/fotboll/osk/forum/8187.aspx/fotboll/osk/forum/8187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2007-05-05 20:21
Ämne: Idioter! Släng ut do....Håller med helt och hållet!!

..dom sabbar ju bara för egna klubben & svensk fotboll.. vi vill ju inte ha nån liknande historia som i Italien.

EDIT:
det jag menar med Italienhistoria är spel inför tomma läktare på vissa arenor osv..
Örebro jappel
2007-05-05 19:59
Ämne: Vi har fått en väldi....
hoppas på vinst på måndag.
publiksiffran får bli en bonus.
Örebro Ericson
2007-05-05 19:58
Idioter! Släng ut dom från fotbollen för alltid!
Örebro BabyKladde
2007-05-05 18:37
Vi har fått en väldigt bra start på Allsvenskan och med tanke på hur flera lag börjat sin säsong så är chansen stor att vi trots allt realistiskt kan komma rätt högt i tabellen..
..men det återstår 22 matcher för dom flesta lag i och för sig så man ska inte jubla ännu.. men sist hamnar vi absolut inte!!

Hoppas på över 10.000 på Måndag!
Örebro psoari
2007-05-05 18:22
Kribba, kribba, ge mig ett Ö...

En sån här dag för man passa på att vara lite skadeglad, man vet aldrig när man får chansen igen.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-05 18:17
go_osk//

Ja, man blev ju inte rädd för något utav lagen om man säger så.

Dock ett snyggt mål som Helsingborg gjorde, hög klass på vändningen!

Det är ganska intressant att AIK:s spelare alltid börjar filma när det inte går deras väg och de måste pressa på. Synd att Strömbergsson inte vågade dela ut det gula kortet då det fanns flera situationer som borde ha renderat i varningar.
Örebro go_osk
2007-05-05 18:01
Det var inte direkt någon vidare match som AIK och Helsingborg bjöd på idag. Det är långt tid kvar innan serien är slut, men om de inte lyckas prestera bättre så tror jag att vi har goda förutsättningar att ha båda lagen bakom oss när tabellen väl ska summeras.
Örebro Erkan
2007-05-05 15:42
nu fyller vi arenan på måndag :-)
Örebro Ösk-Power
2007-05-05 14:46
Ser att man kan köpa ÖSK-låten 2007 på souvenirshoppen för 30kr, men jag undrar om någon har den på datan? Tyckte den va skön, och skulle gärna vilja köpa den, men jag orkar inte vänta tills måndag:)

Skulle vara tacksam för ett svar!
Örebro Mittåt
2007-05-05 13:34
daffy// Både och. Det avgörande är att spelarna kommer ut på ett underlag som de inte är vana vid.

Jag tror att den förra versionen var besvärligare eftersom underlaget då var väldigt stumt. Med gummipaden under har det i stället blivit mer sugande.
Örebro Aspen
2007-05-05 13:33
Ämne: Mittåt:

Menar du ....
Anders Svennson tycker efter Elfsborgs träning att underlaget på Behrn Arena var bättre än i Borås. Det bästa han spelat på
IFK Göteborg daffy
2007-05-05 13:18
Mittåt:

Menar du att den är tungsprungen idag eller att den var det tidigare?
Örebro Mittåt
2007-05-05 13:11
Konstgräsbeläggningen på Behrn Arena uppfyller de krav som ställs enligt FIFA:s "Two Star" standard. Det är den högsta kvalitetsgraderingen som existerar för närvarande. Någon trestjärning nivåstandard finns det inte.
Örebro Mittåt
2007-05-05 13:06
daffy// Man nämde att den första versionen saknade ett gummilager mellan plasten och marken, vilket gjorde underlaget stumt och spelarna skadebenägna.

Problem som gästande lag har verkar vara att många anser planen tungsprungen samt att bollen inte studsar eller rullar riktigt som man är van vid.

Örebro jappel
2007-05-05 13:00
mattorna i Örebro och Gävle (om jag inte minns fel) är av senaste typ och riktigt bra.
Mittåt har säkerligen koll på vad mattypen kallas... (eller?)
IFK Göteborg daffy
2007-05-05 12:58
Mittåt:

Nä, det har jag nog missat. Har de tagit upp ert konstgräs där?
IFK Göteborg daffy
2007-05-05 12:57
Skönt att höra då IFK tränat på en sprillands ny konstgräsmatta vore det olyckligt om matchen gick på en dörrmatta.

Elfsborgs matta verkar ha ganska kort hållbarhet, enligt IFK's spelare är den sliten redan och betydligt snabbare än tidigare.
Örebro Mittåt
2007-05-05 12:54
daffy// Jag antar att du sett på er utmärkta klubb-TV. Det gummilager som den första mattan saknade finns sedan förra året på plats.
Örebro jappel
2007-05-05 12:53
Ämne: daffy//

Vi har en....
är du igång nu igen...vill minnas att du snuvat mig på inlägg så här förr :O)
Örebro jappel
2007-05-05 12:52
Ämne: Har ni samma konstgr....
Enligt Anders Svensson håller ÖSK:s matta mycket bättre klass än den på nybygda borås arena.
Så vår matta lär nog vara bland de bättre i landet.
Vi bytte ut den efter bara ett halvår, då den första inte var vad som beställts.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-05 12:50
daffy//

Vi har en nyare matta nu, Anders Svensson sade att den är bättre än den de har på Borås Arena.

Den här är en av de bästa i Sverige(om inte den bästa).
IFK Göteborg daffy
2007-05-05 12:48
Har ni samma konstgräsmatta nu som när ni var i allsvenskan senast?

Höll/håller inte den ganska låg klass? Byte planerat?
Örebro rirobban
2007-05-05 12:01
Här är hela artikeln ifall någon vill läsa:=)
Örebro rirobban
2007-05-05 12:00
Behrn arenas konstgräs från ovan...
Örebro Mittåt
2007-05-05 11:54
Bank är faktiskt ofta riktigt bra, trots att han skriver i Aftonbladet. Han har ännu inte passerat den punkt, där tankeförmågan övergått till att bli en reflexartad sur uppstötning (typ Majlard).

Det är säkert väldigt svårt att vara fotbollsskribent om man schemamässigt måste producera nya fräscha synpunkter, som skall klämmas fram till tidningens pressläggning. Men ändå, många så kallade experttyckare är erbarmligt dåliga.
Örebro Kerberos
2007-05-05 11:28
Simon Bank fortsätter att slå huvudet på spiken.

En märkbar ändrad trend hos våra journalister i år?

Lite i samma anda som Marcus Avenbrand skrev i sina allsvenska funderingar #1 början på april.
Örebro Aspen
2007-05-05 10:16
NA reportage från en träning
Örebro Mittåt
2007-05-05 07:13
Ämne: Ämne: Även Le....
Njaee, inte riktigt. De har satt sig själva i konkurs och drabbas därför av ett 10-poängsavdrag. Vilket placerar dem i botten av andradivisionen (The Championship).

Detta innebär att det nu är helt klart att de blir nedflyttade till tredjedivisionen (League One).

Där hade de nog hamnat ändå, men konkursen beseglade deras öde, trots att de fortfarande hade en teoretisk chans att vara kvar.
Örebro jappel
2007-05-05 00:39
SKANDAL SKANDAL, EN SvFF SKANDAL (igen...)
Fast man börjar tyvärr bli van.
Örebro jappel
2007-05-05 00:38
måste bara ifrågasätta fairplaybedömningen i matchen mot TFF. Vad är det för skillnad mot ÖSK-IFE matchen?? Förutom att vi spelar uselt i första och lysande offensivt och bra i andra??
Bara en varning, sång och trevlig stämning på läktaren, inga utbrott från varken tränare eller spelare.....varför får vi 8.0 mot ife och 8,25 mot gif.....och bara 7.25 mot TFF?????????????
Känns som lite pajasvarning på antingen alla våra tidigare bedömningar, eller på bedömningen i tff matchen. skulle hemskt gärna se protokollet från tff matchen för att se var dom lyckas dra av en hel poäng gämfört med gif matchen!
Annons: