/fotboll/osk/forum/810.aspx/fotboll/osk/forum/810.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Eyravallen Örebro
2016-01-26 18:59
@Nissesson:

Humor fågelskådaren humor. Så som Du provocerat bort mängder av forumister här så kan du nog också ta en gliring någon gång.
Örebro flesklepp
2016-01-26 18:58
@Örebro Center:
Jag tycker nog absolut att vi kan ägna oss åt "selektivt minne" och helt enkelt glömma 0-6 med den enkla motiveringen "en gång, ingen gång". Däremot kan: Sjachtar-MFF 4 - 0 MFF-Paris 0 - 5 Real Madrid-MFF 8 - 0 ...inte glömmas. Det står i historieböckerna för all framtid och kommer skämma ut svensk fotboll lika länge. OM det hade varit ÖSK som nått motsvarande resultat mot samma lag kan jag inte tänka mig annat än att jag fortfarande idag skulle vara helt bedrövad. Att i den situationen ge mig in på andras forum och härja skulle inte finnas på kartan.
AIK Nissesson
2016-01-26 18:54
Onödigt tjafs från Eyravallen igen ...
Örebro Pedretti
2016-01-26 18:53
Så medans det munhuggs här inne så tänkte jag att vi kan snacka om nåt roligare.
Vilken av U19 killarna tror ni kommer få sitt genombrott i A-laget i år?
Jag har inget renodlat alternativ då Walldén kanske inte får utrymme på högerbacken då Haginge och Almebäck kan täcka upp för Björnquist.

Jonathan Lundberg har också en tuff konkurrenssituation där framme då vi har gott om anfallare nu.

Kevin Ekstrand-Hamrén och Påhlsson har även dem en tuff situation nu när vi har Moberg, El Toro och Iron-Mike.

Micha Yanez kan ju konkurrera med Broberg på högerytter positionen men jag vill gärna se mer utav honom innan jag tycker att han kan konkurrera med honom.

Kevin Johansson är också lovande men kanske lite ung för att ta plats på vårt mittfält då det är en tung position som måste fyllas ifall Råp eller Nordin skadar sig. Men kan Melker hallberg ta en start position på ett mittfält som en sextonåring så kan väl Kevin också göra det.

Sen är det ju inte bara skador som göra platser i truppen lediga utan också underprestationer men vi vet ju hur villig Axén är att matcha juniorer i tävlingssammanhang....
Eyravallen Örebro
2016-01-26 18:51
@Benny Böckling:

Är jätte lugn! Går mer igång på Saywee än danskarna så du behöver inte oroa dig ;)
Eyravallen Örebro
2016-01-26 18:49
@Carvalho the Beast!:

Fast återigen så är jag inte avstängd där. Så gör om så gör du rätt. Ska säkert du också fixa, fortfarande ingen spärr, endast borttagna inlägg, varför vet jag inte ens. Återigen vem har påstått att vi är Ett topplag? Har Inte ens uttalat mig där. Och återigen så kan jag inte se en gång jag vart arg? Tycker bara ni är extremt
Löjliga som säger att ÖSK är en pinsam klubb när det kommer till affärer och klubb. Men jag väljer lägga ner diskussion då det är hopplöst att prata med någon som sätter händerna för öronen och bara gapar "Malmö är bäst". Trots ni komma 5a men det är ju en annan historia. Ses i AS!
AIK Nissesson
2016-01-26 18:48
@KCMarten:

Exakt det jag tjatar om och om igen ...

Sälj inte Crespo nu!

Låt honom göra en massa mål i inledningen av AS och placera vårt ÖSK i drömläge.

Han får många ögon på sig och kan bli värd mycket mer än vi tror, en bra start för ÖSK och kanske ett rejält belopp från en stor europeisk klubb, samtidigt som vi ligger i medaljläge.

För ÖSK i framtiden ...
AIK Nissesson
2016-01-26 18:47
AIK Nissesson
2016-01-26 18:44
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-26 18:44
@lunnaren:

Där håller jag med dig. Ni tog en seger och ni var inte en slagpåse så länge Allsvenskan var igång. Bra gjort!

Om vi verkligen ska snacka om supportrar med hybris kan vi ju nämna att Malmö slog ut Celtic utan större problem. Deras fans verkar tro att klubben ska spela i CL varje år bara för att man har 45 000 på matcherna. Att de skotska klubbarna bara blir sämre och sämre verkar svårt att ta in.
Malmö FF lunnaren
2016-01-26 18:36
@Eyravallen Örebro:

Auja. Vi spöade Shakhtar hemma, och drog därmed in 15 miljoner i segerpremie den kvällen. Vilket råkar motsvara ca 3 gånger ert eget kapital 2014.

Mvh Dryg halvdansk.
Malmö FF Carvalho the Beast!
2016-01-26 18:35
@Eyravallen Örebro:
Nej det hade jag inte? Men jag kanske försökt uppmuntra honom/henne till att bära lagets färger istället? Stor skillnad. Du verkar då vara en väldigt argsint person, du snackar om att det är nervärderande att MFF inte anser att Örebro är en toppklubb i Sverige, men själv har du inga problem att hela dagen att försöka provocera? Seriöst en kommentar som "alla forum skratta åt er" var ungefär sån kommentar man kunde dra när man var LITEN och var sur på en kompis över något.
Benny Böckling
2016-01-26 18:28
Andas Eyravallen, andas.

Koppla bort alla dryga halvdanskar och gläd dig istället åt vår Sportklubb som går mot ljusa tider.
2016-01-26 18:28
@Eyravallen Örebro:

Namn: Eyravallen Örebro
Sänt: 2016-01-26 13:54 Ändrat: 2016-01-26 13:55:26
Och där tröttnade Saxen. Du blir spärrad med hänvisning till upprepande regelbrott och regeln jag talar om är i stort sett regel 1 till 4. /Saxen

Snyggt att ljuga när jag så enkelt kan söka upp saker, men du bevisade ju bevisade ju bara dig själv återigen! ;)

Roligt att du är så intresserad av Barcelona, men jag kan lova dig att i Malmö så bryr vi oss nog mer om vår egen klubb än någon random klubb i europa! :)

Haha menar du på allvar att vi supportrar är den som ska köpa Kamara? För vad jag vet så är inte klubben delaktig alls i sprida rykten för att sno spelaren billigt. Återkom gärna till verkligheten!

Jag kan säga att där finns en hel del som inte ens vill ha Kamara för att han varit borta så länge och dessutom att vi värvat en hel del spelare som varit borta ett tag med som inte var de bästa för MFF när det gällde ligan som du nog märkte.

Så nej jag tror verkligen inte MFF försöker få Kamara för 800k sek, men däremot tror jag dom inte kanske är villiga att betala 10 mille för någon som varit borta lång tid och om jag inte tar fel hade han stressfraktur? Vet intesjälv något om såna skador, men det som diskuterades igår var att det tydligen kan vara svårt att komma tillbaka från de. Någon idrottare som haft svårt i par år att komma tillbaka från en sån fraktur tydligen.
Eyravallen Örebro
2016-01-26 18:19
@Carvalho the Beast!:
Så du hade vägrat din unge en Messi tröja? Herregud skulle inte bry mig ett skit om självaste Crespo hade en PSV tröja om de var hans favoritlag sen han var ung. Att ni inte säger vi är konkurrerande klubb är både respektlöst och hånfullt då ni uppenbarligen inte klarade att vinna mot oss. Påminner också gärna er att det var Crespo som spelade bort er från guldet för några år sen när han klacka in bollen i mål. Edit: kan tillägga att varenda forum skrattade åt eran hybris om Rakip och barcatröjan. Kom ner på jorden ni tog er till cl vilket var imponerande men ni hade absolut ingenting där o hämta sen. 8-0..
2016-01-26 18:11
@Nicknamn i ribban:

Rakip? Det handlade om att han har kontrakt hos oss och då kanske man inte ska bära en annan klubbs tröja? Det är inget konstigt alls med det.

Så du vill inte att era ungar ska gå runte i Örebro tröjor istället för Ronadlo/messi tröjor? Ok..

Vad har konkurrerande klubb med plusstatistik mot oss att göra? Har ni i närheten av lika bra ekonomi som oss? Har ni varit konstant i toppen? Lika många titlar? Publik? Där skulle jag faktiskt vilja förstå vad du menar..

Örebro Bäst när det gäller
2016-01-26 18:10
Vill så gärna tolka signalerna om att ÖSK räknar med Crespo som att han blir kvar. Kan samtidigt inte frigöra mig från tanken att uttalandet syftar till att sätta press på MFF att slanta upp närmare 10 mkr.

Eller är jag bara närking??? :)
Örebro Bo Riis
2016-01-26 18:05
Vad är grejen med alla dryga och skitnödiga skåningar här inne ?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-26 17:41
@Kaiser:

Om ni plockar honom efter säsongen skulle jag bli lite förvånad, det måste jag erkänna.

Om Crespo spelar bra kommer ni att få konkurrens om honom. Utländska klubbar erbjuder en högre lön, vilket talar till deras fördel.

Spelar Crespo däremot dåligt borde ni inte vara speciellt intresserade av honom. En klubb som siktar på CL borde ha högre ambitioner än en spelare som dansade en höst för 2 år sedan. ;)

Skulle han göra en mellansäsong har ni nog chansen, men jag skulle tro att ni redan har förstärkt med anfallare då.
Eyravallen Örebro
2016-01-26 17:37
@Carvalho the Beast!:
Har inte fått någon spärr och jag är ingen omogen 12 åring när man diskuterar med er utan och ens förolämpa er, men det tar hårt på er supportrar när man har hybris och tror man är Barcelona själv. Svälj gröten Tvärtom så berömde jag er för kvalificera er för Champions League och att ni är störst klubben genom historien men knappast bäst i AS vilket ni verkligen verkar tro? men att vi ska ge bort spelare för ni tror ni är bäst och sprider rykten att Crespo desperat vill bort och att man kan inte göra affärrer med oss. Ni försöker ju bara sno en spelare billigt som ni gjorde Med Isac kise Thelin.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-26 17:36
@Benny Böckling:

Môcke bra! Chanserna för oss ökar för var dag som går :)
Malmö FF Kaiser
2016-01-26 17:34
Jag önskar inget hellre än att vi plockar Kamara gratis om ett år. Ingen klubb kommer lösa honom till sommaren för de summor ni yrar om. Lycka till!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-01-26 17:34
@Carvalho the Beast!:

Då borde du även kunna göra kopplingen mellan Rakip i Barcelonatröja och stormen som bröt ut på Himmelriket när bilden kom ut på Instagram. Konkurrerande klubb hette det från några som tyckte Rakips handling var förkastlig.

Nu kom Magnus Persson (?) in här och förklarade att upprördheten hade med att ni vill skapa en MFF-kultur i Malmö, där barnen ser upp till Rosenberg, Lewicki, Adu, etc. istället för att springa runt och "heja" på Real, Barca, Man United osv. Så lät det ju dock inte från alla håll i era led. Ni hade ju någon dag tidigare dissat ÖSK för att vi inte var just en "konkurrerande klubb". Att vi hade plusstatistik på er i fjol hörde tydligen inte till saken.

Sen blir det alltid att man generaliserar när man tar anonyma uttalanden på forum. De som skriker mest, hörs mest. Man ska ta det som skrivs med en Zlatan-klackspark, men det verkar vara svårt för många.
Benny Böckling
2016-01-26 17:32
Cibicki på g till J-Södra.
Örebro Milton
2016-01-26 17:18
Angående alla IFF-are som plötsligt hänger här. Läs gärna andra lags forum men gå inte in och lek polis, det blir bara fel. Jag hänger inte på andra forum och tycker och tänker om sakernas ting. Jag inhämtar gärna info och åsikter från andra forum men om jag tycker något så är det om mitt egna lag på mitt egna forum. My opinion!
Örebro jpsvartvitt
2016-01-26 17:14
Med vår gamla vd osv så hade Malmö fått Crespo för 5-7 milj. Men tror hybris klubben inte fattat att vi har Simon som är ett jäkla ljushuvud när det gäller ekonomi.. Tror ÖSK har satt ett pris på Kamara som ger trygghet i vår ekonomi och inte ett öre där under.. Deras forum är komedi för fan.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Milton
2016-01-26 17:01
Jag anser att ÖSK anno 2016 ser ut att vara en klubb som är riktigt välmående och verkligen på rätt väg.

Känns riktigt bra att återigen börja skriva härinne och ser med tillförsikt fram emot våren.

Inte bara ser startelva stark ut, även bänken klarar en närmare granskning utan att skämmas för sig. Kan sedan några juniorer ta ytterligare steg samtidigt som de även får chansen så börjar truppen se både spetsig, intressant och någorlunda bred ut.

2016-01-26 16:48
@Bastard on Parade:
Du snackar hybris? När jag läser ditt inlägg så är min första tanke att du är Helsingborgare, varför? (på deras forum så handlar de mesta om MFF och där de bara ska spy ut något om MFF bara för att) Du spyr ut massor för att du läst en snubbe påstå att Kamara är sur? Jag läser himmelsriket varje dag och den första jag tänker på som jämförde MFF med Barcelona eller annan superklubb är faktiskt Eyravallen som är Örebroare.. Det jag menar är att din text är mer eller mindre inte skriven mer än för att få spy ut dina känslor om MFF, ta dina exempel om spelare som gick till Bröndby eller FCK så ser man igenom dig direkt. Olsen? Vi har 4!! målvakter. EJ? Vi har fullt på mittbackar med och dessutom varför skulle vi vilja ge tillbaka summan vi fick för EJ? ME? Vart skulle han platsa? Fullt på mitten och anfallet så anses han inte vara bra nog? Du har ju inte ens satt dig ner och kollat igenom våran trupp, så vad var poängen med att spy ut saker som inte har någon betydelse alls? Ja förutom att någon snackar lite skit som det görs på alla forum och denna gång att Crespo skulle vara sur? Du verkar dessutom plocka till dig delarna som passar dig bäst, folk har många åsikter om spelarna och du väljer de som överdriver osv. 10 mille för Cibicki hade inte jag tackat nej till och 37 mille för Lewicki är väl inte helt fel egentligen det heller. Vore det inte bättre att försöka skriva ett lite mer genomtänkt inlägg? ;) Jag menar du skriver om våra FD spelare som om du kände våran sportchef personligen och att han berättat att vi var ute efter EJ/RO/ME men att vi misslyckades.
Benny Böckling
2016-01-26 16:30
@Bastard on Parade:

Amen.
Örebro Trivseltorsten
2016-01-26 16:25
Fan vad jag hoppas att våra ungdomar ges ordentliga chanser i allsvenskan i år. Tycker det är ofta det sticker ut ungdomsspelare på försäsongen, för att sedan försvinna från matchtrupperna under säsongen...
Annons: