/fotboll/osk/forum/8207.aspx/fotboll/osk/forum/8207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2007-05-01 00:49
Farsen //

Nej då. Jag tycker bara att allt är tillbaka i gamla hjulspår igen....
Örebro Farsen blir till Guld
2007-05-01 00:43
Brorzan/ Du har nog glömt bort hur ÖSK blev behandlade innan vi blev utsparkade. Helt osynliga och helt ointressanta.
Örebro jappel
2007-05-01 00:40
Ämne: Från avdelningen för....
för mig är det avdelningen värdefullt vetande...men vi är ju alla olika.
Örebro Adios
2007-05-01 00:12
Jag tror att jag är kär i Patrik Haginge. Så mycket pondus, så mycket jävlar anamma. När det som bäst behövdes. Tack Patrik!
Örebro BabyKladde
2007-04-30 23:59
Marcus Avenbrand:

hehe ok =)

men kul det :)
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-30 23:43
Babykladde// Stämmer bra, NA har tydligen också träffat dem nu. Bör nog dyka upp något reportage hos dem också någon gång. :)
Örebro BabyKladde
2007-04-30 23:42
Marcus Avenbrand:

Detta gäng av engelsmän, är det dessa herrar som det gjordes ett reportage om förra året?
Örebro BabyKladde
2007-04-30 23:40
Tycker att Fredrik Samuelsson gjorde bra ifrån sig idag.. han har ju inte bästa ryktet hos oss supportrar.. men ser gärna Anttonen där, om han är frisk & hel vill säga. hehe

återigen får man säga att segern var vädligt komfortabel idag =)
Örebro Aspen
2007-04-30 23:18
Bättre högersida:
1) FrSA + PaAn. SEB till bänken
2) PaAn + IaJe. SEB till bänken
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-30 23:13
Jag vet vad Walker sade i omklädningsrummet för att motivera spelarna för andra halvlek. Han berättade kort och gott att 14 engelsmän - och supportrar till ÖSK - hade gjort resan till Örebro i dag och fanns på plats på arenan. De skulle banne mig inte behöva göra resan tillbaka till Inglaterra med en sådan usel insats som bjöds under de första fyrtiofem som premiärminne från Behrnabeu. Haginge blev förbannad, tänkte på Trafalgar Square och klev bara fram och avgjorde matchen med ett drömmål. Resan över Nordsjön lär bli lite trevligare för britterna med det målet på näthinnorna.

Strålande intervju gnumule förresten. Vore kul att höra vad Hearn & Co fick för intryck av match... andra halvlek.
Örebro # brorzan
2007-04-30 23:07
Vilket skämt veckans lag i TV4´s fotbollsmåndag är! Veckans målvakt Hugsson i Gefle för att han hållit nollan i två matcher enligt motiveringen. Westman kanske?
Veckans försvarare, Patrick Rosengren i Kalmar för att han fick med sig en straff mot Djurgården. Hagge kanske?

Pffft.
Örebro Grixx
2007-04-30 22:46
Näfver i dag med stundtals bländande teknik. Han och Larsen verkligen jobbade för att åstadkomma något.
Örebro GT
2007-04-30 22:36
F.ö. vann Trelleborg senast över det "gudomliga" stor/köpelaget mff.

Men det tänker nog ingen på just i kväll...

ps.
Det gjorde vi visst oxå på Cypern ;-)
Örebro Grixx
2007-04-30 22:30
Mackan// Tänkte inte på det ;-)
Örebro Mittåt
2007-04-30 22:20
Från avdelningen för onödigt vetande kan meddelas, att inga större omkastningar skedde i minutligan. ÖSKs förstaval ser för närvarande oerhört stabilt ut. Henriksson, Halilovic och Wikström har samtliga full pott inkl. cupmatchen (dvs. 450 minuter).

Danske Lars skuggar närmast på 421. Näfver har varit på plan i samtliga matcher hittills, men har en del avbyten så för hans del har det inte blivit mer än 373 minuter (vilket iofs. är rätt bra).

Sedan följer en grupp spelare som kört full tid i allsvenskan, men som en eller annan anledning inte var med i Östersund. Det är Westman, Riddez, Nordback och Haginge.

På det hela taget så har spelaromsättningen i förstaelvan varit mycket låg. 16 spelare har hittills fått allsvenska matchminuter, men i det gänget ingår Walker och Jeffs med 29 minuter och den stackars Holger som bara fått 18.

Mesta in- resp. uthopparen så här långt är Stefan Rodevåg, som fått minuter i samtliga matcher, men ännu inte gjort fulla 90 i någon av dem. Antalet minuter för hans del är 294. Johan Pettersson befinner sig i en liknande situation med 4 matcher (alla de allsvenska), men med bara 136 minuter på kontot. I de två senaste har det bara blivit 10 min. sammanlagt, vilken förklarar den låga minutskörden trots deltagande i 4 matcher.
Örebro wurpa
2007-04-30 22:13
yessss
Örebro Mittåt
2007-04-30 21:49
En av de positiva sakerna med dagens match tycker jag Näfvers ork var. Han hängde med och härjade både offensivt och defensivt matchen igenom. Det hade han aldrig orkat förra året. Så på det sättet har nog vänsterkanten stärkts.
Örebro Mittåt
2007-04-30 21:47
Om man skall sätta publiksiffran i relation till något så skulle det väl kunna vara vilken publik laget drog förra året. Då var det var faktiskt bara två matcher på hela säsongen (Degerfors och Assyriska) som drog fler åskådare än vad dagens match hade. Närmast efter ligger matchen mot Norrköping som då drog 6.510. Så så dåligt var det nog inte idag med tanke på dag, tid och motstånd.
Örebro jappel
2007-04-30 21:28
Ämne: Erki//Så usel publik....
1000 färre går ju kappast....visst är det över 5000 årskort sålda!?
Då kan vi ju inte komma under 6000 några lyckliga själar kommer väl på att ÖSK är underbart lagom till varje match också..så 5000+leder väl till att minst 6605 kommer (om det t.ex läggs kl 16 en halvvardag, många som ska resa bort..heltrist motstånd med hela 2 supporters på plats.) Med andra ord finns det minst 6603 som väljer ÖSK framför allt annat och det är inte helt illa!
Jag missade ju själv matchen men tyckte att det var aningens långt att ta bilen eller flyget från Helsingborg..
Örebro jappel
2007-04-30 21:22
Ämne: Det fanns en allsven....
Härligt..det är väl bara för sött :-) mycket smart med hörselskydden...det missade jag att ta med till min sons första match (ungefär samma ålder skulle jag tro...och han var väl inte helt nöjd :-)
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-30 21:20
Erki//Så usel publiksiffra tycker jag inte att det var. Speciellt om man har i åtanke vilken tidpunkt matchen spelades. Jag trodde faktiskt på cira 1000 färre när jag tippade publiksiffran.

Grixx//
Trelleborg måste vara en stark utmanare i den kategorin.
Örebro jappel
2007-04-30 21:20
angenäma problem för walker på backsidan i år.
Nu går FreSa in och visar att han vill vara med och slåss om en plats i startelvan. På vänsterkanten (och mitten) är Holger helt säkert ruskigt sugen på att spela. Är bara FreJa som jag inte har koll på form och hur nära han är ett inhopp, om t.ex Wikis får sitt treje och tvingas vila...eller blir det kanske glenn som hoppar in i mitten då?
Örebro Erki
2007-04-30 21:14
Ett publiksnitt på 8898 personer är ju inte så dåligt heller :)
Örebro Erki
2007-04-30 21:10
Första halvlek = Usel
Publiksiffran = Usel
Stämningen = Usel (Dock bra jobbat på sektion E)
Andra halvlek = Godkänd
Haginge = Gud!
Vågen = Ganska bra
Vi är en poäng från serieledning = Ganska bra

Nu blir det fyrverkeri!
Örebro zxcv
2007-04-30 21:05
andra halvlek var riktigt härlig!

Första därimot var fruktansvärt usel.

In med Jeffs istället för Seb. NU!!
Örebro Grixx
2007-04-30 21:05
"Bara" 1 ynka poäng från allsvenska toppen är vårt favoritlag.

Rösta fram årets "Dr Jekyll och Mr Hyde-lag" ÖSK är just nu skyhöga favoriter :-)
Örebro ÖSK KRILLE
2007-04-30 20:48
Fan vad skönt med tre poäng! fan vad det sög i första halvlek! Men en jävla bra andra! va fan sa Walker i halvtid?
Men va fan det blev tre poäng!
FORZA SVARTVITT!!!!
Örebro Jimpa_90
2007-04-30 20:45
Skönt att det lossnade i sista halvleken!
Örebro Romano
2007-04-30 20:42
Så jävla gött med 3 poäng!
Hoppas vi nu kan ta med det här positiva från andra halvlek till nästa match.
Skönt som sagt och mot nästa 3 poängare nu bara!
IFK Göteborg ifk G.B.G
2007-04-30 20:35
grattis till tre poäng ses på mondag
Annons: