/fotboll/osk/forum/8139.aspx/fotboll/osk/forum/8139.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2007-05-21 18:29
snobben//

Jag tycker att Henriksson helt klart passar bäst som forward. Som högerytter vill jag beroende på motståndare se Pettersson eller Anttonen. Petterson är kvick och har två känsliga fötter vilket ger honom flera alternativ:
1: Gå in i banan och söka avslutning alternativt inlägg.
2: Ta en löpning mot kortlinjen för inlägg.

Han är väl ingen tekniker likt Näfver, men han är klasser bättre än Henriksson som ytter.

Anttonen är bättre på att utmana och även han har bra inlägg. Anttonen dyker även ofta upp i bortre stolpen på inlägg som blev för långa från vänsterkanten.

Men jag tycker att Anttonen har imponerat som högerback och det är väl den positionen han borde få fortsätta spela på. Samuelsson gjorde en OK match senast, men han fick väl inte så mycket att göra tack vare utvisningen.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-21 18:24
Ofere är ett skämt, vilken pajas. Hela matchen drog han ÖSK:are i armarna när han inte hann men. I slutskedet filmar han även till sig en lårkaka, det är ju skrattretande!

Han försöker dribbla av Haginge, misslyckas och slänger sig. Därefter grinar han som en liten flicka som åkt på dygnstryk, jag trodde han hade skadat knät eller något liknande. Men en lårkaka! Herregud och killen kan inte rulla 1-2 meter så att han hamnar utanför sidlinjen utan måste få hjälp med båren.

Jag finner ett ord för sådant beteende: FOTBOLLSMÖRDARE! ;-)
Örebro snobben
2007-05-21 18:23
Bara jag som tycker att Anttonen borde spela högerytter? Det händer ingenting på högerkanten. Jag vill inte kritisera Seb, han är ingen ytter och jobbar på bra där ute. Men med Anttonen får vi en kille som vågar utmana. Vem, förutom Näfver och Larsen, gjorde det senast?

Högerbacken blir dock ett nytt problem om Antonnen ska upp i banan... FreSa verkar inte ha världens självförtroende med boll.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-21 18:19
DIEXEL//

För en gångs skull ger jag en Degerforsare rätt ;) Det skulle självklart varit trebakslinje direkt i andra halvlek.
Degerfors DIEXEL
2007-05-21 17:22
Varför väntar Walker för att byta så sent?

Han bytte väl två byten under de sista 10-15 min.. fan våga lite när man iaf ligger under mot ett lag som har en man mindre..
Trelleborg Söderslätt
2007-05-21 17:18
Alla gratulationer till Dalton!

Vi saknar dig!
Länktips: www.trueblues.nu
Örebro mrCarlsson
2007-05-21 15:40
Affeman// Jag och AntonJ Kommer ner till helsingborg. Var kommer ni som åker ni att ladda? vi kommer ha lite tråkigt under måndagen.. :)
Örebro Bastard on Parade
2007-05-21 15:36
Jag tycker faktiskt att Walker har använt Nordin på ett felaktigt sätt de gånger han har fått hoppa in. Visst, han är bra på att hålla i bollen. Men han är ännu bättre på att hitta luckor som egentligen inte finns.

När Malmö har 8 man i försvaret finns inte tiden för Nordin att hålla bollen i straffområdet, jag hade gärna sett honom lite lägre på banan för att fördela boll.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-21 15:34
mustard: jag är lite i samma sits. Har snart kollat in samtliga lags forum för att skjuta upp pluggandet bara lite,lite till. Finns inget bättre än Svenska Fans i det avseendet.
Örebro mustard
2007-05-21 15:27
Konstigt hur mycket förra årets resultat påverkar speltiderna.. Jämförde Elfsborg med Ösk i antal matcher på populära lördag (för TV iaf). Resultatet blev 9-1 till de gule...vet inte om det spelar nån roll, men vad gör man inte för att slippa plugga...? (räknar matcher så kart!)
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-21 15:19
Otroligt skönt att vi lyckades kirra en poäng åtminstone. Rättvisa verkar kunna existera ändå.
Annars har jag personligen blivit allt mer övertygad om att Nordin Gerzic är en man för startelvan. Bra teknik,bollbehandling och speluppfattning - perfekt i rollen som targetplayer alá Skoog och Costa som kan ta emot, hålla bollen och servera Nedim många sköna hattrick i fortsättningen.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-21 15:04
Ämne: Ämne: Vi behö....
Har vi en vindsnabb forward så får vi nog ett anfallsspel.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-05-21 15:02
mrCarlsson//
Jomen, domaren var ju gulklädd, så om han hade sett nåt gult som "flög i luften" i 50-60 km:s hastighet ned mot stolproten så hade det ju kunnat vara han... ;-)
Bollen var ju vit, så den kan det ju inte ha varit...
Örebro Aspen
2007-05-21 14:59
Ämne: Vi behöver en vindsn....
Vi behöver ett anfallsspel i första hand.
Örebro mustard
2007-05-21 14:52
sannerligen
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-21 14:51
Vi behöver en vindsnabb forward.
Örebro mustard
2007-05-21 14:49
på tal om Ismail..intet nytt??
Örebro Mittåt
2007-05-21 14:46
Jag skulle tro att man skulle kunna få en hyfsad uppfattning om hur Walker tänker när man ser hur man väljer att spela från start mot Hammarby ikväll. Rimligen spelar han sina kort där han tror att de passar bäst. Robert Walkers bortfall skapar visserligen en del problem, men ändå. Med på planen finns Johan P, Ian J, Nordin G och Yunus I. Den spelare som återfinns som högerbräddare återfinns nog också i Walkers tankevärld som högerbräddare eller i alla fall som första reserv till platsen som högerbräddare.
Örebro Mittåt
2007-05-21 14:40
rirobban// Vilket av dom? Nej, det har jag inte, men jag har tittat en del på hur han beter sig i luftduellerna och i dessa ser han faktiskt rätt tveksam ut.
Örebro Mittåt
2007-05-21 14:39
rirobban// Jag tror att Rodevåg gör precis det han har blivit tillsagd att göra. I de senaste matcherna har huvuduppgiften varit att täta till på mittfältet och ta de målchanser som eventuellt dyker upp.

Om någon skall klandras för detta så är det Walker och inte Rodevåg. För egen del tycker jag att det är en ok taktik, då man möter lag som Hammarby och Malmö.
Örebro rirobban
2007-05-21 14:35
För övrigt är Henriksson viktig. Han fick idag 3 stjärnor av NA. Vilket jag tycker stämmer... Han får lite väl mycket kritik på sig. Han gör ett bra jobb även om han inte ska vara högerytter. Jeffs ska vara det! Henriksson får gärna spela i anfallet tillsammans med Halilovic. Rodevåg gör inte det han ska göra, nämligen mål!
Örebro rirobban
2007-05-21 14:32
Ämne: Ämne: Ämne....
Har du glömt Sebs mål borta mot Degen förra säsongen?
Örebro affeman
2007-05-21 14:10
Blir det några Örebroare i Helsingborg? Själv är man ju skåning nu så jag ska självklart dit.
Örebro Sersant
2007-05-21 14:09
Emra förklarar varför han lämnade ÖSK.
Örebro Mittåt
2007-05-21 14:08
Jag är tveksam till Sebastians kvaliteter som huvudspelare. Visserligen är han lång, men jag får ofta intrycket att det handlar mer om alibihopp än faktiska nickförsök då han går upp i nickdueller.
Örebro Sersant
2007-05-21 14:03
Ämne: Ämne: Laget m....
Skulle nog inte sätta in Henriksson för hans nick styrka :), har han gjort mål med huvet för ösk? väljer rodevåg så han får mycke matcher o komma i form :)

Marcus Avenbrand
Richardsson skulle vara interessant att se på topp :)
Örebro Lokalasidan.se
2007-05-21 14:00
Richard Richardsson, helt otroligt :) Alltid roligt med sådana mål. Jobba på Svart Vitt!!
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-21 13:55
huggorm//
Kanske bättre med Richardsson än Henriksson om vi söker offensiv nickstyrka. Richard har ju dessutom ett helt okej målsnitt i årets serie. :)
Örebro mrCarlsson
2007-05-21 13:46
Blå bergen blues!

Du tror inte att det kanske var richard richardsson som var svartklädd och att det var han som nordin råkade förväxla med domaren? =/
Örebro huggorm
2007-05-21 13:25
Ämne: Laget mot Öster:
--....
Byt ut StRo mot SeHe så vi har någon där framme som kan komma upp o nicka.Den enda platsen som SeHe ska spela på är i anfallet.
Annons: