/fotboll/osk/forum/8097.aspx/fotboll/osk/forum/8097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ståhl
2007-06-08 10:19
PFO längtar bort.... Igen...
Örebro Jimpa_90
2007-06-08 10:15
Hoppas att det är många som åker snett till matchen!
Örebro Aspen
2007-06-08 10:05
Totalött här.
Är det 13:e platsen som dödar intresset?
Eller är det bristande framtidsvisioner?
AIK HolmOslo
2007-06-08 00:08
Hej!
Jag kommer från systersidan NorskeFans.com.
Vet ni om några norska supportrar som håller på ert lag? Om du känner någon som är det, PMa mig här på SF, eller maila mig: erik.holm@norskefans.com.
Just nu har vi bara AIK på NorskeFans. Jag är därför ute på jakt för att hitta flera svenska lag till NF.

Hoppas någon/några är intresserade.

Hare bra!
Erik Holm
erik.holm@norskefans.com
www.norskefans.com
Halmstads BK Z:a
2007-06-07 22:04
Var på Olympia och kollade U21 Sverige-Schweiz. Näfver imponerade på mig. Hoppas han fortsätter utvecklas.

Vänliga hälsningar från Halland.
Edddie
2007-06-07 21:22
Hoppas att ni blir några hundra i Stockholm!!!
Örebro Chipset
2007-06-07 18:45
Aspen// Åtminstone en division skulle sitta fint. Spel i Div 1 och uppåt skulle nog ge ÖSK alldeles för höga omkostnader i form av högre löner, högre spelarlöner etc.
Hammarby nilson
2007-06-07 17:35
http://svensk-fotboll.blogspot.com/
Örebro Aspen
2007-06-07 17:32
Visst vore det bäst om Forward och ÖSK kunde jobba tillsammans med talangerna i Örebro. Men det tycks vara omöjligt pga gammalt groll. ÖSK har bytt hela ledningen, i Forward sitter gamla stötar kvar. Så man kan gissa var problemet sitter. En lösning kan vara att ÖSK Ungdom går upp en eller två serier. Det vore kanske en ide att justera målsättningen för ÖSK Ungdom med att man prioriterar att gå upp en eller två serienivåer. Borde kunna ordnas med att låna folk från A-truppen till kritiska matcher. Tycker jag.
Örebro Chipset
2007-06-07 17:26
En sån som Jiloan Hamad borde ÖSK knyta till sig. Problemet är bara att man inte har någonstans att göra av honom. Han är 16 år och spelar redan division 1. Men han borde inte vara redo för allsvenskan. Alternativet är då att matcha honom i ÖSK ungdom i div 3. Men hur troligt är det att Hamad skulle vilja gå ner sig två divisioner? Inte troligt.

Sandro imponerade väl minst i Forward den tiden han var inne men effektiviteten var det inget fel på. Däremot glänste hans anfallskollega Calle Olsson utan att hamna i målprotokollet.
Örebro Rommel
2007-06-07 14:59
Blir redan hårt ansatt av AIK fansen på pubarna i Stockholm. Tror aldrig jag hört dom vara så säkra på 3 poäng mot ÖSK. Hoppas vi kan ge dom en näsbränna, vi ses på Råsunda!
Örebro Jimpa_90
2007-06-07 14:26
Krossa Gnaget!!!
Örebro pemo
2007-06-07 14:10
Var är alla? Det är ju bara tre dagr kvar till AIK-matchen. Händer det något med laget? Vem skall göra målet? Kan vi slå¨08:orna i tre raka?
AIK BP och DIF? Vi tog bara 4 poäng mot skåne, så nu måste vi visa var skåpet skall stå. Chocka gnagarna och släng upp Frippe på topp. Då får de ta benskydd både fram och bak.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-07 11:54
Vadårå//Rosenbergs mål tre meter offside, hmmm. Jag tycker det ser ut som att han är på rätt sida mittlinjen när han passningen slås. Om han är offside är det ytterst marginellt.
Örebro Aspen
2007-06-07 08:30
Det ska bli spännande att se om ÖSK har gjort några ändringar under speluppehållet. Händer det något på högerkanten, i anfallet? Har Kevin tagit över JoPe plats i truppen? Var kommer Robert att hamna? Ska vi befolka motståndarnas straffområde?
Örebro nibor
2007-06-07 01:10
Haha.. Har man tur för att man gör snygga stolpe-in mål? Du kanske borde oroa dig mer över ÖSK som verkar ha stolpe-ut i alla lägen just nu?
Hammarby Vadårå
2007-06-07 01:03
Kollade landskampen på TV ikväll
5-0 mot Island är naturligtvis en höjdare men jag tyckte mig se vissa brister.
1-0 var väl ändå lite målvaktstavla
2-0 tyckte jag var det enda riktiga fotbollsmålet i matchen
Övriga tre mål var stolpe in
Det kallar man tur vissa dagar
Andra dagar är det stolpe ut och då är det otur!!
Rosenbergs mål var förresten minst tre meter offside och Ahlbäcks andra mål gjordes när spelet stod stilla och spelarna trodde att spelet var avblåst
De som tror att Sverige är klart för slutspel bör veta att bara drygt halva kvalserien är spelad och Spanien-Nordirland-Danmark nosar oss i hälarna
Minst två av dessa lag måste vinna över för att vara kvalificerade!!
Men självklart håller vi på SVERIGE!!
Forza SVERIGE!!!!
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-07 00:28
Tre mål av Mackan mot Island i dag.
Vad vore landslaget utan Mackorna?
Örebro Los Flores
2007-06-06 22:40
ÖSK
Örebro Mittåt
2007-06-06 19:31
Kungsör höll IFK Ölme på hemmaplan i en match som slutade 0-0. Det innebär att ÖSK Ungdom faktiskt ligger tvåa (och på kvalplats) efter åtta omgångar.
Örebro Mittåt
2007-06-06 18:35
Sandro har gjort mål tre matcher i rad nu.
Örebro Mittåt
2007-06-06 18:20
Jag ser att en del av de andra matcherna gick ÖSK Ungdoms väg. Framför allt Franke då som knep två poäng av FBK Karlstad. Nu får vi hoppas att Kungsör kan göra samma sak med Ölme. I så fall håller ÖSK Ungdom kvalplatsen.

Annars är det väl Köping som är formlaget för tillfället. De verkar ha fått en verklig kick efter att ha vunnit över ÖSK Ungdom med 6-0. Sedan slog de Strömtorp med 3-0 och idag före detta storlaget IFK Kumla med 7-3 på bortaplan.

Strömtorp torskade mot Örebrosyrianerna och ligger nu på den nedre kvalplatsen. Vem hade kunnat tro det?
Örebro Mittåt
2007-06-06 18:11
ÖSK Ungdom vann som sagt borta i Västerås idag. Matchen spelades på Ringvallen, som visade sig vara en konstgräsplan. Väldigt liten och trång dock.

ÖSK tog tidigt ledningen med 1-0, men sedan var det mest uppförsbacke i första halvlek. Västeråsarna kvitterade och var det något starkare laget under resten av första halvlek. Det var så man var orolig i pausen - det här var ju en match som man helt enkelt skulle vinna.

ÖSK tog dock ledningen tidigt i andra halvlek efter försvarsslarv i BK 30s försvarsområde som Daniel Andersson utnyttjade.

Sedan gick luften eller om det var geisten ur hemmalaget och ÖSK dominerade klart i resten av matchen. Sebastian Nylén gjorde 1-3 och Christian lumbana-Kapasa nicktouchade in en frispark slagen av Nylén.

ÖSK drabbades av en jobspost såtillvida att Zebastian Lovén tvingades av banan redan efter 30 minuter efter att ha landat fel (på benen) och fått ont i ryggen.

Det var första bortasegern för året. Närmast väntar nu Adolfsberg på måndag på Behrn Arena.
Örebro Chipset
2007-06-06 18:01
Bop// Gött! Nu när det lossnat för ÖSK ungdom, ÖSK B (Forward) och Rynninge så är det väl på tiden att det finaste länslaget tar poäng på söndag.

AIK-ÖSK 0-2!
Örebro Bastard on Parade
2007-06-06 17:50
Ungdom vann med 4-1 mot Västerås BK 30. Tobias Johansson, Daniel Andersson, Sebastian Nyhlén och Chrisian Lumbana-Kapasa målskyttar.

Just nu ligger de 2:a i tabellen efter Karlslund!
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-06 17:30
Trevlig läsning Chipset, tack för rapporten. Jag har också blivit mycket imponerad av Hamad de gånger jag sett Forward men tycker mig ha sett vissa "barnsjukdomar" så att säga. Som att han borrar ned huvudet när han har bollen t.ex.

Han är väl av samma årgång som Jidsjö? Vore skoj om den duon valde att stanna i Örebro och ÖSK.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-06 17:26
Jiloan Hamad skulle inte göra bort sig i Allsvenskan i nuläget. Han är inte sämre än Henriksson som högerytter, däremot saknar han väl de egenskaper som Patrick ser i Seb som högermittfältare.

För övrigt är Lovén på delad andraplats i skytteligan för division 3 Västra Svealand. Inte illa för att vara mittback! ;-)
Örebro Chipset
2007-06-06 16:49
Bevittnade nyss Forwards formidabla 6-0 seger mot Timrå. Fyra av målen kom efter det att Sandra blivit utvisad, dvs vid spel med en man mindre. Den unge högeryttern Hamad gjorde hattrick och var tillsammans med Klingberg matchens lirare. Klingberg sprang kopiöst mycket i hettan. Förövrigt noterade jag en tokräddning från Forwards målvakt (Bulut?).

Den här Hamad borde ÖSK titta närmare på. ÄVen om han är liten till växten så är han närmast omöjlig att ta bollen från. Två av hans mål var det dessutom hög allsvensk klass på. Hamad kan vara en kandidat till högeryttern inom en inte för all lång framtid.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-06 15:10
Fast samtidigt kan det ju vara Frippe, Masa eller någon annan som inte fått så mycket speltid. Ynglingarna tror jag har bättre tålamod så jag tror inte någon av dem vill iväg än.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-06 15:09
Visst låter det lite som att Jeffs är på väg att säljas?

Patrick om Silly Season:
"Det är en händelserik period och vissa spelare som inte fått vara med så mycket kanske vill röra på sig. Klubben vill också etablera sig allsvenskan och vi får in massa förslag från agenter hela tiden."
Annons: