/fotboll/osk/forum/8091.aspx/fotboll/osk/forum/8091.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-06-09 23:10
Om jag skulle ge mig på att "popularitets"ranka hur jag ser på Stockholmslagen, så blir det nog så här:

1. BP
2. Hammarby
3. Djurgården
4. AIK
Örebro Bastard on Parade
2007-06-09 23:06
kribba//

När ska du inse att alla inte tycker som du? AIK är som vilket annat skitlag som helst. Huvudsaken är att ÖSK vinner och då skiter jag fullständigt i vilka spelare motståndarna har på pappret för fotboll avgörs som bekant på planen (eller ett vidrigt kontor i solna).
Örebro Mittåt
2007-06-09 23:01
kribba// Jag förstår att du som AIK-supporter kan ha svårt att ha en realistisk uppfattning om hur andra lags supportrar ser på ditt lag. Intresset för matchen här i Örebro är ju inte direkt på topp. Några minibussar får man visst ihop, vilket ju säger en del om AIKs popularitet i Örebro-leden.
AIK kribba
2007-06-09 22:04
Mittåt," solnamatchen, ointressant lag AIK"? Försöker du dig på någon dålig sorts ironi?

Örebro hemma måste vara 3 poäng för oss. Nu har vi inte råd att tappa fler poäng hemma. Även om Örebro har skakat förmodade topplag tidigare i serien,men vi är ett bättre lag i grunden(tror inte jag sträcker ut nacken för mycket med det påståendet) och det är dags att visa det nu imorgon. 3 poäng är ett måste för oss.

Örebro Mattias69
2007-06-09 20:57
Ämne: Ticknet känns inte s....
Det finns flera orsaker till av Kubanerna valde att samarbeta med Biljettbutiken/Ticnet. Den främsta var att det ganska konstant var 10% som anmälde sej men inte dök upp. Som senast mot Hammarby är det väl inte någon större katastrof men det var även 10% som inte kom till Gefle-matchen då kan du ju räkna ut själv att det svider ekonomiskt.

Sen kostar det faktiskt pengar att hantera kontanter och det är inte helt riskfritt. Det var ytterligare en anledning till det nya bokningssystemet.
Örebro ÖSKÖSK
2007-06-09 20:50
ÖSK vinner i morgon!

För övrigt så tycker jag att det är en skandal att inte Jeffs får vara med i truppen..
Örebro Mittåt
2007-06-09 20:18
Forward vann igen - borta mot Umeå FC. Starkt gjort. Närmast på programmet står nu en hemmamatch mot Assyriska (kommer ni ihåg dem?). Trängens IP tisdagen den 19 juni.
Sverige Substitut
2007-06-09 20:05
Vad menar NA:s Fredrik Carlsson med dessa rader? Räknar han inte Gefle och Elfsborg? Suck, suck..
"I ÖSK:s senaste allsvenska match gjorde Henriksson årsdebut i sin nygamla roll som anfallare."

NA:s bevakning har fått mycket beröm. Själv tycker jag de bjuder på rena felaktigheter för ofta. Tillochmed Wirström har tappat i kvalitet.
Örebro Mittåt
2007-06-09 19:55
Eftersom jag har er uppmärksamhet (?), så kan jag väl även passa på att notera att Värmlandsderbyt slutade precis som ÖSKarna önskade. Det blev bara två värmländska poäng efter det att Ölme och FBK spelat oavgjorda 1-1. Samma resultat som mellan Kumla och Strömtorp. Vad gäller Örebro Syrianska så kanske det snart borde vara dags att döpa om klubben till Örebro Brasilianska. Deras brassar har nämligen börjat producera. Då Syrianska på bortaplan på svårspelade Råby IP mötte IK Franke vann man med hela 6-0 (populärt resultat i den här serien i år). Fem av syrianernas mål hade brasilianska avsändare.
Örebro Mittåt
2007-06-09 19:51
Snart dags för litet onödigt vetande igen. Och här kommer en liten förhandskik. I och med att Sebastian inte finns med i truppen inför Solnamatchen så kommer han att tappa sin ledning i ligan avseende antalet spelade minuter. Fram tills idag har han varit med i samtliga tävlingsminuter ÖSK spelat (Folksam Cup undantagen) vilket har givit honom 930 minuter. Kanske att det hårda matchandet blev för mycket för hans hälsenor (-a).

Det är dock bara två spelare som kan utmana honom om en topplacering. Och bara en av dem som kan ta över ledningen. Lars Larsen bör nämligen ha mycket goda möjligheter att gå i topp i minutligan. Han ligger idag på andraplats med 901 minuter En halvtimme på plan på Råsunda och Lars är förbi. En slitstark dansk dynamitgubbe, den där Larsen.

Ytterligare en spelare är med och slåss i den absoluta toppen. Det är Joel Riddez som så här långt fått vara med i 840 minuter - han "missade" nämligen cupmatchen i Östersund. Full tid på Råsunda och han tangerar Sebastians notering.

Till fjärdeplatsande Patrik Haginge är det sedan ett litet hopp som gör att täten för Patriks del den här omgången är ouppnåbar. Patrik har så här långt spelat 796 minuter. Femma ligger Nedim Halilovic med 764 min. Nordback är faktiskt bara sexa med sina 750. Osv.
Örebro go_osk
2007-06-09 16:42
En bra och intakt trupp till morgondagens drabbning, med undantag av Henrikssons frånvaro. Noterbart är väl att Jeffs får fortsätta att stå utanför truppen.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-09 16:23
Undrar just hur många klubbar som rycker i Barsom.
2007-06-09 15:48
99,999999999999999999% av Örebro missar matchen Live på plats imorron.
B.A Baracus
2007-06-09 13:27
seb missar matchen imorn
Örebro ÖSK KRILLE
2007-06-08 23:56
Stäng av alla danska fans!!!
säkerheten är lika med noll!
Se länk!!!
Örebro Bastard on Parade
2007-06-08 23:35
Jag hittade ett gammalt inlägg som "Mittåt" skrivit angående scoutinggruppen som hade ett seminarium innan matchen mot Malmö.

Är det någon som vet mer om detta? Vore det inte bra ifall det står något om scoutinggruppen på officiella? Där skulle man ju samtidigt visa vilket område de "bevakar" och lägga ut e-postadress osv.

Det finns många ÖSK:are runt om i landet som säkert skulle kunna tipsa om någon lokal talang!
Örebro huggorm
2007-06-08 23:23
Ticknet känns inte som det smartaste draget.Dom ställer väll inte upp gratis.Nej lägg ner o fortsätt som en supporterklubb o ta betalt vid bussarna.
Örebro Mittåt
2007-06-08 22:28
Fotbollsintresset är på topp här. Kanske inte så konstigt när ett så ointressant lag som AIK står för motståndet.

Intressant blir det dock då den nionde omgången av Svealandstrean skall spelas i helgen som kommer.

Två av de tippade förhandsfavoriterna, Strömtorp och IFK Kumla, tävlar numera om titeln seriens formsvagaste lag. Båda har förlorat fyra matcher på raken. Frågan är om inte Kumla med 0-6 och 3-7 i de två senaste matcherna ligger rätt bra till för epitetet. Men man kommer i alla fall att spela om det. Den olycklige förloraren kommer att kunna ståta med fem förluster på raken. Bistert sa Bull.

Omgången bjuder även på några toppfighter. I Kristinehamn skall IFK Ölme och FBK göra upp om vem som skall få hänga med i toppstriden. Båda lagen har överraskat i år - speciellt FBK som är nyuppflyttade. Motsatsen gäller för Ölme, som tappat en hel del spelare, men ändå fått till det. Önskeresultatet från Örebros horisont är givetvis ett oavgjort resultat.

Den andra toppmatchen spelas på måndag på Behrn Arena. Där möter ÖSK Ungdom AIK, en annan av seriens nyuppflyttade överraskningslag. Adolfsbergarna har rattats på ett säkert sätt av Stig Pettersson och hade tills förra matchen bara släppt in tre mål. Sedan gjorde Karlslund visserligen två på dem, men fem insläppta på åtta matcher är också det väldigt bra. Nu får vi se om de klarar av vidderna på Behrn lika bra som de klarar av de något trängre förhållandena på Lugnets IP. ÖSK har en andraplats att försvara. Ryktesvis så kommer både James och Moses att förstärka laget. Men osvuret är bäst i det avseendet. Lovén har nog ont i ryggen, så Moses skulle nog kunna göra en insats i mittförsvaret.

Det ledande laget, alltså KIF, har en till synes lättare uppgift då man möter Kungsör hemma på Örnsro på söndag. Men KBK har börjat visa upp en del livstecken och det ryktas dessutom att bröderna Pakanen är på väg tillbaka.

Formlaget Köping (6-0 och 7-3) skall möta BK 30 på hemmaplan. Det bör bli en munsbit för KFF, som för tillfället ser starka ut.

Mitt tips blir att KIF, ÖSK, KFF och Ölme vinner, vilket innebär att FBK resp. AIK tappar en del på den absoluta täten.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-08 21:32
Henriksson har problem med hälsenan och är tveksam till spel på söndag.

På ett sätt är det bra, nu kanske vi får igång kantspelet men samtidigt är det kanske matcher som mot AIK som Henriksson kan göra en del nytta på kanten.

Hoppas det inte är någon allvarligare skada då han hade ganska stora problem med hälsenan när han spelade i NOrge.
Örebro Gohan
2007-06-08 20:18
Ämne: Ska man gå in på söd....
Det blir södra
Örebro huggorm
2007-06-08 19:43
Ska man gå in på södra eller var står alla ÖSKare???
Örebro joth
2007-06-08 19:35
Hjortsberg//Agree... blir hemma ja me...
Örebro huggorm
2007-06-08 19:19
Är fyra ÖSKare som ska samåka från BOGA med gnagare i en minibuss.
Örebro Gohan
2007-06-08 16:56
Är man riktigt intresserad så åker man även om man behöver gå o köpa bussbiljett iställer för att maila. Hoppas det blir bättre uppslutning tills nästa resa
Örebro BabyKladde
2007-06-08 16:44
Jag har inga pengar denna helg, får inte förns nästa helg.. vet att det är en dålig bortförklaring, men så är fallet, annars hade jag mer än gärna åkt med!
Men kommer följa matchen via internet lr TV! =)
Örebro Hjortsberg
2007-06-08 16:09

För min egen del väljer jag att inte åka till Stockholm på söndag. Detta trots att jag har medverkat på varje arrangerad bortaresa där jag inte jobbat de senaste två åren.
Anledningen är enkel, samarbetet med TICNET. Jag ser fördelarna med att ha kontroll på hur många som åker samt att slippa kontanthanteringen, men förfaringssättet passar helt enkelt inte mig.

Örebro Mittåt
2007-06-08 15:59
Fem minuter in i andra bröt Kevin Walker en passning på mitten. Han serverade Ken Fagerberg perfekt på djupet, och Fagerberg gjorde inget misstag utan rundade målvakten och skickade in 1-0 för Sverige.
.
.
.
ndividuellt har ett par spelare utmärkt sig lite extra.
- Jag måste framhäva Andreas Landgren, han håller verkligen högsta internationella klass. Debutanten Ken Fagerberg har gjort bra ifrån sig, en modern forward - beslutsam och en bra avslutare. Till sist även ytterbacken Johan Falkesäter och innermittfältaren Kevin Walker, säger Lindbom
2007-06-08 15:56
Såpass stor stad som Örebro trots allt är så är det skandal att det alltid är dåligt bortafölje.
Örebro Kronblom
2007-06-08 15:53
Ämne: Ämne: Minibus....visst,jag ifrågasätter inte att de inte har råd men tycker liksom du att det är trist att det gått så långt att man inte får ihop tillräckligt med folk för att kunna åka med buss;fortsätter det så här så blir det väl att man får bila fortsättningsvis till bortamatcherna.
Kom igen nu,stötta ÖSK även i motgång!!!
Örebro Ericson
2007-06-08 15:52
Här kommer dagens, årets, ja kanske århundradets länktips för ÖSK:are.

Hittade den bilden i ett Pondus-seriealbum jag fått av min sambo. Bilden är inte manipulerad utan inscannad direkt från Pondus del 3 sidan 100.

Varsågoda!
Annons: