/fotboll/osk/forum/8167.aspx/fotboll/osk/forum/8167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2007-05-10 19:29
Tilly 79/ Att skrika såna saker till FreSa är jäkligt lågt, liksom att bua ut laget. Alla, oavsett om det är hela laget eller en spelare, är själva medvetna om en dålig insats.

Däremot är ju detta forum till för att diskutera, värdera, hylla eller såga. Precis som mästerfotografen Shams skriver så är det ju ingen nyhet att FreSa underpresterar. Sen får folk tycka det är taskigt om de vill men man kan ju inte blunda för dåliga insatser som återkommer om och om igen.
Örebro Gordon
2007-05-10 19:28
JoRi har inte lyckats med offensiven under de senaste matcherna och inte heller fått till passningsspelet. Vet dock att han har potential till mycket bättre så jag har tålamod och vägrar häckla honom från läktarplats. Vi stöttar alltså vårt lag på olika sätt: en del tycker det är OK att ropa nedsättande tillmälen till spelare under match, andra vill vara med och ta ut laget för att man är stor sponsor och åter andra nöjer sig med att sponsra i smått, typ säsongskort, medlemskort, bidrag till Tifo etc och applådera vid bra prestationer. Alla känner vi för klubben och vill den väl.
Forza Sportklubben och Laget!
Örebro initforlife
2007-05-10 19:24
E.Shams//Det är väl snarare så att behandlingen av FreSam är ett utslag av ett kollektivs ständiga behov av att alltid hitta nån att hacka på.
Örebro Tilly_79
2007-05-10 19:21
trevligt att se några som förstår vad jag menar..

jag är inte ute efter att hylla samuelsson, men hur kan man tycka det är ok att folk sitter o skriker "jä..l idiot" och liknande??!?

Örebro E.Shams
2007-05-10 19:18

Erki// Det var ju ett synnerligen dåligt exempel då du har tagit det helt ur en kontext.

Patrik Haginge har ett förtroendekapital hos publiken. Något som Fredrik Samuelsson saknar. Således blir reaktionerna från publiken olika. Publikens agerande är följaktligen förklarligt då det finns en helt förstålig anledning till detta sett till tidigare prestationer.

Örebro Chipset
2007-05-10 19:17
Det är ju lite olyckligt att kritiken mot FreSa kommer efter en kollektiv plattmatch. Men när det går bra för ÖSK orkar man inte diskutera hans bristande kvalitéer, då finns det mycket roligare saker att diskutera. Det är som om proppen går ur efter en match där alla är dåliga och FreSa sämst.

Håller förresten inte med Henrik när han jämför med Peter Karlsson. Peter Karlsson var bättre än FreSa är nu och att tro att FreSa skulle bli bättre är ju rena önsketänkandet. Killen är ju närmare 30 år!
Örebro initforlife
2007-05-10 19:12
Håller helt med om att det gnälls för mycket,ingen blir väl bättre av att hela läktaren suckar och vrålar NEJ när man slår en felpass.Tycker folk är för hårda mot FreSam.Peppa killen istället.Tyvärr är det som nån skrev att det alltid varit en spelare i Ösk som fått vara hackkyckling.Tommy Ståhl fick utstå mycket.
Örebro Chivas
2007-05-10 19:10
Forza svartvitt!!
Örebro Erki
2007-05-10 18:57
När Fredrik Samuelsson i trängt läge råkar slå upp bollen på läktaren suckar publiken och låter Freddan veta hur dålig han är.

När Patrik Haginge får sneträff i ett trängt läge och bollen flyger över Södra läktaren får han applåder för att han lyckades sparka bollen så högt.
Örebro Los Flores
2007-05-10 18:15
förrästen så har IKF göteborg valt att sälja DVD från förra matchen mot oss...
Det kanske inte intresserar oss speciellt mycket iom förlusten, men det är en mycket bra idé och kanske skulle vi sälja matcherna på DVD sådär?
Jag skulle vilja ha massvis med matcher på DVD då ÖSK spelade riktigt fin fotboll...
ex.
1, ÖrebroSK - Assyriska 2006
2, ÖrebroSK - Djurgårdens IF 2003
3, ÖrebroSK - Degerfors IF 2006
och varför inte ÖrebroSK - IFE 2007?
+ många fler
Örebro Los Flores
2007-05-10 17:33
tilly..
nu är det ju såklart inte så att jag enbart sitter och gnäller på matcherna... jag har inte ens hunnit bli så gammal så jag kan gnälla...

Men när Fredrik (Samuelsson) får bollen blir jag som 10.000 övriga örebroare jättenervös, och man vill bara att han ska passa iväg bollen från sig...
Ibland lyckas han, och ibland inte och det är då man blir så jävla förbannad rent ut sagt!!

Och de gånger han missar kommer allt för ofta under matcherna, så det är enligt mig helt förkastligt att han ska få vara med i startelvan om han inte klarar av att passa bollen till någon övrig spelare i ösk...

Det enda, och då menar jag det enda den karl kan göra, är riktigt bra inlägg när han inte har någon press på sig...
Han gjorde ett flertal inlägg i superettan som senare resulterade i mål för ösk.
(första halvlek mot TFF kan väl läggas till här då), men i övrigt så är fredrik vårat lags svagaste kort och som motståndare skulle det inte vara svårt att lista ut vilken kant inläggen bör komma ifrån... ??

Nej jag vill faktiskt inte ha kvar honom i ösk längre...

som rirobban sa här nedan "Jag tycker bara det att Samuelsson har fått så pass många chanser och inte visat den stabilitet som behövs. Visst han gjorde en bra match mot Trelleborg, men det var kanske den första klockrena insatsen från hans sida i Allsvenskan hos ÖSK." kunde inte sagt det bättre själv...

flores
Örebro Sekt. E
2007-05-10 17:10
ÖSK-Karl / Utbuad menar jag inte, och skrev inte. Men nog är det väl så att han får ta mest skit av alla spelare, även om han inte orsakar mer än någon annan. När han får bollen kan man höra gnäll , suckar och en del mer högljutt. Jag tror att man kan känna sådant nere på planen. Alltså kan det också påverka hans prestation.

Jag tycker att man kan jämföra med ÖSK i sin helhet. Många av oss här inne ser säkert rött när andra lags supportrar bygger sin uppfattning om vårt lag på vad andra säger, eller på gamla synder. Vi får ofta dras med att ÖSK är ett tjongande tråklag utan supportrar, precis som Fredrik får dras med sin ryggsäck, som han kämpar för att bli av med.
Örebro Sersant
2007-05-10 16:56
Det kan inte vara lätt att vara Fresa ena matchen hyllad andra matchen genom sågad, och detta trots att han inte kan göra nåt emot målen och enligt mig var en av dem bättre.

Dock håller jag med om att Anttonen ska vara första alternativ, har jag ansett sen första gången Walker spelade honom där :).
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-10 16:04
Måste även jag ge mig in i debatten om FrSa och de här med att stötta. Blir personligen rätt förbannad pga all skit han har fått utstå i det här forumet ända sedan han kom till sportklubben. Mot TFF då han gjorde en kanonmatch var det knappast någon som gnällde. Men mot IFK där i princip hela laget var klappruttet är det han som får ta den största smällen. Jag vill minnas att Fredrik Jansson var oerhört ifrågasatt när han först kom till ÖSK, samma sak även för Peter Karlsson då det begav sig. Den förstnämnde växte ut till en riktigt stabil mittback och den sistnämnde är en av de bästa ytterbacker Sportklubben mäktat med. Samuelsson har lätt kapacitet att bli riktigt bra men det verkar som självförtroendet saknas. Något som inte blir bättre av att en massa idioter på läktaren skriker smädelser åt honom.
Örebro Aspen
2007-05-10 14:10
Jag tycker FrSa är ett helt ok reservalternativ på högerbacken. Ordinarie är utan tvekan Anttonen
Örebro Tilly_79
2007-05-10 13:28
Ämne: Ämne: Till Ti....
a tack, ska jag kolla upp..
Örebro Tilly_79
2007-05-10 13:27
ska inte utmåla mig som en ängel som sitter snällt och ropar heja sport, skriker som en idiot oftast ;) så jag vet mycket väl hur det blir när fotbolls-känslorna tar över.. och en barnförbjuden mening här o där kommer över mina läppar oxå, men det finns ju dom som gnäller i stort sett hela matchen, och säger vidrigt elaka saker..är dom jag inte förstår mig på..

får tacka så mycket för tipsen om tatuerare, ska göra en specialdesignad ösk-tattoo så vill ju inte gå till vem som helst.. ;)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-10 13:26
Ämne: Till Tilly_79 igen. ....
Doc finns inte kvar,Stardust eller Waterproof är helt ok.
Örebro Romano
2007-05-10 12:52
Till Tilly_79 igen. (förresten trvligt med en tjej på forumet)

Ang tatuerare:
Har själv gaddat meg hos Doc som jag tror håller till på V.Nobelgatan.
Har även hört att Stardust ska vara bra?

Men jag har sett flera gaddningar på senare tid som gjorts i lilla "Byn" Nora. Tror det heter Rainbow Tattoo?? Gryma gaddningar den tjej gör!
Örebro DaSa
2007-05-10 12:35
Sen så tycker jag att inför nästa säsong skall vi rensa ut Samuelsson * 2 (om deras kontrakt går ut) och Frippe. Sen kan vi flytta ner Sebbe och spela in honom som mittback och köpa en mittbackstalang typ Destin (från Boden). Sen kan vi flytta upp ngn talang som back-up till Anttonen på högerbacken.
Örebro Romano
2007-05-10 12:32
Jag håller med dig i sak Tilly_79.

Men jag kan bara gå till mig själv när det väl är match. Jag blir så förbannat besviken på dessa betalda fotbollsspelare när dom inte då, under matchen presterar i närheten av vad dom kan och ska.
Jag kan ärligt tala om att jag sagt mer en 2 hemskt barnförbjudna meningar till/om våra spelare...
Senast skrek jag ut min besvikelse så jag trodde att jag skulle få lämna BA, och då var det Rodevåg som fick sig ett par rediga haranger och verser som antagligen skulle kunna ge fängelsestraff.

Så här borde inte jag som vuxen agera, men ibland tar känslorna över och man blir grottmänniska igen....
Örebro DaSa
2007-05-10 12:30
Alla supportrar har hackkycklingar i sitt lag. Såg IFK matchen i måndags med en IFK-supporter och han satt och klagade konstant på Hjalmar Jonson och Wernblom (t.o.m. innan han hoppade in). Är väl rätt så naturligt att alla lag har en spelare som är bäst och en som är sämst?!

Sen håller jag inte med de som tycker vi skall förstärka på ytterbackarna. Tror på Glenn, Joel och Anttonen, de har alla potential att bli riktgt bra. Istället tycker jag vi skall köpa in en ny anfallare, just nu har vi bara Nedim som håller allsvensk klass. Varken Rode eller Pettersson tycker jag håller och Sebb har ju tappat målsinnet helt.

Köp Lundblad och låt Nordin få chansen på Larsen plats så blir det nog bra.
Sverige Substitut
2007-05-10 12:30
Inte ett dugg överdrivet. Det finns ett gäng framför på sektion E som tycks gjort det till sim image att håna Fredrik. När han missade ett inlägg senast skrek flera att han "var så j-a dålig", "dra åt h-e" och annat intelligent. Men det är inte begåvningsreserven direkt.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-10 12:14
Sekt.E//

Överdriver du inte nu? Jag har inte lagt märke till att Samuelsson blir utbuad under match på "Vallen". Däremot att många vrider sig av nervositet när han har bollen, men det kan han ju inte se.

Sedan måste vi efter match kunna kritisera laguttagningar och enskilda spelarinsattser.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-10 12:08
rirobban//

Självklart har du helt rätt. Killen har redan fått för många chanser. Klart han spelar när han blir uttagen, så visst är det ju egentligen Walker som skall kritiseras.

Det finns två surdegar kvar som sitter på dyra kontrakt sedan den "gamla tiden", båda heter Samuelsson. Den ena har nog svårt att ta en plats igen och den yngre av dem lär nog inte få förlängt efter denna säsong. Har för mig att kontraktet går ut även för den äldre.
Örebro Tilly_79
2007-05-10 12:05
jaha..brukar det funka att bua bort en spelare?

min poäng är att rimmar det inte lite illa att heja på ett lag, men samtidigt bua ut en spelare i just det laget man håller på under varje match?

finns spelare i Ösk jag tycker mindre om, men inte tusan skulle jag komma på tanken att bua ut nån av dom under en match..! är man där som supporter ska man stötta sitt lag, vad som skrivs eller sägs här är en HELT annan sak!
Örebro Los Flores
2007-05-10 11:50
tilly_79...

om jag vore en spelare i ösk och endast få burop av hemmapubliken skulle nog jag fundera på vad jag har att göra där...

eller?
Örebro Tilly_79
2007-05-10 11:38
precis min mening =) som supporter ska vi stötta laget som springer ut på plan.. och tror inte samuelsson kan ta ut sig själv till startelvan.. så att säga ;)

nån som har tips på en bra tatuerare i stan föresten?
Örebro rirobban
2007-05-10 11:27
Jag tycker bara det att Samuelsson har fått så pass många chanser och inte visat den stabilitet som behövs. Visst han gjorde en bra match mot Trelleborg, men det var kanske den första klockrena insatsen från hans sida i Allsvenskan hos ÖSK. Visst ska man stötta honom om han väl blivit uttagen, men han bör inte bli uttagen från början. Är kanske Walker man ska kritisera i såna fall. Nu hoppas i alla fall jag att Anttonen tar högerbackplatsen till nästa match. Och så hoppas jag att han gör en lika bra insats som mot Gefle.

Vi ska vända det negativa till det positiva genast! Även om vi förlorar med 0-3 mot Bajen nästa match. Första gången i historien som jag tippar emot ÖSK. Men vi kommer tillbaka. Vid förlust kanske vi går ner på sista plats, vid seger kanske vi tar förstaplatsen. Den jämna serien är en stor fördel:=)
Örebro Tilly_79
2007-05-10 11:21
Ämne: Tilly_79//
Jag buar....
Klart man ska få kritisera spelarna, har inte sagt annat, och menade nu inte här på forumet eller liknande utan enbart under match..

Men det verkar liksom inte spela någon roll ifall Ösk spelar dåligt eller bra, man hör detta gnäll på läktarna ändå.. jag har gjort det i alla år, och är grymt trött på det..

Samt även vad man nu tycker om Samuelsson så anser i alla fall jag att det är bättre att föröka ge uppmuntran än tvärtom (under match nu igen)

Vad storstadsklubbarna har med saken att göra vet jag inte, men har många kompisar som är djurgårdare..tyvärr ;)..och de brukar då inte sitta o dissa spelar ur egna laget..

Annons: