/fotboll/osk/forum/8140.aspx/fotboll/osk/forum/8140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-21 13:24
Mittåt//

Tack för medlemsinformationen ;)
Örebro Sersant
2007-05-21 12:39
Laget mot Öster:
--------RiRi--------
FrSa-GlHo--FrJa-JoRi
IaJe-LaLa--FrNo-KrNä
-----NoGe--StRo-----

Laget mot Helsingborg
--------PeWe--------
PaAn-PaHa--MaWi-JoRi
JoPe-LaLa--FrNo-KrNä
-----NeHa--StRo-----

Startelvan mot helsingborg kan så klart påverkas av Öster matchen :), om RiRi imponerar så ska han stå, imponerar Nordin så är de daxs för en match från start i AS. Imponerar FrJa så petar han MaWi :)
Örebro Mittåt
2007-05-21 12:21
kribba// Inte speciellt ofta. I de högre serierna i Sverige lär det aldrig ha skett tidigare.

Eftersom Richard R dessutom har ett väldigt bra tillslag på bollen, så kommer man nu att börja köra med en ny variant där Richard försöker att skruva in hörnan direkt. Kan vara praktiskt nu då inte Thomas "Kapten Blod" Andersson finns tillgänglig längre.
Örebro joth
2007-05-21 12:20
Fair play uppdaterat...
Örebro hejhejjohannes
2007-05-21 12:15
http://www.svenskfotboll.se/t16sol.aspx?id=43703&km=true

Intressant att två av tre utvisningar (2 gula kort) har skett på behrn arena och det är motståndarna som fått gått ut ;)
AIK kribba
2007-05-21 12:10
Väldigt kul med en målvakt som gör mål, lite show där i allsvenskan, väldigt fin nick dessutom..., hur ofta händer sånt? och bra att malmö inte fick med sig 3 poäng också. Det har gått lite väl smidigt för dom på sistone.

Vad tycker ni annars om ÖSKs start i allsvenskan? 7 poäng så här långt..
Sverige Substitut
2007-05-21 11:58
Hur tror ni laget ser ut mot Öster? Tror ni man chansar med att vila spelare som Larsen, Haginge och Näfver till exempel?
Örebro Blå Bergen Blues
2007-05-21 11:46
Gooner//
Nä, det är helt otroligt att han kan förväxla domaren med bollen!!! Och att han kan tro att domaren kommer farande med 50-60/tim uppifrån, ned mot ena burgaveln!

"– Jag stod och brottades med en MFF-spelare på mållinjen och såg bara nåt svart komma flygandes i luften. Först trodde jag det var domaren och jag fattade inte att det blivit mål.

Nordin Gerzic uppfattade inte exakt vad som hände när Richard Richardsson kvitterade på stopptid."
Sverige Substitut
2007-05-21 11:24
Fortsätt med Richardsson.
Ta tillbaka Anttonen. Fast Fresa var okej i går.
Henriksson på topp. Pettersson på kanten.

Degerfors trodde att de var världsmästare efter att de slagit ÖSK:s förstärkta U-lag på försäsongen. Nu mordhotar deras supportrar tränare och man förlorar med 0-5 mot storlaget Mjällby.
Örebro Gooner
2007-05-21 11:17
Ur NA:

"– Jag stod och brottades med en MFF-spelare på mållinjen och såg bara nåt svart komma flygandes i luften. Först trodde jag det var domaren och jag fattade inte att det blivit mål.

Nordin Gerzic uppfattade inte exakt vad som hände när Richard Richardsson kvitterade på stopptid." :D
Örebro go_osk
2007-05-21 11:15
Skönt att vi fick in kvitteringen tillslut, även om jag anserar att Nedim borde ha förvaltat någon av sina chanser på ett bättre sätt.

Det blir hur som helst till att öva avslut för Westmans del om han ska ha en chans att anspirera på första utposten:-)

Betänk dessutom att någon i varje lagdel har nätat, när hände det ÖSK senast, månne?
Örebro Mittåt
2007-05-21 11:13
Bandy vet dom väl ingenting om i Skåne. Han tänker nog på handbollen.
Örebro Andy King
2007-05-21 11:05
Starke Arvid//

Menar du i bandy, eller?
Malmö FF starke Arvid
2007-05-21 10:59
Jag och min kollega är oense; kan ni hjälpa oss?

Det vi inte är överens om är när ÖSK tog sitt senaste SM-Guld, när var det?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-21 10:50
Ge Gerzic en halvlek.
Örebro pemo
2007-05-21 10:48
Tänk att skåningarna bara gnäller över plasten och att vi spelade fysiskt? Ett lag som fostrat Kristensson, Roy och Patrik A mfl. skall väl veta att fotboll är en sport med fysiska inslag. Nåväl, matchen i går blev till slut en glädjens dag. Alltid lika skönt med kvittering i sista sekunden. Men, nu måstge något drastiskt hända framåt. SEB på topp tillsammans med Nedim ( om han är frisk) och Joppe från start. Fresa gjorde väl inte bort sig, men han måste gå framåt när halva planen ligger tom. Hoppas PA är frisk till HIF och ge Nordin 30 min om vi ligger under. Han är inte den snabbaste jag sett, men håller bollen väldigt tight och skapar frisparkslägen. För övrigt skulle vi fått straff när MFF tog bollen på handen vid Nordbacks nick, eller när de screenade bort Rodis i börejan av matchen. Hade den grejen skett ute på planen så hade domaren blåst frispark i 10 gånger av 10.
Malmö FF Blue Ghost
2007-05-21 10:31
Hmm, var lite överdrivet sur igår, var lite knäckade med baklängesmål på övertid + 2 bra spelare skadade.

Det var imponerande av Rickardsson att göra ett sånt mål, starkt jobb.

Väl mött framöver.
Örebro Andy King
2007-05-21 10:22
Jag har öga för det där ;)
Örebro Mittåt
2007-05-21 10:22
Andy King// Bra uppskattning. Det var 7 973 enligt en senare uppgift.
Örebro Andy King
2007-05-21 10:17
Stämde verkligen publiksiffran igår???
Nya sittplats var ju i det närmaste full (4200)
Gamla som jag själv sitter på kändes ganska packad i alla fall i mitten, den tar ju 2900.
Ståplats lite glesare än senast men ända ett par tusen stående borde det ha varit.
8000 känns mer som en realistisk summa, eller??
Örebro huggorm
2007-05-21 10:17
Någon som vet hur man kan följa cupmatchen mot Öster.Tv,radio eller nätet???????
Örebro GT
2007-05-21 10:05
Degens drägg till sk supporters hotar Selmer...

Är NÅGON förvånad ??
Örebro Sekt. E
2007-05-21 10:01
I topp igår: RiRi, Sektion E.

I botten igår: Västra stå. Förmågan i boxen.
Malmö FF Ill Communication
2007-05-21 09:58
I nästa omgång håller jag mina två tummar så hårt det bara går att ni lyckas ta poäng mot HeIF. Med en klick supporters som känner sig tuffast i världen för att de lyckas skrämma och slå ner 12-åringar som enbart kommit för att se på fotboll.

http://www.youtube.com/watch?v=aFdzngeerTo
http://www.youtube.com/watch?v=fwEpXZV4uCE&mode=related&search=

Men det finns trevliga Helsingborgare också:). Checka Rolf Beme Gilleberg!
http://www.youtube.com/watch?v=qcy5eVSgOwY

3 länkar till min defintion av ärke-muppar. Men defintionen av vad en "mupp" är verkar vara olika...Så, nu får man väl lite PM från "tüffa" killar från Sündets Pärla, som vill bestämma tid och plats för att "göra upp". Ja jösses. Muppar var ordet.
Helsingborg Bä$tuz
2007-05-21 09:04
Skönt att ni åtminstone mäktade med att kvittera. Mupparna har haft sådan tur i flera matcher nu att det var på tiden att det inte räckte hela vägen för dem.
I nästa match har ni dock inget att hämta. ;-)
Örebro Mittåt
2007-05-21 08:53
Enligt matchrapporten på officiella var publiksiffran 7 973, vilket verkar troligare, men ändå rätt dåligt med tanke på motståndet.
Örebro Mittåt
2007-05-21 08:33
ÖSK-Karl// Du kan logga in med ditt medlemsnummer som användarnamn och med ditt postnummer som lösenord. När du skriver lösenordet skall det vara ett mellanslag mellan den tredje och fjärde siffran (alltså så här 999 99).
Andersson(Fd yngve)
2007-05-21 08:19
Mittåt //

Okej.
Skall och vill inte vara nån som springer omkring och påpekar olika saker hela tiden så jag avlägsnar mig nu.
Örebro Mittåt
2007-05-21 07:54
Fd yngve// Det var mer än något annat ett konstaterande. Inte kritik av det sätt laget coachades på.
Örebro Aspen
2007-05-21 06:37
Ämne: Aspen//

Jo, jag s....Walker är en stor del i anfallsproblemet. Allt exprementerande under försäsongen gav mycket lite info för hur laget spelar nu. Att Rodevåg och Seb ska spela sig i form i allsvenskan efter varit skadade under försäsongen drabbar lagets poängskörd hårt. Troligen drabbas även ÖSK ekonomiskt då man tappar publik.
Annons: