/fotboll/osk/forum/8176.aspx/fotboll/osk/forum/8176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg Bluwajt
2007-05-07 22:46
Värvades Richardsson som en tänkt förstemålvakt eller var det tänkt att han skulle sitta på bänken bakom Westman? Han lämnade ju Blåvitt för att få spela mer A-lagsfotboll men hittils har han la inte spelat nåt i Allsvenskan?
Örebro E.Shams
2007-05-07 22:45
zorro1// Håller med dig i det du skriver.
Örebro Storm_90
2007-05-07 22:44
Jaha vi kanske ska lägga ner klacken då? Eftersom vissa BARA ger oss skit hela tiden!
Djurgården zorro1
2007-05-07 22:42
Matchreferat

Westman bra TROTS 4 insläppta. Kunde blivit 10. Delar av backlinjen föll ihop - mittfält ingen som helst hjälp då GBG kom med tre man på en man (läs ÖSK-spelare) hela tiden. Inget samarbete mao.
Topparna såg vissna ut. Stundtals bra av Halilovic. Rodevåg har inte hittat rätt än.

Måste dock säga att alla lag klappar ihop någon gång under en säsong och vi får hoppas att detta var ÖSK:s ihopklappning och att det således inte kommer någon mer i samma stil.

Godkänt:
Westman - grymt bra räddningar varvat med enstaka farliga utlöpningar.
Halilovic- Loj och riktigt finurlig om vartannat.
Nordin - Stark och arbetsvillig. Hinner inte riktigt med i vändningarna ÄN
Riddez - Försöker peppa igång laget för full hals utan lyckat resultat. Kämpare.
Haginge - Inte alls i stil med tidigare matcher men stundtals var även han helt OK. Man måste få ha en dålig dag.

Många nämner Lars. Själv tycker jag han mest ser grinig ut from 0-1. Hänger med huvudet. Han är äldst och måste agera därefter.

Samuelsson - jag tycker han får oförtjänt mycket kritik men förstår att man vill hitta en syndabock efter en sådan här totalkollaps. Vilka var bättre? Vilka hjälpte till defensivt på hans kant när tre Göteborgsspelare anfallde åt gången? Kom igen Fresa säger jag istället - så länge du har svartvitt på dig kommer vi stå upp för dig. Det kan bara bli bättre!

I alla fulla fall så måste vi stötta vårt lag nu. Det är i motgång det behövs som bäst. Se det lilla lilla positiva som finns och så skiter vi i det negativa from nu. Positivitet gör människor bättre....;-)
Örebro Ropesin
2007-05-07 22:41
Folk klagar när klacken är svag, folk klagar när klacken sjunger "dumma" ramsor och nu klagar folk när det väl sjungs, men på fel tidpunkt. När fan är det bra då?

Västra Stå och Sektion E gör ett kanonjobb! Vi tar nya tag!
Elfsborg howlin wolf
2007-05-07 22:38
Nu är vi enda laget som inte förlorat. Sedan vad det gäller nationalsången, så är det ju inte håkki vi sysslar med utan fotboll. I fotboll sjunger vi lagets sång, inte någon nationalsång.
Örebro Los Flores
2007-05-07 22:38
öskfotboll....

svartvita bröder,
stäng fönster och dörrar, ring försvarsmakten,åk ut på landet, Ara is back !! beware...

det luktar ara-gener i dig öskfotboll
Örebro zxcv
2007-05-07 22:36
Tycker också man ska vara tyst under nationalsången. Dock är det sant att man knappt hörde den på västa stå.
Örebro Erki
2007-05-07 22:34
Jag kan bara tala för mig själv, men eftersom vi inte har nögra högtalare på västra stå så hörde jag inte att nationalsången sjöngs förrän mot slutet av nationalsången.

Klacken sjunger alltid vid spelarentrén och med en massa viftande flaggor runt omkring sig ser man inte övriga arenan så bra.

öskfotboll// Kul att dina första inlägg på det här forumet handlar om att hacka på klacken, bra start!
Örebro kocken..
2007-05-07 22:33
öskfotboll// gå o sparka på en soptunna istället om du e besviken, inte på kubanerna som gör ett kanonjobb
Örebro E.Shams
2007-05-07 22:31

Jag anser att man ska visa respekt när nationalsången spelas men tycker att debatten är överdriven i synnerhet i en situation som denna, där den stora pinsamheten skedde på plan.

Örebro öskfotboll
2007-05-07 22:31
ebot.....de kanke inte vet att man står upp under nationalsången??
Örebro Bastard on Parade
2007-05-07 22:30
öskfotboll//

Starta upp din egna jävla klack om vi var så jävla dåliga. Det är inte lätt att skrika halsen av sig när de man sjunger för inte presterar, kämpar eller över huvud taget försöker göra något vettigt med bollen.

Sen hörde inte jag att nationalsången var igång ens. Man kanske skulle fixa högtalare på västra också.

Var det under tifot?
Örebro öskfotboll
mitten av gamla sittplats...å går inte jämföra ens att änglarna hördes lika mkt...utan de hade helt enkelt mer stil...kubanerna hade ju fult tifo under nationalsången...bara inse att de misskötte sig!!!
Örebro EbooT
Om man nu inte hör att nationalsången spelas kanske man kan få en liten ledtråd av att alla på sittplats står upp. Eller går det inte att se de övriga läktarna från nya stå heller?
Örebro kocken..
Det var då ett jävla gnäll här... Forza svartvitt
Örebro Marquis de Sade
2007-05-07 22:29
Hoppas att klacken kan fortsätta att utvecklas i den här positiva riktning som man har nu och växa...otroligt mycket roligare att gå ner nu när klacken håller igång, än förr.
Örebro öskfotboll
2007-05-07 22:28
tror helt klart ni fatta att den spelas å de handlar inte om var du/ni tycker den hör hemma utan de handlar om respekt...
Örebro Los Flores
2007-05-07 22:26
öskfotboll...

var på arenan befann du dig under nationalsången???

Jag stod i publikingångengången på sektion O och Änglarna hördes klart och tydligt!!

visserligen hördes kubanerna också... men att blåvitt var helt tysta är helt förkastat
Örebro Erki
2007-05-07 22:26
öskfotboll//
Håll klaffen!
edit: lite mildare ordval ;)
Örebro Erki
2007-05-07 22:25
Lätt att hålla käft under nationalsången när man inte ens hörs att den spelas? Dessutom hör inte nationalsången hemma på en ÖSK match.

Fyfan, till och med i mitt lag i division 7 vet vi att man alltid ska göra sitt bästa, i ÖSK i allsvenskan är man inte i närheten av den inställningen.

Nej, fy fan!
Ingen lön till laget den här månaden.
Örebro 0REBR0
2007-05-07 22:24
det finns inga högtalare på västra (än) och det är därför väldigt svårt att höra vad som sägs.

ang. nationalsångs debatten...
Örebro öskfotboll
2007-05-07 22:23
göteborgsklacken hördes inte ens 1 procent av vad kubanerna gjorde under nationlsången...stor eloge till dom...kubanerna...om ni har nån som helst ånger i er ..stanna hemma nästa match och visa att ni ångrar er..fy fan hoppas ni skäms nu ni va katastrofala..vet ni ni hördes nästan bäst under den minut ni skulle hålla käften...pinsamma de e va ni e!!!!!!
Örebro EbooT
2007-05-07 22:23
brorzan: Ja fan, släng in nån gammal styrelsemedlem med... Sämre kan det ju fan inte bli.
Örebro EbooT
2007-05-07 22:22
jappel: Absolut gör man det. Tar av sej på huvet oxå.

Å Nej, jag tycker inte att det e strongt av någon klack någonsin å stå å skrika "hata"-ramsor? jävla mindervärdeskomplex bara. Hör väl lite mitten på 90-talet till. Väx upp å stöd de sina istället.
Örebro # brorzan
2007-05-07 22:21
Ämne: Min elva mot Hammarb....
Nu har jag sett sammanfattningen av matchen på NA Web-tv och ska kanske ändra min startelva.

PeWe
FrJa - FrJa - FrJa - FrJa
FrJa - FrJa - FrJa - FrJa
FrJa - FrJa

Bänk överflödig
Örebro twilightzone
2007-05-07 22:20
nää huva...hoppas vi reser oss nu mot Hammarby

:_:_:KOM IGEN ÖREBRO:_:_:
Örebro Marquis de Sade
Strongt av klacken att fortsätta att ånga på trots 0-2, och 0-3 underläge...ni gjorde ett jävligt bra jobb, otroligt synd att inte spelarna svarade upp till stödet.
Örebro jappel
under nationalsången står man upp och sjunger med, eller står upp och är tyst. Andra alternativ existerar inte, detta gäller självklart alla lands nationalsånger.
Det handlar om respekt.
Örebro Matta
2007-05-07 22:17
Många klagar på Samuellson, men han var en av många som inte höll måttet med ett Göteborg som var riktigt bra idag. Egentligen tycker jag att bara Larsen och Westman kan känna sig nöjda med dagens insats.

Kul att se Nordin, fast han fick alltför många långbollar.
Annons: