/fotboll/osk/forum/8111.aspx/fotboll/osk/forum/8111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jimpa_90
2007-05-28 22:33
Ämne: ÖSKÖSK//
Nej jag an....
Jag tycker att det är dags för Walker att våga vinna lite. Peta Riddez och sätt in glenn istället!
Örebro rirobban
2007-05-28 22:24
ÖSKÖSK//
Nej jag anser inte att det mesta kom där ifrån! Anfallen från HIF kommer antingen på våran vänsterkant (kanske för att den är så offensiv) och även centralt (för det mesta). Riddez är faktiskt inte jag lika säker på längre... men vågar man peta kaptenen?
Örebro Jimpa_90
2007-05-28 22:24
Jag tycker att sifrorna inte alls pekar ut matchbilden. Vi var med i matchen, det enda som saknades var mål!
Örebro rirobban
2007-05-28 22:22
Det är fruktansvärt dålig standard på domarna i Allsvenskan. Det finns en och annan bra domare, men de allra flesta håller en mycket dålig nivå! Det är mycket dåligt att domarna ska avgöra matcherna... Nedims mål ska ju fan vara mål dessutom! Skönt att GAIS och BP förlorar... och kanske är det AIK som blir nytt bottenlag nu tillsammans med oss, BP och TFF.
Örebro Los Flores
2007-05-28 22:22
Finns matchbilder ute nånstans??
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-28 22:21
rirobban // Vänsterkanten? Det mesta kom på högerkanten. Kant a la Fredde S och Kevin är inte bra. Baxter visste att våran svaghet är på högerkanten.
Örebro BabyKladde
2007-05-28 22:16
– Tyvärr gnäller jag men det är domaren som hjälper dem in i matchen, säger Walker.
(Walker till PPV..)

En sur förlust men vi får återigen visa att vi kan resa oss efter en förlust!
Örebro Ropesin
2007-05-28 22:13
Sportbladet: Christopher Näfver, haha vilken jävla stavning. Dom vet allt, med löpmeter, hastighet, bollkontakter, men kan inte ens stava ett namn rätt? Herregud..
Örebro rirobban
2007-05-28 22:11
ÖSKÖSK//
Var ju inte direkt när Walker var inne som HIF gjorde bra ifrån sig. De fick ju inte ens komma fram på den kanten! Var ju på ÖSK:s vänsterkant de anföll...

Walker gjorde inte bort sig på något sätt! Richardsson gör visserligen inga fel vid målen, men jag är hyfsat säker på att Westman är tillbaka mot AIK!!!
Örebro ÖSKÖSK
2007-05-28 22:06
FÅ HEM SUPERJON!
Örebro zxcv
såg tvbilderna förrut och kan bara konstatera att kapningen på Näfver var solklar frilägesutvisning och straff
Örebro ÖSKÖSK
Helt fel att ta in Kevin Walker i en sådan här svår bortamatch! Vafan håller Walker på med? Richardsson gör en bra insats men Walker måste få in spelare som Jeffs och Johan, annars går det inte! ÄNDRING och SKÄRPNING!
Örebro Ösk-Power
2007-05-28 22:05
Vi har verkligen ingen box-anfallare i nuläget. VI behöver verkligen Jon!!!

Blir riktigt missnöjd på ledningen om ma ndissar Lundblad!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-28 22:05
Kevin grym? Han var habil, varken mer eller mindre. Fortfarande ett mysterium att han lirade.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-05-28 22:04
En av de tyngsta förlusterna jag upplevt. Ställning 0-1 i ÖSK:s favör och tidernas mest solklara straffsituation uppenbarar sig. Vad gör domaren? Inget. Linjedomaren? Petar sig i näsan och kollar ställningen mellan Göteborg och GAIS på resultattavlan (eller dylikt). Helt matchavgörande. Det är så jävla typiskt ÖSK så det finns inte. Knappast att AIK kommer få sota för det här, vi kommer öppna bra,slå en boll i stolpen och sen åka på ett kontringsmål och ridå. Idag gör jag skäl för att vara närking. Lars-Åke gottar sig nog nu.
Örebro Walter Gigena
2007-05-28 22:01
Tycker Rihardsson hursomhelst gjorde en godkänd match ändå. Han sätter alltid igång spelet snabbt och har grym spelförståelse. Och hans utsparkar/insparkar är ruggiga. Han har stor del i ösk's 0-1 mål bland annat.
Tyvärr får han släppa in fyra äckligt svidande mål, av vilka riddez får ta på sig MINST 2 stycken..

Dagens ljus i mörkret är att vi skapade en hel del chanser (som vi dock inte sätter) + att kevin walker (blev det rätt nu) som spelade första halvlek var riktigt grym.. får gärna starta tillsammans med sin bror eller Nordin istället för Sebastian "för långsam för allsvenskan" Henriksson och Fredrik "Kan inte slå ett inlägg" Samuelsson.

Vi behöver fan nytt och hungrigt blod! Vi ligger näst sist nu och nått behöver göras..
Helsingborg imponerade inte speciellt mycket och vann ändå med 4-1..
Örebro kocken..
2007-05-28 21:59
Bland den sämsta och mest avgörande domarinsats som jag upplevt! (inkl tomtarna på linjen)
Synd att det sedan rann iväg..
Lider med spelarna idag. Hoppas Aik får sota för detta!
Kom igen sport!!!
Örebro Walter Gigena
2007-05-28 21:48
Till att börja med:
FY FAN vilken jävla köpt domare !!

och hans feta panda till linjedomare är minst lika kass! Hur fan kan han också missa vad varenda jäkla betraktare av matchen såg? Han stod i linje med bäst sikt av alla på olympia ! FY FAAAN den här förlusten svider mer än Hammarby..
Straff och 2-0 och vi hade förmodligen vunnit...
Örebro Chipset
2007-05-28 21:45
Oj, blev fel sedan jag redigerade mitt inlägg. Jag menade tvärtom. ;-) Att vi skapat otroligt mycket i alla matcher förutom Gaismatchen. Jag är van vid ett gnuggande ÖSK på bortaplan. Men i år har det varit ett spelande ÖSK. Mycket kul att se!
Örebro Aspen
2007-05-28 21:43
ÖSK dåliga men dommaren sämst på planen !!!
Örebro Aspen
2007-05-28 21:41
- Försvaret gör flera stora misstag. Haginge är för ojämn.
- Mittfältet saknar högerkant. Hur hade truppen sett ut utan Anttonen som klubbchefen inte vill skriva kontrakt med.
- Vi har bara en forward. Varför värvades Rodevåg när han inte få ha samma roll som i Falkenberg. Två forwardvårvningar som misslyckats (Pettersson+Rodevåg)
- Tränaren är en dålig coach.
Örebro sahlin007
2007-05-28 21:40
Om spelarinvest går in och köper hem Jon så är jag inte ett dugg orolig inför hösten (ÖSK är ett höstlag!), spelet finns där men det gäller att sätta de chanser som man får (hur kan Larsen bränna drömläget han får av Pettersson idag?)
B.A Baracus
2007-05-28 21:40
fy helvte för Svenska domare.
Örebro sahlin007
2007-05-28 21:39
Ja domaren var hutlöst dålig idag, men det finns ju även en assisterande som måste kunna ingripa (speciellt i straffsituationen)när inte domaren uppfattar vad som händer. Hur man kan undgå att blåsa straff och frilägesutvisning när Näfver fälls är helt otroligt !
Hade vi gjort 2-0 där så hade vi fått med oss minst en poäng.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-28 21:37
Chipset//

Vi skapade många bra lägen mot Bajen...
Örebro initforlife
Skit i cupen och allt annat,nu gäller bara att vi klarar oss kvar.Att Ösk skulle komma ut i Europa är och förblir en utopi(med dagens spelarmaterial).Hårt jobb som gäller,vi har varit mycket värre ute och kommit tillbaka.Målskyttet lossnar alltid förr eller senare.
Örebro sahlin007
Skall bli kul att se Wenström och fjantarna på TV4 när de skall bortförklara varför ÖSK inte fick straff.
Chipset: Tycker faktiskt att ÖSK var riktigt bra borta mot Bajen också.
Även i först idag så höll vi spelet bra uppe, men håller helt med att nu måste Walker försöka starta med två stycken kanter i en match så att vi inte blir så lättlästa ....
Jag får väl erkänna att Seb var OK i första när han fick vara anfallare. Nedim är riktigt giftig när han får chansen, var det verkligen offside ?
Örebro Sogen
2007-05-28 21:36
Han menar nog att westman kanske inte känner det förtroendet som han gjorde innan ifrån walker. RiRi´s har självklart fått en smäll 4mål insläppta är för mycket för alla målvakter hur mycket skott man än har....
Örebro Chipset
2007-05-28 21:33
Om sanningen ska fram så har vi inte skapat så mycket på bortaplan, om vi bortser från Gaismatchen, i de matcher vi spelat så här långt sedan 90-talet. Vi hade nog vunnit den här matchen om vi fått 2-0, men allting går emot nu. Finns heller inte mycket att se fram emot längre. Dels har vi åkt ur cupen vilket var vår enda chans till Europaspel. Dels har vi alldeles för långt upp till fjärdeplatsen för att det ska vara rimligt att tro att vi kan nå dit. Känns äckligt tungt. Hur kul är en säsong där man bara spelar för att undvika nedflyttningsstrecket. Jag vet att man som ÖSKare är van vid detta, men vafaan kan man inte få någon framgång någon gång. Och påstå inte att andraplatsen i S1 var en framgång. Det var en plikt.

Vad menar NA:S Fredrik Carlsson när han säger att både Westman och Rickardsson har tveksamt självförtroende? Richardsson var helt ok idag och Westman har varit alldeles lysande i inledningen. Enligt mitt tycke bäst i ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2007-05-28 21:33
Självklart hade vi vunnit med normala domare. 2-målsledning och en man mer hade vi aldrig släppt.

Jag har länge velat ha repris för domare på straffsituationer i AS och SE. Antingen blir det då straff med påföljande varning/utvisning. Filmar killen får han en varning. Straffar är alldeles för viktiga för att domarfjantar skall kunna vinka/titta bort dom.
Annons: