/fotboll/osk/forum/8186.aspx/fotboll/osk/forum/8186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2007-05-07 19:10
Skjut inte bollen i egen korg
Sätt den i målet bakom killen från Göteborg!

Njae, kanske lika illa den?
Örebro Majjo
2007-05-07 19:05
Hitta "flötet" (flytet)!
Krossa götet!
Nej, den var lite väl dålig...
Forza Svartvitt!
Örebro # brorzan
2007-05-07 19:03
Blekinge, Blekinge, ge oss ett Ö!
Örebro jappel
2007-05-07 19:02
Ämne: Köping checkar in!....
blev ingen resa ser jag :-)
blir till att göra mig sällskap framför datorn med radion i etern.
Örebro jappel
2007-05-07 19:01
nu kör vi ÖSK!
Örebro # brorzan
2007-05-07 18:59
Köping checkar in!
Örebro jappel
2007-05-07 18:36
Ämne: jappel//
Walk on Wa....
läspar du :-)
Örebro Grixx
2007-05-07 18:04
Givetvis kan Nordin ha en dålig dag. Det som blir jobbigt är om han blir för bollkär och då dribblandes tappar bollen några gånger:-(

Bara för att gardera mig...he he he:-)
Örebro Grixx
2007-05-07 17:57
Att Nordin sitter på bänken mums mums...snart snart snart.....så är han fast förankrad i startelvan.

Bollhållare, bolltrollare och passningskung :-)
Örebro BabyKladde
2007-05-07 17:35
Gerzic kommer nog in i typ 80:e minuten och ersätter Seb eller Rodevåg skulle jag gissa.

EDIT:
Om han kommer in vill säga..
..dom som startar kanske gör en toppenmatch!
Örebro Joerny
2007-05-07 17:16
Tror det kan bli en väldigt öppen match. Med Näfver och Anttonen som yttrar har vi två tokoffensiva spelare. Ser vi bara till att sätta chanserna så är jag lugn, för chanser kommer vi garanterat att skapa med det här laget. Det man är en gnutta orolig är hur rollfördelningen mellan Larsen och Henriksson kommer se ut. Båda är offensivt lagda. Finns det en risk att samarbetet kan kan knaka lite?

Till sist önskar jag att Gerzic får göra ett inhopp. Finns ingen gräns för vad han kan göra en bra dag!
Örebro Los Flores
2007-05-07 17:08
1 timme och 49 minuter kvar....

VÄdret ser ut att bli växlande molnighet...

MEN...

Från där jag sitter så ser jag att det blåser väldigt mycket '(visserligen sitter jag i Adolfsberg, det kanske är lugnare i stan).
Hoppas att det inte påverkar spelet för mycket...

publik 9650
Örebro Skåne ÖSKare
2007-05-07 17:01
Nu börjar uppladdningen inför PPV sändningen. Synd att Nobbe inte spelar. Blir nog tyvärr ett X idag, men vi hoppas Nedim och grabbarna gör en 3-4 mål.

Forza Svartvitt
Örebro Grixx
2007-05-07 17:00
Någon mer som tror på stenhårt slagna hörnor precis innanför straffpunkten?

Antingen får en medspelare kanonträff i straffområdet eller också leder det till lite flipperbollar som alltid är livsfarliga. Assyriska höll på med detta för något år sedan, man satt på helspänn hela tiden och känslan var nästan som en frispark tätt utanför straffområdet.

Givetvis inte bara utan som ett alternativ bland de som skruvas ut och lockar ut målvakten på idiotiska äventyr eller inåtskruvade där många får chansen att nicka stenhårt...eller också går den in direkt.

Börjar tröttna på alla "precisionsbollar" som aldrig hittar rätt eller som senast när målvakten plockar ner alla utan att någon ger sig i närkamp om bollen....svårt i och för sig när alla ÖSKare var minst 5 meter från bollen.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-05-07 16:55
Kommer tyvärr missa kvällens match pga möte men skrockfull som jag är så borde det innebära vinst.. 1-0 (Nedim 40 min)
Örebro Sektion-e
2007-05-07 16:36
Ämne: Ämne: Idag är....rirobban // jag hade tänkt det.. Jag tänkte skriva ner funderingarna nu i början av säsongen och se om någon läser. Kanske blir en hela säsången
Örebro rirobban
2007-05-07 16:34
Ämne: Idag är det dags. Mo....Bra blogg. Det är alltid kul att läsa andras funderingar. Fortsätt i samma stil. Kommer du att skriva något om matchen sen?
Örebro One¨touch
2007-05-07 16:31
Grixx// Jag skojade lite.. Jag har själv tippat samma resultat. ;-)

Tror det kan bli mycket bra det här, men alla matcher lever sitt eget liv, och kan utvecklas åt en massa olika håll. Utvisningar, skador, ribbskott eller annat skit som strör salt i ett ÖSK-sår.
Örebro rirobban
2007-05-07 16:31
One¨touch//
Han löpte ifrån 3 försvarare i Trelleborg förra matchen och kom fri mot målvakten. Där visade han att han fortfarande är snabb. Synd bara att han inte fick sätta bollen i mål:=)
Örebro Sektion-e
2007-05-07 16:30
Idag är det dags. Mot laget som kallas Glenn. Hoppas på en seger men realist som jag är blir det 1-1.
titta in på bloggen http://kuban.blogg.se/ vore kul att få några att skriva lite till mig
Länktips: kuban.blogg.se/
Örebro One¨touch
2007-05-07 16:28
Ämne: Ämne: Lösning....
rirobban// Njaa.. Kanske seb löper mycket. Men om jag jämför Nobbe och Seb på en fotbollsplan, så ser Nobbe bra mycket ettrigare ut. Det är snarare det jag menar, än antalet löpmeter.

Eller är det en synvilla? Ser Karln mer orörlig ut p.g.a. sin kroppsbyggnad?

Vi får väl se hur det går.
AIK Saywee
2007-05-07 16:26
jappel//
Walk on Walker!
Örebro Grixx
2007-05-07 16:25
One¨touch// Jag tänker positivt :-)

...nej HELT seriös är den inte. Visst ligger det förhoppningar om bra spel en HEL match från vår sida. Likaså att ICA vill hitta sitt spel och kanske ser oss som en måstematch...nervositet spec med ett tidigt baklängesmål och dåligt spel bäddar för resultatet.

Sedan kom laguttagningen med Nordback borta och ett möjligt bättre passningsspel. Nu har dock Gladiatorn blivet så mycket bättre passare de senaste 2 åren så det behöver inte bli ett positivare spel. KANSKE Nordin som inhoppare kan spela fram till något mål.

Till vår nackdel kan anföras att vi kanske spelar lika klappruttet som vi tidigare visat att vi kan, både i år,förra och förrförra.

Även att ICA är det första större laget i år på BA, och visst man kan inte vila på gamla lagrar men...så har de Alexandersson.
Örebro jappel
2007-05-07 16:24
run forrest RUN!!!
Örebro rirobban
2007-05-07 16:21
Ämne: Lösningen på Nobbes ...."Hur kommer "Den glade dansken" fungera ihop med den något orörlige Seb Macahan?"

Jag vet inte vad alla missar. Men Henriksson rör sig mest av alla ÖSK-spelare i var och varannan match. Senast sprang han längst med Nordback bakom sig. Han kom 7:a av alla Allsvenska spelare förra omgången i att ha löpt mest. Kanske inte syns lika bra när han spelar på högerkanten. Men han springer upp och ned han med, men eftersom anfallen oftast kommer på vänsterkanten så tittar man sällan åt andra kanten:=)
Örebro One¨touch
2007-05-07 16:07
Grixx// Intressant tanke kring allas bedömning av FreSa.
Intressant att se Ditt tippade slutresultat oxå.. Hur tänker Du där?
Örebro Grixx
2007-05-07 16:05
Riktigt offensivt på bänken må jag säga.

Intressant att se hur vi klarar oss utan Nordback som är vår hårdföre gladiator.

Intressant också hur Fresa följer upp alla lovord från förra matchen.

Det jag inte fattar något om är snacket att han är duktig på backen men saknar offensiva kvalitéer. Visst i jämförelse med Anttonen så är han inte alls lika bollskicklig i anfallet men för tusan när han till och från har hyllats så har det ju snarare varit hans offensiva sidor som back ....och istället har vi varit oroliga för hans "till synes" nervösa agerande i försvaret
AIK Saywee
2007-05-07 15:57
Tror att dagens publiksiffra överstiger 10.000, passar på att gissa 10.001

Vädret har nog blivit bättre än prognosen, men tänk på en liten väderdetalj, vinden, VINDEN, den kommer att bjuda på överraskningar, jag lovar!

Omöjliga bollar kan helt plötsligt bli möjliga och tvärtom ...

FORZA SVARTVITT!
Örebro EbooT
2007-05-07 15:57
rirobban: Ja, jag håller ju med egentligen. Larsen har rutin å kyla. Men han har ju respekt och så med sej utan att ha massa mål i statistiken. Nedim "skiter" de nog fortfarande i. De kommer inte göra det under hösten.. men jsut för att backarna ska få nått extra att tänka på. Det börjar ju bli lite dags att få igång Rodevåg oxå. :)
Örebro go_osk
2007-05-07 15:56
Ämne: Alexandersson brukar....
Med tanke på att både Karisik och Tomas Olsson verkar vara i speldugligt skick så talar väl rätt det mesta för att Alexandersson får ta steget ut till höger, men den som lever får se. Hur som helst så anser jag att ”Alex” är Blåvitts´ främsta nyckelspelare.
Annons: