/fotboll/osk/forum/8185.aspx/fotboll/osk/forum/8185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Adios
2007-05-06 18:13
SvFF hävdar att HIF-ÖSK spelas 16.00. Medans det under "match" här intill hävdas 17.00. Jag litar förvisso mer på Mackan än på Lagrell, men jag törs inte hoppas på att mackan har rätt....
Örebro jappel
2007-05-06 18:09
tar tillbaka mitt förra...det verkar snarare som om båda lagen glömt allt vad taktik heter.....svängdörrar i båda försvaren.
Örebro jappel
2007-05-06 18:08
tff verkar ha lekstuga med bp ikväll...3-1 i början av andra..
Örebro Mittåt
2007-05-06 18:02
Adios// Knappast. Strömtorp går inte upp. Men det kan kanske bli besök på Trängen för Degens del.
Örebro Adios
2007-05-06 18:00
Apropå nästa söndags bortamatch mot Bajen så har jag sett två olika starttider. Någon som vet hur det verkligen ligger till? 17.00 vore det optimala för min del....
Örebro Adios
2007-05-06 17:56
DIF stryk igen. Sist i Superettan med ynka en pinne. Derby mot Strömtorp nästa år?
Örebro DaSa
2007-05-06 17:41
Såg att mitt förra inlägg var mitt 999:de så kommer alltså bryta 1000 vallen med detta inlägg:)

Hoppas verkligen att ÖSK gör en bra match imorgon då jag skall se matchen med ett gäng IFK:are (bor i Götet). Vore väl fan att om man skulle bli trackad ytterligare en vecka p.g.a favoritlaget.

Det som talar emot en vinst imorgon är att allting känns för bra just nu, nästan allting talar för en vinst. Det är inte bra, man vet ju från gamla tiden i AS att fort vi fick tätkänning så rasade spelet ihop och vi sjönk tillbaka i tabellen.

Jag hoppas att en individuell prestation avgör imorgon kväll, gärna från Näfver som ryktades vara på gång till Götet inför säsongen. Eller kanske ett kämpamål från Sebbe som hånas här i Götet fortfarande för sina okänsliga fötter och långsamhet.
Örebro adam2222
2007-05-06 17:12
Okej fan min träning i hallsberg slutar 19.00 :/
Örebro go_osk
2007-05-06 17:11
Ämne: När börjar matchen i....
Kl. 19:00.
Örebro adam2222
2007-05-06 17:07
När börjar matchen imorn ?
Örebro Bastard on Parade
2007-05-06 15:46
Seb möter ju sitt gamla lag, det glömde jag bort! Det går inte ändra sin tippning till 2-1 med Seb som avgör? ;-)
Örebro # brorzan
2007-05-06 15:41
Seb i ÖSK-radio!
Örebro Bastard on Parade
2007-05-06 15:17
Kerberos//

Med 7 avbytare redo på bänken skulle det ge unga spelare chansen tror jag.

Som det är nu går nästan alltid en plats till en reservmålvakt, då återstår fyra spelare. Det är inte konstigt att en tränare vill ha rutinerade spelare på bänken som han vet kan komma in och leverera ett godkänt resultat. Ungdomarna får inte plats på bänken helt enkelt, exempelvis Frempong, K.Walker, Reed osv.

Jag är övertygad om att dessa skulle kunna få chansen i matcher som mot Qviding hemma förra året när vi har en "säker" ledning. Fast nu fick visserligen Kevin chansen ändå om jag minns rätt men det var väl pga skadebekymmer?

Summa summarum, med 7 avbytare skulle tränarna förmodligen våga plocka med yngre spelare till truppen och vid ledning eventuellt ge dem chansen. Ett inhopp på 10 minuter skulle kunna reda ut många frågetecken!
Örebro jappel
2007-05-06 14:49
Ämne: Personligen skulle j....
Chansen att hitta stjärnor måste öka ju fler det är som får känna på spel på högsta nationella nivå. Jag är helt klart för 7spelare på bänken!
Örebro Johannes A.
2007-05-06 14:40
Bastard on Parade//
Beröm uppskattas alltid. Tack! :-)

Känner att mitt 2-2-tips tyvärr sitter som en smäck i morgon. Hoppades ju på seger! ;-)
Örebro Kerberos
2007-05-06 14:40
Personligen skulle jag vilja se att vi i Sverige ska börja göra så som de flesta europeiska lag har det i sina serier med att kunna ha 7 avbytare istället för 5.

Detta ger, tycker jag, en större dynamisk bänk och med fler som kan eventuellt få känna sig närmare speltid, samt mer möjlighet för tränare att ha fler olika nyanser av spelare som kan sättas in beroende matchbild.

Jag ser egentligen inte något negativt mot svensk fotboll att börja tillåta 7 avbytare.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-06 14:36
Johannes A.//

Måste bara tacka för ett strålande arbete, det uppskattades!
Örebro Johannes A.
2007-05-06 14:31
Mittåt//
Nja, den 17:e spelaren ersätter givetvis om någon skadar sig på antingen matchdagen eller på uppvärmningen. Fast å andra sidan är det ingen spelare som man bekräftar är den 17:e gubben för SvFF, utan man kan ta vilken spelare som helst inom laget så att säga som är registrerad att spela för berörd klubb. Jag har för mig att man ska lämna in laguppställningar en h före matchstart, men vid skada kan givetvis dispens ge att ändra i uppställningen.

Blev du något klokare på detta något förvirrande svar? ;-)

Örebro Erki
2007-05-06 14:22
Någon som har koll på antalet sålda biljetter till matchen imorgon? :)
Örebro # brorzan
2007-05-06 14:15
Mittåt //

Blir det Behrn Arena så följer Olivia med. Men tyvärr så drabbar respengen samma koncern även om hon och jag delar på den. :o)
Örebro Mittåt
2007-05-06 14:14
Jag har aldrig blivit riktigt klok på det här med 17- och i detta fall 18-mannatrupper. Har det någon tävlingsmässig betydelse?

Jag har lutat åt att den så kallade 17:e mannen kan kallas in om någon av de 16 skadar sig på uppvärmningen eller så, men det kan lika gärna vara ett stickspår. Någon som vet?
Örebro Toro
2007-05-06 14:12
Johannes //

Ahh,baah tänkte inte på det...hmmz

Ajja,då håller jag iallafall tummarna,e fan läge att han får komma in å känna på Svenskan nu! =)
Örebro Johannes A.
2007-05-06 14:06
Toro//
Ett förtydligande är att Nordin är uttagen till en 18-mannatrupp, dvs att han ev. inte hamnar på avbytarbänken.

E.Shams//
Vad bygger sig de farhågorna på?
Örebro Toro
2007-05-06 14:02
Sjukt kul att se Nordin på bänken med! Hoppas verkligen han får lite speltid! =)
Örebro E.Shams
2007-05-06 14:02

Jag hoppas på att ÖSK vinner imorgon men har stora farhågor att första förlusten istället kommer imorgon.

Örebro Bastard on Parade
2007-05-06 13:34
Inte alls bra ifall Nordback inte kan medverka i morgon, jag tycker han har varit en utav de bättre spelarna i de inledande matcherna.

Ett frågetecken är ju även Halilovic som kommer hem idag. Hoppas han fått extra krafter av besöket hos familjen.
IFK Göteborg WeddaN^
2007-05-06 13:21
Bra väder i Örebro?
Örebro Mittåt
2007-05-06 13:17
#brorzan// Du kan väl ta med dig Olivia igen.
Örebro # brorzan
2007-05-06 13:11
Är det någon mer i KAK som tänkt åka till matchen som eventuellt vill dela bensinkostnaden. Jag har fått hårda bandage hemifrån med onödiga utgifter, och bensin för en person tur och retur Behrn Arena föll tydligen under den kategorin. :o)
Örebro Mittåt
2007-05-06 13:01
Kul att se att ÖSK kan nominera en 18-mannatrupp där i princip alla spelare har kvaliteter nog för att ta en plats i en startelva. Nordin undantagen då, eftersom han fortfarande är ett oprövat kort på den här nivån.

Men sedan är det i princip slut. Kvar blad de icke-uttagna finns två före detta mittbackar och ett gäng ungdomar som fortfarande står under utveckling.

Yunus skulle väl iofs. kunna ta en plats i vilken startelva som helst, men så länge han inte har uppehållstilstånd skall man väl inte räkna in honom som en potentiell resurs.

Magnus Samuelsson skulle kanske kunna kallas in i nödfall. Det såg rätt så tungt ut mot Gefle, men då skall man komma ihåg omständigheterna och att han spelade högerback. Men så värst stor glädje har man inte av två mittbackar om det inte är just mittbackar man behöver.
Annons: