Örebro Laurent
2007-04-24 12:18
Ämne: Marcus // Bort R-Wal....
Håller med helt och fullt!
Örebro Toro
2007-04-24 11:45
Marcus // Bort R-Walker och in med Nordin! =)
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-24 11:41
Lägger gärna gårdagens match snabb till handlingarna, kanske var jag onödigt negativ i mina omdömen men det känns verkligen som att ÖSK gav bort två poäng.

Cupmatch på torsdag. Undrar hur man resonerar inför den matchen. Tror att spelare som Jeffs, Fredrik Samuelsson och Holgersson får chansen då men hoppas att man behåller ett någorlunda ordinarie lag. Robert Walkers inhopp i går var långt ifrån dåligt tycker jag, han kan gott få starta mot ÖFK. På topp dags för Rode och Sebbe. :)

Något sånt här alltså:
Richardsson
F.Samuelsson-Haginge-Wikström-Holgersson
Anttonen-Jeffs-R.Walker-Näfver
Rodevåg-Henriksson

Edit: Blev visst en del ändringar trots allt. :)
Örebro Toro
2007-04-24 11:35
Kom på mig själv att tänka på det igår(slutet på andra halvlek strax innan målet); tänkte det att f*n va skönt det hade varit att ha en Nordin-typ att slänga in nu. En spelare som ensam kan hålla bollen på motståndarnas planhalva och låta mittfält och backlinje samla sig och ta en andehämtning.
Inget ont mot Roden lr Nedim,båda är suveräna enligt mitt tycke,men känns inte,eller igår kändes det iallafall inte som att nån av dom kan ta kontroll över bollen på motståndarnas planhalva och hålla fast den där...1-2minuter är allt som krävs.

=)
Örebro gile
2007-04-24 10:51
Den dagen Nordin gör debut kommer han aldrig mer att vara petad eller ens på bänken!!!
Örebro Still Free Örebronx
2007-04-24 10:44
som sagt, när Örebro rullar bollen o kör på utan att vara så enormt jävla rädda, så vinner dem vilken match som helts, handlar om att tänka o ge allt i varenda sekvens i matchen, förstår inte varför dem ska börja tjonga bort allting.. blir så trött på gamla örebro liret..
Örebro Aspen
2007-04-24 10:28
Ska ÖSK locka mer än 10.000 till Berhn Arena måste man nog börja spela fotboll även på bortaplan. Nuvarande poängskörd är väl ok men INTE gårdagens spel.
I stället för att kritisera spelarna tror jag det är läge att se över coachingen av laget.
Örebro Sekt. E
2007-04-24 10:03
Högerkanten var bedrövlig igår. PA drog minst 15 långa uppspel utan adress. Seb syntes inte i anfallen alls. Kan någon ärligt berätta för mig varför alla dessa långa uppspel? Jag förstår faktiskt inte eftersom vi hotar motståndarna mycket mer när vi bygger via mittfältet. Kul att Westman visat form i starten av allsvenskan. Hoppas att TFF får betala för detta poängtapp när vi tar emot dem i vårt fort.
Örebro joth
2007-04-24 09:56
Mackan//Bra matchrapport.

One¨touch//Angående matchen igår kan vi inte säga "Vi borde ha vunnit". GAIS var det bättre laget igår, eller rättare sagt, det minst dåliga laget.

Det hade nog känts bättre om vi hade kvitterat i den 83:e minuten....

Sen kan vi dra av en klassiker. "ÖSK som är ett spelande lag trivs bättre på konstgräs"

Slutligen: vad glad jag är att jaginte åkte ner till Nya Ullevi. Jag kommer inte sätta min fötter på den arenan för att bevittna en fotbollsmatch. Fotboll ska spelas på fotbollsarenor!
Örebro One¨touch
2007-04-24 09:43
Orkar inte skriva så mycket. Men varför gav man bort andra halvlek till GAIS? Vill man inte spela fotboll i 90 minuter? Intervjun med Rodde i paus gav en föraning om resonemanget i truppen. Man spelar på kontring och hoppas få in ett mål, sedan säkrar man bakåt.

Fy faan vilken tråkig inställning.

Sedan räcker det inte längre att säga att vi BORDE ha vunnit. Kanske kan man säga så i en match.. Men inte i två eller tre.

Visst var Larsen blek, men Robert Walker.. Hallå.

Det är skarpa matcher i Allsvenskan vi pratar om.

Örebro Kex Gunnar
2007-04-24 09:19
Vi är i allafall obesegrade och det får väl betäcknas som godkänt för en nykomling, efter 2 bortamatcher och ett möte med regerande Svenska Mästarna
Örebro Romano
2007-04-24 09:05
rirobban//
Helt sant, GAIS var inte ett dugg bättre. lika mycket slarv och minst lika mycket tjong.

Nä du Mr Walker. Nu får ni ta och träna på att spela er ur trånga situationer, men framför allt bygga upp anfallen genom mittfältet!
Örebro jappel
2007-04-24 08:57
Ämne: Romano//
Jag håller....
kanske läge att skylla på planen?? :-)
Örebro rirobban
2007-04-24 08:44
Romano//
Jag håller med. Dock hade GAIS minst lika mycket felpass och var om möjligt ännu sämre. Statistiken ljuger en del. Visst dom höll mer boll, kul för dem. Men målchanser lyste med sin frånvaro.
Örebro Romano
2007-04-24 08:38
Besviken och undrande.

Har nu läst samtliga inlägg som skrivits efter matchen igår, några gånger. Håller med några men inte alla.
Allt var inte dåligt, men passningsspelet var under all kritik stora delar av matchen.
Jag tycker faktist att man ska kunna KRÄVA av betalda Allsvenska spelare att dom har en högre passningsprocent än ett DIV. 4 gäng. Men icke!!!
Nä, ni som spelar/spelat fotboll och som jag, såg matchen borde hålla med mig om att det var uselt passningsspel. Många många felpass och åt helvete för mycket tjong från vår backlinje, helt utan adress...
Örebro rirobban
2007-04-24 08:21
Adios//
Det var grymt bra ställe. Skärmar överallt och stort utrymme. En bra läktare där man satt och hade det bra:) Detta slår allt annat i stan med hästlängder.
Örebro Mittåt
2007-04-24 08:18
Avdelningen för onödigt vetande.

Lite väl tidigt kanske att komma med några mer omfattande redovisningar över hur truppens medlemmar spenderar sina tilldelade minutrar under matchtid.

Så jag nöjer mig med att konstatera att vi till dags dato har ett järngäng på 8 personer som uppnått de maximala 270 minuterna. Det är: Anttonen, Haginge, Halilovic, Henriksson, Nordback, Riddez, Westman samt Wikström.

Närmast skuggar Larsen på 241 minuter och Näfver på 223. Litet längre ner i tabellen pressade sig Rodevåg förbi Pettersson (138 vs. 132 minuter).
Örebro Adios
2007-04-24 07:21
Ni som var på O'Learys: funkar stället att kolla matcherna på?
Örebro rirobban
2007-04-24 00:38
Nån som gillar denna tabell (se länktips)? ÖSK som 2:a. Vore inte omöjligt efter två hemmasegrar här. Allsvenskan är Europas jämnaste liga antar jag...
Örebro Bastard on Parade
2007-04-24 00:19
Någon som vet hur det är med träningarna i morgon?

Om man skulle hasa sig in till Örebro för att se riktig fotboll...
Örebro rirobban
2007-04-24 00:15
Bastard on Parade//
Okej det är bra att du säger vad du tycker... men jag ser gärna bara det positiva oftast och försöker föra med det till nästa match:)
Örebro Bastard on Parade
2007-04-24 00:11
rirobban//

Jag anser att Robert är fel spelartyp att slänga in i det läget. Han stod väl för ett par fina framspelningar, men annars var det bara av det där som så fint kallas "jobb i det tysta".

Ge mig en plats i startelvan och jag lovar dig att jag jobbar i det tysta, det kommer även gå ignom rutan.

Det är en farlig attityd man har i Sverige, det duger när man jobbar hårt. Jag vill se mer, och bättre. Speciellt när jag vet att de verkligen kan prestera...

Får be om ursäkt för mitt spammande, men jag är lite bitter och en dålig "förlorare" även om vi fått med oss poäng från varje match..
Örebro rirobban
2007-04-24 00:09
kribba//
Nöjda? skojar du? Vi borde har vunnit åminstonde två av de tre matcherna. Men vi håller klass med de regerande svenska mästarna och det känns bra att göra det:) Skönt också att Halilovic kommit igång med målskyttet som han avsultade fjolsäsongen med:) Om vi vinner mot TFF och IFK hemma nu så kommer jag att vara nöjd med inledningen. Annars inte!
Örebro rirobban
2007-04-24 00:06
Bastard on Parade//
Klart du får vädra dina åsikter;) Men jag blev lite trött bara på att du i var och varannat inlägg klagar över någon spelare i dagens insats. Robert Walker förstår jag itne varför vissa klagar på. Han kom in och var klart bättre än Larsen på den korta stund han var inne. Målet kan inte lastas på någon av inhopparna. Visst borde vi vunnit, men det gör vi om en vecka istället. Trelleborg hemma är en match där seger är det enda som finns på vår sida av planeten!
AIK kribba
2007-04-24 00:05
kryss borta mot Gais, ni har gjort en Elfsborg helt enkelt och kryssat gånger 3. En godkänd start för er del? eller vad säger ni? Tycker väl det är en rätt hyfsad start av en nykomling med det motståndet ni haft. Fast det håller ju inte i längden att bara kryssa förstås..

Djurgården zorro1
2007-04-23 23:57
länk till veckans lag. Vi har en ösk:are med. Stolthet i mitt hjärta.
Örebro Bastard on Parade
2007-04-23 23:56
rirobban//

Gnällt på allt? Jo, tack för det...

Jag konstaterar bara att det avr en usel match, Seb skapade ingenting framåt och att vissa byten var lite konstiga.

Men ibland får man inte vädra sina åsikter, i alla fall inte om man är Örebroare.

Visst kan jag tyckas vara gnällig, men det är inte så svårt att bli det när man ser vilken kapacitet spelarna har. Stundtals rullar de ut regerande svenska mästarna, samma sak mot Gefle. Men sedan fegar de ur när de ska vinna matchen.

Men jag är närking, stolt också. Jag tänker inte ändra på mig ifall vissa stör sig på mina foruminlägg, du kan hoppa över det som ej tilltalar dig.
Annons: