/fotboll/osk/forum/8189.aspx/fotboll/osk/forum/8189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2007-05-04 23:24
undrar vad som hänt med mig och mitt förhållande till ÖSK?????
Nu förtiden känns det som en evighet mellan matcherna om det så bara är en vecka. Jag kan helt enkelt inte få nog av ÖSK!
Ska bli helt underbart nästa år då det blir 16 lag och åtminstånde några extra matcher. Hoppas verkligen att ÖSK går långt (hela vägen) i cupen i år så att man kan fylla ut med dessa matcher när abstinensen blir för svår.
Örebro Aspen
2007-05-04 22:07
Även Leeds ska vandra samma väg som ÖSK.
Örebro Mittåt
2007-05-04 21:48
ÖSK Ungdom var på Brovallen i Kristinehamn ikväll och fick åka hem med samma poängskörd som man hade på ditresan. IFK Ölme vann med 3-1 (2-0) i en match som lika gärna kunde ha slutat 2-2 eller 4-1. Marginalerna är ibland väldigt små i fotboll.

I första halvlek tog Ölme ledningen med 1-0 efter det att en boll sökt upp Zebastian Lovéns hand. Inget att säga om det - beröringen var solklar även om avsikten var obefintlig.

Hemmalaget ökade sedan före pausen på sin ledning till 2-0 efter passivt spel i ÖSKs försvarszon. Firma Ekeh - Rashid svarade för det målet.

I andra halvlek tog ÖSK över spelet och pressade stundtals på rätt bra utan att dock kunna skapa så där jätteheta målchanser. 2-1 målet gjordes av Daniel Andersson framspelad av Gabriel Binay.

Efter reduceringsmålet hade ÖSK bud på ytterligare mål, men det blev till slut Ölme som fick göra matchens sista mål på en kontring efter det att en boll inte studsat som den borde ha gjort.

Som vanligt är jag böjd att säga så visade det sig att ÖSK inte klarar av spel på vårgräs. Ölme behärskade underlaget bättre och vann inte alls oförtjänt om än något turligt.
Örebro micro_42
2007-05-04 20:33
Ämne: micro_42// Och det v....
Nej det kallas realister.
Örebro Kerberos
2007-05-04 20:21
micro_42// Och det var det som vi inte ville uppnå? Vad hette det nu igen... Moralkärringar?
Örebro micro_42
2007-05-04 19:50
Walter Gigena// Visst ÖSK spelar positivt, kämpar hela tiden. Inga gula eller röda kort, Funktionärer, publikvärdar och vakter sköter sig och är trevliga.
Publiken sjunger, hejar och applåderar, samt visar respekt även för en motståndare som återkommer till spel efter behandling vid skada.

Vem kan stoppa oss då från spel i europacupen ?
Örebro Walter Gigena
2007-05-04 19:40
Angående Fair-Play ligan, så måste Trelleborgs 2man starka klack skrikigt ovanligt fula saker eftersom dom fick lägre poäng än oss i omgång 4..

Eller så spelades det helt enkelt inte tillräckligt bra fotboll.

Hursomhelst är jag optimist och tror att vi toppar båda tabellerna efter omgång 5.
Örebro joth
2007-05-04 19:25
Hmmm... en fyrling... dags att gå och lägga sig?
Örebro joth
2007-05-04 19:23
Axen gör samma analys som oss... Larsen vände matchen mot TFF. ;-)
Örebro joth
2007-05-04 19:09
Dagens träning:
Nordback var inte med idag... antar att det var en försiktighets åtgärd. Han var ombytt och hade nog kört styrka i Fotbollshuset.

Anttonen är tillbaka men det har det väl redan rapporterats om.

Nordin hade inte sin bästa dag idag, däremot satte Johan Pettersson en riktig raket i krysset från 25-35 meter (Hade varit mer exakt om Zoom hade varit på plats:-))

Haginge dominerade som mittback som vanligt... annars inga märkvärdiga saker under dagens eftermiddagsträning.
Örebro joth
2007-05-04 19:05
Mackan//Väntar på din kommentar angående Robert Walker. ;-)
Örebro joth
2007-05-04 19:02
searsant//Den här gången var det en ramsa av flertalet personer... stor skillnad jämnfört med enstaka rop.

Nåväl, nu siktar vi på Göteborgsmatchen... se länk.
Örebro Sersant
2007-05-04 18:41
joth:
Jag vet vad du menar men de e ju inte de som gjort att vi tappat då det har skrikits tjockis till målvakten alla matcher hittills och många matcher om inte alla förra året.
Örebro micro_42
2007-05-04 18:39
joth// Tack du fattar vad jag menar :-)
Örebro joth
2007-05-04 18:34
Searsant//När man gör en ramsa om motståndaren målvakt där man påpekar att han är fet... då är det brist på respekt vilket även ger stora avdrag i Fair Play ligan... nu fick jag det sagt också. Det var ju inte oväntat att det skulle bli ett dåligt betyg...

Nåväl, vem vill väl ut i Europa om vi måste sköta oss...
Örebro Bastard on Parade
2007-05-04 18:32
ÖSK och Öster har kommit överens om att senarelägga Cup-matchen.

Nu är det upp till Förbundet att godkänna detta, men det bör inte uppstå något problem med tanke på det tuffa spelprogrammet som båda lagen har.
Örebro Sersant
2007-05-04 18:26
Känns väl som att första halvlek inte direkt var så bra för Fair Play.

Matta:
Var ingen skillnad mot vad det varit tidigare matcher
Örebro micro_42
2007-05-04 18:24
Bastard on Parade// Det kriteriet finns ej "eller förhoppningsvis ej" Så jag tror på dig eller mig ;-)
Eller ytterliga dubbelbokade platser igen.
Örebro Matta
2007-05-04 18:23
Ang fairplay och läktarkultur//
Kubaner som buar när motståndare skall slå en hörna eller frispark eller som visslar ut en motståndarspelare som hamnat i "onåd" så fort han rör bollen, är varken fairplay eller bra läktarkultur. Typiskt saker som försämrar fairplay-poängen och förstör för ÖSK.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-04 18:18
Erki kom med det bästa förslaget, skulle förklara allt! ;-)
Örebro Erki
2007-05-04 18:15
micro_42// Lagrell?
Örebro micro_42
2007-05-04 18:12
Ämne: micro_42//

Första....
Hata Västerås?
Örebro Bastard on Parade
2007-05-04 18:10
micro_42//

Första halvlek?
Örebro micro_42
2007-05-04 18:09
Ämne: Fair play ligan uppd....
Tråkigt med raset i Fair Play :-(
Vad kan orsaken vara ?
Örebro worldfarm
2007-05-04 18:04
Ämne: Jag läste i dagens N....
De flesta på kansliet är där. Fick mess från Fredrik idag. De hade varit på studiebesök idag. Skönt att de valde just Upton Park. Sen ska de se den sjukt viktiga matchen mot Bolton imorgon.

De kommer komma hem med en ny syn på supporterkultur. Och förhoppningsvis även hämta inspiration till hur man kan sköta musik och uppladdning på arenan timman innan match.
Im forever blowin' bubbles …
Örebro joth
2007-05-04 17:38
Kerberos//Däremot kan man ju fundera på vad Niva håller på med... ;-)
Örebro Kerberos
2007-05-04 17:33
Har sakta men säkert fått ändra min uppfattning om Simon Bank.

Bl.a säger han idag på frågan om vilka han vill få upp i AS.

"Peking och Degerfors vill jag ha upp för traditionens skull (och för derbyna mot ÖSK)"

Kan faktiskt inte annat än hålla med, skulle säkert kunna bli 14-15 000 pers matcher i AS.
Örebro joth
2007-05-04 17:21
Bastard on Parade//Tror att kansliet är tomt den här veckan... ;-)
Örebro Bastard on Parade
2007-05-04 17:15
Jag läste i dagens NA att ÖSK skickar iväg en delegation till England för att studera bla hur West Ham arbetar med arrangemangen kring i samband med matcherna. Ett möte med West Hams marknadsansvarige är tydligen inplanerad.

Någon som vet vilka det är som ska åka iväg? Tänkte ifall de tänkte kombinera "studiebesöket" med något annat. :-)
Örebro joth
2007-05-04 16:39
Fair play ligan uppdaterad... se länk.
Annons: