/fotboll/osk/forum/8142.aspx/fotboll/osk/forum/8142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2007-05-20 22:52
Usch, vilken dålig andra halvlek av ÖSK. Skapade alldeles för lite för att vara en man mer. Varför drar lag ofta ner på tempot när man blir en man mer? Man borde ju göra det motsatta.

Rickardsson ska få spela nästa match, antingen som målvakt eller som anfallare.

Publiksiffran var säkert 1500 pers för lite, men ljudnivån på matchen var däremot som om det var 2000 pers på matchen. Helt bedrövligt dåligt drag på västra stå!
Örebro Mittåt
2007-05-20 22:45
ÖSK-Karl// Det är väl ett styrketecken att ha en reservmålis som kan göra mål (i motståndarmålet). Det är inte många lag som har en målvakt med så mycket häng i luften.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-20 22:45
Sedan var det någorlunda fart puben på BA. Någon Mff-höjdare blev utslängd när han sa att jag höll på ett benknäckargäng. Jag frågade vad han menade och han blev oxtokig, jag fattar fortfarande inte vad han menar, mer än att det handlade om Degen-fjanten.
Örebro Mittåt
2007-05-20 22:41
jappel// Jag tror inte att man räknat fel i vändkorsen. Snarare hamnar det om att ett eller några vändkors inte kom med i sammanräkningen. Det är rätt många som man skall hålla reda på.

Jag undrar för övrigt om folket på fjärde våningen räknas med. Knappast de i restaurangen väl, men de som sitter på gräddhyllan. Den var för övrigt inte fylld idag. Det är väl problemet med söndagsmatcherna. Företagsfolket kommer inte mangrant.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-20 22:41
Nu har det gått så lång tid sedan matchslutet så jag kan någorlunda försöka mig på en objektiv sammanfattning:

1. Mycket tveksam straff till MFF
2. Fredrik Samuelsson gjorde en ok. match (inte ofta jag säger så)
3. Publiksiffran bedrövlig.

För övrigt så är tränare Walker insats under all kritik. Hur i h-vete kan han ställa upp med en fyrbackslinle i andra halvlek när vi har en man mer? Självklart skulle hann bytt in in Johan P. mot Fredrik S. direkt. För mig är det ofattbart, kan någon förklara?

Sedan är det såklart ett svaghetstecken när vår reservmålis måste göra mål.
Örebro jappel
2007-05-20 22:39
Ämne:
Vilken amatörklubb....
spelar ingen roll om dom räknar lite fel i vändkorsen, så länge som vi sålt biljetterna får ÖSK in pengarna och alla är glada!!! utom statistikreak som mig...och en del andra.. :-)
Walter Gigena//
Låter som en bra ide....förutom statistiken då..
Örebro Mittåt
2007-05-20 22:33
Dags för lite onödigt vetande igen.

Nu har antalet fulltidsarbetande fotbollsspelare reducerats till en. Sebastian Henriksson har varit på plan i alla ÖSKs tävlingsmatcher så här långt (alltså inklusive Svenska Cupen). Slitstark kille, degerforsaren.

Larsen jagade ikapp Halilovic och de två jagar nu tillsammans på 691 minuter, 29 efter Sebbe. Närmast efter dem finner man sedan ytterligare ett par. Hagingen och Riddez har spelat samtliga minuter i allsvenskan, men stod över i Östersund. Det ger 630 minuter.

Christoffer Näfver har varit på plan i samtliga åtta matcher så här långt, men har inte alltid fått spela tiden ut, så för hans del har det "bara" blivit 609 minuter, vilket dock håller honom före Wikström som bara gjort 594 minuter.

Stefan Rodevåg har också varit på plan i samtliga matcher, men en del sena inhopp gör att han inte fått ihop mer än 557 minuter.

Betydligt längre ner hittar man Johan Pettersson, som trots deltagande i sex matcher inte fått ihop mer än 168 minuter. Men det blir nog fler efter dagens inlägg och skott.

Ian Jeffs diskuterades tidigare idag. Han har helt klart hamnat i onöd eller tappat bort formen (på träningar och B-lagsmatcher). Ian har bara medverkat i 3 matcher och spelat 95 minuter. 30 av dessa var mot ÖFK.

Örebro abdel seidou
2007-05-20 22:16
Ämne: Aspen//

Robert är....BoP
Intressant o se att vi verkar resonera näst intill på pricken likadant om herrar Nedim, Seb, JoPe, Rodevåg och hur man bäst utnyttjar deras styrkor/form i nästkommande match. Du råkar inte vara nån slags tankeläsande vodo doctor eller nått?
Örebro Mittåt
2007-05-20 22:09
Truppen har en rätt tuff vecka framför sig nu. I morgon är det reservlagsmatch mot Hammarby (Behrn Arena 18.00). På onsdag cupmatch i Växjö och så nästa måndag match i Helsingborg.

Mot Öster måste man väl antagligen spela en A-lagsbetonad uppställning. Dels för att det nog behövs, dels för att reservlagsspelarna spelade på måndagen.

Men sedan glesas det ut ordentligt matchmässigt. A-laget spelar den 10, 17 och 25 juni och B-laget har ingenting förrän den 26 juni.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-20 22:06
Aspen//

Robert är jäkligt spänstig och bra på huvudet samtidigt som Rodevåg hade slitit som ett djur, så jag blev inte förvånad över bytet.

Däremot är jag lite kritisk till Walkers coachande i övrigt. Malmö får en tidig utvisning och vi får aldrig igång spelet riktigt. Sedan byts Pettersson in som anfallare till en början. I första anfallet efter att han bytt position med Seb skapar han en vass möjlighet.

Seb såg även han ut att bli en helt annan spelare på topp. Till nästa match vill jag se Pettersson på kanten och eventuellt Seb-Halilovic på topp. Rodevåg spelar väldigt energiskt och att byta in honom när det är 20-30 minuter skulle kunna förändra en matchbild drastiskt till våran fördel.
Örebro abdel seidou
2007-05-20 22:01
Min elva mot Helsingborg:

RiRi
PaAn - PaHa - MaWi - JoRi
JoPe - FrNo - LaLa - KrNä
NeHa - SeHe

Richardsson före Westman eftersom vi behöver få fart på målskyttet. ;D
Wikström om han nu e spelbar istället för Glenn (nu tycker ni jag är knäpp) eftersom vi ofrånkomligt kommer att spela ett lägre försvarsspel på bortaplan och då föredrar jag hans längd/tyngd/nickstyrka framför Glenns endast ytterst marginellt (konstigt nog) snabbare fötter och tanke.
JoPe på högern för att det är där jag ser hans potential att tillföra något som truppen ser ut nu och om man går efter vad han visat där jämfört med på topp (förutom i b-lags sammanhang)
Seb på topp bara för att det blir ju liksom lite back to basics på flera sätt. Dels funkade dom bättre ihop förra året än Rodevåg/Halilovic gjort hittills och del så bildar dom två spelartyperna en klassis basic anfallskonstellation. Den hale snabbe som springer på djupet ALLA anfall helt utan att bry sig det minsta om var sista försvarare o sånt oviktigt befinner sig när bollen ska gå ;D och så den tunga bollhållaren som köttar på o täcker boll, skarvar, väggar och ger utrymme åt andra genom sin jävlighet. (Minns Paulsson/Skoog)
Rodevåg är bra och spelar bra men kan säkert lugna sig lite o må gott av o stå åt sidan ur just startelvan tills det lossnar lite mer, för honom och för laget i stort. Sen in me honom o låt honom slita, springa och slita lite till sista 20 när late Fredrik Björk har tagit slut och halvtunne Beloufa är fullkommligt överkörd av Henriksson.
Örebro Aspen
2007-05-20 21:57
Walker är ett mysterium. På försäsongen var det inte samma lag i två match. Nu är anfallet hur statiskt som helst - trots det inte presterar. Inte trodde jag Robert skulle skickas in som anfallare !!
Örebro Bastard on Parade
2007-05-20 21:50
"# När klockan tickat 90.35 var MFF två man kort då Edward Ofere drabbats av en lårkaka och det inte fanns fler avbytare att sätta in."

En lårkaka? Vafan? Jag trodde han vred till knät eller något liknande, det fanns ju ingen kontakt mellan Ofere och Haginge. Han filmade, det är jag hundra på. Om han nu inte fått lårkakan i ett tidigare skede.

Ett möjligt scenario är att han filmade, och sedan föll så klumpigt så att han drog på sig en lårkaka.

Men ifall man har en lårkaka, inte fan krävs det en bår för att ta sig ett par meter så att man kan få behandling?

FOTBOLLSMÖRDARE! (Fan vad skönt det känns att skälla ut andra för att vara fotbollsmördare)
Örebro EbooT
2007-05-20 21:42
Saxat från MFF.s SF-site.

"Om du inte trivs här inne, känner dig stött och purken så har ditt lag säkert en sida på svenskafans. De har ju kört igång den där grusplanstjänsten.

Jag orkar inte ta hänsyn till andra lag på mitt egets lags forum. Har full rätt att såga ÖSK som lag, dess arena, publik och (avsakanad av) stämning. Hade kunnat utveckla mitt inlägg till någon tes om hur lag med div 2 publik, undermålig arena, underlag och andra brister håller tillbaka utvecklingen av allsvenskan. Hade samtidigt kunnat dela ut en känga till svenska fotbollsförbundet som bygger skrytarenor i STHLM för miljarder istället för att bygga upp allvenskan."

Undra vilka arenor å vilken publik som håller klass då? 4, 5 lag i Sverige? haha
Örebro Walter Gigena
2007-05-20 21:42
Inte en chans att det bara var 6700 på plats. Aldrig att det var lika lite folk som mot trelleborg. Skulle tippa på ca 8000. Men har för mej att "felräkningar" skett förut på Behrn -kanske för att slippa lite moms?

Synd att vi är så blyga på att ta avslut, vi borde ha avgjort idag.

Någon mer än jag som vill ha Richardsson från start även nästa match?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-20 21:35
Ämne: Ämne: Nu får ....
Han säger bara det som många andra tänker.
Örebro ErikP
2007-05-20 21:31
Ämne: Nu får ni fan ta och....
Den enda frågan som man kan ställa sig enligt mig är varför du överhuvudtaget befann dig på Behrn? Visst, entrépengen får man väl tacka för, men jag ser hellre att röv-itt supportrar håller sig på rätt sida Kilsbergen.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-20 21:28
Gäddhäng//

Jag skyller inte på dem, men de är en orsak när de står mitt i klacken. Jag stod nära "kärnan" i klacken och det var många yngre tjejer och killar som inte sjöng som stod där. Sedan var det många andra "klackturister" som bara var ute efter de bästa ståplatserna.

Jag vet inte vad ni tycker om detta, men jag stör mig på det något enormt. Vi har väl inte kommit så jäkla långt med supporterkulturen här i Örebro men det hjälper ju inte när folk "splittrar" klacken.

Jag tycker de på sektion E gör ett enormt jobb, men tänk om alla de skulle stått på Västra och tagit i lika mycket!
Örebro # brorzan
2007-05-20 21:26
Richardsson i ÖSK-Radio öppet för alla. :o)
Örebro BabyKladde
2007-05-20 21:24
tycker vi kan konstatera att klacken kan bli bättre i helhet..
Örebro Mr. Milton
2007-05-20 21:23
Ja om det var straff eller inte kan vi diskutera i alla evighet (fanns en situation innan Halilovic) men fakta är att vi inte fick någon. För övrigt gör domaren en bra match som avvaktar situationerna i spelet innan han blåser.
GAIS Grönsvarta makrillen
2007-05-20 21:22
Tyckte det var riktigt coolt att er målvakt gjorde mål idag =)
Grattis till poängen...
GAIS Grönsvarta makrillen
2007-05-20 21:22
Tyckte det var riktigt coolt att er målvakt gjorde mål idag =)
Grattis till poängen...
Örebro EbooT
2007-05-20 21:19
BabyKladde : Ja, visst.. kanske man kan kalla det "nära" men det ÄR fortfarande inget att blåsa för. Går på boll och tar den först.

Kan inte ens försåt att man kan ifrågasätta att de får en straff?
Örebro Gäddhäng
2007-05-20 21:18
Ämne: Vi som stod i klacke....
Skyll inte tystnaden i klacken på att det " stod några tjejer i tonåren" mitt i klacken. Det var det värsta jag har hört..!!
Jag stod där, såg inte mera tonåringar i em än annars.. Däremot är det svårt att få igång folk överhuvudtaget, det har vi fått erfara de sista hemma matcherna.
Andersson(Fd yngve)
Babykladde //

Såg förvisso inte matchen men det brukar ju alltid vara en hel del klagande från olika håll så jag lägger ingen större vikt med det.

Är som sagt relativt nöjd med 1-1 , va ju fan att er målis skulle leka Dahlin på slutet :)
Örebro BabyKladde
EbooT, men det är inte långt ifrån straff heller, men det var rätt att det inte vart straff
Örebro EbooT
2007-05-20 21:15
Vi ska inte ha nån straff, kolla på bilderna. Soklart på bollen. Å om Glenn nu får för sej att hänga som en ryggsäck på motståndarna, ja, då blir det straff emot oss.
Örebro Storm_90
2007-05-20 21:15
Ämne: Vi som stod i klacken....Håller med. Inför medlemskrav i klacken NU! Annars så är jag mycket rädd för att läktarkulturen i Örebro kommer att dö snabbare än vi tror. ( Säger jag som har slarvat bort mitt medlemskort)
Trelleborg Halilo
2007-05-20 21:11

Vilken amatörklubb vi är... missar 2 500 pers i vändkorsen ...ser ju jättebra ut...

Pajaser som jobbar på BA!

Tack RiRi!!!
Annons: