/fotboll/osk/forum/811.aspx/fotboll/osk/forum/811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2016-01-28 14:33
@TommyS:

Jag har bara sett Kevin några gånger. Senast i U19-matchen häromdagen. Han ser absolut intressant ut. Fina passningar och han är bra på att vända spelet. Jag vet inte hur hans defensiv är då ÖSK har varit överlägsna i de matcher jag sett honom spela.

Jag vet inte riktigt hur ÖSK planerar för innermittfältet ifall RÅP inte kan spela. Vi har flera alternativ som kan spela bredvid RÅP, men det känns felbalanserat att spela t.ex. Gerzic - Nordmark eller Gerzic - Ajdarevic. På yttermittfältet så har Walldén sett intressant ut, men jag tycker även att Yanez Hernandez utvecklades otroligt mycket under förra säsongen. Den sistnämnde kan ju även spela ytterback, även om hans styrkor finns i offensiven.

T8/

Jag såg träningen i tisdags innan presskonferensen. Sema såg bolltrygg ut och körde en del övningar med Jimmy. Svårt att bedöma Almebäck efter en träning, men han har ju garanterat inte tappat farten i alla fall.
Örebro Sparkabolleninimål
2016-01-28 14:24
[QUOTE=TommyS]Intressant när Axén säger "Till exempel i vår trupp just nu har vi tre relativt unga spelare som är med, och sedan har vi två platser där det alltid kommer fyllas på med unga underifrån. Vår målsättning är att fylla på underifrån, absolut". [/QUOTE] Hur är status på möller? Med tanke på att han inte var med i träningsmatchen
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2016-01-28 14:19
@Nicknamn i ribban:

Intressant när Axén säger "Till exempel i vår trupp just nu har vi tre relativt unga spelare som är med, och sedan har vi två platser där det alltid kommer fyllas på med unga underifrån. Vår målsättning är att fylla på underifrån, absolut".

Två platser där det alltid kommer att fyllas på underifrån. Yttermittfält och innermittfält?

När jag ältar truppen fram och tillbaka i sängen och i duschen har jag lätt att se att det finns unga alternativ på kanten - Walldén som glänste senast och Möller som vi pratat om länge. De kommer att få chansen när vi har tre yttrar som alla också kan behöva vikariera på topp vid skador.

Men centralt på mitten, där vi också har tre spelare i truppen får två platser, där har vi ingen spelare med erfarenhet. Det pratas om denne Kevin som är någon vi hört om men aldig sett. Eller? Nyfiken. Är han en riktigt spännande spelare? Eller har vi bara helt släppt vår back-up på denna mest centrala av alla centrala positioner? Eller fyller vi på med Ring och Hagge? Jag har svårt att få ihop reservplanen på innermittfältet.

Vet vi vilka ungdomar som får åka till Portugal?

Örebro T8
2016-01-28 14:06
Ingen som sett någon träning nyligen? Tänker främst på Iron-Mike och Sema.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-28 12:38
Kartläggning av bland annat ÖSK:s användning av unga spelare. Axén är intervjuad.
Örebro Lekiller
2016-01-28 12:16
[QUOTE=Trivseltorsten]Västra stå är klassiskt, MEN, vad sägs om att ha klacken på Östra då? Då finns det ju även möjlighet att ha en sittande klackdel för dom gamla med stela leder...Bortasupportrar vill ju ändå ha ståplats så där passar ju västra. Redo för en inkommande shitstorm mot mig =) [/QUOTE] Kan tänka mig det ställer till det en del med säkerheten att ha bortastå på Västra.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-28 11:27
@Trivseltorsten:

3 falkenbergare på hela västra stå ;)
Örebro Trivseltorsten
2016-01-28 11:13
Västra stå är klassiskt, MEN, vad sägs om att ha klacken på Östra då? Då finns det ju även möjlighet att ha en sittande klackdel för dom gamla med stela leder...Bortasupportrar vill ju ändå ha ståplats så där passar ju västra. Redo för en inkommande shitstorm mot mig =)
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-28 11:06
Norrköping sålde ju 1600 årskort till deras klackläktare ifjol, men deras pris var sinnessjukt (200 billigare än vårt i år) och dessutom en nyrenoverad och fantastiskt bra klackläktare som bidrog till hypen. En av Sveriges bästa klackläktare utan tvekan, medan Västra med sina stora hål som sabbar möjligheten till en stor sammanhållen klack och ett tak som knappt ens täcker halva läktaren inte lockar på samma sätt.

Skulle vi nå upp i 750 är det riktigt bra sett till vad vi har haft tidigare, men i det långa loppet bör det vara möjligt att stadigt ligga på över 1000 årskort per säsong. Men en liten uppfräschning av västra hade kunnat hjälpa till, även om jag har svårt att se det hända.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-28 11:05
Måste säga att jag blev lite besviken på att den episka löpduellen mellan Nordin och Taco-Anders var bortklippt i videon med våra mål.
Örebro Trivseltorsten
2016-01-28 10:51
Vill inte vara negativ, men 500 ståplatskort som är kraftigt subventionerade är väl inte superduperfantastiskt direkt. Skulle vilja veta hur det går med årskortsförsäljningen för sittplats med. Skulle gärna sett en subventionerad kampanj för att fylla södra läktarens sämre platser, är ju den som man ser i tv och när vi har 7500 på läktarna ser det ju nästan folktomt ut.
Örebro rirobban
2016-01-28 10:32
@Chris P. Bacon:

Härligt! Tror att värvningarna av Almebäck och Sema gjorde att försäljningen tog fart igen. Blir en mycket intressant säsong, både på planen och på läktarna!
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-28 10:11
507 årskort sålda till västra!
Målet är uppnått med en hel månad kvar av kampanjen, så därför sätter ÖSK upp en ny målsättning. Når vi 750 årskort innan 28:e februari?
Örebro Chris P. Bacon
2016-01-28 09:49
När startar insamlingen till förnyandet av Crespos kontrakt? :)
AIK Nissesson
2016-01-28 09:16
Självklart var det en förstärkning när vi tog in Nordin & c:o.

Jag klurade bara lite över om exempelvis ett lag byter spelare A mot spelare B, så kanske man med facit i hand gjorde en förstärkning, en försvagning eller något däremellan ...
Örebro KCMarten
2016-01-28 08:45
Minatankar//

Jag har full respekt för BoP, men Jag håller med dig fullt ut . ;-)
Snö vet jag inte vem det är..
Örebro Pedretti
2016-01-28 02:58
Visste inte att denna video fanns på youtube men en skön överraskning är det!

Här har ni alla målen från förra säsongen!

En av mina favoriter som kanske inte nämns så mycket är Kalles mål mot Gefle borta (det första av dem)
Astrits millimeterprecisa passning, Kalles mottagning och bollkontroll i sekvensen är guld. Ett snyggt fotbollsmål helt enkelt och vi får hoppas att vi får se flera såna under kommande säsong (och förhoppningsvis mot Kalmar på söndag)
Örebro Center
2016-01-28 00:34
@Nissesson:
Du menar att man inte kan veta om Nordin, RÅP, Crespo och Moberg stärkte eller försvagade den dåvarande SE-truppen? Har Tomten skägg eller ser han bara orakad ut? Tycker du skall skicka in denna fråga till nästa ÖSK-studio.
Örebro Minatankar
2016-01-28 00:27
@Nissesson:

Du har själv skrivit att du inte förstår dig på så mycket om spelare och om fotboll.

Varför kan du då inte lita på att tränarna kan bedöma om och hur laget ska förstärkas varje säsong?

Varför ge dig in i en diskussion som du själv skrivit att du inte förstår dig på?
AIK Nissesson
2016-01-28 00:14
Nicknamn i ribban 00:02

Ja det har vi gjort, men hur vet man att man förstärker och inte försvagar?

Förlåt om det verkar töntigt, men hur vet man ?

Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-28 00:02
@Nissesson:

Fast vi har ju helt klart förstärkt truppen. Vi värvade t.ex. Nordin, RÅP, Crespo och Moberg i första transferfönstret om jag inte har helt fel.
AIK Nissesson
2016-01-27 23:54
Minatankar 22:22

"Saywee ansåg att vi inte behövde förstärka laget när vi kommit upp från Superettan. Det ansåg jag vara helt orealistiskt. Ett lag behöver förstärkas varje år, precis som nu skett."

Fasen oxå, jag är ju fd Saywee och trodde jag skulle kunna ta ledigt ett tag.

Vi är ju fortfarande kvar i AS efter att vi tagit klivet upp från SE, oavsett förstärkningar eller ej, så vad är problemet ?
Örebro Hagge till landslaget
2016-01-27 23:50
Titta på den trupp vi har idag och den vi hade i S1 för några år sedan. Riktigt snabb och positiv utveckling där vi har förbättrat oss på nästan varje position!

Laguppställning: Oscar Jansson – Patrik Haginge (v), Ilir Berisha, Magnus Wikström, Samuel Wowoah (82) – Ahmed Yasin, Tobias Nilsson, Mohammed Saeid (68), Kalle Holmberg – Alhassan Kamara, Peter Samuelsson (64)

Ersättare: Ludwig Bergström (mv), Shpetim Hasani (64), Ayanda Nkili (68) och Christoffer Wiktorsson (82), Marcus Astvald, Emil Berger och Erik Lund
Örebro Center
2016-01-27 23:39
@Marta (hane):
Under Sixtens tid satte man alltid den i laget under träningslägret på våren och den kommunicerades. Tycker den är intressant och säger vad spelare själva tror på
Örebro Marta (hane)
2016-01-27 23:15
Örebro Center/ De har alltid satt mål, men inte alltid kommunicerat utåt. Ibland dock efter säsong som jag minns det. Förra året t.ex nådde man väl målsättning?
Örebro Center
2016-01-27 23:04
@Marta (hane):

Topp 5 har jag snackat om på jobbet för ÖSK med befintlig trupp. Då utgår jag ifrån att man skakar fram en schysst ersättare om Crespo försvinner eller blir skadad.

Ska bli intressant om laget sätter en intern målsättning och var den kan landa. Jag tror inte jag sett en sådan sedan Alec tog över. Eller då har de inte kommunicerat den eller om jag missat det
Örebro Center
2016-01-27 23:00
@Minatankar:
Ah ok. Det kanske var så. Jag har uppfattat hans förväntningar som sjukt orealistiska två vårar i rad. "För jag är en obotlig optimist" Hur som helst. Du ska inte uppfatta mig som att jag inte anser att man ska försöka var optimistisk och våga sticka ut. Sådana personer är guld värda i grupper och har en stor betydelse. Apropå kaxighet Jag gillade John Guidetti väldigt mycket i U21 i somras. Jag har helt omvärderat honom. En kille som kan vara kaxig och frispråkig men ändå en förbannat bra person i gruppen. Håkan Ericson höll honom högt och som väldigt viktig för gruppen. Jag förstår varför nu.
Örebro Marta (hane)
2016-01-27 22:37
Klart som fasiken det är realistiskt att sätta topplaceringar som mål i år. Sedan är det så klart mycket som ska klaffa (tur med bollrull o skador, en Järn-Micke som ska leverera som vi hoppas o.s.v.). Men när, om inte nu, ska vi få drömma? Mittenplacering med dagens trupp skadefri vore en enorm besvikelse för mig...
Örebro Marta (hane)
2016-01-27 22:31
Också tänkt, utifrån nedanstående argument, att det är lite gambling av Crespo själv att inte ha längre än ett års kontrakt med den bakgrund han har. Kan man skriva klausul om att han själv får en procent av övergångssumma kanske? Visst borde vi kunna skriva bort alla övriga intressenter i en sådan förlängning också? Fast kanske beror på vad det står i tidigare avtal?
Örebro Minatankar
2016-01-27 22:22
@Örebro Center:

Saywee ansåg att vi inte behövde förstärka laget när vi kommit upp från Superettan. Det ansåg jag vara helt orealistiskt. Ett lag behöver förstärkas varje år, precis som nu skett.
Annons: