/fotboll/osk/forum/8193.aspx/fotboll/osk/forum/8193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-05-02 22:25
Ämne: initforlife...

De....
håller med, detta är perfekt.
Så lång tid tar det inte att läsa igenom alla inläggen, och så slipper man sitta och klicka igenom femtielva trådar för att bli uppdaterad.
Örebro Johannes A.
2007-05-02 22:22
Leksands IF//
Har nu lagt till en fräschare bild på den norra läktaren. Fler lär dyka upp inom kort.

Tack för påpekandet!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-02 22:15
F.ö så är det bara här i gnällbältet en sån här diskussion får fäste,pinsamt.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-02 22:14
ÖSKÖSK,1908 for presidents,ni får dela på den posten;-).....Toro//jag skrek tjockis och jag bryr mig fan inte ett dugg,mest förvånad att en sån jävla skitsak ens diskuteras på detta jävla forum som börjar få dagisvarning.skillnad vore om jag hoppar över staketet och sparkar ner tjockisen till målvakt eller börjar slåss med motståndarfans.
Örebro go_osk
2007-05-02 22:10
1908 // Riktigt bra skrivet. Fotboll är en ingrediens av såväl positiva som negativa känslor, vilket enligt mig tillhör stor del av den totala passionen.

För övrigt kul att spelet för Nordin tycks börja ta sig. Precis som Joth var inne på så är jag övertygad att det är Nordin om någon som har potential att axla Larsen roll i framtiden. Får han göra sina första minuter i allsvenskan på måndag, månne?
Örebro Fair Play
2007-05-02 22:09
Hör verkligen till de som gillar när det är en aktiv publik på Behrn Arena. Kan bara inte förstå hur hatramsor och okvädningsord kan ha en positiv effekt och hjälpa vårt lag. Det är en primitiv metod som inte hör hemma på en elitarena. Det var genom sådana metoder som Black Army fick sitt smeknamn "apberget". Det är ju inte speciellt smickrande och för tanken till en intelligensbefriad skränfock. ÖSKs anhängare har fortfarande ett gott anseende i fotbollssverige. Låt oss vara rädda om det. Man kan faktiskt vara engagerad och ha roligt utan att bete sig illa. Det går bra att både skrika och sjunga med positiva förtecken.
Har sett en hel del fotboll i Stockholm genom åren utan att ÖSK varit ett av lagen. Det har vid flera tillfällen varit en skrämmande upplevelse. Låt oss slippa sådant. Det finns ju som säkert de flesta av er känner till, flera exempel där okvädningsorden förvandlas till handgripligheter. Det inträffade ju så sent som förra året i matchen mellan Hammarby och Djurgården.
Forza ÖSK !!!!! Lycka till Kubanerna !!!!
Örebro Marta
2007-05-02 22:02
Att applådera motståndarna, klingar inte riktigt i samklang med att publiken ibland ses som den 12:e spelaren. Går man på vallen stödjer man ÖSK, inte motståndarlaget. Är det någon ÖSK:are som ramlar Lättvindigt, snubblar eller blir brutalt nedsparkad så är det straff, utvisning eller åtminstone gult kort. Är det en motståndare som ramlar får han allt hem o träna på ballansbrädan... så måste man se på det... eller hur:-)
Örebro Toro
2007-05-02 22:00
ÖSKÖSK // Men no faan måste du hålla med om att stå och skrika Tjockis är bland det löjligaste du hört?

Skulle nog vilja se BMI på de personer som skrek det istället.
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-02 21:46
1908 // Det bästa jag har läst på länge! Du har så jäkla rätt i det du skriver. Det är tråkigt att vissa anser att dom har mer "rätt" att se på fotboll än oss som skriker fula ord. Jag förstår inte vitsen med att klaga på andra. Om det är så jävliga ord ( vilket det har varit på vallen i många många år ) så skulle inte publiken sitta där varje jäkla match år efter år.

Det är ALLTID samma personer som klagar när någon skriker fula saker! Varför ska ni bry er? Vad är grejen? Berätta för mig varför ni måste skriva ner era analyser av hårda ord och ramsor efter varje match? Jag säger ssamma sak som jag skrev förut "Ogillar ni fula ord så kan ni titta på PPV hemma istället för att gnälla så fort någon skriker "tjockis". Och ni säger att Kubanerna ska ta tag i det hela, det är absolut inte Kubanernas ansvar om någon skriker fula ord på vallen! Även om personen/personerna är medlemmar så är dom inte bundna till att hålla känslorna inne. Kubanerna gör så jävla mycket för ÖSK och det går inte en dag utan att jag tänker på vad mycket arbete dom lägger ner för att få till en skön och i bland hätsk stämning på vallen och på diverse bortaarenor. Dom har redan FÖR mycket arbete än att gå runt och sköta "ert arbete" genom att klaga på andra. Rannsaka er själva i stället! Det är NI som har problem med det, inte vi som skriker fula ord. Vi njuter av varje sekund.. Varför inte gå upp på sittplats och säga åt alla gubbar som skriker fula ord? Eller det är bara ungdomarna som gör fel? Min far har gått sedan 1960 talet, ni kan ju säga till han att sluta säga fula ord och alla hans vänner som också suttit sen 60-70-80 talet. Tror du dom äns tänker på vad som skriker? Fotboll är känslor och personer har olika sätt att uttrycka sina känslor på! En del skriker inget, en del skriker mycket, en del skriker fula ord, en del applåderar moståndaren. Det är upp till var och en hur man ska bete sig så länge man inte slår ner oskyldiga och bränner bengaler osv.

Nästa gång så ställ er framför klacken och säg vad ni tycker i stället för att komma hem och gnälla här för det är rent ut sagt patetiskt!

För övrigt så var Nordin och Magnus Samuelsson kungar mot Gefle i dag!
Örebro Leksands IF
2007-05-02 21:44
En kanske oviktig men ändå en liten undran!...

Varför är det en bild på en byggarbetsplats från 2002! som nuförtiden är klart istl för några snygga inbjudande bilder på den nästan färdiga Behrn Arena ,ja inte östra då, när man klickar på länken Behrn Arena?

Bilderna ,eller bilden.., inbjuder inte direkt till att någon utomstående blir sugen på ett besök på arenan direkt,mer gammal öststatskänsla.. :-)
Örebro Dr. Cox
2007-05-02 21:24
Sket i diskussionen ang kubanerna nästan efter första inlägget. Att skrika hata västerås är jävligt hockey, nuff said.
Resten är bara rent jävla dravvel.

Läs kubanernas stadgar.
In på KUBANERNAS FORUM och vädra dina åsikter om du inte tycker att stadgarna följs.
Här kommer/blir aldrig några barn gjorda om ni förstår vad jag menar.
Örebro joth
2007-05-02 20:55
Chipset//Tack för det förtydligandet!
Örebro Los Flores
2007-05-02 20:52
marta...

jaha ok ! =D då fattar jag ;)

kom igen nu svartvita... Haginge tappar procent nu i månadens spelare.. rösta!
Örebro Marta
2007-05-02 20:50
Los Flores/Jag brukar donera på matcher... Det var andra som frågade som inte hade den möjligheten, ´men tack ändå...

Chipset/
Tackar ödmjukast... Man slås gång på gång av vilken bredd vi har på truppen i år. Vilka valmöjligheter som finns och vad man skulle kunna laborera med under match beroende på matchutgång.
Örebro Chipset
2007-05-02 20:50
Jag tror det framgår vid det här laget att Joth inte menar att alla ska vara tysta eller bevakas till tystnad. Jag tror bara att han menar att man kollektivt inte behöver skrika sådant som både kan skada klubbens eller kubanernas anseende. Jag är själv en otroligt lugn typ men på en match kan vad som helst slinka ur mig. Självklart ska alla få leva ut sina känslor men man behöver ju inte konstruera ett hat.
Örebro Los Flores
2007-05-02 20:45
Ämne: Kan inte någon som h....
marta...

prova och skicka ett mail till kubanerna så får du säkert ett gironummer att lägga in på =)
Örebro joth
2007-05-02 20:45
0-2 nu... då blir det ingen cup-resa i nästa omgång för mig.
Örebro Chipset
2007-05-02 20:44
Kom igen nu E-tuna!
Örebro Los Flores
2007-05-02 20:44
ååh...
På Behrn Arena skall det vara:
Feststämning!! Kubanerna får sjunga sina hejjaramsor och sina melodier hur de vill!! Jag hyller Kubanerna väldigt mycket.. det börjar snart bli en klack av stort mått...

"Fula ord" - Vilken fotbollsarena i världen har mest tysta och "tråkigaste" publiken?
Jag vill INTE att Behrn Arena ska vara det iaf...

Det måste alla här inne förstå att det kommer alltid vara en grupp/klick i publiken som skriker saker till antingen spelarna eller domarna...

Jag menar, det har alla här inne gjort under match!!

tillochmed på Behrn Arena... eller är jag ensam om att ha vrålat inte allt för fina ord till domaren efter (enligt mig) ett felaktigt domslut?

även du joth har vrålat ut någonting av ilska till en spelare eller domare... ord inga visor pratar vi om!!

Sen om man ångrar det man har sagt är en helt annan sak... Men jag tycker ändå att det är helt sjukt om man går till en fotbollsarena och man i princip måste vara tyst...

Sen detta med barnen -

Dem kommer inte bry sig ett dugg om vad de hör på läktarna, för förr eller senare får de ändå reda på saker och ting som de inte bör...

Örebro Chipset
2007-05-02 20:41
Marta// Jeffs spelade i en Larsen-roll och imponerade igen med snabbt och konstruktivt passningspel. Det som jag är mest imponerad över när det gäller Jeffs är att han, till skillnad från Larsen och Nobbe, aldrig drar sig för att slå en lång crossboll. Av de 70-75 minuter jag såg skulle jag ta ut följande spelare i top 5:

+++++ Pettersson
++++ Nordin
+++ Jeffs
++ Pontus Bruntzell
+ Fredrik Jansson
Örebro Gordon
2007-05-02 20:41
Scheisse!
Örebro BabyKladde
2007-05-02 20:40
Vad vart slutresultatet i B-lagsmatchen ?
Örebro joth
2007-05-02 20:40
Eskilstuna-Öster 0-1
Örebro Brus-Nilsson
2007-05-02 20:37
Vill förtydliga mitt tidigare inlägg. Jag tycker nog att Kubanerna i organiserade "events" sköter sig bra. Det är rötäggen i det oorganiserade som jag vill åt. (GAIS-matchen t.ex.)
Sen vill jag påstå att man kan faktiskt applådera bra fotboll även om det är motståndarlaget som står för den, för det är väl för att man VILL se bra fotboll som man går på matcher???
*Minns hur Blåvitt gick fram till Dundee Uniteds klack och blev hyllade efter en seger på bortaplan.*
Örebro joth
2007-05-02 20:34
Mittåt//Bra, då har vi snart en ersättare till Larsen. ;-)

EDIT: Såg att Walker också är nöjd med Nordin, Lysande. Tack, för artikeln Johannes.
Örebro Marta
2007-05-02 20:32
Mittåt m.fl./ Hur fungerade det för Jeffs?
Örebro Mittåt
2007-05-02 20:30
joth// Jag tycker att Nordin höll bra i andra också, även om han kanske mattades något. Han fortsatte att vara den centralpunkt från vilket det mesta av spelet fick sin kraft och energi. Han fungerar verkligen som ett dynamo för hela laget, då han är på spelhumör. Och det var han idag.
Örebro Marta
2007-05-02 20:29
ifk/bänken
IFK Göteborg ifk G.B.G
2007-05-02 20:29
hoppas på en bra match på mondag.föressten hur går det för Richard Richardsson???????
Örebro Marta
2007-05-02 20:27
Kan inte någon som har koll på hur man donerar till tifo:n via giro, svara på den frågan. Joths förslag med fler insamlingsställen var klockrent...

För att förlänga den något uttjatade tråden kring kubanernas arbete så anser jag att de gör ett fantastiskt jobb och att man absolut inte kan lastaa dem för allt som skriks på Västra. O jämför man Hata västerås, med vad som kan förekomma så är det väl ändå rätt harmlöst. Tror i alla fall inte att mina grabbar skulle ta någon skada för livet av det... Mot ICA gör Nedim 2 och publiken stannar på 9870.
Annons: