/fotboll/osk/forum/816.aspx/fotboll/osk/forum/816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2016-01-25 15:41
@ÖSK-Karl:

Vilket detaljminne! Imponerande!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-25 15:18
@Tokaij Azsu:

Spännande, minst sagt!
Benny Böckling
2016-01-25 15:18
@Tokaij Azsu:

Ja efter Sköldmarks intervju med NA efter Djurgårdsmatchen kan det väl knappast röra sig om någon annan än Sema.
Örebro Sparkabolleninimål
2016-01-25 15:11
Kan någon bekräfta att det var Almebäck det var nära med för någon vecka sedan?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Tokaij Azsu
2016-01-25 15:00
Sköldmark säger att det ev även blir ett offensivt nyförvärv senare i veckan.. Spännande! Sema?
Örebro KalleTeodor
2016-01-25 14:54
Nu har NA-TV hoppat igång. Ett längre inslag med frågor och svar.

Jag får känslan av att Almebäck kommer att vara en riktigt bra förstärkning för oss.
Örebro Bastard on Parade
2016-01-25 13:49
Skönt att det löste sig med Almebäck till slut! Nu vill jag se en till presskonferens i veckan där ÖSK meddelar att Crespo har förlängt kontraktet.
Örebro ÖSK-Karl
2016-01-25 13:41
@Grohl:

Ja, han fick ett helt felaktigt gult kort som väl gjorde att han blev avstängd (tre kort) följande match? Annars blev det mål på frisparken, vi blev på något sätt hårt straffade för den domarmissen.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-25 13:31
På tal om Blåvitt verkar Tobbe vara klar. Kul värvning för Allsvenskan! Hoppas bara att han har tappat en del i kvalitet borta i Kina.
Örebro Grohl
2016-01-25 13:01
Jag var på plats och är ganska säker på att Almebäck "bara" fick gult. Var en helt sinnessjuk löpning i alla fall :)
Örebro Bäst när det gäller
2016-01-25 13:00
Apropå Logi och vb-platsen. Jag har sagt det förr och menar att Logi får ofärtjänt mycket kritik. Han har definitivt inte gjort det bra men kom då ihåg att fotboll är en lagsport. Med DG framför sig är livet som försvarare ett helvete så är det bara. Jag tror aldrig DG har skurit av en enda passningsväg eller uppspelfas i hela sitt liv.
Örebro Svartvitt forever
2016-01-25 12:51
Hagge...: "Minns att det var Robin söder och att Almebäck blev utvisad!"

Är du helt säker? Jag minns att Nordin blev utvisad efter att ha provocerats av Selakovic, men fick vi verkligen två utvisade i den matchen?
För övrigt var det i den matchen Bedoya gjorde debut för ÖSK, för att anknyta till Nicknamn. Ja, han är välkommen.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-25 12:09
När kommer Bedoya?
Örebro Hagge till landslaget
2016-01-25 11:51
@Svartvitt forever:

Minns att det var Robin söder och att Almebäck blev utvisad!
Örebro Svartvitt forever
2016-01-25 11:25
Av Almebäcks kroppsspråk och uttalanden att döma är han inte bara artigt glad över att vara tillbaka utan verkligen lycklig. Det var här han utvecklades till landslagsmässig. Det är nästan för många svenska spelare att kunna räkna som varit lite för bra för Allsvenskan och sen fått ruttna bort på bänken i Belgien eller något annat land. Betydelsen av trivsel och förtroende från tränaren kan inte överskattas när det gäller hur en spelare presterar.

Jag tror att Almebäck har bara goda vibbar från åren i Örebro, då han onekligen gjorde succé, och jag tror inte att han har tappat varken sitt kunnande eller sin snabbhet sedan dess. Jag väljer att tro att han och Moberg kommer att komplettera varandra lika bra som Wikström och han gjorde, och att även Moberg kommer att lyfta sig nu när han har en pålitlig partner i mittförsvaret där han tar allt i luften medan Almebäck springer ifatt vem som helst.

(Jag minns än bortamatchen 2009 mot Göteborg som jag såg på plats, och där han sprang ifatt en gbg-are så snabbt och tog bollen ifrån honom att domaren trodde att han måste ha gjort något ojuste och blåste frispark.)

Så försvaret ser bra eller mycket bra ut till 3/4. Om Logi kan lyfta sig efter landslagsförtroendet är ingen gladare än jag, men vår vänsterkant får inte vara autobahn för motståndarna i år också om vi ska aspirera på medalj.
Örebro Matta
2016-01-25 11:17
Tänk vilken fantastisk silly season det har varit ändå. Vem hade i början av december vågat sätta en slant på att både Astrit och Almebäck skulle krita på? Inte jag!
Örebro jpsvartvitt
2016-01-25 11:01
Snö: Haha woooooow..
Örebro Snö
2016-01-25 10:49
Kul med Almebäck men inte helt säker att han kommer att leverera, tyvärr ingen bra sejour utomlands, tyckte våra unga backar gjorde bra ifrån sig i lördags
Örebro Grohl
dubbelpost
Örebro Grohl
@Benny Böckling:

Nej du har säkert rätt, man fick ju även lite kritik för sin insamling. Trots att den var helt driven av supportrar som ville skänka pengar.
Benny Böckling
2016-01-25 10:31
Ja jäklar du. Hade för mig att insamlingen började i december nån gång den gången. My bad.

Men tror ändå inte att en insamling är aktuellt i år.
Örebro Grohl
2016-01-25 10:26
@Benny Böckling:

Säg inte det, om min slappa googling stämmer hyfsat så startade förra årets insamling 14e januari.. Jag kan inte tänka mig ett bättre nyförvärv än ett 3 års kontrakt med Crespo. Drömmen vore såklart om något fint företag kunde matcha supportrarnas insamlade summa.
Örebro Ståhl
2016-01-25 10:17
Välkommen hem Almebäck!!!!!

Elvan just nu :-)
Rinne
Björnquist—Moberg—Almebäck—Logi
Broberg—Nordin—RÅP—Gustafsson
Astrit—Crespo
Benny Böckling
2016-01-25 10:13
@Grohl:

Skulle vi haft en sån insamling inför den här säsongen borde väl den ha varit igång sen länge.
Örebro Grohl
2016-01-25 10:08
Förra året hade vi ju en insamling för spelarköp, vi fick Logi vilket kanske än så länge inte betalt sig fullt ut (å andra sidan sköt han oss vidare bort mot MFF). Även om jag inte gett upp hoppet på honom.

Om det kommer en liknande insamling i år, bör målet vara att fixa en grundplåt till sign-on bonus för Crespo. Jag hade med glädje pyntat en tusenlapp till en sådan insamling.
Örebro Roswall
2016-01-25 10:08
Nu har NA langat upp TV från konferensen!
Örebro KalleTeodor
2016-01-25 10:04
Klipp ur pressmeddelandet: "Jag längtar verkligen efter att få dra på mig den svartvita tröjan och möta supportrarna igen, och ser fram emot att bidra till den resa klubben så tydligt sagt att man vill göra, säger Michael Almebäck" "Michael Almebäck blir en viktig del i den satsning som ÖSK inledde förra säsongen med målet att på sikt bygga ett allsvenskt topplag som löpande aspirerar på allsvenska medaljer och Europaspel." Det känns så orimligt att när man formulerar sig på det viset samtidigt sälja Crespo till Malmö. Jag hoppas verkligen att det inte blir så. Utan att det istället landar i att Crespo stannar kontraktstiden ut (förlängning vore ju drömmen) samt att Maic Sema förstärker. Då ser vår trupp riktigt intressant ut!
Malmö FF blåpågen
2016-01-25 09:36
Nisse: ni smyger definitivt i vassen om ni behåller nuvarande trupp. Förövrigt tar almebäck lätt en plats i all star elvan över icke estetiska spelare. Mange Eriksson och han delat blicken
Örebro jpsvartvitt
2016-01-25 09:25
Så vackert att se han i våra färger igen :D
Örebro Bäst när det gäller
2016-01-25 09:20
Är det nu man som närking ska gnälla och säga; ja idag får vi vara glada men vänta bara någon dag så presenterar MFF Crespo på sin presskonferens?!

Nä WTF, vi skiter i all pessimism och säger istället att med minst insläppta på en hel säsong och en assistkung och en målkung i laget samt en pånyttfödd och gymmad Kalle på topp så är topp 3 inom räckhåll!
Annons: