/fotboll/osk/forum/8099.aspx/fotboll/osk/forum/8099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mattias69
2007-06-01 13:23
Ämne: Det är förmodligen f....
Herr Tallinger har ju i varje fall sagt att dom ska granska ärendet för att utreda om elitlicensen ev. ska dras in. Alltid något.
AIK Saywee
2007-06-01 12:55
Det är förmodligen fler än jag som behöver operera in ett USB-minne i skallen ...

... rubrik på GT´s förstasida i veckan angående rättegången mon IFK Göteborg

"JAG HAR SÄLLAN SETT SÅ MÅNGA KOMMA IHÅG SÅ LITE"

Rubriken är rätt talande och får mig att tänka på Winston Churchill´s bevingade ord på 1940-talet.

Men, rent sportsligt har det nog ingen betydelse hur det går, för Lagrell och hans gelikar har väl redan bestämt sig!?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-01 12:42
Ämne: Kommer Jon hem och Y....
Tveksamt om Jon kommer,Yunusfallet verkar ha hamnat på is,hade Yunus varit i något Sthlm-lag el Gbg mm så hade han spelat för länge sedan och säkert legat etta i skytteligan.
Örebro Sersant
2007-06-01 12:40
Ämne: Kommer Jon hem och Y....
Hoppas jon kommer hem dock tror jag inte klubben vill ha honom, vilket är lita av en skandal :(. Yunus tror jag inte får uppehålls tillstånd på ett bra tag :(.

- Närking with right to gnälla ;)
Örebro Mattias69
2007-06-01 12:34
Kommer Jon hem och Yunus får sitt efterlängtade uppehållstillstånd kanske vi kan slappna av vad det gäller anfallsbiten.

Dock återstår att ta tag i högerkanten. Och en lösning på den fronten vore att Johan Pettersson får ett uttalat förtroende som högermittfältare samt samt en förstärkning i form av en spelare som är antingen etablerad offensiv högerback eller högermittfältare.
Helsingborg LordPhaZe
2007-06-01 12:23
Jag håller också med om att MFF är större än HeIF, vilket inte är så konstigt då knappt någon bryr som om Heleneholms IF.

Förstår dock inte eran fascination för MFF, eller är det bara så att ni sväljer det som står i Kvällstidningarna med hull och hår?
Örebro Sersant
2007-06-01 12:21
Ämne: Bä$tuz // Jag tycker....
Håller helt med MFF är större än HeIF. Tycker denna diskution kan läggas ner, tycker MFFarna o HeIFarna kan diskutera detta sinsemellan.

Låt oss återgå till SvartVitt :P. Hur tycker ni vi ska förstärka under sommaren?

Jag tycker vi ska värva en anfallare och en högermitt. Just nu har vi ett vläldigt skevtlag eller vad de va Henriksson kallade de och detta tycker jag är ett av våra problem, det räcker helt enkelt inte med bara en kant i AS. Och vi behöver en anfallare för att vi helt enkelt inte gör mål :(, Rodevåg har inte kommit igång o Halilovic känns lite som PFO bra inledning men sen bara utför.
Helsingborg LordPhaZe
2007-06-01 12:21
Substitut
Tja det kan man tycka, Malmö har ju tagit hem massa SM-guld och varit ute i Europa. Sedan talar ju KvP och AB alltid om för dig att Malmö är ett av Sveriges största lag.

Tittar vi på hur det sett ut sedan proffsfotbollen infördes i Sverige har HIF faktiskt större framgångar än MFF. Båda nationellt och internationellt.

Men sportsliga framgångar känns irrelevant att jämföra för mig. Jag kommer alltid vara glad när HIF vinner, precis som det glädjer mig att se MFF och BoIS förlora. Men det som gör oss till den föreningen vi är är inte våra sportsliga framgångar utan supportrarna till föreningen.

Där kommer vi alltid vara MFF överlägsna i antal.
Helsingborg Leif
2007-06-01 11:29
Substitut: Du ska veta att han har bytt nick från Anti-MFF till Bästus...
Sverige Substitut
2007-06-01 11:21
Bä$tuz // Jag tycker det tyder på enormt dålig självinsikt att skriva att MFF har få riktiga supportrar jämfört med Er. I mina - och de flesta neutralas - ögon är MFF en större klubb än HIF på alla sätt. Ni har en bättre arena men snart är ni efter Malmö på den fronten också.

Jag hyser inget speciellt mot någon av dessa två klubbar men ditt inlägg lyser genom av himmeslblått hat snarare än att försöka föra en vettig debatt. Tycker dock att Svartvitt är fel forum för detta och ber om ursäkt för att jag själv aktivt bidragit till att hålla denna, för oss ÖSK:are, menlösa diskussion aktiv.
Helsingborg Leif
2007-06-01 11:18
Bästus: Bra Bästus. Vi kommer ihåg och delger ditt beslut. Tack för att vi kommer att slippa dina idiotinlägg om att firmorna är bra osv.. Äntligen.
Helsingborg Bä$tuz
2007-06-01 10:33
HIF E-zine är i stort sett ett mff-forum tack vare de muppvänliga moderatorerna och supporterhatande gnällrövarna. Som HIF-supporter känner jag mig faktiskt mera hemma här.. =)
Örebro Blå Bergen Blues
2007-06-01 09:46
Oj, har detta blivit ett Helsingborgs-forum?
Helsingborg Bä$tuz
2007-06-01 09:32
Tack LP! Har också väldigt svårt att förstå varför ÖSK:arna sväljer mff-propagandan med hull och hår. Ni är två olika klubbar som konkurerrerar med varandra precis lika mycket som vi konkurrerar med er! Att ni då inte kan acceptera att mff är en liten klubb med få riktiga supportrar (åtminstone jämfört med oss) är helt obegripligt.
Helsingborg Bä$tuz
2007-06-01 09:32
Dubbelpost.
2007-06-01 07:47
Vore coolt om vi kunde slå Geflamatchen i antal bussar typ 14-15 bussar med svartvita fans,skulle nog chocka Aik.
Helsingborg LordPhaZe
2007-06-01 02:36
nibor
Snackar i nattmössan? Jag är visserligen inte helt säker på siffrorna, men runt 5000-7000 gratis företagsårskort delas årligen ut av MFF, alltså nästan hälften iaf av dom nära 15 000 som försvann jämfört med snittet 2004 och vad dom hade under förra hösten.

Sedan känns det bara irrelevant att diskutera vilken klack som är bäst. Det är naturligtvis möjligt att säga att avgöra vem som har bäst klack av Häcken och AIK, men i detta fallet handlar det snarare om att ta ställning för vilken kultur man uppskattar. Spontanitet, passion, lojalitet och att gå vår egen väg är våra nyckelord, vilket jag tycker vi lyckats bra med. Klart är iaf att vi låtit mest, bäst och högst på Olympia två år i rad (och dom på Malmö Stadion, fast det känns samtidigt lite svårt att överrösta någon som står på långsidan under tak när man själv står placerad 80 meter från plan i en jävla kurva helt utan tak med noll akustik).

Jag förstår inte riktigt vad ert engagemang för Malmö kommer ifrån? Eller är det bara det att ni tycker illa om oss?
Örebro nibor
2007-06-01 01:31
LordPhaZe... Du snackar ju inte nattmössan. "hälften gratis kort" läste Du det i Helsingborgs Bladet eller? Och JA de har mer publik på sina matcher och JA de har bättre klack än vad Ni har.
Helsingborg LordPhaZe
2007-06-01 01:17
ErikP
Du tänker på Malmös snitt på 20 000 2004? Är det deras supportrar när 15 000 (varav hälften har gratis årskort) inte dyker upp när man ligger sämre än 6:a? Förra säsongen skiljde det mindre än 1000 i publiksnitt mellan våra lag, hade Malmö gått igenom "vårat 2000-tal" sportsligt sätt hade dom haft ett snitt på 4000-5000. MFF är en ointressant klubb sålänge man inte är med i guldstriden. Men visst om du kallar människor som slutar gå på fotboll (ens om det är gratis) när klubben inte vunnit de två senaste matcherna, då har Malmö fler "supportrar" än oss.

När jag själv hör ordet supporter tänker jag på dom som står upp för sitt lag i vått och torrt, i med och motgång, i glädje och i sorg, och inte sviker laget när det går dåligt. Det är vi som gör oss till HIF, inte turisterna från Halmstad som är här från att se Henke.

Det är inte sådana jag vill kategorisera tillsammans med mig, det är inte dom som är HIF. Vi som är HIF är vi som har sett till att vi är den enda föreningen i Sverige du inte kan hitta något sportsligt samband med vårat publiksnitt. Vi har ökat i samma takt mellan guldåret 99 till året vi kom 10:a 2004 som mellan 2004:a och 2007. Eller för att gå längre i tiden gjorde så att vi hade hela Sveriges största publiksnitt senast vi låg i division 1.

Vi är HIF och kommer alltid vara större än medgångspubliken och kräftskivesupportrarna i Malmö.
Örebro ErikP
2007-05-31 23:24
Ämne: Ämne: Ämne....
Ta dig en titt på publiksnittet så märker du att påståendet har substans.
Örebro Mittåt
2007-05-31 23:14
Ingen träning förrän på tisdag, verkar det som.
Örebro Sempre vittoria
2007-05-31 23:09
någon som har koll på var och vilken tid ösk tränar imorgon?
Helsingborg LordPhaZe
2007-05-31 22:30
Ämne: Ämne: Märks a....
Öhh? Malmö större supporterskara än HIF? När hände detta?
Örebro Los Flores
2007-05-31 20:59
fasen vad långt det är tills nästa match =(
2007-05-31 18:44
haha,kollar på Jerry Springer,sjukt program fyfan.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-31 17:22
Äsch, vad är detta. Nu får det bli Cosby eller nåt annat i stället. :)
Örebro Mittåt
2007-05-31 17:09
Mackan// Inte han heller eftersom han är avstängd. Du får nöja dig med Andreas Eriksson. Hoch är avstängd han med och Kullinger skadad.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-31 17:06
Mittåt//
Attans, blandade ihop dem. Fick för mig att det var FFF-Sylvia på dumburken i dag. Nåja, får väl njuta av Sirius Mani Tourang då i stället. Mycket duktig mittfältare.
Örebro Mittåt
2007-05-31 17:01
Fast Armando spelar i Sylvia och Sport-Expressen visar Falkenberg - Sirius.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-05-31 16:48
Skall bli kul att se Armando Ibrakovic i kväll på Sport-Expressen. Blev inte superimponerad av honom under provspelet i vintras men han har fått många goda lovord för sin öppning i Superettan och är ett stort framtidsämne. Hoppas Sjögren, Walker & Co också spanar in matchen. :)
Annons: