/fotboll/osk/forum/8073.aspx/fotboll/osk/forum/8073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2007-06-18 14:43
Kan ju även tillägga att jag inte tror på Lundblad i ÖSK. Jon är och har varit skadebenägen. Sen tror jag inte att han håller i Allsvenskan. Om vi nu ska sattsa på en till anfallare så tycker jag att vi ska sattsa ungt från regionen.
Örebro joth
2007-06-18 14:40
Ösk-Power//Vad jag har hört så går Nedim redan och lär sig engelska.

Hörde något tidigare om ett rykte som sa att en ÖSK mittfältare var på väg till Danmark i sommar, någon som hört något mer?
En vild gissning skulle ju kunna vara Anttonen till Viborg... eller?
Om Jeffs skulle lämna så är nog inte Danmark aktuellt... snarare tillbaka till Island.

För övrigt så skulle jag vilja se Jeffs framför Anttonen i några matcher.
Örebro Kubanen
2007-06-18 14:36
Borde vi inte lägga ett bud på Barsom som högerbreddare. Antonen som högerback och Barsom framför med Riddez och Nävfer på den andra ser bra ut. Om vi också nu fått igång Rodevåg och Nedim så kan det se ljusare ut framöver.
Örebro 1908
2007-06-18 14:17
Ny artikel på sektion-e.se

"Vi mot alla andra - Jakten på ÖSK:s själ. Del 2"

Vi intervjuar John Alvbåge om det unika med Örebro SK och skakar fram ett svart får.

Håll till godo!
Länktips: www.sektion-e.se
Örebro Ösk-Power
2007-06-18 13:52
ÖSK borde erbjuda Nedim en kurs i engelska eller svenska. Det är viktigt att kunna kommunicera med varandra. Annars finns risken att Nedim kanske känner sig utanför?
Örebro Mittåt
2007-06-18 13:29
DaSa// Den ende Nedim pratar med, av naturliga skäl, är Nordin.
Örebro Kronblom
2007-06-18 13:27
Ämne: Ämne: Grattis....
stämmer att Wikström var usel mot blåvitt men det var ju hela laget i stort sett men tror det blir svårt för honom att ta tebaks sin plats när Hagge och Glenn spelar så bra ihop.

Jag hoppas mer på Super-Jon än på Pode,har sett Pode ngra gånger men tycker inte han har ngt i ÖSK att göra!
Örebro DaSa
2007-06-18 13:21
Tycker att vi skall göra ett försök att värva Marcus Pode. Han skulle vara en perfekt värvning för SpelarInvest och ÖSK. ÖSK får en bra lovande anfallare och SI får en spelare med potential att säljas dyrt om ngr år.

Såg inte matchen igår, men hur verkar Rodevåg och Nedim gå ihop? Pratar de mycket under matchen? Hur var samspelet dem i mellan?
Örebro nibor
2007-06-18 13:20
Ämne: Grattis till storseg....
Han gjorde några botten insatser och Glenn Holgersson fick ersätta honom och gjorde det bra. Magnus är lite för seg i mina ögon, men allt som kommer i luften tar han ju.
Örebro ÖSKÖSK
2007-06-18 12:58
Vi vinner mot Djurgården. Inget snack om saken.. Vi har presterat bra mot nästan alla topplag men inte fått utdelning.
Örebro Tilly_79
2007-06-18 12:46

För övrigt så MÅSTE vi vinna mot dif.. får så kaxiga polare annars
Örebro Tilly_79
2007-06-18 12:39

//Mattias69..

Haha touché! Men glömde ösk:arna att gå av?
Örebro ÖSKare i exil
2007-06-18 11:45
Kul resultat. Väl värt att komma ihåg är att det är mot ett superettan lag. Kanske taskigt mot BP men jag vill inte dra förstora växlar...än. Dåligt i första, bättre i andra. Pettersson är dålig i första men spelar upp sig i andra. Walker säger att vi har långt mellan lagdelarna och inte får press på deras ytterspelare i första, det löser vi i andra. BP får flytta om och tappar lite i sina positioner säger claesson. Jo det hänger ju ihop fint. Det jag hoppas är att Pettersson lär sig yttermitt positionen bättre och bättre. Att han lär sig ta sitt defensiva ansvar mer och mer etc.

Rodevåg och Nedim jobbar fortfarande hårt i defensiven, fel säger Axén, rätt säger jag. Tufft för anfallarna men de kommer komma in i det mer och mer samt att positionerna kommer finjusteras bättre. Walker har rätt metod, nu anpassas den till allsvenskt motstånd. Vi spelar bra men får inte riktigt utdelning. Ellos krisade och låg pyrt till när Magnus började, ÖSK har inte samma press men liknande situation.

Vi är på rätt väg. Vi bygger långsiktigt med hela laget. Med plats för lirare som Näfver, offensiva ytterbackar som Antonnen och Riddez. Framtiden är vår!
Gefle Honnecker
2007-06-18 11:39
Grattis till storsegern!
Har ni fimpat Wikström Helt?
Han var ju kung i en grymt stark backlinje i två år i AS, vad har hänt?

Nu ser ni till att spöa Dif också!
Örebro pemo
2007-06-18 11:14
Grixx// Ja, det var just så jag menade. Hörde också Lennartsson i bilradion på väg hem. Han lät lika trött som Larsen. Har just läst igenom kvällstidningarna. I Expressen får backlinjen genomgående 3:or. Näfver en 4:a och Larsen kommentaren: Han verkar trött.
Aftonbladet ger Näfver en 2:a och Nedim en 4:a. Svårt med bedömningar. Nedim gjorde inte mycket rätt förrän målen. Men tack och lov så är det ju målen som räknas. Frågan är ju nu hur SEB skall ta plats. Det skulle även vara kul att se Nordin i mer än 10 minuter. Att bröderna Walker tar plats före Jeffs kan ju ses som en framtidsinvestering. Båda är knutna till orten och Kevin är ju landslagsman. Jag tror att vi sett Jeffs för sista gången. Känns att både Fresa och SEB går in före honom.
Öster www.eastfront.net
2007-06-18 11:09
Örebro kanske är på väg att slippa stämpeln "tråklag". Vi däremot är på väg att få den.

Örebro initforlife
2007-06-18 10:59
Na del tre idag....fantastisk bild på Vulkanerna.En bild som säger allt...
Örebro Grixx
2007-06-18 10:51
# brorzan//Kan det ha varit så "lustigt" ;-)
Örebro # brorzan
2007-06-18 10:48
Grixx //

Å andra sidan så menade väl Herr Lennartsson att Larsen var BP´s bästa spelare i första halvlek om jag hörde rätt...
Örebro Mattias69
2007-06-18 10:45
Ämne:
undrar vart alla 1....
Dom är nog ute och åker, skjutsar en massa halvgalna kvinnor på shoppingresor till Ullared och sånt :D
Örebro Grixx
2007-06-18 10:12
pemo// Fotbollsoraklet Benny Lennartsson lyfte också fram Larsen som uppbyggare efter matchen i går.Du får väl diskutera med honom;-)
Örebro J Mossberg
2007-06-18 10:04
Emot Djurgården får det bli återuppveckelse alla som var med till Gävle ska vara på OLearys å ladda upp.Sedan ska vi höras på Bern Arena inte låta borta laget dominera.Vi vill inte ha tillbaka gamla stämningen på Eyravallen då man kunde höra om någon drog en fis..Härligt resultat igår
Örebro pemo
2007-06-18 09:39
Kul match i går. Men varför får alltid Larsen så mycket beröm i riksmedia? Är det den enda de ser eller kan namnet på? I går tyckte jag han var bedrövlig i första halvlek. Stannar upp, tar fel beslut och är långsam. Det verkar som om han själv inte vet vilket spel han skall spela. I övrigt funkar backlinjen riktigt bra, men det känns inte 100 med Glenn. Han är inte dålig, men något saknas. Hur som helst var det djävligt skönt med 4 - 0 och tre poäng. Ser fram mot Djurgårn nu. Tror faktiskt att vi kan knäppa dem också.
Örebro Tilly_79
2007-06-18 09:38

undrar vart alla 11 bussar tagit vägen egentligen?
Örebro joth
2007-06-18 09:19
Skönt med en riktig seger!

För övrigt var det riktigt dött på O'Learys inför matchen... skärpning. Klockrent att ladda upp där med ÖSK-Bärs för 29:-
För det andra var det riktigt dött på Västra Stå också...

Får hoppas att resultatet igår för med sig lite mer folk på både O'Learys och Västra Stå.
Örebro bison
2007-06-18 09:15
Riktigt bra andra halvlek, första var en riktig bottenmatch.
Tycker inte att JoPe spela bra i första däremot ryckte han upp sig i andra när det blev mer yotr, jobbade också bättre defensivt i andra då han vid flera tillfällen klve in i banan och tog bollen av BP:are.
Måste erkänna att jag vid flera tillfällen fick panik när vi rensar bollar in i mitten. Kunde med lite otur ha resulterat i bortamål. Dessutom skulle jag önska att spelet sattes igång snabbar när Weggen har bollen, dock ska inte Westman lastas då det oftast inte var någon som visae sig då Westman plockade bollen. ( med undantag för Ant)
Örebro Mittåt
2007-06-18 08:27
Tre snygga mål och ett fantastiskt mål. Nedims och Roberts mål i all ära, men det var Stefans mål som gladde mig mest. Det var måltjuvens mål. Spelaren som klarar av att hitta en målchans som egentligen inte finns. Som kan sticka fram sin fot och utnyttja det minsta lilla missförstånd i hemmaförsvaret. I längden är det sådana mål som avgör jämna matcher.
Örebro BabyKladde
2007-06-18 06:56
Lite statistik från SportZoom för ÖSK:

Antal löpmeter, topp 3:
1.F, Nordback: 12366 m
2.J, Pettersson: 12244 m
3.L, Larsen: 12104 m (!)

Topphastighet, topp 3:
1.P, Haginge: 30.4 km/h
2.N, Halilovic: 30.1 km/h
3.S, Rodevåg: 29.3 km/h
Örebro nibor
2007-06-18 02:40
Vadårå - Vet inte om jag kan hålla med dig om Anttonen. Han gör absolut inte någon höjdar-insats idag, och uppspelen skall absolut inte göras på högersidan. Men det kan iofs bero på att anfallarna inte tar rätt löpningar. Nu hoppas jag formen håller i sig till matchen mot Djurgården så kan Vi kan vara med och fightas med de andra topplagen.
Örebro Los Flores
2007-06-18 01:54
Vadårå//

när det hände senast ett lag vann med 4-0 eller??

då behöver vi inte sträcka oss längre en ett par omgångar tidigare då IFK gbg kom på besök... men du har väl antagligen redan förträngt den matchen ;)

jag har snart gjort det.. ;)
Annons: