/fotboll/osk/forum/8090.aspx/fotboll/osk/forum/8090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 21:34
Bastard on Parade//

Har du fler spelare du känner medlidande för? Då måste du ju i konsekvensens namn även hävda att de skall spela, vi kanske skulle haft kvar Kuhi t.ex och låtit honom spela varje match också?

Eller varför släppte vi iväg Nurme till Degerfors, där han nu sitter på bänken, han och Westman borde ju med ditt resonemang fått stått varannan match. Vilken serie vill du att ÖSK skall tillhöra?
Örebro GT
2007-06-10 21:31
Anttonen sprang längst av alla, 12009 meter med Nobbe i hälarna. Se länk.

Tomteförbundet registrerade 5-3 i skott på mål.
Bara Anttonen själv hade ju tre, räknas inte stolpskott ?? :-)
Sverige Substitut
2007-06-10 21:31
Har sett hela matchen i efterhand, vi har en riktigt bra högerkant denna match. Anttonen vågar gå fram när han vet att trygge Fresa finns bakom och täcker upp. Var det någon som såg till AIK:s vänsterytter Haynes i matchen? Härligt ÖSK, samma startelva mot BP tack.
Örebro Los Flores
2007-06-10 21:30
när det gäller tippningen... ;P
------------------------------------
Så funkar det:
Rätt resultat = 3 poäng
Rätt tecken = 1 poäng
Topplistan uppdateras natten efter varje match.
---------------------------------------
då undrar jag bara om det är siffror som man tippat rätt på som räknas eller om det är 1, X, 2 som räknas...

Alltså får jag 1 poäng för ÖSK:s mål mot AIK eftersom jag tippade 5-1 ??

Eller menar dem att man får poäng om man tippade AIK som vinnare??
hjälp mig!

flores
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 21:28
Henrik(ÖSK)//

Ge mig ett enda exempel på det du skriver. Att Fredrik Samuelsson hade många fina uppspel som resulterade i farliga ÖSK-anfall. Jag har matchen inspelad och har sett nästan 60 minuter av den i efterhand.

Igår på TV4+ satt Backe och Kåmark och påtalade vilken dödssynd det är om en ytterback upphäver offside. Även detta gjorde Fredrik S idag (det har han gjort många gånger), han blev räddad av en felaktik avvinkning. Snälla du, hetsjakt? INGEN ÖSK:spelare är per automatik fri från kritik.

Han platsar inte i AS om ens i SE, det är fakta och ingen hetsjakt.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-10 21:25
Hetsjakten på Fredrik Samuelsson är bara pinsam. kolla på honom, bristen på självförtroende lyser ju igenom på hans ageranden på planen.

Skärpning nu! Fredrik tillhör ÖSK oavsett vad ni tycker om honom och vi borde stötta honom till bättre prestationer istället för att konstant hacka på honom.
Örebro Los Flores
2007-06-10 21:22
undantag mot Trelleborg.. ;)
Örebro Los Flores
2007-06-10 21:22
såg inte matchen idag så jag kan inte kommentera Samuelsson... Men under de matcher som jag har sett han på så har han varit väldigt värdelös...

(jag undrar om han läser allt detta på internet... jag kan tänka mig att det inte kan kännas speciellt bra att bara få skit av oss supportrar hela tiden... Men är man inte bra så är man inte bra.. Det är skillnad på fotbollsspelare och fotbollsspelare)

flores

Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 21:18
Osvaldo//

Även jag och en annan ÖSK:are satt och tittade med två AIK-fans idag, innan match bad vi dem studera Fredrik Samuelsson: Helt objektivt sa de båda att han måste vara den sämsta spelaren i hela AS. Spontant när AIK gjorde 2-1 i slutet vrålade de att "eran sopa upphävde offsiden".

Kompisen och jag väntade oss att Anttonen skulle gå ner på högerbacken sista 30 samtidigt som Johan Pettersson skulle byta av Fredrik S. "nej, då har vi ju ingen chans att vinna sa AIK-arna".
Örebro Los Flores
2007-06-10 21:04
skönt att jag hade jättefel med tippningen.. ;P
Örebro GT
2007-06-10 20:59
TV-sporten kör som vanligt allt i AIK´s favör.
"Måstematch för AIK" börjar man med...
Var det inte mera det för ÖSK kanske ??

Och den som skriver TV 4´s texttv är gnagare.
Så klart.
Men det får vi leva med.

Kul att Rodevåg börjar måla nu när nyblivna pappan Nedim är ur slag !!

För övrigt tippad Axen återigen rätt matchresultat på na:s web TV !
Örebro Ropesin
2007-06-10 20:58
ÖSK fortfarande väldigt ineffektiva, Halilovic måste sätta bollen när han rundat målvakten och Anttonen var värd ett mål. Otroligt billig straff för AIK. Vilket gör att våran uteblivna straff i Helsingborg känns ännu mer förjävlig. Synd att domarna är håller en sån kass och ojämn nivå.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-10 20:54
Nu kunde ju inte jag heller följa med på resan tyvärr men jag tycker intresset är alldeles för dåligt. Visst, många har tagit studenten och har kanske dåligt med pengar men visst borde väl några fler som var med till Gävle fått ett större intresse för bortaresorna?

Det är dem som oftast är roligast, tyvärr så har man en begränsad ekonomi.
Örebro go_osk
2007-06-10 20:47
Ämne: Samuelsson måste bor....
Jag tycker att FreSa var helt okej idag. Sen kan man alltid ifrågasätta hans kroppsspråk när han får bollen. Det ser ofta panikartat ut, men blir sällan riktigt farligt. En annan sak som man kan anmärka på är att Samuelsson ofta slarvar lite i uppspelsfasen, och slår långt istället för att rulla enkelt längs marken.

Men överlag tycker jag ändå att Fredrik S gjorde en helt godkänd insats idag.
Örebro Osvaldo
2007-06-10 20:35
Samuelsson måste bort. Snarast. Det är en skam att sitta med mina AIK-polare och se honom bli uppsnörrad, slå bort bollen, passa fel och bli ifrånsprungen. Fotbollssverige skrattar åt spektaklet.
Helsingborg pesse
2007-06-10 20:32
Kanonväder, söndag eftermiddag, bara 20 mil och match mot AIK på Råsunda. Förutsättningarna var optimala för att fylla en massa bussar till Solna. Nej just de, "vilodagen". Att jag inte tänkte på det.
Örebro Evigt ÖSK
2007-06-10 20:27
Örebro SK anno 2007 är Sveriges svar på Inter anno 2005/2006 - mycket oavgjort..
Örebro go_osk
2007-06-10 20:02
En mycket smart och taktisk genomförd match. Det kändes dock som att vi kunde ha pressat AIK ytterliggare, men då ska man ändå ha i åtanke att värmen tog ut sin makt.

Synd bara att vi var så pass få på bortasektionen. Ett 100-tal mot AIK borta en söndag är inte godkänt.
Örebro Chipset
2007-06-10 19:57
FÖr en gångs skull jämnade tur och otur ut sig. Det har vi inte var bortskämda med så här långt. Kring Anttonen händer det alltid mycket. Brytning till målet var en patenterad Anttonen. Det är ingen tillfällighet att han dyker upp på det sättet. Det hände förövrigt 3 gånger i matchen. Jag skulle vilja påstå att Anttonen är nyckelspelare i ÖSK. I efterhand är jag mycket nöjd med att det var han som fick assisten med från matchen. Det förtjänade han.

Hoppas Roden vaknar till nu. Dennes bästa insats hitills. Kanske inte så mycket för målet utan mer för arbetsinsatsen.

Henrik (ÖSK)// FreSa var inte särskilt bra men jag tycker iallafall att han var godkänd. Precis som du skriver så förtjänade 2-3 st uppspel från FreSa ett bättre öde. En utav hans bättre insatser så här långt.
Örebro Aspen
2007-06-10 19:52
Anttonen bör vara kvar på mittfältet. Ger en betydligt bättre offensiv. Det får bli FrSa på högerbacken om inte Seb klarar att spela på den platsen.
Helsingborg Leif
2007-06-10 19:50
Till att börja med, domaren lämnar faktiskt fördel vid det första målet. Han låter Figueiredo avsluta, men avslutet är så dåligt att domaren inte tror att bollen ska gå in i mål. Signalen kommer EFTER avslutet. Domaren gjorde förvisso fel, men det handlade mer om att Westman klantade sig än att det var en projektil som var otagbar.

Att utifrån tv-bilder från en kamera placerad vid mittlinjen totalsåga assisterande domaren avvinkning känns rätt mysko. Finns inte EN möjlighet att säga att det var offside eller inte. Inte utifrån tv-bilderna.

Örebro Skåne ÖSKare
2007-06-10 19:49
Min lite "partiska" syn på matchen även om jag försöker vara neutral som oftast.

AIK var det marginellt bättre laget i första och vi marginellt bättre i andra. Så 1-1 få nog vara rättvist. Hade lika gärna kunnat sluta 1-2 som 2-1.

Rodevåg bäst på plan idag. Riktigt kul att se han prestera för första gången i år. Hoppas det lossnar nu för han.

Näfver var också riktigt bra. Överbetyg och sen står 3an mellan Larsen och Antonnen. Larsen antagligen lite bättre, men tyvärr måste han våga skjuta!!!! Han har ett grymt skott men idag liksom flera tidigare matcher har han inte vågar lossa bössan. Tycker det är riktigt synd, men en gedigen insats idag.

AIK hade ju förvisso en bra chans då tjärna skuter och Westman räddar i underliggaren, men den chansen hade aldrig hänt om Halilovic som just nu är helt ur form hade gjort vad han borde efter dragit målvakten och inte skjutit över.

Som sagt 1-1 med mersmak AIK i första och ÖSK i andra.

Stolt över 1 pinne idag!!!!
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-06-10 19:47
ÖSK-Karl: har du alla hästar hemma? Önskar att en egen spelare blir utvisad för att på sätt få en fördel? Jävla hetsjakt på Samuelsson,sluta med det! Han hade flera fina lång uppspel som resulterade i farliga ÖSK-anfall men det blundar du för?
Örebro E.Shams
2007-06-10 19:39
Ämne:
Jag tror att det f....
Med tanke på mitt tidigare inlägg (se länk/ämne ovan) så tar jag mig friheten att tippa vinst till ÖSK mot BP ;).

Örebro zxcv
2007-06-10 19:33
helt klart godkänt med 1p borta mot AIK.
Trodde jag inte.

Slarva inte bort detta genom att torska mot BP!

Jag tycker trots allt att det är tjänstefel att placera båda bröderna Walker på bänken och samtidigt lämmna Jeffs hemma.

Förrutom Anttonen är Jeffs given på högermittfältet.
Före R. Walker, Pettersson, Henriksson och nu alla som lirat på Höger mittfält.
Djurgården GDkmD
2007-06-10 19:33
Ämne: Jag var enormt kriti....
Dessvärre är också offsiden felaktig när AIK gör mål i andra halvlek, det där är mål. Nåja. Ni lyckades ta en pinne! :)
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-10 19:30
Jag var enormt kritisk till domaren i matchen mot Helsingborg senaste. Nu var det mitt lag som gynnades men det var verkligen fruktansvärt dåligt - sett ur ett neutralt perspektiv - av rättsskiparen att inte släppa fördel för AIK när Wilton gör mål i början. Straffen tycker jag är korrekt, klantigt av Nordback helt enkelt.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-10 19:24
Fasen vad kul för Rodevåg, som jag unnade honom detta mål. Han förtjänade det verkligen efter en möcke bra insats. Riddez också riktigt, riktigt bra. Plus även för Anttonen och Westman. Räddningen han gör på nicken i sluet var - passande nog denna kokheta dag - bland det svettigase jag sett.
IFK Göteborg Håkan Zanetti
2007-06-10 19:24
bra match idag örebro...synd att inte Halilovic (stavning???) var lite lugn i sitt läge, men gôtt att ni tog poäng av pissråttorna!
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 19:19
Nu får det vara nog med denne Fredrik Samuelsson, bortfintat, snubblar och upphäver tydligt på TV-bilderna offsiden som hade gett råttorna 2-1 i slutet. Det har gått för långt när man hoppas att en spelare i egna laget skall bli utvisad för att just gynna det egna laget.

Oerhört skönt att Rodevåg är igång, vilken match han gör +++++
Annons: