/fotboll/osk/forum/8119.aspx/fotboll/osk/forum/8119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Adamski
2007-05-27 22:50
http://www.stade-de-reims.com/index.php?p=17
Helsingborg OCF
2007-05-27 22:37
BoP: Kan förstå det, ren idioti med matcher mitt i veckan.
Vi borde följt de tyska supporterklubbarnas exempel och krävt en fast speldag i yttersta mån, samt inga bortamatcher mitt i veckan överstigande 20-25 mil.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-27 22:35
"- Tre spelare är aktuella för oss, men det är inte säkert att alla blir klara innan premiären. Det kan bli senare i sommar också, vi får se vad vi kan komma att behöva när säsongen har börjat, fortsätter Örebros ordförande."

Hittade en gammal artikel på fotbolldirekt. Jag tror vi får se förstärkningar oavsett vad Sjögren och compani säger till NA.

Var de inte på scoutingresa till Kroatien, Bosnien i vintras? De spelar väl höst/vår?
Örebro Bastard on Parade
2007-05-27 22:33
OCF//

Det blir nog tyvärr inte många...
Helsingborg OCF
2007-05-27 22:29
Hur många ÖSK:are blir Ni på Olympia imorgon ?
Hoppas på en bra match, väl mött.
Örebro Mittåt
2007-05-27 22:15
BoP// Det trodde jag med, då det begav sig. Men en kontroll visade att det är fram till och med den dag spelaren fyller 23 som utbildningsbidraget utgår.

För egen del undrar jag om ÖSK är så ointresserade som man vill påskina. Sjögren & Co. har ju tidgare visat att man kan vara rätt så tuffa förhandlare som inte slår till förrän priset är det rätta. Priset i detta fall skulle alltså vara sign-on feen.

Eftersom Jon utnyttjade möjligheten att gå gratis, så vill säkert inte ÖSK betala honom något för att han skall komma tillbaka. "Du får lika mycket som vi fick då du gick", borde vara Sjögrens utgångsbud.

Dessutom är det ju så att man sänder helt fel signaler till övriga anfallare i truppen om man redan nu går ut och säger att man tänker försöka kontraktera Lundblad.

Hur det sedan blir i slutändan med den här saken beror säkert på hur resultaten kommer att se ut fram emot det att sommarfönstret öppnas. Fortsatt dålig målproduktion kommer nog att tvinga fram ett forwardförvärv.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-27 22:06
Mittåt//

OK, fel av mig. Jag trodde man fick utbildningsbidrag till och med det år spelaren fyllde 23..
Örebro Mittåt
2007-05-27 21:58
BoP// Det blev inget utbildningsbidrag för Lundblad. Han hade redan fyllt 23 då han gick till Reims.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-27 21:41
Visst var det bittert att Lundblad lämnade ÖSK efter allt klubben gjort för honom, men vi fick trots allt en del utbildningsbidrag och nu har vi chansen att plocka honom gratis.

Eller ingenting är gratis inom fotbollsbranschen, men vi behöver inte betala någon övergångssumma till Reims.

Noterade för övrigt på fan-TV klippet att Sjögren var på träningen, det brukar han väl inte vara? Kan det vara något på gång trots allt?

;-)
Örebro Fang
2007-05-27 21:35
Hur Lundblad lämnade klubben är väl helt ointressant när han är en duktig fotbollsspelare som vill hem. Sen om han är lösningen på ÖSK anfallsproblem låter jag vara osagt. För problem har dem, sen tycker jag det där blivit lite överdrivet, för så usel är inte Rodevåg som många vill få honom till och Nedim kan omöjligt göra mål i varje match, det går inte att kräva utav honom.

Men jag ser gärna att de förstärker på anfallspositionen. För bakom Nedim och Rodevåg känns det lite tunt nu när inte Yunus får spela.
Örebro Kronblom
2007-05-27 21:31
Kul att läsa om RiCosta och hur tongångarna gick när han spelade i klubben,då gnälldes det ganska friskt på honom.Och apropå allt gnäll på Rodevåg,merparten av ÖSK-fansen ville ju ha hit honom i höstas(däribland jag)och det står jag för men tycker det ha gnällts grymt mycket på honom.Visst han har ju inte nätat men tror att när väl första målet kommer så kommer det komma flera av farten!
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-27 21:27
På det sätt Jon Lundblad försvann från klubben vet jag inte om han skall tas tillbaks. Två gånger ställde ÖSK upp och rehabtränade hans korsbandsskador. När han väl är tillbaks lyckas han riktigt bra och drar sedan iväg utan att ÖSK får ett öre. Mycket tveksam till ett nytt kontrakt för honom. Dessutom har han väl inte visat någonting i Frankrike?
Örebro in med Boniek
2007-05-27 21:22
och jag saknar boniek
Örebro kocken..
2007-05-27 21:04
Ämne: DaSa: jag gillade Co....
Även jag uppskattade Costa!
Grym targetplayer
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-27 20:58
DaSa: jag gillade Costa skarpt och det står jag för. Han kanske var långsam men hade ett grymt spelsinne och tillslag. Mycket trist att han försvann från klubben.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-27 20:57
Jeffs petad ur 17-manna truppen. Båda bröderna Walker med. Det känns som att det kan börja knorras en hel des framöver...
Örebro Los Flores
2007-05-27 20:50
skönt att krossa västeråsarna !

synd att Patrik inte kan vara med i morgondagens match.. jag tror att han skulle lira riktigt klokt imorrn...
men men...

flores
Örebro Mittåt
2007-05-27 20:24
Forwards mittfält:

Sandro Pavicevic, Niklas Klingberg, Nicklas Lönnqvist, Per Johansson

Kul att Sandro fick vara med från start som högerbräddare. En uppgift som han brukar klara riktigt bra.
Örebro Mittåt
2007-05-27 20:19
Ämne: Mittåt// Menade Du i....
Kexen krossade gurkorna.
Örebro One¨touch
2007-05-27 20:12
Mittåt// Menade Du inte "Dagens gurkslakt"?
Sverige Substitut
2007-05-27 20:08
Världsklass med FANTV. Bra jobbat redaktionen.
Örebro Mittåt
2007-05-27 19:57
Dagens kexkross svarade Forward för. På bortaplan besegrades Västerås SK. Bra gjort av trängkårsgrabbarna.
Nytt klipp på FANTV.SE
2007-05-27 19:52
Patrick Walker inför matchen mot Helsingborg
Örebro nibor
2007-05-27 19:39
Ämne: Blir nästan upprörd ....
Jag tycker du har fel där om Costa. Han var riktigt grym på att suga tag i bollen men sedan hade han ingen som helst att lira till, ingen som kunde löpa. Och i morgon vill jag se Seb och Nedim på topp!!
Örebro BabyKladde
2007-05-27 19:38
Vet ju inte hur dom presterat på träningarna, men känns som westman är nummer 1 trots allt..
..Sen tycker jag man ska spela med Seb & nedim på topp, med Petterson på kanten och sen hoppar Rodvåg in nånstans i 60-70:e minuten..
Örebro DaSa
2007-05-27 19:30
Blir nästan upprörd när jag hör att det finns folk som saknar Costa, han var totalt omålfarlig och så kanske den långsammaste spelaren som spelat i ÖSK under 2000-talet. Nej, om det är någon som jag saknar så är det Skoog, han var grym.

Vem tror ni kommer att få stå imorgon? Såg att både Weggen och RiRi var med i truppen. Sen hoppas jag att Pettersson får en chans från start på högeryttern också eller i anfallet istället för Rodevåg.
Örebro huggorm
2007-05-27 19:13
Ian Jeffs är för dålig.Nu är vi snart sist!!!!
Dags att köpa in en målgörare.Rodevåg är inte den man hade hoppats på.Och köp snarast o inte när det är för sent.
Örebro ÖSK Robban
2007-05-27 19:07
Vad har hänt med Ian Jeffs? Han spelade många matcher under 2006 men är nu inte äns med i truppen, någon som vet?
Örebro BabyKladde
2007-05-27 18:07
Yunus Ismael får forfarande inte spela i A-laget.

Det som avgör är om Tanzania's migrationsverk säger att Yunus kommer därifrån eller inte..
..det vill säga, att om Tanzania säger att Yunus inte är därifrån så kommer han troligtvis få uppehållstillstånd och får då spela i Allsvenskan, men så länge inget besked kommit så är situationen som den är...
..ett tips är att läsa Na del2 för idag!
Örebro rirobban
2007-05-27 18:03
Sverige största bloggsajt... ta en titt och läs om ÖSK:)
Annons: