/fotboll/osk/forum/8084.aspx/fotboll/osk/forum/8084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-06-11 10:15
Leif// Det fanns en instörtande back mitt i målet. Patrik gjorde nog rätt så rätt, men han fick inte riktigt upp bollen riktigt som han tänkt sig och AIKs målvakt gjorde en riktigt bra räddning.

Om Patrik skall göra mål skall det vara med huvudet. Bra var det hur som helst att han hittade fram till några riktigt heta lägen framför mål från sin högerytterposition.
Helsingborg Leif
2007-06-11 10:12
Marcus: Gustafsson (Antonelius numera) är kass rent allmänt och ännu värre när det gäller att kommentera AIK. Tror han sa något om att AIK var totalt överlägsna i första halvlek. Jo, tjena.
Sedan måste det bli mål på Anttonens första läge. Att han inte sätter den i andra hörnet där målvakten kommer ifrån är ofattbart.

För övrigt: Straffen är solklar. Knuff i ryggen ÄR straff. Att Figueieredo sedan hjälper till borde gett honom en varning för förstärkning av situationen. Det finns tydligen något inbyggt i fotbollsspelares själar att man inte får straff om man inte faller.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-06-11 10:08
"Enligt Sportbladet Zoom tog den assisterande domaren dock rätt beslut; Stephenson var 49 centimeter offside."

Och under sändningen sitter Tomas Antonelius, efter att ha sett situationen från en kamera som satt vid mittlinjen, och sågar linjemannen för att han vinkade. Faran med att ha oneutrala expertkommentatorer antar jag. Man blir nog lätt hemmablinda.
Örebro Ericson
2007-06-11 09:54
"kex och skor finns inte kvar, MEN fotbollen är underbar"
Örebro Tilly_79
2007-06-11 09:54
Ämne: Undrar en sak om sån....

kex och skor finns inte kvar men fotbollen är underbar..
Örebro Enof
2007-06-11 09:50
Undrar en sak om sången.

ÅÅÅÅ ÖREBRO, gamla fina örebro, XXXXXXX kvar, och fotbollen är underbar.

vad säger dom där jag har XXXXXXX
Örebro Mattias69
2007-06-11 09:49
Bastard on Parade// Igår skötte dom sej AIK exemplariskt på den biten i varje fall.

Det jag närmast tänker på är bilden av Bajen som det gemytliga laget men som skriker åt en blödande Peter Westman att "stå upp som en riktigt man" eller den mycket "fyndiga" visan "alla har en ko i Örebro"
Örebro Tilly_79
2007-06-11 09:23

Anledning till att AIK kallas råttor beror väl på att dom har en råtta som maskot..?

För övrigt en bra match igår, kul att det var några som tog sig till sthlm =)
Örebro Bastard on Parade
2007-06-11 08:52
Mattias69//

Den erfarenhet som jag har av AIK-supportrar är väl inte så positiv. Visst, i medgång är de väl bra men så fort det blir lite motvind brukar de visa vad de går för. Det hände 2004 och det har hänt nån gång även i år, t ex efterb matchen mot Helsingborg.

Jag vet inte riktigt hur det var i den senaste matchen, men visst brukar AIK:s supportar förnedra motståndarfansen också.
Örebro Mattias69
2007-06-11 08:43
Förstår inte varför alla ska kalla AIK för råttorna och "Råttsunda"? AIK har fantastiska supportrar om man jämnför med Bajen t.ex. För att inte tala om Helsinborg. Inte en enda okvädesvisa hördes igår (inte som jag uppfattade det i varje fall) Fokus låg nästan hela tiden på att stötta det egena laget. Var väl bara på slutet som missnöjet kom fram men det kanske berodde på värmen. Hur som helst en supporterskara som fokuserar på att stötta sitt eget lag framför att förnedra motståndarsupportrarna, sådana tycker jag man ska bemöta med lite mer respekt.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-06-11 06:47
Vikken match,vikken match 1-1 är trots alla målchanser rättvist.
Örebro BabyKladde
2007-06-11 06:25
Detta är en viktig poäng..
..alla ser nog inte det i slutändan, men att ta i alla fall en poäng när man möter storlagen på bortaplan och hemma kan bli avgörande i slutändan!
Det är såna här matcher som avgör serien !

Hammarby Vadårå
2007-06-11 02:23
Tack ÖSK!! Kryssa på bortaplan mot råttorna är fullt godtjänt
Det var tydligen ytterligare ett hedersamt poängtapp och sådana har vi inte råd i fortsättningen
Till de ÖSK-fans Som skriver skit om Fredrick Samuelsson på den här sigten vill jag bara säga
"Kryp ner i kloakerna där ni hör hemma"
Grabben är ju för faen en fighter och gjör alltid sitt bästa
Kom igen Fredrick. För mig är du en hjälte och skall hyllas!!
"All the world loves a fighter"
Den 17/6 hoppas jag att ÖSK frälser oss och spöar BP med 4-1
Våra toppforwards har fått igång målskyttet och AS blir kanske en drömresa i fortsättningen
Forza ÖSK!!!!
Mats Rubarth!
2007-06-11 00:38
Patrik Anttonen kunde ha gjort årets mål. Fan om den gick in på mål asså! :S
B.A. Baracus
2007-06-11 00:25
vi hade fin besök på borta sektionen idag.kung Alvbåge var där:)
Örebro Mittåt
2007-06-10 23:55
BoP// Han tränar med ÖSK, men "tillhör" Karlslund såvitt jag vet.
Örebro Bastard on Parade
2007-06-10 23:49
Ja, hörde att Jidsjö låg bakom väldigt mycket. Blev Jidsjö klar för ÖSK eller hur är situationen just nu?

Tanken var väl att han skulle spela kvar i Karlslund den här säsongen men att träna vissa pass med ÖSK?
Örebro Mittåt
2007-06-10 23:38
Ny match mot AIK i morgon! Kl. 19.00 på Behrn Arena. Då skall våra talanger försvara sin andraplats i serien. Åt Karlslund går det tyvärr inte att göra så mycket den här omgången. De besegrade Kungsör på Örnsro med 7-1. Kungsör som ÖSK skall möta borta i nästa omgång.
AIK Lutos
2007-06-10 23:24
Grattis till poängen. Tänkte skriva några rader men jag är för nedstämd. Se till å plocka mer poäng nu
Örebro Los Flores
2007-06-10 23:07
Nu när väntan är över och vi ser tillbaka…
Förstår vi både mer och mindre…
En sak är dock säker…
Precis innan superettan hade ÖSK bara upplevt nederlag…
Efteråt fanns det hopp om seger…
SvFF insåg att de kunde förlora, och började dra sig tillbaka…
ÖSK, Örebro insåg att hon skulle vinna och gick framåt…
Det blev ett krig som förändrade Örebro och förbundet…
Nedim Halilovic var en bosnier som vann mitt hjärta, men han skulle inte bli den siste…
Han ingick i ett brödraskap av hjältar…
För oss började kriget den 30 juni 2004…
ÖSK led, men växte sig starkare…
Det var inte oundvikligt…
Dessa tider prövade våra sinnen…
Och genom prövningen vann vi!!

Allsvenskan 2007 har nu börjat… Lagrell och hans män får vänja sig vid Örebro SK, vi är här för att stanna!!
----------------------------------------
Läste detta inlägg från dagarna innan premiärmatchen i Gävle....
Fint skrivet Creative!!
Vi får börja se saker och ting positivt från nu och inte bara det negativa... Jag menar.. Vi kunde ju ligga på jumboplatsen... =)

När jag läser denna text så kommer fina känslor fram och glädjen för ÖSK och Behrn Arena växer!!
Kom igen nu ÖSK... Kämpa, vi/ni är värda mer!!
flores
Örebro GT
2007-06-10 23:04
Bastard //
Instämmer !!
Det blir ketchupeffekt mot BP och Skansen i två raka hemmamatcher !

Och var är den alltid lika skrivkåta KRIBBA ??
Örebro Osvaldo
2007-06-10 23:03
Ämne: Under avdelningen bi....Straffen var billig. Det blir så när en domare vill kompensera ett misstag med ett annat. AIK skulle ha gjort 1-0 på det första, bortdömda, målet om domaren hade skött sitt jobb. Då behöver inte domaren kompensera. Och publiken blir inte lika missnöjd...
Örebro kenya
2007-06-10 23:02
Vi gör en bra match och jag tycker alla spelare får godkänt i dagens match med lite extra plus till vissa.

Bastard on Parade/ Jag tror inte din teori är så långsökt, tycker Nedim ser mycket segare ut än förra året och det är väl inte den första utlandsbaserade spelare att få en smärre chock av den första svenska försäsongen.
Örebro Los Flores
2007-06-10 22:59
BoP...

han har nog iaf inte glömt hur man skjuter en "sorkdödare" i mål skulle jag tro... (målen mot Assyriska i höstas)...

Har herr Walker sagt att bollen måste sitta i höfthöjd eller högre för att han ska bli nöjd tro? ;D
Örebro Bastard on Parade
2007-06-10 22:54
Sedan kan man ju fråga vad som har hänt med den kyla som Nedim visade i avsluten förra säsongen. Förra året skulle han bara ha rullat in friläget hur enkelt som helst. Kan det ha att göra med en svensk försäsong som innehåller så mycket fysträning? Nedim är säkert van med mer anfallsinriktad träning från sin tid i Kroatien men det låter liiiiite långsökt.

Tror dock på en ketchupeffekt!
Örebro GT
2007-06-10 22:53
Under avdelningen billiga straffar orkar man knappt spekulera...

Dagens var billig, mot Halmstad fick AIK straff där "förseelsen" skede UTANFÖR straffområdet.

Förra matchen när Näfver blev brutalt kapad var Allsvenskans i år solklaraste straff...
Men, men...

Självklart gynnas storklubbarna, utom idag då domaren som vanligt var... :-)
Örebro Bastard on Parade
2007-06-10 22:52
Självklart ska man få kritisera spelare men när det blir ständiga påhopp tycker jag att gränsen är nådd sedan länge.

Aspen skrev ett par klockrena rader:
"Tycker mycket av kritiken mot Samuelsson är osaklig, okunnig och saknar proportioner."

Vissa har redan bestämt vad man ska tycka om Fredriks insats innan matchen är spelad. Det samma gäller t ex Robert Walker. Jag vet inte vad det beroro på, så dåliga är de inte!

Vi älskar alla ÖSK och vi borde därför göra allt för att lyfta spelarna istället för att hacka på dem.
Örebro Los Flores
2007-06-10 22:50
öskkarl...
Nedim verkar väldigt darrig i årets allsvenska... han har missat enkla målchanser flera gånger i år... Vad är det som har hänt??...

I miss good old Nedim!!
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 22:37
Kronblom//

Tycker Rodevåg varit på gång redan innan dagens match. Det tar tid att växa in på ett nytt jobb. Säkerligen är han den drömvärvning vi hoppades på.
Örebro ÖSK-Karl
2007-06-10 22:34
Henrik(ÖSK)//

Det beror nog på vilket lag läkaren håller på. Håller han inte på ÖSK håller han oss säkert kvar på psyket ;)

Nu till matchen idag, Nedim måste varit duktigt trött när han missade det öppna målet, han brukar ju annars vara iskall i det läget.
Annons: