/fotboll/osk/forum/8128.aspx/fotboll/osk/forum/8128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Toro
2007-05-24 12:39
Håller fullständigt med E.Shams här.

Alternativt flytta ut Larsen till höger,bänka Pettersson och sätta in Nordin centralt.(eller Nordin bara byter av Pettersson på högern)

--------------Westman------------
--------Haginge-----Wikström------
Anttonen-------------------Riddez-
---------Nordback--Henriksson-----
Larsen---------Nordin---------Näfver
---------------Halilovic------------

E väl bara titta i Premier League,om jag inte minns fel så lirar de 5lag i toppen där alla med 1 renodlad forward.

4-4-2 känns gammalmodigt,förlegat,tråkigt och med vår trupp helt enkelt fel.

4-2-3-1 skulle jag definitivt vilja se, med en Riddez/Näfver och en Antonnen/Larsen kant skulle detta kunna bli magnifikt =)
Örebro Bastard on Parade
2007-05-24 11:42
ÖSKÖSK//

Hur många mål gjorde ÖSK mot Hammarby och Malmö? Det är målen som räknas...
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-24 11:14
Nu får väl alla ta och ge sig? Såg ni Hammarby anfalla något? Såg ni Malmö anfalla något? En del stunder gjorde dom det men annars så spelade ÖSK grymt bra mot lag som spenderar MILJONER på nya spelare och förväntas vara topplag!

Walker har verkligen lyckats med sin taktik och det är klart att fotbollen inte är rättvist även om vi spelar ut motståndarna, bollen är rund!

Ang Rodevåg så blir han bara bättre och bättre, han var ju knappt med på försäsongen pga skada men nu börjar han komma in i spelet. Men det vore ändå bra om super Jon ansluter sig i sommar för vi vet vad han går för, men synd att han är skadebenägen men det får gå ändå. Felet just nu är att Henriksson inte är en bra yttermittfältare och jag vill se Jeffs eller Johan där. Henriksson borde bli bänkad ett par matcher och få hoppa in som anfallare.

Min startelva om man räknar med skadade spelare:

Westman
Riddez-Wikström-Hagge-Anttonen
Näfver-Larsen-Nordback-Jeffs
Halilovic-Rodevåg
Örebro Bastard on Parade
2007-05-24 10:52
Fick ett svar på Östers sida där de menar att inställningen var lite loj från ÖSK:s sida. Varför är det så? Kan inte Patrick motivera grabbarna? Det har ju varit problem med inställningen i flera matcher!

Sedan spelade ÖSK tydligen med ett högt försvar, känns lite korkat med tanke på vilka spelare Öster har.

Aja, matchen är spelad och förlorad. Nu tar vi nya tag mot Helsingborg!
Örebro Mittåt
2007-05-24 10:50
Sveriges snabbaste?

Teafore Bennett trixade med bollen i den 33:e minuten och slog en djupledsboll till sig själv

Östers IF skriver på sin hemsida om gårdagens cupmatch.
Örebro Chipset
2007-05-24 10:16
Sören Åkeby sätter jag i samma grupp som Majlard, Lars Åke Lagrell, Tallinger etc, dvs mycket träääliga människor, alternativt inga vidare människor.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-24 10:06
Sören Åkeby om matchen i Allsvenskan:

"Till en början genomförde vi matchen precis enligt planerna. Men förutsättningarna förändrades. De körde långbollar i 92 minuter utan framgång. Men till slut fick de ändå utdelning. Så är det inom fotbollen och det är inte så mycket vi kan göra något åt. Så som matchen till sist såg ut är jag faktiskt ganska nöjd med en poäng."

Kan man bli så mycket mer patetisk än vad han är? Långbollar i 92 minuter? Det var ju för fan en hel startelva av "Sidleds-Danne" i ÖSK.
Örebro Los Flores
2007-05-24 07:36
Lite funderingar...

Nu i tider då det inte går så speciellt bra för vårat kära lag, så måste vi stå upp för dem i alla fall...
Detta innebär att jag hoppas att ingen i hemmapubliken sviker allt efter vi förlorar fler och fler matcher...

Det enda jag kräver är att ÖSK-spelarna gör sitt jobb, ja de behöver inte ens hälsa om man råkar möta dem på stan eller kanske i gymmet...
De får vara hur uppkäftiga dem vill då, men när de springer på planen vill jag se lite mer än vad som har visats, speciellt på hemmaplan på Behrn Arena...
Skärpning nu ÖSK
Örebro E.Shams
2007-05-24 01:19

Mitt lag till HeIF.

--------------Westman------------
--------Haginge-----Wikström------
Anttonen-------------------Riddez-
---------Nordback--Henriksson-----
Pettersson------Larsen------Näfver
---------------Halilovic------------

Om det inte ser bra ut efter 70 min så kan följande byten göras: Nordin in istället för Pettersson eller Rodevåg in istället för Halilovic eller Jeffs in istället för Näfver.

Örebro anderzon_
2007-05-24 01:14
Som forward MÅSTE man komma till fler avslut än Rode gör, inget snack. De siffrorna som han har vad gäller avslut kan i princip en het forward skrapa ihop på en match. Och dessutom peta in ett par av dem. Men han har kämpat bra i många matcher i AS, helt klart. Sen bort med Seb från yttern. Han ÄR ingen ytter. Finns 2 bättre alternativ på den posten. FAN att det alltid ska gå åt helvete i cupen...
Örebro EbooT
2007-05-24 00:39
Ämne: Att kalla Rodevåg fö....
Kallade inte honom "sirekt jävla usel". Sa att han vart det hittils.. det e en skillnad. 9 avslut, 6 skott på mål 7 spelade matcher tycker iaf jag e löjeväckande lite för en anfallare. Kvittar lixom om han spelar i ett topp- eller bottenlag.

Självklart är cupen viktigt.. kan verkligen inte förstå hur man kan resonera på annat sätt. Det ser ju inte ut att bli någon Europa-plats via serien så.
Öster Labila Kabila
2007-05-23 23:33
Nu finns det bilder från cupmatchen upplagda på länken ovan
Länktips: ef-kinshasa.se/
Örebro Bastard on Parade
2007-05-23 23:23
"– Det var ett intressant test men det var en hel del som inte fungerade i vår uppställning. Vi fick inte fart på kantspelarna och slog många långbollar och offsidebollar, sade Walker."

"– Jag måste även ge Fredrik Samuelsson beröm. Han försökte även komma upp på kanterna. Outstanding i vårt lag."

Får hoppas Patrick tar lärdom av detta nederlag till nästa match.

Örebro Mackie
2007-05-23 23:23
Vaddå gnällspikar!!! Man måste ju få kräva lite av sina spelare och tränare! Det är inte acceptabelt att förlora mot Öster. Verkar som många människor tycker att svenskacupen är något skit, men faktum är att vinner man den så har man ju en chans att komma ut i europa. Fattar inte varför man inte sattsar hårdare på den. Suck skäms.....
Örebro Ösk-Power
2007-05-23 23:07
Lägg ner nu gnällspikar!

Bättre att lägga fokus och kraft mot kommande match istället för att älta en svenskacup match!
Sverige Substitut
2007-05-23 22:47
Aspen//Har läst länge om ditt Walker-hat nu kan du inte bara hålla käften.

Ja, in med köttbullen Gerzic på topp. Han jobbar inte hemåt i division 2 men tempot är säkert lägre i allsvenskan och svenska cupen.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-23 22:46
Att kalla Rodevåg för "direkt jävla usel" är inte rättvist. Han har tillräckligt med kunskaper för att spela i Allsvenskan, det finns inget snack om den saken.

Problemet är väl snarare att vissa spelare inte passar så värst bra i spelsystemet. Henriksson är absolut ingen ytter, Rodevåg och Halilovic har inget bra samspel och de fungerar väl egentligen bäst på topp tillsammans med en target bredvid sig. Halilovic hade Henriksson och Rodevåg hade Elm.

Mitt förslag till förändring är att flytta upp Henriksson och låta Rodevåg ha den roll som Halilovic hade förra säsongen så länge Halilovic är skadad.
Örebro Los Flores
2007-05-23 22:41
ingen kommentar alltså...

Nej mr Walker... vad ska du göra ?
Örebro Fiedler
2007-05-23 22:40
eller varför inte pröva en 4-2-3-1? lite elfsborgstyle, många spelare med i anfallet, larsen få ta mer skott seb kommer in mer i mitten... varför inte, har de senaste sekunderna ändrat min åsikt om halilovic, även jag gör fel...
Örebro Fiedler
2007-05-23 22:38
Sebastian Henriksson är ingen yttermittältare, upp med honom och rodevåg på anfall, halilovic behöver lledigt(ser det ut som) Ian Jeffs på högerkanten, Näfver måsste få fler chanser... Men är det någon som vet om lundblad är på väg tillbaka?
Örebro Aspen
2007-05-23 22:24
Tycker vi kan flytta över en del gnäll på spelare som är ur form (Rode, seb, m fl) till Walker.
Walker tar ut laget och svarar för speliden. Walker dax att prova lite grann, det gjorde Du på försäsongen!!!
Örebro EbooT
2007-05-23 22:19
"Så fort ÖSK-förlorar börjar allt gnäll på Rodevåg osv."
Inte så jävla konstigt, han har ju faktist varit direkt jävla usel. Och hur mycket tålamod skall man ha med en spelare? Spelare som inte presterar bänkas. Sån är ju all lagidrott. Är man kass, får (bör) man nöta bänken.
Örebro Aspen
2007-05-23 22:03
Ämne: Är väl inte hela vär....
Om Rodevåg är i en formsvaka - då bör någon annan spela !!
Sverige Substitut
2007-05-23 22:02
Enligt min vän på plats så spelade ÖSK 4-3-3. Han gav ingen spelare godkänt. De tre som hoppade in Jeffs Gerzic och Vikström var superkassa säger han. Jo förresten han tycker att Richardsson var bra under ordinarie tid.
Örebro EbooT
2007-05-23 22:01
ytterligeare en match utan mål av våra anfallare.. detta ser verkligen inte bra ut. "Satsa på serien" så jävla typsikt svensxka å tråkigt.. cupen e kul å skitviktig.. Men.. ja. nu blev det ju inget mwed den heller. Fan..
Örebro Ropesin
2007-05-23 21:49
Äh, vadå fokusera på serien? Spelarna klarar väl av en match extra i månaden utan att det stör den allsvenska koncentrationen. Som svenskt lag kan man vinna två titlar, allsvenskan eller svenska cupen. Cupen ska tas seriösare, det ger ju dessutom en plats ute i europa. Riktigt besviken...
Örebro Ösk-Power
2007-05-23 21:47
Är väl inte hela världen att vi åkte ur Cupen!
Visst, jag hade hellre föredragit att vi hade gått längre men nu får vi lägga allt fokus på serien. Så fort ÖSK-förlorar börjar allt gnäll på Rodevåg osv. Lägg ner snacket! Han är inne i en formsvacka, men han kommer säkerligen göra mål snart och då kommer det flyta på.

För övrigt anser jag att Jon Lundblad och Abgar Barsom är 2 bra potentiella nyförvärv!!
Örebro Ösk-Power
2007-05-23 21:46
Är väl inte hela världen att vi åkte ur Cupen!
Visst, jag hade hellre föredragit att vi hade gått längre men nu får vi lägga allt fokus på serien. Så fort ÖSK-förlorar börjar allt gnäll på Rodevåg osv. Lägg ner snacket! Han är inne i en formsvacka, men han kommer säkerligen göra mål snart och då kommer det flyta på.

För övrigt anser jag att Jon Lundblad och Abgar Barsom är 2 bra potentiella nyförvärv!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-23 21:45
mrCarlsson//

I början på 90-talet hade vi ett bra år i cupen. Trots att vi då låg i div.1 så gick vi till final :)
Örebro Bastard on Parade
2007-05-23 21:41
Rädslan att förlora verkar vara större än viljan att vinna... Då går det som det går, det här håller inte!

Jag vill se Patrick agera till nästa match, det börjar bli uppenbart att offensiven inte räcker till. Det konstiga är att det fungerade bra i Superettan och idag mötte vi ett lag just därifrån och det verkar enligt rapporterna inte ha fungerat nu heller.

Så sluta upp med snacket om att Henriksson och Rodevåg endast håller i Superettan, vi har större problem än så...
Annons: