/fotboll/osk/forum/818.aspx/fotboll/osk/forum/818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Lasse Larssons hockeyfrilla
2016-01-24 22:20
@Benny Böckling:

Kanske det, och ni övriga Sverige gillar ju att säga så.
Jag säger så här, hellre vara hatad,fruktad och få smädelser om att vi är danskar och att vi skall spotta ut gröten blablabla
Hellre det än att sitta i ingemansland någonstans i Mittsverige(vart ligger Örebro egentligen?) och leka hangaround-08ingar.
Fan inte ens knugen vet!
Har du tänkt på att du hejar på danskar när svenska landslaget spelar?
Örebro ÖSK-Karl
2016-01-24 22:15
Lasse Larssons hockeyfrilla
Sänt: 2016-01-24 21:46//

Vad är det du inte förstår? Här handlar det om en tidigare stor investerare som redan lämnat vår klubb för Degerfors. Ingen av oss skulle gråta om han gick miste om pengar för Crespo. Snarare tvärtom. Mig veterligen har han inget stöd från några andra investerare heller, snarare tvärtom. Denna affären är en riktig soppa. Därför tror jag inte ens den är genomförbar.

Dessutom flyttade SvFF ner oss på mycket tvivelaktiga grunder, så oavsett kan väl vi ryka igen, speciellt om vi skulle göra en minusaffär på Crespo. Övriga lag du räknade upp är ju oantastliga oavsett hur mycket de går back. Er ekonomi var inget vidare innan Zlatan men vissa glömmer snabbt.
Örebro Asbjörn#10
2016-01-24 22:14
Crespo med ett nyskrivet treårskontrakt som presenteras imorgon?
Örebro Minatankar
2016-01-24 22:13
@Lasse Larssons hockeyfrilla:

Vårt forum tillhör ett av dem som har flest inlägg även om det är svårt att slå storstadslagen.
2016-01-24 22:11
Man kan konstatera en sak iallafall...
Fotboll och i synnerhet allsvenskan engagerar fölk...
Fan tom ert forum sprattlar till bland, som nu!
Så mycket som det skrivits här på ert forum,
har det väl inte skrivits på hela förra året?

Alltid något.

Nä nu släpper jag er spelare Kamara.
Vad jag vet är iallafall att vi aldrig kommer betala överpris för en visserligen talangfull och duktig spelare.
Men aldrig med den skadehistoriken och den 1.5 år långa frånvaron.
Han kanske bara dansade en sommar? Vem vet?
Chansningar är just chansningar och de får inte kosta alltför mycket.
Vi har tentaklerna utspridda och vi kommer inte gå under om han inte får chansen hos oss.
Önskar er lycka till, och än en gång... Kul med pånyttfödd supporterkultur

Heja Närke!
Benny Böckling
2016-01-24 22:03

"Danskt"
2016-01-24 22:00
Det är dyrt att vara fattig... Malmöitiskt ordspråk!
Örebro T8
2016-01-24 21:59
Tokaij: Deras facebooksida. SVT nyheter Örebro alltså.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Tokaij Azsu
2016-01-24 21:55
Dubblett
Örebro Tokaij Azsu
2016-01-24 21:52
Men de klubbar du nämner har inte Simon Åström som VD.. ;)
Örebro Vinnartradition
2016-01-24 21:51
450 sålda årskort till Västra Stå. Passerar vi 500 under den kommande veckan?
2016-01-24 21:46
@ÖSK-Karl:

Det var så Gais tänkte om Wanderson, de fick sälja klubbhuset och flytta ner ett par divisioner.
Det var så Heif tänkte om Malanghu, hur det slutade vet vi inte men det ser inte bra ut...
Det var så IFK G tänkte om Vibe( kanske hans vilja att inte hamna i Kina) men hur det slutade vet vi nte heller. Men kock, klubbhus etc är borta
Det var så Bosse Andersson tänkte när han skrattande la ut klipp på youtube om Mrbati???.

And so on

Man kan inte chansa bort pengar. Hur stort hjärta investerarna än har så vill de absolut inte gå med förlust.
De vill ha tillbaka pengarna om det går.
Deras risk ligger ju i att de har en tre-fyra år på sig att få avkastning.
Och om de hade tur, och som de nog trodde innan skadorna kom... Jackpot!
Men efter skadeföljetong och ett pris som dykt mycket så tror jag nog att de tänker rädda vad som räddas kan.
På något sätt kommer nog de pengarna er till del ändå.
5-8 miljoner är ju bra pengar i allsvenskan.
Till protokollet
Jag hade tyckt exakt som er om det hade varit ni som ryckte i vår spelare.
Vi hade en liknande affär med Ranegie för ett antal år sen.
Svindyr att köpa, inköpt av delvis lånade investpengar, och utköpsklausul att om rätt summa kom in så var vi tvugna att sälja.
Kan inte alla turer men har fattat i efterhand att pengarna skulle betalas tillbaka
Örebro Tokaij Azsu
2016-01-24 21:41
@T8:

Var hörde/läste du det? På webben? Tvärsnytt?
Örebro Vinnartradition
2016-01-24 21:18
@Chris P. Bacon:

Crespo kommer inte att reas ut till Malmö.
Örebro T8
2016-01-24 21:11
Hur gick det här från en diskussion om var Crespo hamnar till en snoppmätartävling? Tror inte Crespos framtid styrs av coola kommentarer på forumet. Missade ni att SVT Örebro säger att ÖSK kallat till PK imorrn?
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-24 21:08
Är väl ingen här inne som skulle bli särskilt förvånad om ÖSK säljer Crespo till Malmö till rea-pris? Vi skulle bli förbannade och besvikna, men knappast förvånade.
Örebro Asbjörn#10
2016-01-24 21:07
Någon mer som finner det ironiskt att malmöiter avskyr Stockholmslag så mycket samtidigt som de själva är ett 0-8-lag?
Örebro Vinnartradition
2016-01-24 21:06
@Ensånkille fd dinblaue:

Om han mot förmodan blir klar beror det på att ni i så fall betalat ett överpris.
2016-01-24 21:02
Har ni någonsin varit mer än i gothia cup och svenska cupen?
Örebro ÖSK-Karl
2016-01-24 20:37
@Ensånkille fd dinblaue:
Ja, nästan lika långa som era resultat i CL.;) Sjachtar-MFF 4 - 0 MFF-Paris 0 - 5 Real Madrid-MFF 8 - 0
Malmö FF Ensånkille fd dinblaue
2016-01-24 20:30
Det jobbiga kommer vara för er om han nu blir klar för Malmö, blir en del långa näsor här inne då kan jag tro.
Örebro T8
2016-01-24 20:29
Pk pk pk imorrn. :)
Örebro Minatankar
2016-01-24 20:20
@Pedretti:
Jodå, jag kan skratta åt det ibland. Men i grunden stjäl det bara en massa energi. Det är väl bättre att vara positiv, få en motgång och sörja den när det inträffat än att gå omkring i livet och långt i förväg ta ut motgångar och må dåligt. Men visst, det är ju upp till var och en att välja livsstil. Undrar bara vem som mår sämst: pessimisten som retar sig på optimisten eller optimisten som tycker pessimisten suger? Och jag undrar vem som bidrar mest till att människor i omgivningen mår bra?
Örebro Vinnartradition
2016-01-24 20:19
@Minatankar:

Simon berättade på mötet igår att de för diskussioner med Crespo om en förlängning. Jag tror personligen att sannolikheten är större att Crespo förlänger avtalet med ÖSK än att han hamnar i MFF.
Örebro Pedretti
2016-01-24 20:15
@Minatankar:
Närke? Edit: De går aldriiiiiiiiii
Örebro Bäst när det gäller
2016-01-24 20:14
@Minatankar:

För att vi inte har råd att släppa honom som Bosman senare. Men i övrigt är jag optimist kring lagbygget. Tycker mig ana att Kalle står redo att ta nästa kliv i utvecklingen och backlinjen tror jag också kommer steppa upp. Viktigt då att den offensiva delen av mittfältet levererar som i höstas.
Örebro Bastard on Parade
2016-01-24 20:12
@Minatankar:

Min pessimism grundar sig i att ÖSK, så länge jag har följt klubben, helt enkelt har varit urusla på den fronten. Dessutom saknas de ekonomiska resurserna för att kunna konkurrera med ett flertal andra svenska klubbar. Jag måste dock säga att jag blev mycket positivt överraskad över förlängningen med främst Rinne. Det är även skönt att det löste sig med Ajdarevic, men dyra (vet ej om det blir en dyr lösning med Astrit) korttidskontrakt är inte bra i längden. Det har ju HeIF visat med deras storsatsning på Bedoya, Djurdjic m.fl.

När det gäller Crespo så har jag inte gett upp hoppet dock. Jag tror att det bästa för såväl Crespo, ÖSK och Spelarinvest vore om Crespo förlänger kontraktet. Då brukar inte win-win lösningar vara omöjliga.
Örebro Minatankar
2016-01-24 20:03
@Hagge till landslaget:

På vad bygger du den känslan?
Örebro Minatankar
2016-01-24 20:01
Tänker på alla som skrivit att det inte går att rekrytera och/eller förlänga kontrakt med Nordin, Astrit, Rinne, Almebäck mfl. Nu har många givit upp hoppet om Crespo. Visst har vi haft bakslag som alla andra och visst kan vi få det igen.
Men varför så mycket pessimism?
Örebro ÖSK-Karl
2016-01-24 19:54
@PeppeP:

Du missar en viktig sak. Denna säsong har placeringspengarna höjts enormt och även en större skillnad vad gäller vilken plats laget kommer på. Om t.ex ÖSK kommer tvåa får man 15,4 miljoner. Kommer man tia är summan 10,0 miljoner. Till det kommer naturligtvis en hel del pengar in vad gäller publik om man hamnar tvåa istället för tia. En frisk Crespo kan mycket väl göra en skillnad på 7-8 miljoner. Varför skall då klubben skänka bort honom till MFF för 5 miljoner?

Dessutom har ni skåningar inte fattat detta med Spelarinvest. De absolut flesta som satsat pengar där är beredda att förlora dem. Det finns ett undantag och han heter Jan Folke, utkickad från ÖSK och har förklarat sin kärlek till Degerfors, jämför det med de hos er som skulle förklara sin kärlek till Helsingborg. Så lägg ner detta argument ni kör med investerarna.

Så inse fakta, lägg upp ett avtal som inte gör att ÖSK går i förlust, skulle ni betala 10 miljoner hamnar alltså 8 hos investerarna och enligt uppgift 2,5 miljoner (25%) hos AIK, skulle inte vara så smart att gå back 500.000 eller hur? I bästa fall en nollaffär. Tror ni kan glömma Crespo om det inte blir en klausul på ca.50% vid vidareförsäljning och att kontraktet inte blir längre än två år. Förlängs det skall ÖSK så klart kompenserar med väldigt många miljoner.

Detta är ingen bra försäljning oavsett för ÖSK, oerhört komplicerad med SI (Jan Folke) inblandad och AIK. Sett utifrån det verkar det bästa vara att Crespo stannar och ser till att klubben får en så bra placering som möjligt. Skulle det komma ett jättebud på Crespo måste avtalet med SI och AIK omförhandlas innan klubben kritar under. Annars får väl Crespo gå som bosman och då lär han inte bli kvar i Sverige.
Annons: