/fotboll/osk/forum/8136.aspx/fotboll/osk/forum/8136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro FotBoldt
2007-05-22 15:14
joth //

Nej inte ännu. Är nog hög tid va ?
Örebro joth
2007-05-22 15:10
Mittåt//Tack för det...

FotBoldt//Har du påbörjat förhandlingen om suparres... förlåt, fotbollsresan till Råsunda?
Örebro Mittåt
2007-05-22 15:02
Information om när lottningen för nästa omgång av den Svenska Cupen kommer att ske läggs ut på tomtarnas hemsida senare idag.
Örebro FotBoldt
2007-05-22 14:54
Förövrigt så har jag inte tippat något matchresultat härinne i år, men ändå ligger jag på plats 111 av 309. Que ? Hur går det till ?
Örebro FotBoldt
2007-05-22 14:51
joth //

Jorå så är det. :-)

Senast 14:juni skall nästa omgång vara spelad i Cupen alla fall. Men lottningen vete tusan när den är.
Örebro joth
2007-05-22 14:47
Någon som har koll på när nästa omgång av Svenska Cupen lottas? Vet att jag går händelserna i förväg men kan inte låta bli att vara lite nyfiken. :-)

Får hoppas på bästa laget på fötterna imorgon.

Ps, Någon mer som la märke till hur Malmös högerback blev rädd för Näfver och inte vågade sig utanför eget straffområde när ÖSK hade bollen?
Örebro joth
2007-05-22 14:44
FotBoldt//Antar att du har en policy att följa efter jobbet också... ;-)
Blir du med på resan till Råsunda?
Örebro FotBoldt
2007-05-22 14:20
joth//

Det stämmer. Någon gång i Februari eller något sådant.
Ibland finns det policys man måste följa, men nu när man är hemma för vård av sjukt barn så gäller hempolicyn. :-)
Örebro joth
2007-05-22 14:07
FotBoldt//Måste vara år och dagar sedan du la ett inlägg här... välkommen tillbaka. :-)
Örebro Mittåt
2007-05-22 14:04
Morgondagens domare: Markus Strömbergsson

Dåligt med fantasi hos tomteförbundet, tycker jag.
Örebro joth
2007-05-22 14:01
Noterade att U21 landslagsmatchen kommer att visas i Viasat Sport! Blir kul att se Näfver i den blågula tröjan... :-)
Örebro FotBoldt
2007-05-22 13:41
One¨touch//

Jovisst ligger det mycket i det du säger. Det mesta faktiskt.
Dessa spelare skall vara bättre än dom vi har och då är det främst i Malmö och Elfsborg då.

Men tänk ändå vad poäng vi har slösat bort i början utan att dom andra var så mycket bättre.
Både Malmö och Bajen kom undan ganska lindrigt.

Sedan är dessa spelare som du nämner väldigt bra, men som lag betraktat kan vi verkligen utmana om vi nu hade någon som kunde börja göra mål.
Det är så äckligt när det inte verkar skilja så mycket oavsett spelarmaterial.

Vi kan bättre, men det otäcka är väl att dom andra lagen också kan det.
Vi kör så hårt vi kan så får vi se hur långt det räcker. Det är ingen Real Madrid-skillnad direkt vi står inför.

Örebro in med Boniek
2007-05-22 13:38
osäker om höiland går in..han är överskattad
Örebro One¨touch
2007-05-22 12:47
Boldt// Kul med en krönika från Dig igen.

Dock håller jag inte med om att Ellos, Bajen eller DiBlåe inte skulle vara något mer speciellare än oss (som Du skrev).
Kanske Bajen går lättare att jämföra med oss, men Ellos och DiBlåe har spelare vi saknar.
Eller tror Du inte spelare som Anders Svensson, Ischi, Holmen, Daniel Andersson, Anders Andersson, Ola Toivonen, Jari Litmanen, Edward Ofere, José Luis Guimarães Sanabio Junior eller Jon Inge Höiland skulle gå direkt in i vår startelva?
Nu gör stjärnor på ett papper inget lag, men dessa spelare är i alla fall snäppet bättre än de flesta i vår älskade trupp. Och jag skulle inte tacka nej till någon av dem till ÖSK. Även om en viss lintott verbalt förnedrat ÖSK.. :-)

Jag håller dock med om att stake och jävlaranamma kan vara skillnaden mellan plats 10 och 5.
Örebro EbooT
2007-05-22 12:09
Saywee: Nja, tydligen är det ju rätt stor skillnad.

ÖSK gjorde 56 mål på 30 matcher; eller lite knappt 1,9 mål/match.

I år: 5 mål på 7 matcher vilket ger 0,7 mål/match.

BP.s offensiv ser ju liknande ut.
Örebro BabyKladde
2007-05-22 12:08
Sersant:
tänkte precis skriva upp det själv här, hehe.

..men klart om man imponerar i Allsvenskan med sitt smarta spel och dessutom gjorde mål mot Malta senast så är man nog rätt given i truppen ;)
Örebro Sersant
2007-05-22 11:44
Näfver i U21 igen kanske inte så överaskande ;).
AIK Saywee
2007-05-22 11:42
Nu när vi befinner oss tidsmässigt mellan två allsvenska matcher mot skånska lag kommer jag att tänka på det tredje allsvenska skånska laget, TFF.

TFF släppte förra året in 13 mål på 30 matcher!
I år har det blivit 16 mål på 8 matcher.

Vet att det skiljer mellan AS och SE, men lite underligt är det väl ändå?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-22 11:39
Ämne: Ämne: Ämne....
Lite oroväckande är det faktiskt,en annan sak,Mr Walker är inne på mitt jobb just nu,han är inte nöjd än så länge vilket jag förstår men det blir väl bättre,ja vad ska han säga?
Örebro Storm_90
2007-05-22 11:14
Ämne: Ämne: En anle....
Ja de vet jag också. Men om man kollar bara i år så är det ju inte så konstigt. Först Elfsborg svenska mästare, sen vinst mot TFF, sen 0-4 mot Götet och nu senast 1-1 mot Malmö. Malmö matchen var genom ursel vilket alla är överenns om. Men sen att det är sämre tryck mot TFF och götet är inte heller konstigt. Men det är mycket oroväckande att klacken alltså har blivit sämre i år än vad vi var i S1.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-05-22 10:50
Ämne: En anledning till at....
Efter vad jag har hört så blir det sämre för varje match.
Örebro Storm_90
2007-05-22 10:48
En anledning till att jag som står i klacken tycker att det är SÄMRE tryck och att vi låter mindre i år än vad vi gjorde i fjol kan vara att kärnan är mer utsprid. Vad tycker ni som inte står på västra om klacken i år om man gemför med förra året?
Örebro Mittåt
2007-05-22 10:05
Det finns för övrigt ytterligare en ung lovande målvakt i Örebro. Forwards Dejan Garaca är ett år yngre och representerar även han Sverige i sin åldersgrupp.
Örebro Mittåt
2007-05-22 10:02
Ösk-Power//Det stämmer att han kom tillbaka till Sverige på en gång. Han är nu utlånad från Tottenham till Karlslund. Han har dock inte lyckats ta målvaktsposten i div 3-laget från Jonas Persson än. Vilket säger en del om var han för tillfället står kapacitetsmässigt. Eller så är det så att KIF inte vill matcha sin 17-åring alltför hårt.
Örebro Ösk-Power
2007-05-22 09:56
Ja så var det.
Hur ligger det till med han?

Hörde tidigare att han var på väg tillbaka till Sverige för någon slags utlåning. Stämmer detta?
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-22 09:49
ÖSK-Power//
Nej, du tänker på Oskar Jansson.
Kristoffer har varit i ÖSK Ungdom ett par säsonger nu. Kom från Kenty (Linköping) innan.
Örebro Ösk-Power
2007-05-22 09:43
Är inte från distriktet men är Kristoffer Jonsson den tidigare Karlslundmålvakten som skrev på för Tottenham men som nu är utlånad till Karlslund igen och spelar för ÖSKs reservlag?

Hänger inte riktigt med!
Örebro Tilly_79
2007-05-22 09:26

Trodde det var meningen att de längst fram skulle göra mål, inte en back och en målvakt.. ;) men grymt härligt..!
Örebro Los Flores
2007-05-22 08:29
Red Farmer...
du har rätt..
trycket på Behrn Arena är klart mycket bättre än sist vi var i allsvenskan =)
Nya västra stå är även den klart mycket bättre än gamla västra stå.. !!

=D
Degerfors Red Farmer
2007-05-21 23:44
Ämne: Red Farmer//
Var du....
Erki//

Förvisso - menade egentligen lite mer generellt och försökte faktiskt inte vara ironisk - det känns som det är ganska stor skillnad jämfört med den förra allsvenska sejoren.
Annons: