/fotboll/osk/forum/8069.aspx/fotboll/osk/forum/8069.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSKÖSK
2007-06-20 13:15
Rededit: Tar bort svaren på "Enboms" numera raderade inlägg
Örebro One¨touch
2007-06-20 13:12
Enbom// Du tillhör kategorin människor som inte är starka nog med sina ord. Din inre osäkerhet är så stor att du alltid behöver ha med något nedåtlåtande då du svarar andra här inne.

För övrigt ska Mias ha all respekt.
Tycker det är tråkigt att Ni klagar på honom.
Djurgården Enbom
2007-06-20 13:11
Rededit: Enbom göre sig inte ytterligare besvär här
Örebro One¨touch
2007-06-20 13:09
Örebro One¨touch
2007-06-20 13:07
På måndag får vi fint återbesök på Behrn arena.

Vår "gamle" hjälte från 90-talet Siggi Johnson förfogar numera över DIFs roder.

Siggi som till en början spelade innermitt, men efter att ha agerat för långsamt, flyttades ner en lagdel till innerback ( i en 3-5-2 uppställning om jag inte minns fel), där han dominerade STORT.
Bilden av en blodig Siggi krigandes på Olympia finns fortfarande kvar på näthinnan.

Respekt!
Djurgården Enbom
2007-06-20 13:05
Rededit: Enbom göre sig inte ytterligare besvär här
Örebro Blå Bergen Blues
2007-06-20 13:02
Örebro ÖSKare i exil
2007-06-20 12:42
Jag är lite nyfiken på hur Fremong, Moses, Green, Lovén och Yanus utvecklas. De får ju inte så mycket speltid. Nån som sett träningarna? Eller kan man få special requesta en träningsrapport med ungtuppsbevakning?
B.A. Baracus
2007-06-20 12:40
Enbom//

du var en rolig en
Örebro Erki
2007-06-20 12:23
Ämne: Ni komer få så mycke....hahahahaha! :) Tack för ett gott skratt.
Örebro Aspen
2007-06-20 12:23
Ämne: Ni komer få så mycke....
Mår Du dåligt ???
Örebro nibor
2007-06-20 12:21
Ämne: Ni komer få så mycke....
*Skrattar jätte mycket!!*
Djurgården Enbom
2007-06-20 12:16
Ni komer få så mycket spö av Djurgården att ni komer börja gråta.

Ni hör inte hemma i Allsvenskan. Det gör BP men inte ni. Ni ska ner och vi ska hjälpa er.
Hur ska Svensk fotboll kunna utvecklas om ni är kvar i Allsvenskan?

HAHAAHHAAHHAAHAHAHHA Örebro HAHAHAHA
Örebro deportivista
2007-06-20 12:02
Ämne: Anttonen har så här ....Tack för det faktabelägget, Mittåt. Jag hade ingen aning om att min "känsla" för hur ofta Anttonen är tillgänglig var så korrekt. Det intressanta är däremot att han (med den lön han får, och de meriter han har) borde anses som en av nyckelspelarna i laget - vilket inte är samstämmigt med att han inte kan bli bofast i startelvan p g a sina skador.

Vill också poängtera att jag gillar Anttonen som spelare, men tycker ändå att ÖSK:s högerkant för närvarande är den lagdel som behöver förstärkas om laget ska bli stabilare.
Örebro Ösk-Power
2007-06-20 11:49
Vad är det som har hänt med Ian Jeffs egentligen?
Han kommer inte överrens med Walker, men varför itne träna på ännu hårdare? Hans prestationer har väll inte varit på topp på sistone heller?

Känns som att en flytt för Jeffs kan bli aktuellt.
Örebro Aspen
2007-06-20 11:10
Ämne: Aspen: pratar om du ....
Inget negativt om JoPe men jag tycker Anttonen är flera klasser bättre på högermitt. Synd att han måste spela på backplatsen.
Örebro Henrik(ÖSK)
2007-06-20 10:41
Aspen: pratar om du högermittfältet? Där tycker jag Pettersson gjort strålande ifrån sig i de flesta matcher han fått lira där.
Angående Jon skulle man gärna vilja se honom i svart-vit tröja men det skulle förmodligen innebära att Nordin ramlar ur truppen. Eller? 17:e man i många matcher - jag skulle gärna se honom från start.
Örebro Aspen
2007-06-20 10:27
Har funderat lite på Örebro Spelarinvest AB. Tycker investeringarna hittils mest haft karaktären av räddningsplankor med färdiga spelare äldre än 25 år(Seb, Nedim, Rodevåg, Holgersson, Richardsson).
Dax att satsa på spelare under 20 år t ex topparna i P16-laget som förra året vann Canal+ cuppen och topparna i motsvarande lag i år. Stötta dom med studiebidrag, träning med A-truppen, etc
Örebro Aspen
2007-06-20 10:16
Alternativen till Anttonen i dagens trupp är : Johan, Jeffs och FrSa. Vilka är klasser sämre.
Beckman och andra på transfermarknaden kan vi ännu så längre drömma om.
Örebro Aspen
2007-06-20 10:11
Ämne: Eftersom Jeffs inte ....
Klart att inte Walker offentligt säger att han vill bli av mer Jeffs.
Det sänker ev. pris och inte Jeff hittar någon annan klubb så blir situationen ohållbar.
Örebro Mittåt
2007-06-20 09:58
Anttonen har så här långt spelat 594 av 1.110 möjliga matchminuter (inkl. Svenska Cupen). Det ger en tillgänglighet på 53,5 %.

I topp hittar man den danske dynamitgubben med 97,4 % (imponerande!), riddaren på vänsterkanten med 91,9 % och Hagingen med 87,9%.
Örebro Aspen
2007-06-20 09:45
Ämne: Frågan är dock: VILL....
Angående hur många matcher Anttonen spelat. Hittills har det varit 7 av 10. Hälften av 10 är 5. Mycket snack, lite fakta.
Örebro Mittåt
2007-06-20 09:44
Eftersom Jeffs inte anses hålla måttet / har tränarens förtroende, så vore det naturliga att låta honom gå och i hans ställe ta in en spelare som kan ta jobben på högerkanten.

Nu står det ju idag i NA, att Walker inte vill släppa iväg Jeffs, men det tror jag inte på. Walkers valmöjligheter begränsas ju av att en plats i truppen upptas av en spelare som han inte verkar vilja använda.
Örebro deportivista
2007-06-20 09:34
Frågan är dock: VILL vi verkligen värva någon i sommar? Visst, truppen ser ganska tunn ut men den är tillräckligt bra för att klara sig i år, och våra unga spelare (Näfver, bröderna Walker, förhoppningsvis Yunus så småningom, etc) får speltid.

Ifall någon ÖSK-spelare försvinner under sommaren så behöver vi en ersättare men annars är det bättre att fokusera på vilka nyförvärv vi vill ha i vinter inför jubileumsåret 2008. Då hoppas jag att det finns utrymme i truppen (och lönekuvertet) genom att några spelare försvinner; jag tänker främst på Magnus Samuelsson och Fredrik Jansson som inte håller i allsvenskan (i Magnus fall, längre).

Jag skulle också faktiskt se positivt på en försäljning av Anttonen: alltid duktig under några matcher varje säsong, halvbra i några, och skadad i hälften. Det går inte att bygga ett lag när högerbacken/högermittfältaren är borta varannan match...
Örebro Mittåt
2007-06-20 09:26
ÖSKare i exil// Jag har inte sett honom mer än i några träningsmatcher under försäsongen. Då blev jag inte direkt imponerad av något mer än av hans fysik, som är väldigt bra med tanke på hans ålder.

Jag fick intrycket att han tillhör den typ av mittbackar som hellre springer ner sina motståndare än tar bollen av dem med lagliga medel. Alltså betydligt mer av en kompromisslös Magnus Samuelsson över honom än en följsam Patrik Haginge. Dessutom verkade han ha en viss tendens att hamna i besvärliga situationer på grund av dålig positionsmedvetande. Vilket framtvingade litet väl bryska försvarsmetoder etc.

Men jag kan ju ha fel. Träningsmatcher är ju som bekant bara träningsmatcher.

Det bästa vore givetvis om man kunde hitta en lösning som liknar Jidsjös för hans del. Att ta steget över till ÖSK och hoppas kunna ta platsen för Hagge och eller Hogge/Wikström är inte att tänka på. Han skulle därför hamna på bänken och få väldigt lite riktig speltid. Inte vad han behöver för sin utveckling.

Mittbacks-sloten i ÖSKs trupp är ju iofs. rätt intressanta. Efter säsongens slut kommer MaSa att fotbollspensioneras på denna nivå och frågan är om inte Frippe kommer att lämna också. Då öppnas i alla fall en plats i truppen, vilken Marcus skulle kunna fylla. Men som sagt - det skulle i så fall ske på bekostnad av hans möjligheter att spela tävlingsfotboll.
Örebro deportivista
2007-06-20 09:25
Tycker att det blir onödigt negativt om Matias nu - sanningen ligger snarare som så att han inte kom helt gratis från Norwich till Djurgården och då dessutom ville vara säker på spel i allsvenskan för att kunna vara med i landslaget i VM 2006... inte orimligt resonerat.

Vad jag har förstått är däremot att han ville/vill avsluta i ÖSK om vi är intresserade
Örebro ÖSKare i exil
2007-06-20 09:05
Mycket skitsnack nu, några riktiga lågvatten märken.

Men en ny mittback i stan. Någon som sett honom. Mittåt?

Örebro loopy
2007-06-20 08:59
Ämne: Hur är det egentlige....
Han har ju gjort 4 på 10 matcher så snittar han samma resten av serien är det ju på 10-11 han slutar så potentialen finns ju helt klart, och tror de flesta är ganska överens om att det gått lite trögt hittils.

Ska det bli anfalls värvningar så är det nog typ Jon Lundblad som garanterat är med och slåss om en plats i startelvan, eller någon utlänning som man kan ta på halvårskontrakt med köpoption men tror det nog bara är aktuellt om man hittar någon man verkligen tror på.

Tänkte precis skriva samma som Blå Bergen Blues, Midas var kortnamnet på Micke och ska inte blandas in här för han var en bra kille som stod upp för laget och hade lite vinnarskalle.
Örebro Blå Bergen Blues
2007-06-20 08:29
Ämne: Att Midas horar i Sk....
"Midas" står väl rimligtvis för Mikael Danielsson och vad jag känner till varvade han ner i Eskilstuna som väl aldrig lär ha kallats "Skansens IF"... Att kalla Mattias Jonsson för "Midas" låter som en fullständig innovation..
Malmö FF OlofströmDude
2007-06-20 02:01
Hur är det egentligen med Halilovic, har han potentialen att göra 10-12 mål per år eller kommer det att värvas anfallare nu i sommar? För några månader sen hade jag låtit er köpa tillbaka Skoog men jag har nu avblåst den affären efter att han är tillbaka i gammalt gott slag... :-)
Annons: