/fotboll/osk/forum/8130.aspx/fotboll/osk/forum/8130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro EbooT
2007-05-23 22:01
ytterligeare en match utan mål av våra anfallare.. detta ser verkligen inte bra ut. "Satsa på serien" så jävla typsikt svensxka å tråkigt.. cupen e kul å skitviktig.. Men.. ja. nu blev det ju inget mwed den heller. Fan..
Örebro Ropesin
2007-05-23 21:49
Äh, vadå fokusera på serien? Spelarna klarar väl av en match extra i månaden utan att det stör den allsvenska koncentrationen. Som svenskt lag kan man vinna två titlar, allsvenskan eller svenska cupen. Cupen ska tas seriösare, det ger ju dessutom en plats ute i europa. Riktigt besviken...
Örebro Ösk-Power
2007-05-23 21:47
Är väl inte hela världen att vi åkte ur Cupen!
Visst, jag hade hellre föredragit att vi hade gått längre men nu får vi lägga allt fokus på serien. Så fort ÖSK-förlorar börjar allt gnäll på Rodevåg osv. Lägg ner snacket! Han är inne i en formsvacka, men han kommer säkerligen göra mål snart och då kommer det flyta på.

För övrigt anser jag att Jon Lundblad och Abgar Barsom är 2 bra potentiella nyförvärv!!
Örebro Ösk-Power
2007-05-23 21:46
Är väl inte hela världen att vi åkte ur Cupen!
Visst, jag hade hellre föredragit att vi hade gått längre men nu får vi lägga allt fokus på serien. Så fort ÖSK-förlorar börjar allt gnäll på Rodevåg osv. Lägg ner snacket! Han är inne i en formsvacka, men han kommer säkerligen göra mål snart och då kommer det flyta på.

För övrigt anser jag att Jon Lundblad och Abgar Barsom är 2 bra potentiella nyförvärv!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-23 21:45
mrCarlsson//

I början på 90-talet hade vi ett bra år i cupen. Trots att vi då låg i div.1 så gick vi till final :)
Örebro Bastard on Parade
2007-05-23 21:41
Rädslan att förlora verkar vara större än viljan att vinna... Då går det som det går, det här håller inte!

Jag vill se Patrick agera till nästa match, det börjar bli uppenbart att offensiven inte räcker till. Det konstiga är att det fungerade bra i Superettan och idag mötte vi ett lag just därifrån och det verkar enligt rapporterna inte ha fungerat nu heller.

Så sluta upp med snacket om att Henriksson och Rodevåg endast håller i Superettan, vi har större problem än så...
Örebro mrCarlsson
2007-05-23 21:39
Jo det är pinsamt men.. vi har aldrig lyckats i cupen. Får hoppas att vi spelar mycket bättre i skåne och fixar 3p!
Örebro Ropesin
2007-05-23 21:36
Vad fan är det här? Riktigt jävla pinsamt vill jag påstå. Varför tas inte cupen seriöst? Blir fan förbannad...
Örebro go_osk
2007-05-23 21:17
Även om det här tycks ha varit ett minst sagt pinsamt nederlag så tycker inte jag att vi ska gräva ner oss alltför djupt. Samtliga skribenter här inne vet att vi har en otroligt hög högsta nivå, så det gäller bara att ge sig till tåls. Jag är övertygad om att det kommer att lossna ordentligt för det här laget. Frågan är bara när det kommer ske.

Om vi som supportrar drar vårt strå till stacken så har vi i alla fall kommit en bra bit på väg mot nya framgångar. Stöd ÖSK i ur och skur – Åk med Kubanerna till Råsunda söndagen den 10:e juni.
Örebro Sogen
2007-05-23 20:46
Lundblads bästa egenskap (innan återkomsten i s1) var ju ner med bollen till hörnflaggan å tappa den. När han kommer tillbaka i s1 gör han 11mål, men hur vetefan asså.. han är inte teknisk inte vidare snabb ingen jätte målnäsa, men s1 är inte världens bästa serie heller så....

Tror inte han e bättre än rodevåg å rodevåg är ju öppenbart FÖR DÅLIG!
Örebro joth
2007-05-23 20:42
Jon Lundblad lär ju knappast vara en förstärkning till vårat lag, och då menar jag inte att vi har bra anfallare... personligen tycker jag att Lundblad är för uppskriven här på forumet.

För övrigt är det återigen en riktigt pinsam insatts idag av ÖSK. Seriöst... får vi hopp till 90 bra minuter i tävlingssammanhang i år, tveksamt.

In med ett knippe psykologer till laget nu...
Örebro mrCarlsson
2007-05-23 20:37
Vi eller brommapojkarna åker troligen ut.. vi fick en dålig lottning och har haft många svåra lag nu, vi brister. För mycke skador och vi verkar inte ha en "självklar" startelva länge. Jon lundblad.. vart är du :( ?
Örebro Leksands IF
2007-05-23 20:33
Cup eller inte...suck..det här håller inte längre..
Även jag börjar nu så smått tro att vi är en av kandidaterna till att kliva av Allsvenska serien när den slutsummeras i höst.
Utan ett fungerande anfall går det liksom bara inte...
Tyvärr.
Örebro Sogen
2007-05-23 20:32
ÖSK har fruktabnsvärda anfallsproblem, Seb Kan inte göra mål, Rodevåg duger inte på denna nivån Nordin är för långsam J.Pettersson för talanglös Nedim OK men skadad just nu

VAD FAAN SKALL GÖRAS ÅT DETTA? 451 med två riktigt offensiva yttrar eller vad kan tänkas vara lösningen på problemt??
Örebro Mittåt
2007-05-23 20:31
Ett klart fall framåt. De två senaste åren har vi åkt ut mot lag från div 1. Detta är krävdes det ett lag från Superettan för att slå ut oss.

Jag hoppas att spelarna tar det som en liter extra tändvätska inför matchen mot Helsingborg. Samt att HIFarna invaggas i den felaktiga tron att matchen mer eller mindre redan är vunnen.
Örebro Kronblom
2007-05-23 20:30
Börjar bli lite uttjatad visa när ÖSK alltid åker ut så tidigt i cupen,okej att man saknade fyra spelare men det var ju ändå en hyfsad startelva som man hade till växjö.Förstår inte att det ska vara så svårt varje gång att ta sig till kvarten åtminstone!
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-23 20:30
Vi måste hitta en anfallare och en back när transferfönstret öppnar.
Örebro Chipset
2007-05-23 20:29
Pinsam insats. Öster har varit svaga i S1 i år. Det var i svenska cupen vi hade chansen på någonting i år. *suck*
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-23 20:27
Visst är AS viktigare, men det hade varit fina publikpengar att möta Degerfors hemma.
Örebro micro_42
2007-05-23 20:27
Godnatt: Vi hade iallafall tur med vädret här i Ö-O
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-23 20:25
FrSa ordentligt uppsnurad i 10 minuten, RR räddade när en Österspelare var fri.
Örebro mrCarlsson
2007-05-23 20:25
Jo degen hemma hade ju varit guld, men Allsvenskan är viktiga! krossa skåne :)
Örebro MangeSvartAndVit
2007-05-23 20:24
Ähh..skitsamma...Cupen ger ju bara onödigt slitage på grabbarna...Vi har betydligt viktigare uppgifter framför oss
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-23 20:23
Synd detta, jag hade hoppats på Degerfors hemma i nästa match.
Örebro mrCarlsson
2007-05-23 20:23
Aja vi får ladda inför ÖSK - Heif! Tyvärr kanske jag inte kan åka ner.. :( sänds den på O'learys eller Pitchers?
Örebro örebro SK FK
2007-05-23 20:22
MEN ÅH!
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-23 20:22
Max 5 min.
Örebro örebro SK FK
2007-05-23 20:21
HUR LÅNG TID ÄR DET KVAR?
Örebro mrCarlsson
Aja bara börja värma inför CL final .. skiter i matchen snart, en sista chans får den.
Örebro örebro SK FK
HUR LÅNG TID ÄR DET KVAR?
Annons: