/fotboll/osk/forum/8106.aspx/fotboll/osk/forum/8106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Los Flores
2007-05-29 20:40
mrCarlsson...

Vart har du hört det ryktet??
Örebro mrCarlsson
2007-05-29 20:35
Det var en tjej med rosapanband och feta flugbrillor som kastade Petflaskan och en liten gangster unge som kastade från "kidzs läktaren".

Aja.. De var inte så trevliga, men jag vet hur det är. Jag hade skoj nere i skåne, om du räknar bort en del supportrar.

Läskigaste var när 10-åringarna drog "Vi ses i parken".. Mötte dom efteråt, det var läskigt.

Det ryktas att en del arenor i Sverige, som ligger i lite större städer ska byggas om till typ 30.000+ .. där är Olympia en av dom. Kul att få spela som Gais på tomma läktare.
Örebro Los Flores
2007-05-29 20:31
chipset...

östra läktaren KOMMER bli något större båda till storlek och publikkapacitet har jag fått reda på...

Sen tar tystnadsplikten över tyvärr...

Men större blir den, det får jag säga =)
så Behrn Arena kommer ha en större kapacitet än 16.000 då arenan är klar...

det går framåt, dock jävligt långsamt ;)
Helsingborg LordPhaZe
2007-05-29 20:28
Kilten
Ja, jag förstår inte heller hur en ölburk kan komma in när dom som stod bredvid er var kids i något pojklag, men å andra sidan verkar skribenten vara från Malmö.

The_Ghoooost
Ditt inlägg var för pinsamt för att svara på.

BA_Baracus
Vill be om ursäkt för dessa jävla pajasar. Men samtidigt är det ganska roligt att bli hotad på Internet, uppenbarligen är det personer som vill hota någon men inte riktigt vågar... Hif_Forever är iaf med all sannolikhet en riktig jävla pajas med tanke på att han inte kan skriva sitt eget lag (om han nu är HIF:are har aldrig sätt honom på vårt forum) rätt.
Örebro Mittåt
2007-05-29 20:00
Chipset// Du bläddrade inte tillräckligt långt fram i kalendern. Nästa hemmamatch för reservlaget är den 10 september då BP kommer på besök.

Enklast att finna dessa matcher är att gå till ovanstående länk.

Men det är iofs. tänkbart för att inte säga troligt, att det kan komma någon eller några vänskapsreservlagsmatcher också.
Kilten
2007-05-29 19:56
Ämne: LordPhaZe

Det ä....Det är väll ändå en sjukt stor skillnad på att slåss och att få motståndarsupportrarna att känna sig ovälkomna? Jag vill då i vart fall inte att motståndarsupportrar ska känna sig välkomna när dom kommer till Örebro. Observera dock skillnaden på det och på att slå nån på käften.

Var för övrigt på plats igår och tycker inte att jag kände mig särskilt mer oönskad där än på något annan arena. Faktum är att jag tycker att det var lite småhumoristiskt med de cirka 50 10-13 åringarna som stod och sjöng hata örebro i falsett och hettsade i 90 minuter. Det genererade mest skratt från mitt håll. Sen såg jag inte heller någon ölburk (dock en plast pet-flaska) komma in på vår sektion, men det är möjligt att jag missade det.
B.A Baracus
2007-05-29 19:39
Helsingborg verkar ha väldigt många internethuliganer.fick ett inte allt för trevligt pm av Hif_forever igår.tycker synd om deras riktiga supportrar.
Örebro The Ghoooooost
2007-05-29 19:22
LordPhaZe

Det är sådana avskum med din jävla mentalitet som gör att vanliga familjer inte vill gå på fotboll.

Den dagen du får en egen son, om du är förmögen till det, så undrar jag om du skriker samma saker som du gör idag.

Det är sådana som du och ditt övriga anhang av mentalpatienter som fotbollen lider av. Titta
bara runt om kring arenorna. Idioter som slåss och lever faan i färgerna av fotbollsklubbarnas namn.

Ni era jävla nötter skulle sättas på en ö mitt ute i havet. Sedan skulle ni få slå ihjäl varandra tills det finns en av er kvar. Sedan släpper vi ned en pistol i fallskärm med 1 st kula i loppet. Faan vet om den siste fattar vad han skall göra. Jag betvivlar det.
Örebro The Ghoooooost
2007-05-29 19:14
Titta ! Det finns kanske en gud eller är det ett spel för galleriet ?

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1080885,00.html
Örebro Erki
2007-05-29 19:07
"Våra okära grannar i närke har däremot gått samman unga som gamla och har ett jäkla tryck på läktaren, trots att de också går kräftgång i serien."

Beröm från en degerforsare på deras svenskafans-forum :)
Att jag inte håller med om att vi har "ett jäkla tryck" är en annan sak.
Helsingborg zigzag
2007-05-29 18:49
Ämne: zigzag // Moderatore....
Toro.
Självfallet var väl alla ÖSK:ares inlägg söndagsskolemässiga.
som denna nedan:
"Namn: Sogen » Svara inlägg
Sänt: 2007-05-28 20:12
Faktum är att det där är den vanlige Helsingborgssupportern..... Helsingborg är sveriges äckligaste stad med 90% nazister.... usch "
Helsingborg Leif
2007-05-29 18:36
Erki: Inte rätt i något av fallen. Det ska vara en målchans det är riktigt. Spelaren ska ha kontroll på bollen. Detta är faktiskt tveksamt i Näfvers fall. Han slår bollen till vänster och är inte inom spelhåll när Björck "massakrerar" honom. Det ÄR solklar straff och enligt min tolkning som utbildad domare, varning. Men visst kan man diskutera den exakta tolkningen av om Näfver har kontroll eller ej.

Det viktigaste i sammanhanget är att det ÄR straff.

Sedan, vad man kan se på tv-bilderna så föregås ert bortdömda mål av offside.
Örebro Chipset
2007-05-29 18:24
Ok, ingen verkar kunna besvara arenafrågan. Kan någon istället säga när ÖSK spelar sin nästa B-match hemma? Står inget på den officiella almanackan.
Örebro Adios
2007-05-29 18:05
Straffar hit och dit har alltid och kommer alltid att diskuteras, det tillhör fotbollen.
Men denna (avsaknad) av domslut gör att åtminstone jag anar att det ligger något annat bakom? Detta var liksom FÖR uppenbart på något vis....
Örebro Erki
2007-05-29 17:57
"Klockren straff men dock ingen frilägesutvisning beroende på de två spelarnas inbördes positioner. Den anfallande ska vara förbi för att det ska bli utvisning."

Eftersom det numera inte heter frilägesutvisning utan målchansutvisning borde väl fällningen av Näfver igår gett rött kort? Om inte Näfver hade fällts hade han fått en helt öppen målchans.
Örebro Aspen
2007-05-29 17:44
Ämne: Mot AIK vill jag se ....
Med Holgerson som ersättare för Riddez devalveras Näfver. Dessutom har inte Riddez varit dålig. Haginge har fler missar vid både mål 1 och 3 missar Hagge.
Detta innebär att Wikström ersätter Haginge. Nej det är inte bra.
Kör med Anttonen- Haginge - Wikström/Holgersson-Riddez MEN ta två steg bakåt på samma sätt som Gefle
Örebro Bastard on Parade
2007-05-29 17:20
"Med 2–0 i stället för 1–1 i paus hade Örebro förmodligen vunnit matchen. Större skillnad var det egentligen inte. Det var framförallt inte så stor skillnad som 4–1 påstår. Örebro hade väl så bra målchanser och dessutom ytterligare ett mål inne som antingen föregick av en hårfin offside eller dömdes bort med ytterligare ett justitiemord."
Örebro Bastard on Parade
2007-05-29 17:18
LordPhaZe//

"SvFF hatar oss över allt annat och har gjort allt för att förstöra för oss."

Ska det inte stå "er" istället för "oss"?
Helsingborg LordPhaZe
2007-05-29 17:00
Roligt att höra att man som motståndarsupporter inte känner sig välkommen på Olympia, vilket är ett av mina mål. (Det främsta givetvis att stötta HIF).

Hur du (författaren) kunde få det till att varannan ramsa handlade om Malmö förstår jag inte riktigt. "Vi är Skånes Stolthet" sjöngs väl två eller tre gånger och "En rödblå armé" en gång. Är visserligen ramsor som innehåller "och vi hatar MFF" respektive "om du är ett ljusblått as slutar du på MAS", men har också ett egenvärde i att det är jävligt bra ramsor. Gjordes några försök att dra igång "hata hata hata MFF" men fick inte något fäste.

I övrigt så var vårt stöd jävligt bra, trist att du inte fick med det.

Håller dock mer er om straffisuationen, men sånt händer, sånt har hänt oss den här säsong, och att vi skulle vara förbundets/domarnas älskningslag är bara skitsnack.

SvFF hatar oss över allt annat och har gjort allt för att förstöra för oss.
Örebro Bastard on Parade
2007-05-29 16:35
Tilly_79//

Jag antar att du aldrig har spelat fotboll med en domare som är inkonsekvent i sina bedömningar. Man blir jäkligt osäker på planen, tyvärr. Men det är ingen förklaring till genomklappningen för den förstår jag inte.

Tänk om Henke hade blivit nedsparkad i en sådan situation! Solklar straff+frilägesutvisning.

Det som stör mig mest är domarens förklaring till varför han inte blåser straff. "Jag såg inte situationen" Nähä? Vad kollade han på då? Och vad gjorde den assisterande domaren?

Och sen förstår jag inte hur Helsingborgarna kan vara så säkra på att de skulle vända matchen eftersom de gjorde 4 mål. Det är individuella misstag vid varje mål, tror ni inte ÖSK:s spelare skulle vara mer försiktiga med en 0-2 ledning på bortaplan?

Ja' ä inte bitter...
Örebro Chipset
2007-05-29 16:28
Hur blir det nu med Östra läktaren? Det var ju tal om något slags eventuellt ihopbygge med mulitarenan eller liknande. Blir den självstående nu? När byggs den?

Förövrigt tycker jag kommunens multiarena knappt är värd namnet. Visst är det bra att bandyn får tak men resten verkar ju vara i klenaste laget.
Örebro Tilly_79
2007-05-29 16:09

Även fast domaren var helt kass, gjorde Ösk en helt bedrövlig andra halvlek.. vart är kämparglöden?
Örebro Windal
2007-05-29 16:03
Jag är inte särskilt bitter, men 4-1 speglade (enligt mig) inte matchbilden. Sen är det kul att någon läser och kommenterar krönikorna det är ju trots allt därför jag skriver dem :)
Örebro Mattias69
2007-05-29 16:00
Halleluja! Kubanernas hemsida fungerar igen!
Örebro rirobban
2007-05-29 15:59
Ämne: Los Flores// Matchen....
Hade ÖSK gjort 0-2 så hade matchen inte slutat 4-2 till er. Tro mig! ÖSKspelarna tappar huvudet när domaren är så dålig. Helt klart är det lättare att försvara sig ifall man leder med 2-0. Sista målet på övertid var ju för att ÖSK pressade framåt för att försöka reducera. Det hade dom knappast gjort ifall de ledde matchen då!
Örebro abdel seidou
2007-05-29 15:53
Som ÖSKare fårr man tyvärr vara van vid att ha dommaren emot sig, så har det alltid varit. Vi ska klara av att spela stabilt ändå. Visst förlora borta mot helsingborg kan man ju göra, och kanske hemma mot ICA också till och med, men att rasa ihop och släppa in 4 mål, näe fyfan. Var är krigarmentaliteten? Om det nu inte ska vågas anfalla som förra året så måste man väl i alla fall kunna kriga istället? Hellst inte mot både dommaren och motståndarna på en gång men vafan, SKÄRPNING!
Örebro Ropesin
2007-05-29 15:52
Mot AIK vill jag se följande startelva:

-----------------Richardsson----------------
Anttonen - Haginge - Wikström - Holgersson
Pettersson - Nordback - Larsen - Näfver
-------------Gerzic - Halilovic---------

Kommentar: Svårt att lasta Richardsson för gårdagens insläppta mål, han får en ny chans. Riddez har varit ganska blek i dom flesta matcherna och nu är det dags att plocka bort honom. Lagkapten eller ej, bästa laget ska spela. Pettersson till höger, där var han bra i premiären mot Gefle! Näfver har inte imponerat, men får en ny chans i brist på ersättare. Halilovic och Nordin på topp, finns inga andra alternativ. Kommentarer?

För övrigt har jag fortfarande inte lugnat ner mig från gårdagens domarmiss. Jag vill aldrig mer se Jonas Eriksson!
Helsingborg FiggeOls
2007-05-29 15:50
Los Flores// Matchen borde alltså ha slutat 4-2 till HIF?
Örebro Toro
2007-05-29 15:46
zigzag // Moderatorerna har säkert bra mycket bättre för sig än att sitta och rader 50talet inlägg som alla ligger på en kiss å bajs nivå.
Han nbara se ett par stycken innan de försvann men det var pinsamt att se vad de mäktade sig till att skriva.

Helt rätt att spärra det.

Och angånde vad som antyds ha varit ett enormt HIF övertag:

Det som skedde: ÖSK fick domsluten mot sig,först berövade på straff och frilägesutvisning. Strax senare berövade på en solklar hörna vilket föranledde HIFs mål. När man i detta läge så solklart har domaren mot sig tar man extra hårt på andra domslut(Nedims avvinkning etc). Med domaren mot sig viker sedan ÖSK ner sig.

Det som borde hänt: ÖSK får 2-0 samt spelar 11 mot 10,får lite vind i seglen och står upp hela matchen och tar 3poäng.
Helsingborg LJS
2007-05-29 15:44
Hahaha... lyser ju alls igenom hur bitter han är som skrivit er senaste krönika!
Annons: