/fotboll/osk/forum/8204.aspx/fotboll/osk/forum/8204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gnumule
2007-04-30 20:31
ÖSK-TV från presskonferensen upplagt på medlemssidorna.
Örebro # brorzan
2007-04-30 20:16
Det fanns en allsvensk debutant på plats idag också!
Örebro jappel
2007-04-30 20:09
Så skönt med återkomstens första trepoängare, hoppas nu bara att laget fått smak på dessa och inte nöjer sig med något mindre i fortsättningen.
Örebro jappel
2007-04-30 20:08
Det enda som inte var strålande i kväll var väl publiksiffran...6605 är ju bara ca 500 utöver årskortsinnehavarna. Sedan var det visserligen en del sponsorplatser lediga en dag som denna (och dom är ju ändå betalade) Hade dock hoppats på bort mot 8000 i kväll...
Örebro Farsen blir till Guld
2007-04-30 19:42
Los Flores// Bara att inse att han inte är nån kantlöpare.. han ska kötta på i mitten nånstans.. tror han skulle göra nytta där
Örebro Los Flores
2007-04-30 19:37
Ämne: Tycker Henriksson va....
tycker Henriksson var en katastrof över huvud taget!!

USCH !!
Örebro huggorm
2007-04-30 19:32
6605
Örebro huggorm
2007-04-30 19:31
Härligt med tre pinnar.Men spelet i första brrrr.Man kan bli mörkrädd för mindre.
Örebro Marta
2007-04-30 19:30
Vad var publiksiffran?
Örebro Walter Gigena
2007-04-30 19:24
Grym seger! Vem hade trott det efter första halvlek..
Vill ge en eloge till F.Samuelsson, det var nog en av hans bästa matcher i ösk tröjan, lugn och stabil hela matchen och knappt ett felpass..
Fet fest ikväll!
2007-04-30 19:23
Tycker Henriksson var en katastrof på kanten... bättre att ha honom nånstans centralt vare sig det är anfall eller mittfält. Nästa match vill jag se Pettersson igen.
Örebro Grixx
2007-04-30 19:21
Matchen urartade i första halvlek precis som jag befarade. TOTAL håglöshet och inkompetent teknik/taktik.

Är fantomen en sådan fantastisk strateg så han bara viftar med trollspöt i paus och volá ett nytt lag träder fram. Det kan knappast vara så för i så fall borde man kunnat ändra taktiken under första 45.

Jag var på väg att skriva under att ÖSK är årets tråklag i Allsvenskan men så hände miraklet i Örebro och ett fullfjädrat elitlag inträdde B.A och skåpade ut Trelleborg.

Laget visade lite jävlar anamma. En helt annan agressivitet från laget och de började att spela på mattan och slutade tjonga chansbollar.

Nu försöker jag härmed i stället att lansera ÖSK som "Dr Jekyll och Mr Hyde-laget"....finns det någon ytterligare här som är villig att lägga en röst för ÖSK där???????
Örebro Bastard on Parade
2007-04-30 19:12
ÖSK-Karl//

Den största anledningen var nog att det är en en vardag och matchen började 16.00. Det kom en del folk under andra halvlek.

Chipset//

I första halvlek var nästan ingen ÖSK:are bra på planen, de som jag skulle ge godkänt till är NÄfver, Westman och Samuelsson. I andra vart det betydligt bättre och jag tycker att Rodevåg hade flera intressanta kombinationer med Halilovic, Larsen och Henriksson. Ge honom lite mer tid så kommer det bli mycket bra!
Örebro Chipset
2007-04-30 19:08
Hur länge ska vi ha tålamod med Roden? Ser ut som det kan bli en ny "kalmar-sejour".
Örebro ÖSK-Karl
2007-04-30 19:06
Jag skulle verkligen vilja veta vad Walker sa till killarna i pausen. Men det spel som presterades i andra halvlek går inget lag säker i AS.

Själv brukar jag ha svårt för Fredrik Samuelsson, men idag var han mer än okey. I första är det bara han och Westman som får godkänt.

Sammanfattningsvis blev allt bra till slut utom publiksiffran, men TFF är väl en av de matcher många väljer bort.
Spårvägen 128 massive
2007-04-30 19:05
bring back Riddez!
Örebro # brorzan
2007-04-30 19:04
Adios //

Jag har både tema och ringsignaler till K750i. Dra ett mail till mig på bror.welander@bww.nu så får du dem i eposten!
Örebro Tilly_79
2007-04-30 18:57
helskum match, men skoj att se att ösk kunde komma ut som ett helt annat lag i andra.. läckert mål av haginge!!
Örebro Bastard on Parade
2007-04-30 18:56
Sjukt skönt det blir ikväll!

Skål alla svartvita!
Örebro Ösk tjejen
2007-04-30 18:54
vågar man hoppas på en vinst till tro? Då hoppas jag att nedim,nordback!

Örebro BabyKladde
2007-04-30 18:53
Har nu sett matchbilderna från NA..

..och Haginge's träff är ju solklar!
såg ut som den var sämre från Sektion E..
Örebro Ösk tjejen
2007-04-30 18:52
hurra!
men snacka om konstig match. första halvlek var dom värdelösa,skapa ingenting,tappa bollen ,gav bort den allt för ofta. D et var inte mycket som stämde. det var som natt & dag. mycket långa & höga bollar. I andra skapa dom chanser hela tiden, vilket snyggt mål av hagge sen då. sen larsens straff som igentligen var frispark.
fortsätt så här nästa match men att dom spelar bra båda halvlekarna!
forza svartvitt!!!
2007-04-30 18:49
Varför var inte Nordin med? Hade ju varit perfekt att stoppa in i mitten på andra.. eller?
Örebro Bastard on Parade
2007-04-30 18:43
Första halvlek var nog det sämsta jag sett ÖSK prestera på väldigt länge, jag förstår inte vad Patrick sa till gubbarna för det var ett annat lag som kom ut till andra halvlek!

Andra halvlek var däremot mycket bättre, otroligt skönt att se att de gick efter tre poäng även när vi hade ledningen.

Trist också med alla klackturister som förstör stämningen, men stundtals var det väl ok. Det var inte så jäkla enkelt att hålla stämningen när spelarna inte kämpade i första, det smittar av sig till läktaren. Jag tror detta märktes i andra halvlek också.

Så otroligt skönt det känns just nu, 4 matcher spelade och vi är obesegrade!
Örebro Chipset
2007-04-30 18:42
"Vi har Sveriges bästa målvakt" är inte bara en ramsa. Det är ett faktum!
Örebro Chipset
2007-04-30 18:41
Att Fredrik Samuelsson var bäst i ÖSK i första halvlek säger väl allt. ÖSK var blekare än mot GAIS! Andra halvlek var lika bra som den första var dålig. TFF hade ingenting! Med lite större mod hos Nedim och Larsen kunde vi ha avgjort matchen tidigare. På näthinnan fastnar ändå Haginges löpning, skott och blick efter att på egen hand gjort det ingen annan vågade. Haginge blir inte kvar länge till. En klasspelare! Sen får vi inte glömma Westman som FAKTISKT är Sveriges bästa målvakt just nu.

Örebro Marta
2007-04-30 18:41
Gött, gött, gött!
Vilken jävla vändning...! Fan man höll på att börja tjura i första. Man skämdes... Kände de där tråkvibbarna komma smygnades längs hela ryggraden o så i andra så simsallabim så var allt som förbytt! Helt plötsligt var det kul att gå på fotboll på Behrn. Helt plötsligt fick ens smått sjukliga intresse för ÖSK en mening och ett syfte. Helt plötsligt förstod jag varför jag lägger ca 1/12 del av mitt liv på att följa ÖSK... Gött gött gött. Haginge, Hailovic, Larsen, Näfver får bli topparna. Vilken jäkla arbetskapacitet Nedim har. Helt otroligt vad han springer. Fan va glad jag är att vi knöt honom till oss. Familjen klarar sig, nu ör det fokus på ÖSK.... så skönt, med en sån kille... även om jag själv nog inte resonerat så... jaja... gött gött gött som sagt!

För övrigt... rätt kul att se att TFF:S målis hade högst hastighet enligt Ab:s zoom. Kan förstå det som han fick springa efter bollar i andra... Såg stressigt ut...
Malmö FF Blå i exilen
2007-04-30 18:35
Grattis till segern! Håll nu TFF efter er i serien.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-04-30 18:31
Pwnage // Allt skrivs med glimten i ögat! :)
Helsingborg Pwnage
2007-04-30 18:29
"Helst med tanke på motståndet som inte har rykte om sig att vara det roligaste på en svensk fotbollsplan..." haha nä undrar vilka som har de ryktet om sig.. stor humor + i kanten. Grattis till segern.

Annons: