/fotboll/osk/forum/8222.aspx/fotboll/osk/forum/8222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sekt. E
2007-04-26 12:58
Allsvenska funderingar håller ju toppklass!

Hacka gurka.
Örebro Chipset
2007-04-26 12:51
Mittåt// Trevligt tips. Jag håller på M&M.
Örebro Mittåt
2007-04-26 12:48
Ikväll möts två före detta ÖSK-favoriter i Superettan. Mirza spelar på topp i Landskrona då laget möter Mambo-Mumbas Häcken. Matchen visas i Sport-Expressen.
Örebro jappel
2007-04-26 12:06
Ämne: fasen åxå, skulle bo....
Ja det är drag kring BA och ÖSK.
Synd bara att ÖSK inte direkt får några ökade intäkter av att arenan börjar fyllas mer och mer.
Men en hyressänkning kanske??!!
Örebro Mittåt
2007-04-26 12:05
ÖFK tänker satsa offensivt:

Örebro är så klart dunderfavoriter i kvällens cupmatch – det öppnar för en "brylös" ÖFK-inställning.
- Vi har ingen press, inget att förlora. Däremot har vi en möjlighet att bjuda på något riktigt häftigt ... om vi skulle lyckas skrälla, säger Stefan Regebro.

Och även om slutresultatet skulle fisa till sig finns det ingen anledning att hålla igen.
– Nu får vi testa vår spelidÈ mot riktigt bra motstånd, det blir en utmaning.
Örebro bleke
2007-04-26 12:00
fasen åxå, skulle boka bord på 4:e våningen till malmömatchen (har ju lovat att ta ut frun på resturang) men det var fullbokat sen länge...tydligen måste mnan vara ute i väldigt god tid
Örebro jappel
2007-04-26 12:00
någon här som har koll på (eller möjlighet att ta reda på ) hur många årskort ÖSK sålt i år? senaste siffran jag sett är 5000 men det var två veckor innan hemmapremiären. Några till borde väl ha sålts känns det som.
Örebro Mittåt
2007-04-26 11:57
Jag tycker nog att man skall spela Holger som mittback bredvid Wikström. Det är trots allt den mest troliga kombinationen om/när Hagingen skadar sig igen. Nackdelen med detta är att vänsterkanten försvagas. Moses håller inte alls samma klass som Holger gör på vänsterbacken. Men det kanske det är värt.

Intressant skall det även bli att se om Walker kan motstå frestelsen att spela Robert från start på det inre mittfältet.

Och vad han gör med Pettersson. Egentligen borde väl Jeffs som fått lite speltid ta hand om högerkanten. Väljer man då att spela Pettesson i anfallet? Jag tycker nog att en del talar för det. Onödigt att slita för hårt på Rodevåg som haft skadeproblem hela våren.
Örebro loopy
2007-04-26 11:46
Ämne: Ber om ursäkt, har i....
det är väl bara att kolla i införrapporten vilka som inte åker med upp så är det ju rätt givet att FreSa kommer spela högerback och att Glenn kommer spela eftersom han varit förste inhoppare på backen och kan spela både i mitten och på vänstern. Är väl som jappel frågar mer intressant om man ens vill testa wikström och jansson tillsammans igen eller om man kör glenn på mittbacken.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-26 11:44
Ber om ursäkt, har ingen koll på elvan. Utgår från att Holgersson startar. Speciellt med tanke på att Riddez inte gjorde resan upp till Evert Ljusberg-land.
Örebro jappel
2007-04-26 11:42
loopy //
helt underbart att vi lyckas få hela 8.000 för matchen i götet, kan detta vara förbundets sätt att betala tillbaka för den felaktiga degraderingen?? för med tanke på hur tråkigt spelet såg ut i den matchen så är det konstigt att det blev så pass höga poäng.
Härligt ÖSK!
Örebro jappel
2007-04-26 11:40
Ämne: Äntliglenn!

Skönt....
var var var!!!
Som vänster eller mitt??

Örebro Aspen
2007-04-26 11:27
Ämne: Äntliglenn!

Skönt....
Hur vet Du vilka som startar? Kan du avslöja något mer?
Örebro loopy
2007-04-26 10:51
Ämne: Misstänker att även ....
Fairplaypoängen blev goda 8000 för sport i omgång 3 (vilket väl var samma som vi hade i första hemmamatchen) så vi ligger fortfarande i topp.

http://svenskfotboll.se/t2all.aspx?p=288852

Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-26 10:39
Äntliglenn!

Skönt att Holgersson äntligen får starta en tävlingsmatch igen.
Örebro joth
2007-04-26 10:28
Misstänker att även FAir Play blir negativt påverkad av detta...
Örebro joth
2007-04-26 09:58
Chipset//Agree... det är bland annat därför jag tycker att Kubanernas styrelse ska gå ut och markera sin ståndpunkt till detta och även till bengaler tills beslutet är ändrat. Då kanske dessa rötägg lyssnar....
Örebro Chipset
2007-04-26 09:15
Jaha, då var skadegörelsen uppmärksammad i NA. Bra uttalande av Kubanerna i allmänhet och Anders Östling i synnerhet. I detta fall var ju kubanerna inte ens inom 30 mils avstånd. Värre blir det när den här "klicken" förstörare gör samma sak under en arrangerad resa. Tendenser fanns redan i Gävle. Jag såg bl.a. folk med ÖSK-halsdukar bli utkastade från Strömvallen, slå på bilar och skrika otrevliga saker till civila Gävle-bor.

Kubanerna är någonting jäkligt fint i grunden. Det vore synd om de istället för att stötta laget tvingas ägna all tid åt supporterövervakning.
Örebro Mittåt
2007-04-26 09:14
Beträffande publiksiffror kan det kanske vara på plats att påpeka, att det gäller att vara ute i god tid för att försäkra sig om en (sitt)plats till ÖSKs hemmamtach mot Helsingborgs IF. Den går ju av stapeln den 24 september. Biljettförsäljningen till den matchen har redan dragit igång och ser riktigt bra ut. För närvarande rapporeras 700 platser på Norra och 1200 på Södra finnas tillgängliga för försäljning.

Tänk att "folk" ligger så långt framme i sin planering av höstens fotbollstittande.
Örebro jappel
2007-04-26 09:09
Ämne: Kanske lämpligt med ....
menar du kanske Ölag som måste vara någon form av gräs doppat i maltdryck...
Matchdag, någon som vet om det blev flyg eller buss? oavsett vilket bör dom väl ha lämnat stan vid det här laget..
Örebro Mittåt
2007-04-26 09:08
Den svenska cupen fortsätter att trollbinda fotbollspubliken. Tyvärr på ett negativt sätt. Nåväl, ny toppnotering i går noterades i Helsingborg. Där var det hela 742 åskådare som kollade in de lokala förmågorna i Högaborg som mötte Kalmar FF. Jag antar att de flesta av dessa kom för att kolla in en allsvensk motståndare. För Högaborg proper kan väl knappast vara någon publikmagnet.

Nästan lika många åskådare var det i mötet mellan IFK Malmö och Hammarby. 721 personer såg den matchen och jag misstänker starkt att bevekelsegrunderna var ungefär desamma.

Här i Örebro var intresset inte lika stort inför cupmatcherna. 159 personer rapporteras ha besökt Grenadjärsvallen. Tänk att det finns så många östgötar i stan. Till Behrn Arena kom det enligt Forwards matchrapportering 130 personer. Hur man vet det vill jag låta vara osagt.
AIK Saywee
2007-04-25 23:54
Kanske lämpligt med att prova två backar ...?

... å då menar jag inte två backar öl, även om det är match mllan två öl-lag eller heter det två Ö-lag?
AIK Saywee
2007-04-25 23:43
Erkan//
Vore inte helt fel att prova Nordin imorgon, tror nog dessutom att det blir så.

Alltså Richardsson och Nordin borde få starta, sedan har vi två till, eftersom fyra "ordinarie" skall vila. Vilka två till kan vara lämpliga att lufta?
Örebro go_osk
2007-04-25 23:17
Ämne: Har hört lite av en ....Kan det möjligen vara den här du tänker på?

I vitt och svart *klapp klapp* kämpar vårt lag *klapp klapp*
Som kommer vinna över er idag *klapp klapp*
För vitt och svart *klapp klapp* är våran tro *klapp klapp*
Och vi ska sjunga högt för Örebro
olé olé olé olé olé olé Svartvitt alezz osv.

Den kördes en hel del i hemmapremiären mot Elfsborg.

Edit: Upptäckte lite fel på klappningarna.
Örebro Erkan
2007-04-25 23:16
Våga spela Nordin imorgon!! *hoppas*
Örebro Ropesin
2007-04-25 23:03
Har hört lite av en ramsa som jag tycker låter bra, men har dock inte hört hela texten. Hoppas att någon kan hjälpa mig lite, har några delar av den. "Och vi ska vinna över er idag", den avslutas med "ole ole, ole ole, ole ole svartvitt ole!". Någon som kan ge mig hela texten? :)
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-25 22:50
Saywee//Håller med dig. Perfekt läge att ställa Richardsson som sista utpost i morgon.
AIK Saywee
2007-04-25 22:26
Vem vaktar målet mot ÖFK? Jag tror som Jappel och go_osk att det är dags för Richard Richardsson! Sveriges bästa målvakt f.n. Peter Westman kan behöva lite relax.
AIK Saywee
2007-04-25 21:59
OK Mittåt, nu jag är med, är förstås inte helt utan media eftersom jag surfar, för jag surfar ju inte sittandes på en bräda så här dags ute på Kattegatt.
Örebro Mittåt
2007-04-25 21:53
Saywee// Samma match som Mackan skrev om. Forward vs. Väsby Utd i Svenska Cupen.
Annons: