/fotboll/osk/forum/8154.aspx/fotboll/osk/forum/8154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2007-05-14 17:39
Richardsson behöver man inte vara nervös för han är en minst lika bra målvakt som Westman, dom är jämna och det kommer inte märkas att westman är skadad förns riri oxo blir det.

Wickström vet jag inte vad jag ska säga om, han är otroligt långsam, men han är otroligt viktig med sitt huvudspel och starka markerings och positionsspel. Det var lite "hans" mål nu senast men problemet är att vi anfallar lite väl huvudlöst på slutet.

Jag vill inte se Glenn i mitten, hagge wickan är ett bra mittbackspar som tyvärr haft lite otur, men de är det bästa mittbacksparet vi har. Jag ser nog annars hellre Frippe än Glenn, Glenn har faktiskt inte vart bra alls tyvärr.
AIK Saywee
2007-05-14 17:38
Mittåt//
Håller med om alla dessa sjukdomar, det var inga roliga lag eller matcher, 3 x 0-0 ?

Men har du ett säsongskort som funkar för Ullevi, Olympiastadion (eller vad den heter) och Örjans Vall?
Örebro Mittåt
2007-05-14 17:27
Nu när man blivit ägare till ett säsongskort måste man dessutom välja match. Det är enklare då det bara finns en att välja på. Men kvällens utbud, dvs

IFK Göteborg - Gefle IF
Djurgårdens IF - GAIS
Halmstads BK - Trelleborgs FF

känns litet grand som att välja mellan pest, spetälska eller kolera. Men det får väl bli DIF mot GAIS för göteborgarna är väl det lag som helst bör förlora av dessa tre (sett med svartvita ögon). Bäst är det givetvis om alla bortalagen förlorar.
Örebro Ösk-Power
2007-05-14 17:23
Barsom har ju sagt att han bara är villig att gå till en klubb som byggs runt honom. För övrigt ett ganska divigt uttalande, men han kan mycket väl vara Larsens arvtagare. Jag tycker fortfarande Barsom håller bra klass, och han är bäst på mitfältet.
Vem vet, kanske presenterar ÖSK 2 nyförvärv till sommaren : Jon Lundblad och Abgar Barsom
AIK Saywee
2007-05-14 17:00
Habari kutshi kanga ...

... nja, som Ericson skriver Kuhi bör nog våga ta chansen och är anfallare, fin kille, men man måste måla! Funkar säker i er division, in med han i startelvan bara.

Örebro Ericson
2007-05-14 16:23
kutshi kanga// ont i öronen... Kuhi fick ganska många chanser men det släppte aldrig riktigt. Han är dock så pass bra att han ska göra några mål för er. Men han är anfallare inte högerytter.
Syrianska FC kutshi kanga
2007-05-14 16:14
GRABBAR VA KUHI EN MÅLGÖRARE MED ER ELLER HAN HAR FÅTT EN DÅLIG START I ÅR I SYRIANSKA HAN PLATSAR INTE JUST NU MEN OM HAN KOMMER IGÅNG TROR JA HAN HAR EN CHANS ATT BLI EN BLAND DOM FÖRSTA ELVA
Örebro Chipset
2007-05-14 15:38
Abgar Barsom, är det ersättaren till Larsen måntro? Dax för en silly-summer-season.
AIK Saywee
2007-05-14 15:37
Jag trodde bara att han suttit i typ 15 år och det vore väl trevligt med lite förnyelse. Svensk klubbfotboll är väl inte bland det bästa i världen. Han har varit så länge att han borde ha vett att lämna över till någon annan.

Idag går utveklingen så fort att jag har svårt att tro att en gammal mossig pamp tillför något nyttigt, det är nog mest en hobby, några ryggdunkar, lite nya regler eller liknande så är han nöjd och lite pengar förstås?

Jag orkar inte skriva ned resten av sammanhanget, typ "jag ska bara ha uppdrag i Svenska fotbollsförbundet".

Som ordförande väljs man väl ofta som "förtroendevald" och jag kan inte begripa att det finns så mycket förtroende för denne man, men han har nog gott om ryggdunkade vänner i maktposition.

Hur kan han bestämma vem som skall vara ordförande i SvFF, år efter år efter år, jag bara undrar?
Örebro Kerberos
2007-05-14 15:23
Saywee // Inte för att jag har några personliga åsikter om Lars-Åke så har jag en fundering.

Ditt citat, ur vilket sammanhang är det taget?

När jag läser det så får jag tanken om att det kan vara i samband med ett resonemang om att "som ordförande är ett av målen att jag ska vara kvar så länge som möjligt", vilket måste anses som helt naturligt. Om jag är ordförande för någonting måste ju ett av mina mål vara att jag ska försöka vara ordförande så länge som möjligt, vad gör jag annars där? Verka för att någon annan ska bli ordförande?

Sen om hur vägen dit ser ut är en annan fråga, om det är via diktatur eller jobba för att demokratiskt bli vald? Men den värderingen finns inte i ditt tagna citat. Den lägger du in.

EDIT: Stavfel osv.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-14 15:20
Nu vill jag inte att fler lag gör "Årets mål"mot oss.
AIK Saywee
2007-05-14 15:07
Orkar ni med denna oxå?

"Som ordförande i fotbollsförbundet ska jag vara kvar så länge jag kan"

... från en viss Lars-Åke i dagens pappers-NA.

Uttalandet "... SKA JAG VARA KVAR ..." ? Om detta är rättciterat, så sällar han sig bland övriga dikt*****r.

Vem röstar fram vem, när och hur?????

Nu kan det inte bli värre, nu vänder det.

FORZA SVARTVITT!!!
AIK Saywee
2007-05-14 14:40
Att jag nämnde både Tony och Rickardsson i mitt tidigare inlägg och dessutom som en enda person, blev ju lite knepigt med tanke på gårdagen .... ähhh
AIK Saywee
2007-05-14 14:38
Ramsan "låt han dö" vill jag inte höra i något sammanhand, oavsett ironi eller idioti, den är bara så fruktansvärt låg, och inte minst om den skadade hör detta! Totalt respektlöst!

Sedan en annan grej nu när pulsen är lite het, att Johan Emdemalm överhuvudtaget får "representera" ett lag på svenskafans känns tokfel! Han borde vara lite försiktigare.
Örebro BK Svartvitt
2007-05-14 14:35
Okej,ÖSK gjorde en bra match igår. Men det räcker inte man måste ju f*n kunna göra mål också. Läste i Sportbladet i fredags att Jon Lundblad var på väg hemåt, borde inte ÖSK kolla upp d å plocka hem honom till sommarn?
Känns som han skulle vara ganska viktig just nu, när vi inte kan göra mål(0 mål 2 matcher i rad).
Tror d skulle kunna bli riktigt bra med han tillsammans med Nedim på topp.
Örebro Mr. Milton
2007-05-14 14:33
Måste ändå försvara ramsan "låt han dö". Gillar den typen av "humor" men i sammanhanget blev det väldigt fel. Tror precis som flera inlägg tidigare att ingen riktigt insåg vad som hänt direkt. Annars passar ramsan ganska bra. Gillar dock ramsan "köp en ny" bättre.

Måste också säga att det är lättare att förlora mot "ICA-fifflarna" då det inte var något snacka om saken till skillnad från igår då jag tycker vi var förtjänat av någon/några poäng. Men som den optimist jag är måste jag ändå ta med mig att vi hade ett ordentligt spel som tidvis satte press på Bajen.

Imorgon skall jag till en kund som är riktig "makrill" och på söndag kommer en av mina försäljningschefer till stan enbart för att se sitt kära MFF få pisk av oss. Räkna med att båda dessa herrar kommer bli tråkade. Är rädd jag blir likaså efter gårdagen. Fotboll förbrödrar :)
AIK Saywee
2007-05-14 14:31
Jag kan inte gömma mig längre och jag säger inte som Tony Rickardsson, för jag är bitter, mycket BITTER!

De svartvita eleganterna gjorde en grym uppryckning efter matchen mot blåvitt, vi spelade bättre än Bajen under i stort sett hela matchen och stundtals spelade vi ut dom! Spelet verkade lovande men varför kan inte tur och rättvisa skipas, jo bolldjävulen är rund!

Aj aj aj, och knockouten från en fd degerforsare på Westman, OK, många menar att det var oavsiktligt, men en normalt begåvad spelare hade gjort ett hopp åt sidan eller över för att inte skada, men, men? Jag vet att man inte kan försvinna men om han såg en utrusande Westman kunde han ha parerat bättre. Klent! Som tur var blev det inte mål den gången!

Kan vi fortsätta med det spel vi hade mot bajen, ja då blir det väl en plats kring 5-8, eller!

Men sneglar vi åt andra hållet så är det några speciella matcher som är viktiga att vinna, de s.k. sexpoängsmatcherna, å vi ha redan fixat TFF!

FORZA SVARTVITT!!!
Becha
2007-05-14 14:28
Är man avstängd hjälper det inte att byta nick. Man är fortfarande avstängd. Tack för dig.
Becha
2007-05-14 14:24
Är man avstängd hjälper det inte att byta nick. Man är fortfarande avstängd. Tack för dig.
Örebro Kerberos
2007-05-14 14:06
Henrik(ÖSK)// Jag resonerar åt andra hållet.

Att på vilket sätt vi förlorade mot IFK, inte resultatet.

Igår fanns all mening, ansvar, initiativ och heder till varför det stod 11 spelare på en fotbollsplan, till skillnad mot IFK-matchen. Resultatet spelar då, för mig, mindre roll.

För att använda en klyscha:
...resan som är mödan värd...
Örebro Adios
2007-05-14 13:27
Mina reflektioner:

# ÖSK ska ha all heder av sin insats. Fotboll är inte rättvist, man kan bara skylla sig själva för att målskyttet gått i baklås.

# Förr blev jag förväntansfull när vi fick hörna.Nuförtiden gårjag och köper kaffe då....

# Jag oroar mig över att ha RiRi i målet mot ett aggresivt MFF på söndag. Känns inte tryggt alls.

# Jag har sett krocksekvensen på tv minst tio gånger idag, och MIN uppfattning är att Emil inte gjorde någonting för att undvika kollisionen. Fast han hade all tid i världen att göra det. Skulle inte våldet på plan stävjas? med ETT gult kort? Pinsamt....

# Jag hoppas att de ansvariga för Svenska Fans tar sitt förnuft och plockar bort Johan Emdemalm som ansvarig för en lagsida. Gårdagens rader är oförsvarbara.
Hammarby K.K..
2007-05-14 13:25
Ämne: Mr. Milton//
Bra in....
Marcus

I match efter match "dör" spelare, för att som någon Lazarus uppstå 30 sekunder senare, därav ramsan. jag tror ingen på läktaren riktigt förstod vad som hänt då det gick så fort. Men givetvis vill ingen normal supporter se en motståndare skadad.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-14 13:21
Aspen//

Jag har funderat i precis samma banor som dig, om MaWi är för långsam för ÖSK:s spel. Hur som helst så MÅSTE Haginge alltid vara sista man hemåt. Om vi inte i slutet trycker på för en kvittering och hela laget skall vara där uppe.

Tycker gott Holgerson kan få chansen som mittback mot MFF, då borde han vara extra motivirad.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-14 13:16
Kerberos: jag känner precis tvärtom, IFK-förlusten kändes uppgiven men ändå solkar, det gick inte annat än att bara blicka framåt. Men en sån här match som vi för och åker på baklängesmål i slutminuterna...bittert är bara förnamnet. Orkar spelarna med ytterligare en hedersam förlust? Ser inte precis med tillförsikt fram mot MFF-matchen.
Hammarby Råffe
2007-05-14 13:05
Ni gjorde en bra match igår och då är det kärvt att torska. Liknar vår torsk mot aik i omgång 3, men fotboll är ingen bedömningssport och går ut på att göra mål så vi vann rättvist.. ;)

Er Nordback är en riktig fältherre - Han imponerade på mig.

Otäckast igår var Westmans smäll. Hoppas han repar sig snarast.
Örebro Kerberos
2007-05-14 13:02
Förluster som igår tycker jag är helt i sin ordning.

ÖSK kämpade, spelade bra kontrollerad fotboll, det fanns en inställning och vilja som är hedersam.

Att sen marginalerna inte är på vår sida är en tillfällighet vars någon specifik inställning eller insats inte beror på, därför känns inte denna förlust så tung.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-14 11:20
Mr. Milton//
Bra inlägg. Men Bajen har inte Sveriges bästa klack. Stora delar av Bajar-klacken skanderade "låt han dö, låt han dö, låt han dö" med riktning en medvetslös Peter Westman i går. Det utmärker inte en bra klack tycker jag.

Edit: Extremt dålig svenska
Örebro Aspen
2007-05-14 11:20
Några funderingar - 2:
Nu har MaWi varit inblandad i de tre senaste baklängesmålen. Är han för långsam för ÖSK spelsätt? Eller är det en formsvaka? Tycker att Glenn borde få chansen från start. Det gick ju bra för honom mot ICA
Örebro Mr. Milton
2007-05-14 11:16
Som fd målvakt bli jag galen när jag ser situationer som igår. Är helt med på att Emil inte medvetet skadar Peter men summan av påspringningen blir att han ligger medvetslös och blödandes. Solklar utvisning. Emil är vållandes till detta och eftersom Ståhlhammar varnar honom är han av samma uppfattning. Att det bara blir varning är mer än förvånande. Som målvakt är du extremt utsatt i dessa lägen. För övrigt var Ståhlhamamr riktigt duktig igår.

Satt i närheten av Fru Westman på Puben och hon var inte direkt glad.

Vidare så är det irriterande att förlora på det sätt vi gjorde igår. Samtidigt är det tjusningen med fotboll. Vi tar detta nästa gång istället. Tur och otur brukar jämna ut sig över tiden. Vi ska inte glömma att Hammarby hade ett regelrätt mål inne. Det positiva att ta med oss är spelet som börjar komma igång till skillnad mot "ICA-fifflarna"

Att sedan läsa Stockholmsmedia efter matchen är bara lustigt. Och så undrar dom varför övriga 8 miljoner i landet skrattar åt dem.

Att Hammarby har Sveriges bästa klack är bara att erkänna. Ska vi förlora på detta snöpliga sätt mot något lag så gör jag det gärna mot Bajen. Vi får gratulera dem och komma igen i nästa match istället.
Örebro Aspen
2007-05-14 11:15
Några funderingar:
Vad krävs för att ta en plats i ÖSK startelva?
Spelet har den största delen gått på kryckor men dom offensiva krafterna har från början varit de samma: Nedim, Rodevåg, Seb, Larsen, Näfver. Och vi har lyckats få in 4 mål på sex matcher. Det ser ut som att Nedim, Larsen och Näfver måste vara på plan för att det ska hända något. Frågan är då varför Walker envisas att byta Näfver. Jag vill se ett byte på Seb istället. JoPe vore en lämplig kandidat att få chansen från en hel halvlek, han kanske missar ribban nästa gång. Kanske sänder det en signal till Seb också. Andra lämpliga offensiva byten vore Jeffs och Nordin. Men då kan vi inte ha tre försvarare på bänken (RiRi, FrSA och Glenn), det borde räcka med två.
Annons: